Ιούλιος Καίσαρας

2

Ενδιαφέρουσα πρόταση ερμηνείας του σαιξπηρικού κειμένου κι αισθητικά ερεθιστική. μπορεί όμως να εκληφθεί ως work in progress που χρήζει περαιτέρω εξέλιξης για να δικαιωθεί.

Ιούλιος Καίσαρας

Ενδιαφέρουσα πρόταση ερμηνείας του σαιξπηρικού κειμένου κι αισθητικά ερεθιστική. μπορεί όμως να εκληφθεί ως work in progress που χρήζει περαιτέρω εξέλιξης για να δικαιωθεί.

Ιούλιος Καίσαρας - εικόνα 1

Η ιδέα της Νατάσας Τριανταφύλλη να προσεγγίσει το ιστορικό δράμα του ελισαβετιανού θεάτρου αναθέτοντας στον Ρένο Χαραλαμπίδη όλους τους βασικούς ρόλους (Καίσαρας, Κάσιος, Βρούτος, Μάρκος Αντώνιος) είναι ενδιαφέρουσα και προσφέρεται για σκέψη και συζήτηση. Βέβαια, όταν ένα έργο του Σαίξπηρ ανεβαίνει μόλις σε μιά­μιση ώρα, παρουσιάζεται συντομευμένα, πράγμα όχι απαραίτητα αρνητικό, καθώς ακόμη κι ένα απόσταγμά του έχει κάτι να πει. Εδώ επιχειρείται να συμπυκνωθεί η ουσία με μια δραστική δια­σκευή που κρατάει μερικούς δια­λόγους και μονολόγους, αυτούς που κατεξοχήν μαρτυρούν το πολιτικό ήθος των προσώπων και ορίζουν το δραματουργικό πλαίσιο, και με τη συγκέντρωση στο πρόσωπο ενός ηθοποιού όλων των αντρών που ερίζουν για την εξουσία στη Ρώμη του 1ου π.Χ. αιώνα. Η επιλογή αυτή φωτίζει ωραία το σχόλιο του έργου για το πάθος που γεννάει η εξουσία κι επιπλέον το εκτείνει πέρα από το χωροχρονικό του πλαίσιο.

Η δυναμική της παράστασης χαιρετίζεται ως το μεγαλύτερο αβαντάζ της. Οι βοηθητικοί ηθοποιοί δυναμιτίζουν την ατμόσφαιρα ήδη πριν από την έναρξη, ενώ ο Πέτρος Κούρτης με τα κρουστά του δεν συνοδεύει απλώς, αλλά συμπληρώνει τη δραματουργία. Δημιουργείται έτσι ένα παλλόμενο σκηνικό γεγονός που επιθυμεί –ίσως υπερβολικά– να εμπλέξει τους θεατές συναισθηματικά και σωματικά. Λείπει όμως μια ραχοκοκαλιά, ένα κέντρο βάρους, ενώ το κείμενο ξεδιπλώνεται επί τροχάδην. Λιγότερες περικοπές, περισσότερη εμβάθυνση και χώρος στα λεγόμενα και τα δρώμενα θα ολοκλήρωναν τις προθέσεις της σκηνοθεσίας, που σε αυτήν τη φάση δεν αποσαφηνίζει ακριβώς ποιος είναι ο στόχος της.

ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ «ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ» Φρυνίχου 14, Πλάκα, 2103222464. Διάρκεια: 90΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Ιούλιος Καίσαρας

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Ο Ρ. Χαραλαμπίδης, πλαισιωμένος από μαθητές του Θεάτρου Τέχνης, εξιστορεί κι ερμηνεύει την υπερβατική προσωπικότητα του Καίσαρα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Στον "συρμό" του "Blue Train" επιβιβάζονται φέτος νέοι συνταξιδιώτες

Η υπαρξιακή κρίση μιας γενιάς καθρεφτίζεται μέσα από τις αναμετρήσεις του ήρωά του με τον χρόνο στο "Blue train" του Γεράσιμου Ευαγγελάτου που επιστρέφει στο θέατρο Άλμα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
19/09/2025

Ξεκίνησε το πιο Χειροποίητο και Ανακυκλώσιμο Διεθνές Φεστιβάλ Τεχνών

Το 13ο Handmade & Recycled Theater Festival μάς περιμένει στον Τεχνοχώρο Φάμπρικα και το Ρεκτιφιέ – Κέντρο Έρευνας Μεικτών Παραστατικών Τεχνών.

Θέατρο σε παγκόσμια πρεμιέρα από το Τορίνο της Ιταλίας στο Altera Pars

Ο ρόλος της γυναίκας βρίσκεται στο επίκεντρο του νέου ιταλικού έργου που θα παιχτεί πρώτη φορά στην Αθήνα και το θέατρο Altera Pars με αγγλικούς υπέρτιτλους.

"Επόμενη Στάση: Γκαζοχώρι": Έτοιμοι για τη θεατρική διαδρομή του φθινοπώρου;

Για τέσσερις φθινοπωρινές Κυριακές επιστρέφει ο θεατρικός περίπατος - ξενάγηση στη γειτονιά του Γκαζιού από το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων και την ομάδα θεάτρου Ανεμόμυλοι.

"Ιβάνοφ": Σπάνιος Τσέχοφ από τον Χουβαρδά στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Αργύρης Ξάφης, Γιάννης Νταλιάνης, Πηνελόπη Τσιλίκα, Μαρία Σκουλά, Νίκος Χατζόπουλος, Χάρης Φραγκούλης, ο Blaine Reininger των Tuxedomoon κι όχι μόνο θα ερμηνεύσουν το αριστούργημα του Άντον Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά.

"Η φάλαινα": Δείτε φωτογραφίες του Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη με τον νέο θίασο

Πρώτη γεύση από τον ανανεωμένο θίασο της πολυσυζητημένης "Φάλαινας" με σκηνοθέτη και πρωταγωνιστή τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, που κάνει πρεμιέρα για δεύτερη χρονιά τον Οκτώβρη.

Οι "Σπυριδούλες" επιστρέφουν στο Νέο Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου

Η επιτυχημένη παράσταση "Σπυριδούλες" των 4Frontal φέρνει ξανά στη σκηνή τις αθέατες ιστορίες των γυναικών που πάλεψαν για αυτοδιάθεση, αναδεικνύοντας τη δύναμη, το θάρρος και την αντοχή τους σε μια σκληρή κοινωνία της δεκαετίας του ’50.