Να σου πω μια ιστορία

3

Η θεατρική τέχνη και η τέχνη του ασυνειδήτου διασταυρώνονται στο σκηνικό ανέβασμα των διδακτικών ιστοριών του Αργεντινού ψυχολόγου και συγγραφέα Χόρχε Μπουκάι.

Να σου πω μια ιστορία

Η σχέση του θεάτρου με την ψυχανάλυση είναι μακρόχρονη και μάλιστα τον τελευταίο καιρό αναθερμάνθηκε στην Ελλάδα, είτε μέσα από μέσα από την αναλυτική προσέγγιση των ψυχικών διαδικασιών των χαρακτήρων, είτε ως θεματική, είτε ακόμα και στην εφαρμογή της θεατρικής πράξης, καταργώντας τα όρια ανάμεσα σε ηθοποιούς/θεραπευόμενους και κοινό και βάζοντας το θεατή σε μια διαδικασία αυτοανάλυσης. Η ομάδα Τόπι, θέλοντας να μιλήσει για το θέμα της ωρίμανσης και της συνειδητότητας, αναπαριστά μια συνεδρία με τη μέθοδο Γκεστάλτ. Οι προσωπικές τοποθετήσεις του θεραπευόμενου, τον οποίο υποδύεται ο Δημήτρης Πλειώνης, αναλύονται από τον πολύ ταιριαστό στο ρόλο του ψυχοθεραπευτή Στέλιο Ξανθουδάκη, με οδηγό τις διδακτικές ιστορίες-παραβολές που περιέχει το κείμενο του Αργεντινού ψυχολόγου και συγγραφέα Χόρχε Μπουκάι "Να σου πω μια ιστορία".

Ο λόγος που εκφέρουν οι δύο άνδρες ηθοποιοί και οι Μαλαματένια Γκότση και Δώρα Χουρσανίδου, απλός και κατανοητός, σαν να ακούμε τη διήγηση ενός παραμυθιού, αλλά και οι μέθοδοι του physical theater που υιοθετούν, μετατρέπουν τα ψυχολογικά τοπία σε θεατρικές εικόνες, ελαφραίνοντας την επίγευση της παράστασης και αποτυπώνοντας με ενδιαφέροντα τρόπο το σημείο στο οποίο διασταυρώνονται η θεατρική τέχνη και η τέχνη του ασυνειδήτου. Ωστόσο, η οπτική αυτή ενέχει στοιχεία πεζότητας, κι αυτό στερεί συνολικά από την παράσταση την ατμόσφαιρα.

Περισσότερες πληροφορίες

Να σου πω μια ιστορία

  • Δραματοποιημένο Διήγημα
  • Διάρκεια: 75 '

Ο Ντέμιαν επιθυμεί να ανακαλύψει τον εαυτό του. Η προσωπική του αναζήτηση τον οδηγεί στον Χόρχε –έναν εκκεντρικό θεραπευτή– ο οποίος τον ωθεί να αντιμετωπίσει τη ζωή του, δίνοντας του απαντήσεις στα ερωτήματά του με έναν ιδιαίτερο τρόπο. Σε κάθε συνάντησή τους, του αφηγείται μια ιστορία, την οποία είτε αντλεί από την λαϊκή προφορική παράδοση και μυθολογία, είτε την επινοεί με τη φαντασία του. Δραματοποιημένο το εμβληματικό κείμενο του Χόρχε Μπουκάι, με φρέσκια και κωμική ματιά, σε μια παράσταση που αποσκοπεί να κάνει το κοινό συνένοχο. Οι θεατές εμπλέκονται ενεργά στο έργο. Το δίπολο θεραπευτή–θεραπευόμενου αντιστρέφεται και οι ρόλοι ανατρέπονται.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Έξτρα παράσταση για την "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Τελευταία ευκαιρία για την παράσταση - σταθμό στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου που έδωσε νέο νόημα στις σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/09/2025

Ο Μάνος Θηραίος για τις "Λέξεις των άλλων" που μπορεί να είναι παρηγοριά ή όπλο θανάσιμο

Μια συζήτηση με αφορμή το θεατρικό μπρα ντε φερ που παίζεται στο Άβατον για δεύτερη χρονιά και μάς φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα που δεν έχουν εύκολες απαντήσεις καθώς οι ήρωες του αποζητούν λύτρωση.

Η παράσταση των συνεχόμενων sold out επιστρέφει για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη

Μια ασφυκτικά καφκική ανάκριση λαμβάνει χώρα από τις 10 Οκτωβρίου 2025.

Επέτειος για τον Γιάννη Καλαβριανό με δύο παραστάσεις στο ιστορικό Αμφι-θέατρο

"Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας" και "Η Πύλη της Κόλασης": Με δύο θεατρικές παραστάσεις κάτω από την ίδια στέγη γιορτάζει ο πολυγραφότατος δημιουργός και σκηνοθέτης τη νέα σεζόν 2025-26 τα 20 χρόνια της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris.

Πρώτο trailer για το "Άρωμα γυναίκας" με τον Άκη Σακελλαρίου

Το διάσημο οσκαρικό έργο "Scent of a woman", που έγινε ευρέως γνωστό από τον κινηματογράφο, σκηνοθετεί φέτος για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης.

Η Μελία Κράιλινγκ από το "Emily in Paris" στους "Ερωτευμένους" του Bios

Η σκηνοθέτις και συγγραφέας Έλενα Πέγκα σκηνοθετεί μια παράσταση που αποκαλύπτει με σκληρότητα, αλλά και ποιητική ένταση την κόλαση του έρωτα και τη βαριά κληρονομιά μίας οικογένειας.

Εξτρά μέρα για το "Τέλος του παιχνιδιού" με τους Μάκη Παπαδημητρίου-Γιώργο Χρυσοστόμου

Λόγω ζήτησης, προστέθηκε επιπλέον ημέρα παραστάσεων για το έργο του Μπέκετ που έρχεται στο θέατρο Ιλίσια.