Δεν μπορώ να μείνω μόνη μου

3

Μια πλούσια κληρονόμος, ένα στοιχειωμένο σπίτι κι ένα πλήθος περίεργων επισκεπτών συναντιούνται στο διασκεδαστικό κείμενο της Δήμητρας Παπαδοπούλου, στο οποίο αναμειγνύονται η κωμωδία, το μυστήριο και οι υπαρξιακές αγωνίες και που τυγχάνει ενός κεφάτου ανεβάσματος με καλή διανομή.

Δεν μπορώ να μείνω μόνη μου

Μια πλούσια κληρονόμος, ένα στοιχειωμένο σπίτι κι ένα πλήθος περίεργων επισκεπτών συναντιούνται στο διασκεδαστικό κείμενο της Δήμητρας Παπαδοπούλου, στο οποίο αναμειγνύονται η κωμωδία, το μυστήριο και οι υπαρξιακές αγωνίες και που τυγχάνει ενός κεφάτου ανεβάσματος με καλή διανομή.

Δεν μπορώ να μείνω μόνη μου - εικόνα 1

Συνδυασμός κωμωδίας­ κι έργου μυστηρίου, που στρέφεται γύρω από το φόβο της μοναξιάς, το έργο της Δήμητρας Παπαδοπούλου γνωρίζει μια δεύτερη καριέ­ρα δέκα χρόνια μετά το πρώτο­ του ανέβασμα. Η αντοχή του στο χρόνο δεν είναι αδικαιολόγητη, καθώς η πλοκή δεν στηρίζεται σε κάποιον επικαιρικό χαρακτήρα, αλλά σε μια δοκιμασμένη ιδέα: μια κάποτε πλούσια –και πλέον στα όρια της χρεοκοπίας– κληρονόμος, εξαιτίας της αλόγιστα σπάταλης ζωής που διήγαγε με τον άεργο σύζυγό της, επιχειρεί να πουλήσει το αρχοντικό της για να ορθοποδήσει οικονομικά αλλά και από φόβο να μείνει μόνη της εκεί μέσα, αφού έχει πάρει επιπλέον και την απόφαση να χωρίσει.

Έτσι το σπίτι θα γίνει το σημείο συνάντησης μιας στρατιάς πρόσωπων που εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα με την επικείμενη πώληση. Παράλληλα διάφορα περίεργα μεταφυσικά φαινόμενα αρχίζουν να σημειώνονται, εισάγοντας το στοιχείο του σασπένς, το οποίο κλιμακώνεται και δίνει, μαζί με τη δραματουργική ανατροπή λίγο πριν από το φινάλε, στο έργο το στίγμα μιας κωμωδίας μυστηρίου που μπορεί να ζημιώνεται ανά στιγμές από το φτηνό χιούμορ (βλ. ξεχειλωμένα σεξουαλικά αστεία), παρακολουθείται πάντως στη μεγαλύτερη διάρκειά της με ενδιαφέρον και διασκεδάζει.

Δεν μπορώ να μείνω μόνη μου - εικόνα 2

Κατανοώντας ότι το κωμικό­ στοιχείο του έργου το φέρουν­ κατά βάση τα πρόσωπα και οι μεταξύ τους παρεξηγήσεις, ο Φωκάς Ευαγγελινός σωστά­ έβαλε σε πρώτο πλάνο τους ηθοποιούς. Οι περισσότεροι δε είναι πραγματικά απολαυστικοί, με προεξάρχοντα τον Κώστα Αποστολάκη στον ρόλο του Κρητικού που έρχεται για επίσκεψη, καθώς η ηρωίδα έχει αποφασίσει να μεταβεί στην Κρήτη για να ασχοληθεί με την... πολιτική, ενώ και οι υπόλοιποι υποστηρίζουν με σθένος τους ρόλους τους προσφέροντας ωραίες στιγμές: η Πηνελόπη Σεργουνιώτη, η Ρουμάνα υπηρέτρια του σπιτιού­, ο Ζερόμ Καλουτά, ο κινηματογραφιστής που ενδιαφέρεται να το αγοράσει για να το χρησιμοποιήσει ως χώρο γυρισμάτων, ο Παναγιώτης Παναγόπουλος, το μέντιουμ που συμβουλεύει την ηρωίδα στις αποφάσεις της, ο Θάνος Κοντογιώργης, ο ψυχίατρός της, και ο Στράτος Λύκος, ο άρτι αφιχθείς από τη Βραζιλία φίλος της, ο οποίος έχει το μυαλό του συνεχώς στο σεξ και στα ναρκωτικά, ενώ η παρουσία του πιανίστα που συνοδεύει ζωντανά την παράσταση εμπλουτίζει σημαντικά το σκηνικό αποτέλεσμα.

Η Μαρία Λεκάκη και ο Λεωνίδας Καλφαγιάννης ως ζευγάρι, αν και στέκονται ωραία επί σκηνής, φαίνονται κάπως αμήχανοι, μάλλον επειδή επιφορτίζονται με το δραματικό κομμάτι του έργου, που επιβαρύνει το όλο εγχείρημα­. Διότι η «πάση θυσία» επιθυμία της Δήμητρας Παπαδοπούλου να θίξει ένα σοβαρό θέμα, αυτό της αποδέσμευσης από τους φόβους που μας κρατάνε πίσω, δεν ενσωματώνεται αβίαστα στο έργο, το οποίο θα μπορούσε χωρίς αυτό να αποτελεί μια απενοχοποιημένη, «απλή» κωμωδία.

ΓΚΛΟΡΙΑ Ιπποκράτους 7, κέντρο, 2103600832. Διάρκεια: 120΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Δεν μπορώ να μείνω μόνη μου

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Έξυπνη σάτιρα των φοβιών και των νευρώσεων της ελληνικής κοινωνίας

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
02/05/2024

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.

Η Αναστασία Παπαστάθη σκηνοθετεί τους "Βρικόλακες"

Το σπουδαίο δράμα του Ίψεν θα δούμε την ερχόμενη σεζόν στο θέατρο Radar.

"Δον Κιχώτης": Ο Γιάννης Μπέζος σκηνοθετεί τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη και Θανάση Τσαλταμπάση σε καλοκαιρινή περιοδεία

Έναν πολυμελή θίασο, στον οποίο θα δούμε και τις Νάντια Κοντογεώργη και Παρθένα Χοροζίδου, ενορχηστρώνει ο Γιάννης Μπέζος στη μεγάλη θεατρική παραγωγή του καλοκαιριού που θα ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα το διαχρονικό έργο του Μιγκέλ ντε Θερβάντες. Δείτε αποκλειστικές φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση.