Απλή μετάβαση

3

Οκτώ άνθρωποι στην αίθουσα αναχωρήσεων του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», ένας κοινός προορισμός, οκτώ διαφορετικές προσωπικές ιστορίες... Η «Απλή μετάβαση» βάζει το «ελληνικό μιούζικαλ» στο χάρτη του είδους και δεν τα καταφέρνει άσχημα.

Απλή μετάβαση Γιάννης Μπουρνιάς©

Οκτώ άνθρωποι στην αίθουσα αναχωρήσεων του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», ένας κοινός προορισμός, οκτώ διαφορετικές προσωπικές ιστορίες... Η «Απλή μετάβαση» βάζει το «ελληνικό μιούζικαλ» στο χάρτη του είδους και δεν τα καταφέρνει άσχημα.

Αν και η κρίση έχει εμπνεύσει ποικιλοτρόπως τους Έλληνες καλλιτέχνες, η παρουσία ενός πρωτότυπου μιούζικαλ ξεχωρίζει ανάμεσα στα πλέον αναπάντεχα δημιουργήματα. Δεδομένου ότι δεν παίζουμε το είδος στα δάχτυλα, το εγχείρημα του γνωστού μουσικού διδύμου είναι αξιέπαινο και, με την ευκαιρία, θα πρέπει να επαινεθεί και το Εθνικό Θέατρο που προσφέρει τις συνθήκες για να ευδοκιμήσουν τέτοιες δουλειές. Η «Απλή μετάβαση» έχει τη συνταγή «για να αρέσει»: έχει χιούμορ, έχει συγκίνηση (κυρίως αυτή), έχει «αλήθεια», καθώς αποτυπώνει την πίκρα του ματαιωμένου νέου ανθρώπου που αγαπάει μεν τη χώρα του, αλλά έχει απηυδήσει μαζί της. Η μουσική και τα τραγούδια δυναμιτίζουν τη σκηνή και αγγίζουν το συναίσθημα, η δραματουργική ιδέα να χτιστεί η υπόθεση πάνω σε διαφορετικές προσωπικές ιστορίες είναι εύστοχη και κάποιες σκηνές είναι αληθινά απολαυστικές χάρη στην περιπαικτική τους ματιά για το τι εστί «σύγχρονη Ελλάδα».

Απλή μετάβαση - εικόνα 1

Από την άλλη, το εγχείρημα δεν αποφεύγει τα ολισθήματα προς την κοινοτοπία, τόσο όσον αφορά την υπόθεση και την τελική της έκβαση όσο και τη σκηνική του μεταφορά, που δεν μπορεί να διεκδικήσει εύσημα ευρηματικότητας: οι χορογραφίες (Αμάλια Μπένετ) συχνά είναι αμήχανες, ενώ η σκηνοθεσία του Μίνωα Θεοχάρη περιορίζεται –κι εγκλωβίζει το όλο θέαμα– σε ένα συνεχές πηγαινέλα των κιβωτίων που χρησιμοποιούνται πολλαπλά ως βασικό σκηνικό αντικείμενο.

Η επίγευση, πάντως, είναι θετική και αυτό οφείλεται στο ερμηνευτικό ensemble, που δίνεται με θέρμη στο εγχείρημα. Οι Μαρία Διακοπαναγιώτου, Μαρίζα Ρίζου, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Νίκος Λεκάκης, Χαρά Κεφαλά, Φοίβος Ριμένας και Νάνσυ Σιδέρη δίνουν σάρκα και οστά στους ήρωες, που θα μπορούσαν να είναι κάποιοι από εμάς.

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (ΝΕΑ ΣΚΗΝΗ «ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ») Αγ. Κωνσταντίνου 22-24, Ομόνοια, 2105288170. Διάρκεια: 120΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Απλή μετάβαση

  • Μιούζικαλ
  • Διάρκεια: 120 '

Κυριακή πρωί, άνοιξη, στον Διεθνή Αερολιμένα "Ελευθέριος Βενιζέλος". Οκτώ πρόσωπα στην αίθουσα αναμονής του αεροδρομίου, αποφασισμένα να εγκαταλείψουν την Ελλάδα για ένα αβέβαιο μέλλον στην Αγγλία, μοιράζονται τις ιστορίες, τους φόβους και την ανασφάλειά τους. Η πτήση καθυστερεί και όλοι τους έχουν αρκετό χρόνο για να γνωριστούν, να εξομολογηθούν τις σκέψεις τους, να αναπολήσουν, να επανεξετάσουν την απόφαση τους. Νέοι άνθρωποι, ανασφαλείς φιγούρες, φοβισμένοι και θυμωμένοι. Ψάχνουν μια νέα επαγγελματική ευκαιρία ή απλώς κυνηγούν την επιβίωση. Ο καθένας τους μια ξεχωριστή ιστορία. Κοινός παρονομαστής η ελπίδα ενός καλύτερου αύριο και η νοσταλγία του χαμένου ονείρου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Τα 12 Κουπέ" για 12η χρονιά στο Τρένο στο Ρουφ

Το μοναδικό σιδηροδρομικό πολιτιστικό φεστιβάλ, το οποίο είναι αφιερωμένο στη σύγχρονη νεανική έκφραση και δημιουργία, έρχεται ξανά τον Μάιο στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο, με είσοδο ελεύθερη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/05/2024

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.