The Children

3

Παρά το επείγον του θέματός του, δηλαδή τον οικολογικό προβληματισμό και το ζήτημα της ευθύνης ­απέναντι στις μελλοντικές γενιές, το έργο της Βρετανίδας πρωτοπαρουσιαζόμενης δραματουργού εμφανίζεται κάπως θολό – μάλλον εξαιτίας και της απρόσωπης σκηνοθεσίας.

The Children

Η 37χρονη Λούσι Κίρκγουντ αποτελεί μία από τις ακτιβιστικές φωνές του βρετανικού θεάτρου, μετρώντας ήδη δεκαπέντε χρόνια παρουσίας. Ξεκίνησε από το πειραματικό Fringe Festival του Εδιμβούργου και πλέον βλέπει τα έργα της να ανεβαίνουν σε αναγνωρισμένες βρετανικές σκηνές όπως το Royal Court. Εκεί έκανε πρεμιέρα και το «Children» με το οποίο συστήνεται στη χώρα μας. Το έργο γράφτηκε το 2016, λίγα χρόνια μετά το πυρηνικό ατύχημα στη Φουκουσίμα της Ιαπωνίας, και είναι απευθείας γεννημένο από τον οικολογικό προβληματισμό που πλέον έχει εισαχθεί δυναμικά στη δημόσια σφαίρα.

Η υπόθεση αφορά ένα ζευγάρι επιστημόνων, τη Χέιζελ και τον Ρόμπιν, που έχει αποτραβηχτεί σε ένα εξοχικό σπίτι λίγο έξω από την απαγορευμένη ζώνη ύστερα από ένα ατύχημα στο πυρηνικό εργοστάσιο όπου εργάζονταν και οι δύο. Η καθημερινότητά τους περιγράφεται ως δύσκολη, ίσως και δυστοπική (διακοπές ρεύματος, δυσκολία εύρεσης καθαρού νερού κ.ά.), αλλά οι δυο τους δείχνουν να έχουν προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Η έλευση της Ρόουζ, μιας παλιάς τους συναδέλφου, που έρχεται με συγκεκριμένη πρόταση ώστε να αντιμετωπίσουν τις ευθύνες τους απέναντι στη νεότερη γενιά, η οποία καλείται να πληρώσει τα δικά τους ολέθρια λάθη, θέτει εντέλει το ηθικό δίλημμα.

The Children - εικόνα 1

Η Κίρκγουντ δημιουργεί ένα έργο ρεαλιστικά απαισιόδοξο, εκθέτοντας με ψυχραιμία αλλά κι ευθύτητα τους προβληματισμούς της και, κυρίως, την ιδεολογική σύγκρουση που επιφέρουν οι διαφορετικές κοσμοθεωρίες των ηρώων. Παράλληλα, στην προσπάθειά της να μην καταλήξει σε μια στείρα, προπαγανδιστική σκηνική σύνθεση, εστιάζει στις σχέσεις των τριών προσώπων, που τους συνδέουν περισσότερα απ’ ό,τι το επαγγελματικό παρελθόν τους. Μέχρις ενός σημείου, μάλιστα, η προσωπική ιστορία δείχνει να μονοπωλεί το έργο, το οποίο, καθώς αργεί να φτάσει στο στόχο του και είναι κάπως ανοικονόμητο, δεν έχει τον ενοχλητικό αντίκτυπο που θα επιθυμούσε η συγγρα­φέας.

Τουλάχιστον αυτή είναι η μετριοπαθής αίσθηση που μεταφέρεται στην παράσταση του Νικορέστη Χανιωτάκη, η οποία ακολουθεί απλώς το έργο χωρίς να αφήνει ένα διακριτό στίγμα. Επίσης δεν εκμεταλλεύεται ιδιαίτερα τις νύξεις που του παρέχει, τη δυστοπία που περιβάλλει τους ήρωες (το σκηνικό και η ατμόσφαιρα είναι μάλλον καλοβαλμένα για ένα χώρο που τελεί υπό τη συνεχή απειλή μιας τρομερής καταστροφής), τα βάρη του παρελθόντος, τις προσωπικότητες των δύο γυναικών που τις οδήγησαν σε τελείως διαφορετικές αποφάσεις ζωής. Γι’ αυτά χρειαζόταν μάλλον μεγαλύτερη λεπτοδουλειά στην υποκριτική καθοδήγηση απ’ ό,τι τελικά βλέπουμε επί σκηνής: η Ρένια Λουιζίδου (Χέιζελ), η Πέγκυ Σταθακοπούλου (Ρόουζ) και ο Γεράσιμος Σκια­δαρέσης (Ρόμπιν) πιστεύουν στους ρόλους τους, είναι δυναμικοί, αναδεικνύουν το χιούμορ όπου υπάρχει, δείχνουν όμως να μένουν στο πρώτο επίπεδο των πραγμάτων.

ΙΛΙΣΙΑ Παπαδιαμαντοπούλου 4, Ιλίσια, 2107210045. Διάρκεια: 100΄.

Περισσότερες πληροφορίες

The children

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Η έκρηξη ενός πυρηνικού αντιδραστήρα φέρνει τρεις ανθρώπους αντιμέτωπους με την περιβαλλοντική καταστροφή αλλά και την παρακμή του ανθρώπινου είδους.

Ιλίσια

Παπαδιαμαντοπούλου 4

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Κοππέλια": Η Λυρική ανεβάζει το κλασικό μπαλέτο σε νέα χορογραφία Έντουαρντ Κλουγκ

Tο Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής παρουσιάζει μια νέα φιλόδοξη παραγωγή χορού που έρχεται τον Μάιο στην αίθουσα "Σταύρος Νιάρχος" στο ΚΠΙΣΝ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
19/04/2024

"Rabbit hole": Το συναρπαστικό αμερικάνικο δράμα για τρεις τελευταίες παραστάσεις

Η παράσταση που σκηνοθετεί ο Βαγγέλης Λυμπερόπουλος, συστήνοντάς μας ένα βραβευμένο σύγχρονο έργο για την απώλεια, ρίχνει αυλαία.

"Αλίφειρα": Τελευταίες παραστάσεις για την πικρή κωμωδία του Ανδρέα Στάικου

Το έργο του συγγραφέα και σκηνοθέτη που αντλεί έμπνευση από την μυστηριώδη αρχαία πόλη της Αρκαδίας ολοκληρώνει τον κύκλο του.

"Ριχάρδος III*": Δείτε πρώτες φωτογραφίες από το έργο του Σαίξπηρ σε διασκευή Ανδρέα Φλουράκη

Ο αστερίσκος στον "Ριχάρδο ΙΙΙ*" καταδεικνύει τις σκοτεινές ιστορίες κατάχρησης εξουσίας πίσω από τις κλειστές πόρτες των προβών, που όλο και πιο συχνά πλέον έρχονται στη δημοσιότητα, στην παράσταση που σκηνοθετεί η Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη.

Πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη για τη νέα παράσταση της Ιόλης Ανδρεάδη "The Cenci Family"

Από το Μανχάταν ξεκινά την πορεία της η νέα παράσταση της σκηνοθέτιδας που υπογράφει το έργο μαζί με τον Άρη Ασπρούλη, αντλώντας από το ρηξικέλευθο πνεύμα του Αντονέν Αρτώ και την πραγματική ιστορία της πρώτης γυναίκας που εναντιώθηκε στην πατριαρχία και δολοφονήθηκε.

Προλάβετε το "Μια άλλη Θήβα" τον Μάιο

Η επιτυχημένη παράσταση σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου θα συνεχιστεί για λίγο ακόμη, με τους Θάνο Λέκκα και Δημήτρη Καπουράνη στο δίδυμο του έργου του Σέρχιο Μπλάνκο.

"Πόθεν έσχες" ρωτάνε οι 4Frontal στο θέατρο Βεάκη

Ένας απατεώνας που εκμεταλλεύτηκε τις παθογένειες της μεταπολιτευτικής Ελλάδας, γίνεται το σύμβολο μιας ολόκληρης εποχής στο νέο έργο της Νεφέλης Μαϊστράλη που έρχεται το Μάιο από την επιτυχημένη ομάδα.