Τι απέγινε η Μπέημπι Τζέην;

3

Διπλό ρεσιτάλ δίνουν η Ρούλα Πατεράκη και η Ρένη Πιττακή ως άσπονδες γηραιές αδερφές και πρώην σταρ της showbiz, σε ένα σκηνικό-έργο τέχνης, αλλά σε μια σκηνοθεσία που δεν απογειώνει τη θεατρικότητα.

Τι απέγινε η Μπέημπι Τζέην;

Διπλό ρεσιτάλ δίνουν η Ρούλα Πατεράκη και η Ρένη Πιττακή ως άσπονδες γηραιές αδερφές και πρώην σταρ της showbiz, σε ένα σκηνικό-έργο τέχνης, αλλά σε μια σκηνοθεσία που δεν απογειώνει τη θεατρικότητα.

Τι απέγινε η Μπέημπι Τζέην; - εικόνα 1

Δεν είναι εύκολη υπόθεση να ανεβάζεις θρίλερ στο θέατρο, σε απόσταση αναπνοής από τον θεατή, δίχως την ασφάλεια της κινηματογραφικής οθόνης και του μεγάλου πλάνου. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για ένα ψυχολογικό θρίλερ, διαποτισμένο με μαύρο χιούμορ κι εστιασμένο σε μια κλειστοφοβική συνθήκη κατ’ οίκον εγκλεισμού και δη σε μια σαρδόνια σχέση απύθμενου αδερφικού μίσους. Και ακόμη περισσότερο όταν πρόκειται για ένα διάσημο κινηματογραφικό θρίλερ όπως το «Τι απέγινε η Μπέιμπι Τζέιν;» (1962), μια ταινία ολότελα θεατρικής δομής, στα όρια του γκροτέσκο και της δραματικής κομεντί, αλλά αριστοτεχνικά σκηνοθετημένη από τον Ρόμπερτ Όλντριτζ. Η υπόθεση αφορά δύο ηλικιωμένες αδερφές, πρώην σταρ της αμερικανικής showbiz, σχεδόν λησμονημένες και αποτραβηγμένες πλέον, να συμβιώνουν σε μια παρακμιακή έπαυλη. Θέματα όπως η προσκόλληση στην παιδική ηλικία, η ψύχωση και η σχιζοφρένεια, ο ναρκισσισμός, η φθορά και η απατηλή λάμψη της ματαιοδοξίας αναδύονται χωρίς να ανατέμνονται εις βάθος σε αυτήν την παιγνιώδη ανάγνωση της αρχετυπικής σύγκρουσης Κάιν και Άβελ.

Τι απέγινε η Μπέημπι Τζέην; - εικόνα 2

Το έργο αποδομεί εμμέσως πλην σαφώς το star system, αλλά δεν δομεί με όρους δραματουργικής αρτιότητας τους χαρακτήρες, τα παρελθόντα και τα κίνητρά τους. Είναι ευτυχές, λοιπόν, ότι ένας υποδειγματικός τριμελής θίασος (Στέλλα Γκίκα, Πηνελόπη Μαρκοπούλου και Αλέξιος Διαμαντής) επωμίζεται το ζωντάνεμα των περιφερειακών ρόλων με τη σοβαρότητα που απαιτείται και, βέβαια, ότι οι δύο βασικοί ρόλοι ερμηνεύονται από τόσο ικανές ηθοποιούς όσο η Ρούλα Πατεράκη και η Ρένη Πιττακή. Η μεν πρώτη παραδίδει ένα απολαυστικό ρεσιτάλ ακρότητας στα όρια της φυσικότητας και του γκροτέσκο, της αυτολύπησης και του σαρκασμού, θαρρείς σκηνοθετώντας τον εαυτό της σε μίνι σόλο μέσα στην παράσταση, τα οποία στοιχειοθετούν τη διφορούμενη φύση που ενέχει η τρέλα στην ανθρώπινη κοινωνία: απειλή και χλευασμός, αποδοχή και αποκλεισμός, πραγματικότητα κι εφιάλτης. Προερχόμενη από εντελώς διαφορετική θεατρική­ σχολή, η λιτή και απέριττη Πιττακή­ διατηρεί το σκληρό κέλυφος της αγέρωχης πρώην βαμπ του σινεμά, μολονότι βρίσκεται καθηλωμένη σε καροτσάκι ή σέρνεται στο πάτωμα την ύστατη στιγμή. Με την τελική της αποστροφή τσακίζει κόκαλα.

Τι απέγινε η Μπέημπι Τζέην; - εικόνα 3

Η σκηνογραφική εγκατάσταση­, που καταλαμβάνει όλο το μήκος του θεάτρου, είναι αξιομνημόνευτη: ένας στοιχειωμένος ύμνος στο μακάβριο νατουραλισμό. Η τοποθέτηση όμως των δύο πρωταγωνιστριών στα δύο απώτατα άκρα του μάλλον δεν ευνοεί τον αδικαιολόγητα ράθυμο ρυθμό της παράστασης. Ούτε οι σαρκαστικές μπηχτές και οι σπινθηροβόλοι διάλογοι αναδεικνύονται όταν οι ηθοποιοί πρέπει να δια­σχίσουν όλη τη σκηνή για να συναντηθούν. Η σκηνοθεσία, αντί να αφιερωθεί στην αποθέωση της τρέλας και της θεατρικότητας του έργου, πασχίζει να βρει τις μάλλον υποτυπώδεις ψυχαναλυτικές προεκτάσεις του. Ο Παπαθεοχάρης, με εξαίρεση την άστοχη χρήση της μουσικής, δεν υποπίπτει σε φτηνά τεχνάσματα. Χρειαζόταν όμως περισσότερη δουλειά ως προς το ύφος και τη λεπτομέρεια ώστε να επιτευχθούν η υποβολή ατμόσφαιρας, η δημιουργία σασπένς και μια ολοένα αυξανόμενη ανησυχαστική αίσθηση τρόμου συνάμα με το μακάβριο χιούμορ.

ΣΦΕΝΔΟΝΗ Μακρή 4, Μακρυ­γιάννη, 2155158968. Διάρκεια: 110΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Τι απέγινε η Μπέημπι Τζέην

  • Θρίλερ
  • Διάρκεια: 110 '

Δύο αδερφές, πρώην σταρ, ζουν σε μια χολιγουντιανή έπαυλη. Εκεί η αυταρχική Τζέιν συμπεριφέρεται σαδιστικά στην ανάπηρη Μπλανς, διαιωνίζοντας έτσι την ανταγωνιστική σχέση τους

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Για πρώτη φορά στη χώρα μας ο κωμικός Charlie Mac

Το Athens English Comedy Club υποδέχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα τον Αμερικανό κωμικό Charlie Mac με την παράστασή του στα ισπανικά "FCK THEM KIDS"*.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/09/2025

30 παραστάσεις που ανυπομονούμε να δούμε τη σεζόν 2025-26

Οι πρώτες πρεμιέρες έχουν ανακοινωθεί, οι παρουσιάσεις των ρεπερτορίων πληθαίνουν και η αδημονία μεγαλώνει. Εμείς, σε πρώτη φάση, ξεχωρίσαμε μερικές από τις παραστάσεις της επερχόμενης σεζόν.

"Wonnangatta": Ένα αυστραλιανό γουέστερν στο Αγγέλων Βήμα

Το Αγγέλων Βήμα εγκαινιάζει τη θεματική ενότητα "Αυστραλία: Γοητευτική χώρα – Συγκλονιστικό θέατρο" με το βραβευμένο έργο "Wonnangatta" του Άνγκους Τσερίνι· μια σκοτεινή ιστορία εξαφάνισης, φιλίας και ηθικών διλημμάτων.

Ο "Φάουστ" επιστρέφει στο Εθνικό με πρωταγωνιστή τον Χάρη Φραγκούλη

Μια παράσταση έντονης μουσικότητας για τη δριμεία σύγκρουση ανάμεσα στο σώμα και το πνεύμα, το βίωμα και τη γνώση, το απολλώνιο και το διονυσιακό είναι ο "Φάουστ" σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη που επιστρέφει στο Εθνικό με τους Χάρη Φραγκούλη (Φάουστ) και Ανδρέα Κοντόπουλο (Μεφιστοφελή).

"Ράφτης κυριών" ο Δημήτρης Μακαλιάς σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα

Η απιστία γίνεται το εργαλείο του σπουδαίου Γάλλου κωμωδιογράφου Ζορζ Φεϊντό για να σατιρίσει την υποκρισία και τα μικροαστικά ήθη της κοινωνίας, στην διασημότερη φάρσα του που κάνει πρεμιέρα στο θέατρο Γκλόρια τη σεζόν 2025-26.

Πρώτες φωτογραφίες από το ανακαινισμένο θέατρο Αλφα- "Ληναίος-Φωτίου"

Η ανακαίνιση του ιστορικού θεάτρου Άλφα- "Ληναίος-Φωτίου" δίνει νέα ζωή στη σκηνή του, ενώ η αγαπημένη παράσταση "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" επιστρέφει για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, συγκινώντας ξανά το κοινό.

"Η μηχανή του Τούρινγκ" επιστρέφει με βραβευμένη ερμηνεία

Η παράσταση που διακρίθηκε στα Βραβεία Κοινού του Αθηνοράματος 2022, κερδίζοντας το 1ο Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας για τον Ορφέα Αυγουστίδη και το 3ο Βραβείο Σκηνογραφίας για την Όλγα Μπρούμα επιστρέφει για 30 συλλεκτικές παραστάσεις στην Αθήνα.