Ο Καραφλομπέκατσος και η Σπυριδούλα

3

Τα δύο διηγήματα της Λένας Κιτσοπούλου ανεβαίνουν για πρώτη φορά στη σκηνή, σε μια παράσταση που αναμετριέται ικανοποιητικά με την ιδιοσυγκρασιακή γραφή της.

Ο Καραφλομπέκατσος και η Σπυριδούλα

Τα δύο διηγήματα της Λένας Κιτσοπούλου ανεβαίνουν για πρώτη φορά στη σκηνή, σε μια παράσταση που αναμετριέται ικανοποιητικά με την ιδιοσυγκρασιακή γραφή της.

Ο Καραφλομπέκατσος και η Σπυριδούλα - εικόνα 1

Χαρακτηριστικά της χειμαρρώδους γραφής της Λένας Κιτσοπούλου, όπου η ερωτική απόγνωση μπλέκει με υπαρξιακές ανησυχίες και η γλώσσα του πεζοδρομίου κρύβει μια λούμπεν ποιητικότητα, τα δύο «δίδυμα» διηγήματα δικαιολογούν την από κοινού παρουσίασή τους, καθώς πραγματεύονται το θέμα του χωρισμού από μια γυναίκα και από έναν άντρα αντίστοιχα. Οι δύο ήρωές τους, αντιμέτωποι με την πραγματικότητα του χωρισμού που βιώνουν, προβαίνουν ενώπιόν μας σε δύο διαδοχικούς, παραληρηματικούς μονολόγους που τους πυροδοτεί η ζήλια για τους νέους έρωτες των πρώην συντρόφων τους. Η σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου­ Μάρκελλου επιχειρεί να φωτίσει αυτές τις δραματικές, αλλά όχι χωρίς κωμικές αποχρώσεις ανθρώπινες φιγούρες, τοποθετώντας τους μόνους σε ένα σχεδόν άδειο, αλλά έξυπνο σκηνικό λίγων τελάρων, που αποκαλύπτουν τα απαραίτητα αντικείμενα όταν χρειάζονται (Γιώργος Βαφιάς).

Η παράσταση είναι δουλεμένη και η επιλογή των κειμένων καίρια­ – ειδικά το δεύτερο που κρύβει­ μιαν αναπάντεχη, άκρως «κιτσοπουλική» ανατροπή, η οποία ενσωματώνεται πολύ εμπνευσμένα στην παράσταση, κερδίζει τις εντυπώσεις. Υπάρχει όμως η δυσκολία να αναμετρηθεί κάποιος­ εις βάθος με ήρωες που εύκολα μπορούν να μείνουν στο επίπεδο μιας εύκολης, «μαγκιόρικης» ερμηνείας, κάτι που κυρίως εντοπίζεται στην απόδοση του Κωνσταντίνου Αβαρικιώτη στον «Καραφλομπέκατσο». Η Ελένη Στέργιου στη «Σπυριδούλα», παρότι ερμηνεύει με μιαν ανεπαίσθητη προσπάθεια «μίμησης» του υποκριτικού ύφους της ίδιας­ της Κιτσοπούλου, εμφανίζεται πιο ολοκληρωμένη, ίσως κι επειδή το σαφώς πιο ενδιαφέρον δικό της διήγημα ευνόησε τη σκηνοθετική δουλειά.

ΣΤΑΘΜΟΣ ΘΕΑΤΡΟ Βίκτωρος Ουγκώ 55, Μεταξουργείο, 2114036322. Διάρκεια: 90΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Καραφλομπέκατσος και η Σπυριδούλα

  • Δραματοποιημένα Διηγήματα
  • Διάρκεια: 90 '

Ιστορίες σύγχρονων ανθρώπων που αναπνέουν, τραγουδούν και κραυγάζουν όντας εγκλωβισμένοι μέσα στο αστικό κενό τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Η γυναίκα της Ζάκυθος" ως ένα σκοτεινό παραμύθι για μεγάλους

Στο καφενείο "Ο Σωκράτης", η ομάδα του Κινητήρα ανασύρει τη "Γυναίκα της Ζάκυθος" σαν μια ζωντανή μνήμη. Με αφορμή τα 30χρονα της ομάδας στήνει ένα αναλόγιο όπου παρελθόν και παρόν συναντιούνται.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
03/12/2025

"Nina Simone – 4 οκτάβες ελευθερίας": Επιστρέφει σε νέο θέατρο η παράσταση για τη Νίνα Σιμόν

Η θρυλική Αμερικανίδα μουσικός, τραγουδίστρια και ακτιβίστρια Νίνα Σιμόν ζωντανεύει μέσα από την παράσταση του Σωτήρη Καραμεσίνη που συνεχίζεται στο θέατρο Arroyo (από 5/12).

Σε νέο θέατρο συχνάζει ο "Καταπληκτικός καταθλιπτικός" του Αντώνη Καλομοιράκη

Από 2 Δεκεμβρίου η κωμωδία "αυτοβελτίωσης" του Αντώνη Καλομοιράκη μετακομίζει στο θέατρο Art 63.

Τι σκέφτεται η Έμιλυ Λουΐζου όσο ο χρόνος μετρά αντίστροφα στο "Tick, Tick… Boom!;"

Στη σκιά μιας "βόμβας" που πάει να σκάσει, η Έμιλυ Λουΐζου μιλά για το άγχος της δημιουργίας, τις απαιτήσεις του μιούζικαλ στην Ελλάδα και την τέχνη που επιμένει. Το "Tick, Tick… Boom!" ανεβαίνει στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ από 6/12.

Έξι ξένοι σκηνοθέτες εμπλουτίζουν τη θεατρική Αθήνα

Διεθνής αέρας φυσάει στο ελληνικό θέατρο, καθώς έξι σημαντικοί ξένοι σκηνοθέτες συνεργάζονται φέτος με Έλληνες καλλιτέχνες. Εσείς μπορείτε να απολαύσετε τις παραστάσεις τους, ενώ η Uber θα φροντίσει για τη μετακίνησή σας, με την υπηρεσία προκράτησης Uber Reserve.

'Ατυχές πήδημα ή Παλαβό πορνό' για λίγο ακόμα στο ΠΛΥΦΑ

Το "Ατυχές πήδημα ή Παλαβό πορνό" στο ΠΛΥΦΑ μετρά πλέον αντίστροφα προς την ολοκλήρωσή του. Το έργο που βασίζεται στο σενάριο της ομότιτλης, βραβευμένης ξεχειλίζει από καυστικό χιούμορ και κοινωνική αιχμηρότητα.

Βραβεία "Κάρολος Κουν" και Βραβεία Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής 2024/25

Το Βραβείο Σκηνοθεσίας Ελληνικού Έργου απονεμήθηκε στον Κωνσταντίνο Ντέλλα για την παράσταση "Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα" στα Βραβεία "Κάρολος Κουν" και στα Βραβεία Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής 2024/25.