Ο Καραφλομπέκατσος και η Σπυριδούλα

3

Τα δύο διηγήματα της Λένας Κιτσοπούλου ανεβαίνουν για πρώτη φορά στη σκηνή, σε μια παράσταση που αναμετριέται ικανοποιητικά με την ιδιοσυγκρασιακή γραφή της.

Ο Καραφλομπέκατσος και η Σπυριδούλα

Τα δύο διηγήματα της Λένας Κιτσοπούλου ανεβαίνουν για πρώτη φορά στη σκηνή, σε μια παράσταση που αναμετριέται ικανοποιητικά με την ιδιοσυγκρασιακή γραφή της.

Ο Καραφλομπέκατσος και η Σπυριδούλα - εικόνα 1

Χαρακτηριστικά της χειμαρρώδους γραφής της Λένας Κιτσοπούλου, όπου η ερωτική απόγνωση μπλέκει με υπαρξιακές ανησυχίες και η γλώσσα του πεζοδρομίου κρύβει μια λούμπεν ποιητικότητα, τα δύο «δίδυμα» διηγήματα δικαιολογούν την από κοινού παρουσίασή τους, καθώς πραγματεύονται το θέμα του χωρισμού από μια γυναίκα και από έναν άντρα αντίστοιχα. Οι δύο ήρωές τους, αντιμέτωποι με την πραγματικότητα του χωρισμού που βιώνουν, προβαίνουν ενώπιόν μας σε δύο διαδοχικούς, παραληρηματικούς μονολόγους που τους πυροδοτεί η ζήλια για τους νέους έρωτες των πρώην συντρόφων τους. Η σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου­ Μάρκελλου επιχειρεί να φωτίσει αυτές τις δραματικές, αλλά όχι χωρίς κωμικές αποχρώσεις ανθρώπινες φιγούρες, τοποθετώντας τους μόνους σε ένα σχεδόν άδειο, αλλά έξυπνο σκηνικό λίγων τελάρων, που αποκαλύπτουν τα απαραίτητα αντικείμενα όταν χρειάζονται (Γιώργος Βαφιάς).

Η παράσταση είναι δουλεμένη και η επιλογή των κειμένων καίρια­ – ειδικά το δεύτερο που κρύβει­ μιαν αναπάντεχη, άκρως «κιτσοπουλική» ανατροπή, η οποία ενσωματώνεται πολύ εμπνευσμένα στην παράσταση, κερδίζει τις εντυπώσεις. Υπάρχει όμως η δυσκολία να αναμετρηθεί κάποιος­ εις βάθος με ήρωες που εύκολα μπορούν να μείνουν στο επίπεδο μιας εύκολης, «μαγκιόρικης» ερμηνείας, κάτι που κυρίως εντοπίζεται στην απόδοση του Κωνσταντίνου Αβαρικιώτη στον «Καραφλομπέκατσο». Η Ελένη Στέργιου στη «Σπυριδούλα», παρότι ερμηνεύει με μιαν ανεπαίσθητη προσπάθεια «μίμησης» του υποκριτικού ύφους της ίδιας­ της Κιτσοπούλου, εμφανίζεται πιο ολοκληρωμένη, ίσως κι επειδή το σαφώς πιο ενδιαφέρον δικό της διήγημα ευνόησε τη σκηνοθετική δουλειά.

ΣΤΑΘΜΟΣ ΘΕΑΤΡΟ Βίκτωρος Ουγκώ 55, Μεταξουργείο, 2114036322. Διάρκεια: 90΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Καραφλομπέκατσος και η Σπυριδούλα

  • Δραματοποιημένα Διηγήματα
  • Διάρκεια: 90 '

Ιστορίες σύγχρονων ανθρώπων που αναπνέουν, τραγουδούν και κραυγάζουν όντας εγκλωβισμένοι μέσα στο αστικό κενό τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Χριστούγεννα με Παπαδιαμάντη: Ο Θανάσης Σαράντος επιστρέφει με τον "Αμερικάνο"

Τέσσερις παραστάσεις στο Θέατρο Ροές σας περιμένουν για να ταξιδέψετε με το αριστουργηματικό έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, "Ο Αμερικάνος", σε ερμηνεία Θανάση Σαράντου. Αξιοποιήστε την ειδική τιμή προπώλησης €10 για όλες τις παραστάσεις έως τις 28 Δεκεμβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
12/12/2025

"Καραμέλες Ούζου": "Δοκιμάστε" την σπαρταριστή κωμωδία μυστηρίου με το ανατρεπτικό φινάλε!

Το έργο του Γιάννη Γαλανόπουλου, με τον Σταύρο Νικολαΐδη και τον Βασίλη Κούκουρα, γεμίζει γέλιο τα Δευτερότριτά μας στο Από Μηχανής Θέατρο.

6 κωμωδίες που δεν πρέπει να χάσετε

Από τον κλασικό Μολιέρο ως το ελληνικό θέατρο του 21ου αι., αυτές οι κωμωδίες δεν προσφέρουν μόνο ανάλαφρες στιγμές αλλά και την απόδειξη πως το χιούμορ είναι ο καλύτερος τρόπος για να ειπωθούν τα πιο σοβαρά πράγματα.

Χριστουγεννιάτικη προσφορά για τις έξι τελευταίες παραστάσεις του "Match"

Η Χριστουγεννιάτικη προσφορά για τις έξι τελευταίες παραστάσεις του "Match" είναι μια ιδανική ευκαιρία να ζήσουμε μια σύγχρονη, ανατρεπτική κωμωδία που μιλά για τον έρωτα, την τεχνολογία και τη δύναμη της ανθρώπινης σύνδεσης.

"Μαρτυρία μιας κλεμμένης εφηβείας": Η ιστορία μιας νεαρής που αγωνίζεται να αμφισβητήσει το άδικο

Η ελληνική θεατρική σκηνή υποδέχεται για πρώτη φορά το "Le Consentement" της Vanessa Springora. Με τίτλο "Μαρτυρία μιας κλεμμένης εφηβείας" και σκηνοθεσία Ειρήνης Λαμπρινοπούλου, η παράσταση φωτίζει εξουσία, ευαλωτότητα και τα όρια της συναίνεσης μέσα από ζωντανή αφήγηση και μουσική.

Ποια είναι τα κορίτσια που έρχονται "Με δύναμη από την Κηφισιά" στον Σταθμό;

Ποιοι είναι οι τέσσερις γυναίκες πίσω από τις ιστορίες, τα πάθη και τα μυστικά της Κηφισιάς; Στο "Με δύναμη από την Κηφισιά" του Δημήτρη Κεχαΐδη, οι ηθοποιοί μοιράζονται πώς οι ρόλοι τους έγιναν προσωπική υπόθεση, ανακαλύπτοντας μέσα από τις ηρωίδες τις δικές τους αλήθειες και αδυναμίες.

Ακύλλας Καραζήσης: "Τα ‘Χρόνια’ της Ανί Ερνό λένε αυτά που δεν αρθρώνονται"

Με αφορμή το πρώτο ανέβασμα του εμβληματικού μυθιστορήματος "Τα χρόνια" της νομπελίστριας Ανί Ερνό, μιλήσαμε με τον Ακύλλα Καραζήση για τη θεατρική παράσταση στο θέατρο Θησείον, το "Όταν έκλαψε ο Νίτσε" και την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.