The Children

3

Παρά το επείγον του θέματός του, δηλαδή τον οικολογικό προβληματισμό και το ζήτημα της ευθύνης ­απέναντι στις μελλοντικές γενιές, το έργο της Βρετανίδας πρωτοπαρουσιαζόμενης δραματουργού εμφανίζεται κάπως θολό – μάλλον εξαιτίας και της απρόσωπης σκηνοθεσίας.

The Children

Η 37χρονη Λούσι Κίρκγουντ αποτελεί μία από τις ακτιβιστικές φωνές του βρετανικού θεάτρου, μετρώντας ήδη δεκαπέντε χρόνια παρουσίας. Ξεκίνησε από το πειραματικό Fringe Festival του Εδιμβούργου και πλέον βλέπει τα έργα της να ανεβαίνουν σε αναγνωρισμένες βρετανικές σκηνές όπως το Royal Court. Εκεί έκανε πρεμιέρα και το «Children» με το οποίο συστήνεται στη χώρα μας. Το έργο γράφτηκε το 2016, λίγα χρόνια μετά το πυρηνικό ατύχημα στη Φουκουσίμα της Ιαπωνίας, και είναι απευθείας γεννημένο από τον οικολογικό προβληματισμό που πλέον έχει εισαχθεί δυναμικά στη δημόσια σφαίρα.

Η υπόθεση αφορά ένα ζευγάρι επιστημόνων, τη Χέιζελ και τον Ρόμπιν, που έχει αποτραβηχτεί σε ένα εξοχικό σπίτι λίγο έξω από την απαγορευμένη ζώνη ύστερα από ένα ατύχημα στο πυρηνικό εργοστάσιο όπου εργάζονταν και οι δύο. Η καθημερινότητά τους περιγράφεται ως δύσκολη, ίσως και δυστοπική (διακοπές ρεύματος, δυσκολία εύρεσης καθαρού νερού κ.ά.), αλλά οι δυο τους δείχνουν να έχουν προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Η έλευση της Ρόουζ, μιας παλιάς τους συναδέλφου, που έρχεται με συγκεκριμένη πρόταση ώστε να αντιμετωπίσουν τις ευθύνες τους απέναντι στη νεότερη γενιά, η οποία καλείται να πληρώσει τα δικά τους ολέθρια λάθη, θέτει εντέλει το ηθικό δίλημμα.

The Children - εικόνα 1

Η Κίρκγουντ δημιουργεί ένα έργο ρεαλιστικά απαισιόδοξο, εκθέτοντας με ψυχραιμία αλλά κι ευθύτητα τους προβληματισμούς της και, κυρίως, την ιδεολογική σύγκρουση που επιφέρουν οι διαφορετικές κοσμοθεωρίες των ηρώων. Παράλληλα, στην προσπάθειά της να μην καταλήξει σε μια στείρα, προπαγανδιστική σκηνική σύνθεση, εστιάζει στις σχέσεις των τριών προσώπων, που τους συνδέουν περισσότερα απ’ ό,τι το επαγγελματικό παρελθόν τους. Μέχρις ενός σημείου, μάλιστα, η προσωπική ιστορία δείχνει να μονοπωλεί το έργο, το οποίο, καθώς αργεί να φτάσει στο στόχο του και είναι κάπως ανοικονόμητο, δεν έχει τον ενοχλητικό αντίκτυπο που θα επιθυμούσε η συγγρα­φέας.

Τουλάχιστον αυτή είναι η μετριοπαθής αίσθηση που μεταφέρεται στην παράσταση του Νικορέστη Χανιωτάκη, η οποία ακολουθεί απλώς το έργο χωρίς να αφήνει ένα διακριτό στίγμα. Επίσης δεν εκμεταλλεύεται ιδιαίτερα τις νύξεις που του παρέχει, τη δυστοπία που περιβάλλει τους ήρωες (το σκηνικό και η ατμόσφαιρα είναι μάλλον καλοβαλμένα για ένα χώρο που τελεί υπό τη συνεχή απειλή μιας τρομερής καταστροφής), τα βάρη του παρελθόντος, τις προσωπικότητες των δύο γυναικών που τις οδήγησαν σε τελείως διαφορετικές αποφάσεις ζωής. Γι’ αυτά χρειαζόταν μάλλον μεγαλύτερη λεπτοδουλειά στην υποκριτική καθοδήγηση απ’ ό,τι τελικά βλέπουμε επί σκηνής: η Ρένια Λουιζίδου (Χέιζελ), η Πέγκυ Σταθακοπούλου (Ρόουζ) και ο Γεράσιμος Σκια­δαρέσης (Ρόμπιν) πιστεύουν στους ρόλους τους, είναι δυναμικοί, αναδεικνύουν το χιούμορ όπου υπάρχει, δείχνουν όμως να μένουν στο πρώτο επίπεδο των πραγμάτων.

ΙΛΙΣΙΑ Παπαδιαμαντοπούλου 4, Ιλίσια, 2107210045. Διάρκεια: 100΄.

Περισσότερες πληροφορίες

The children

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Η έκρηξη ενός πυρηνικού αντιδραστήρα φέρνει τρεις ανθρώπους αντιμέτωπους με την περιβαλλοντική καταστροφή αλλά και την παρακμή του ανθρώπινου είδους.

Ιλίσια

Παπαδιαμαντοπούλου 4

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Tick, Tick… Boom!: Γιορτή της νεότητας στην Εναλλακτική Λυρική

Το "Tick, Tick… Boom!" φέρνει στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ ένα εκρηκτικό ροκ μιούζικαλ για τη νεότητα, τα όνειρα και τον χρόνο που περνά, μέσα από μουσική, συγκίνηση και απρόσμενες στιγμές μαγείας.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
14/11/2025

Οι αθόρυβοι αγώνες μιας γυναίκας που αρνείται να σιωπήσει, με πρωταγωνίστρια την Ελένη Κοκκίδου

Το έργο του Εντουάρ Λουί "Αγώνες και μεταμορφώσεις μιας γυναίκας" ζωντανεύει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, φωτίζοντας τη σιωπηλή μάχη μιας γυναίκας για αξιοπρέπεια, ελευθερία και φωνή. Μια παράσταση ευαισθησίας και προβληματισμού σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Σωτηρίου.

"Ο χορός των εραστών" επιστρέφει και πρέπει να τον δείτε: H αγάπη και η τρυφερότητα στη Στέγη

Ο Νίκος Καραθάνος και η Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου συναντιούνται και πάλι στη σκηνή της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση και οι φωνές τους ηχούν σαν μία. "Ο χορός των εραστών" του Τιάγκο Ροντρίγκες μάς οδηγεί στην καρδιά της αγάπης, της έντασης και της τρυφερότητας. Μια παράσταση που πρέπει να δείτε.

6 επιστροφές που αξίζει να δεις από αυτήν την εβδομάδα

Έξι ξεχωριστές παραστάσεις επιστρέφουν στη σκηνή από αυτήν την εβδομάδα, φέρνοντας μαζί τους σπουδαίες ερμηνείες, δυνατές ιστορίες και σκηνοθετικές υπογραφές. Από Σοφοκλή έως Ντοστογιέφσκι, το αθηναϊκό θέατρο γεμίζει ξανά με ένταση, ποίηση και ουσιαστικό λόγο.

"Evelyn Evelyn": Το "Dark Cabaret" ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μια σκοτεινή, παιχνιδιάρικη και συγκινητική παράσταση φέρνει το διάσημο "Dark Cabaret" των Palmer & Webley για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο θέατρο 104. Μουσική, χιούμορ και μυστήριο συναντιούνται στην παράσταση "Evelyn Evelyn", σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνας Νικολαΐδη.

Nα ξέρετε πως αυτό που ακούτε είναι σφύριγμα τρένου

Αξιοσημείωτο δείγμα γραφής από μια νέα καλλιτεχνική ομάδα, στο δυστοπικό έργο του Θανάση Τριαρίδη, που μιλάει για το κόστος ενός κόσμου χωρίς μνήμη και ηθική.

"Άγριοι": Συνεχίζεται το έργο του Γιώργου Παλούμπη που κάνει ένα σπίτι πεδίο μάχης

Το θέατρο "Τζένη Καρέζη", λόγω μεγάλης επιτυχίας, φιλοξενεί και φέτος το δυνατό θεατρικό, όπου ένας καθηγητής με μια φερέλπιδα θεωρία κατηγορείται για σεξουαλικό σκάνδαλο. Είναι όμως αλήθεια;