Το δικό μας σινεμά

3

Η μουσική παράσταση που υπογράφει το επιτυχημένο συγγραφικό δίδυμο και σκηνοθετεί από κοινού με τον Φωκά Ευαγγελινό αποζημιώνει τους fans του είδους με γέλιο, συγκίνηση, μουσικό και οπτικό υπερθέαμα και μια πολυμελή ομάδα ταλαντούχων, αφοσιωμένων ερμηνευτών.

Το δικό μας σινεμά

Ο Μιχάλης Ρέππας και ο Θανάσης Παπαθανασίου αποδεικνύουν ότι κατέχουν καλά τη συνταγή της επιτυχίας. Το «Δικό μας σινεμά» είναι ένα έργο που κινείται σε πολλά επίπεδα, ξεπερνώντας με αξιοθαύμαστη ευκολία τις παγίδες που θα μπορούσαν να προκύψουν σε θέματα ρυθμού, δραματικής οικονομίας ή σαφήνειας όσον αφορά το story. Οι θεατές παρακολουθούν μια πρωτότυπη ιστορία που δανείζεται τη γλώσσα του είδους που τιμάει, του ελληνικού κινηματογράφου των δεκαετιών ’50, ’60 και ’70, και περιστρέφεται γύρω από δύο καλλιτεχνικά ζευγάρια και τις ερωτικές τους περιπέτειες.

Ταυτόχρονα, χρησιμοποιώντας έμμεσες αναφορές σε αληθινούς πρωταγωνιστές και σε γνωστές ταινίες της εποχής, το έργο μάς κλείνει το μάτι και, παράλληλα, αποτίνει φόρο τιμής στον ελληνικό κινηματογράφο «της χρυσής εποχής» και ειδικά στον Φίνο και στη Φίνος Φιλμς. Την ίδια στιγμή, το «Δικό μας σινεμά» τιμάει δίπλα όλους όσοι υπηρέτησαν την υπόθεση «ελληνικός κινηματογράφος» και τους ανθρώπους του θεάτρου που έδωσαν την ψυχή τους στο σανίδι, ενώ εμμέσως προσφέρει μια εν τάχει επισκόπηση της ιστορίας της Ελλάδας της εποχής.

Το έργο είναι αξιοσημείωτα εύρυθμο, έχει συναίσθημα και χιούμορ (αν και για το δεύτερο περιμέναμε περισσότερα από το ταλαντούχο δίδυμο), όμως δεν αποφεύγει την παγίδα να γίνει επιδερμικό, καθώς στηρίζεται στα κλισέ των ελληνικών ταινιών τόσο σε επίπεδο χαρακτήρων όσο και σύνθεσης της υπόθεσης. Αυτό αναμενόμενα επηρεάζει και το στήσιμο της παράστασης, που περιορίζεται στη διευθέτηση των αμέτρητων σκηνών που εναλλάσσονται πάντως με θαυμαστή ευρυθμία. Έπειτα, κάπως θολό καταλήγει το ιδεολογικό του πρόσημο, καθώς στο ευφρόσυνο κλίμα του εντάσσονται με μάλλον επιφανειακή διάθεση κάποια από τα κρίσιμα πολιτικά γεγονότα της Ελλάδας του 1960.

Το δικό μας σινεμά - εικόνα 1

Εκεί όμως που το στοίχημα κερδίζεται απόλυτα είναι η σκηνική εκτέλεση. Η ποιότητα της παραγωγής, οι χορογραφίες του Φωκά Ευαγγελινού, τα καλαίσθητα –εκατοντάδες στον αριθμό!– κοστούμια της Έβελυν Σιούπη που πλαισιώνουν σωστά κάθε σκηνή, η παρουσία της ζωντανής ορχήστρας (υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Ζαχαρίου), ο πολυμελής θίασος και το μπαλέτο συνθέτουν ένα υπερθέαμα που σέβεται και αποζημιώνει τους θαυμαστές του είδους, αλλά όχι μόνο.

Το δικό μας σινεμά - εικόνα 2

Και, βέβαια, το παν οφείλεται στο δόσιμο των ηθοποιών, που παίζουν, χορεύουν και τραγουδάνε, επιδεικνύοντας εξαιρετική άνεση στον σπιντάτο ρυθμό και τις δεκάδες αλλαγές. Η ερμηνεία τους κάποιες στιγμές μοιραία εγκλωβίζεται στους στερεοτυπικούς χαρακτήρες, αλλά είναι όλοι 100% δοσμένοι: η τετράδα των βασικών χαρακτήρων (Δέσποινα Βανδή, Κώστας Κόκλας, Κατερίνα Λέχου, Σπύρος Παπαδόπουλος) πλαισιώνεται εξίσου ωραία από τους υπόλοιπους ηθοποιούς (Ελένη Γερασιμίδου, Μέμος Μπεγνής, Παύλος Χαϊκάλης, Παρθένα Χοροζίδου, Γιώργος Χρανιώτης κ.ά.), ενώ ο Γιώργος Κωνσταντίνου και η Πηνελόπη Πιτσούλη στους διακριτούς ρόλους τους μεταφέρουν το νοιάξιμο των συγγραφέων για τους ανθρώπους του θεάματος, αναγνωρίζοντας τη μοναξιά και της σκληρότητα που κρύβει ένα φαινομενικά λαμπερό επάγγελμα.

ΑΛΣΟΣ Ευελπίδων 4, Πεδίον Άρεως, Κυψέλη, 2108831487. Διάρκεια: 160΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Το δικό μας σινεμά

  • Μιούζικαλ
  • Διάρκεια: 160 '

Η άνοδος αλλά και η πτώση του ελληνικού κινηματογράφου ζωντανεύει επί σκηνής από έναν all star θίασο και 24μελές μπαλέτο, συνοδεία των τραγουδιών εκείνης της εποχής σε νέα ενορχήστρωση.

Άλσος

Ευελπίδων 4, Πεδίον Άρεως
  • Συναυλίες

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

42 θεατρικές παραστάσεις που συνεχίζονται μετά το Πάσχα

Σημαντικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η ελληνική δραματουργία σε πολλές διαφορετικές εκφάνσεις, ερευνητικό θέατρο, δικαστικό δράμα και μυστήριο, θέατρο έξω από το θέατρο και ιστορίες αληθινών προσώπων που ενέπνευσαν θεατρικά έργα. Όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στο σύνολο των θεατρικών παραστάσεων που συνεχίζονται μετά το Πάσχα, δίνοντάς μας μια ακόμα ευκαιρία για ανοιξιάτικες εξορμήσεις στη θεατρική Αθήνα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
10/05/2024

"If I can not dance, I will not be a part of your revolution" δηλώνει η Μαρία Κολιοπούλου στο νέο της έργο

Στο νέο της χορογραφικό έργο μεγάλης κλίμακας, το ιδρυτικό μέλος της ομάδας Πρόσχημα συμπράττει με ερμηνεύτριες διαφορετικών ηλικιών και ικανοτήτων αναζητώντας την βαθιά απόλαυση της στιγμής.

"The last lunch" σερβίρει το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο στην Ελλάδα

Το Theatre of the No, μετά την επιτυχία της παράστασης "Περιμένοντας τον Γκοντό", παρουσιάζει τη μουσική κωμωδία του Γιόελ Γούλφχαρτ σε σκηνοθεσία του Μάνου Τσότρα.

"Ηλικία και διακρίσεις" είναι το νέο θέμα του κύκλου συζητήσεων του Εθνικού

Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας που πυροδοτεί τον διάλογο για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, έρχεται μία νέα συζήτηση με ελεύθερη είσοδο, όπου θα μιλήσουν μεταξύ άλλων η Μαριάννα Κάλμπαρη, η Αλίκη Αλεξανδράκη και ο Θέμης Πάνου.

To 3ο Φεστιβάλ σύγχρονου καλλιτεχνικού καμπαρέ έρχεται στο Red Jasper Cabaret Thatre

Το φεστιβάλ της καμπαρέ θεατρικής σκηνής της Κυψέλης είναι και πάλι εδώ για να προσφέρει στο κοινό δέκα ημέρες με παραστάσεις θεάτρου, χορού, cabaret acts, music performances, aerial acrobatics, drag performances και πολλά ακόμη.

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Οι σύγχρονες σχέσεις και οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα σε αυτές απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Ιορδανίδη, που κινείται με άνεση στο είδος της δραμεντί και παρουσιάζεται σε ένα φυσικό όσο και προσωπικό ανέβασμα. | Powered by Uber

Η κασέτα

Ένα από τα σημαντικότερα έργα της Λούλας Αναγνωστάκη, και συνολικά της νεοελληνικής δραματουργίας, αποτυπώνει σχεδόν προφητικά, μέσα από μια οικογενειακή ιστορία, την Ελλάδα στο μεταίχμιο δύο εποχών. Ανεβαίνει από τον Μάνο Καρατζογιάννη σε μία προσεγμένη παράσταση με μερικές πολύ ωραίες ερμηνείες. | Powered by Uber