Οι κριτικές του κοινού

Εξημέρωση

Κοινωνικό του Δημοσθένη Παπαμάρκου
Διαρκεια : 75 '

Σκηνοθ.:Γ. Μαυραγάνη
Ερμηνεύουν: Ν. Γιαλελής, Μ. Πετράκης, Κ. Τάκαλου, Ξ. Καλογεροπούλου, Ηλ. Κατέβας, Ελ. Ρίζου. Σκην.-κοστ.: Άρ. Φλέσσα. Μουσ.-ηχητ. σχεδ.: Χ. Νείλας. Φωτ.: Εβ. Βασιλακοπούλου.

Πληροφορίες Πληροφορίες για τη παράσταση

Οι κριτικές του κοινού

Προσθέστε στο blog ή στο site σας τα αστεράκια των χρηστών του αθηνόραμα για αυτή την παράσταση κάνοντας copy – paste τον παρακάτω html κώδικα

Μορφοποίηση
Επιλέξτε πλάτος



px
Επιλέξτε μέγεθος κειμένου



Εμφάνιση τίτλου

Επιλέξτε χρώμα

  • Εξαγριωμένος πριν από 9 μήνες

    0,5 αστεράκΑ Δεν είμαι σπουδαίος γνώστης αλλά κάτι έχω δει από minimal θέατρο, αυτό δεν είναι, είναι minimal παντομίμα. Αντί για λόγο (ή Λόγο) των ηθοποιών, τη συνοδεύει ακατάπαυστα μια ακατάληπτη ποιητική ανάγνωση από αόρατο υποβολέα που στην καλύτερη περίπτωση σε κοιμίζει. Πλίνθοι και κέραμοι ατάκτως ερριμμένοι, όπως λέγανε και κάπου ανάμεσα στη Μίλητο και τη Σύβαρη.

  • downbound train πριν από 9 μήνες

    Μετά το Γκιακ και τις Ευμένιδες γίναμε κοινωνοι ενός ακόμα συγκλονιστικού θεατρικού γεγονότος δια χειρός της κ. Μαυραγάνη.
    Με αρχικό ερέθισμα τη δυστυχία, το πένθος και το θάνατο που ορίζει την προσφυγιά η παράσταση μας παρέσυρε σε μια συνειδησιακή και συναισθηματική καταβύθιση στο εσώτατο είναι, στον πυρήνα της υπαρξιακής αγωνίας. Επιστρατεύοντας γήινα υλικά και αφαιρετικά εργαλεία, με αριστοτεχνική σκηνοθετική ματιά -ειδικά στη σεκάνς με τις σκιές- η κ. Μαυραγάνη παρουσίασε μια ασύλληπτη αλληλουχία επικαλυπτόμενων σκιών, μεταμορφώσεων, ήχων και διαλόγων, μια ελεγεία του ανθρώπινου δράματος.
    Την ευγνωμοσύνη και τον σεβασμό μας στη δημιουργό.

  • A KISS πριν από 9 μήνες

    0,5 αστεράκΑ Δήθεν κουλτούρα για ελίτ καταστάσεις, πρέπει να πας με λυσαρι για να καταλάβεις το κείμενο. Φρυνιχος, προσφυγικό, Λενιν, Τσε Γκεβάρα, Άρης Βελουχιωτης όλα μεσα στη Σούπα.

    Ωραίο στιγμιότυπο, το σκηνοθετικό εύρημα με το παίξιμο με τις σκιές, αλλα και αυτό παρατράβηξε. Μαγνητοσκοπημενη αφήγηση σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του έργου.

    Στα highlight της βραδιας,το μπαλαμουτιασμα 2 αγοριών μπροστά μας στις θέσεις που βαρέθηκαν το θέαμα, αν και ήταν από σχολή θεατρικών σπουδών.

  • Έλλη πριν από 9 μήνες

    0 αστεράκΑ Θα ονόμαζα την παράσταση ακατάληπτη και νεφελώδη. Το βαθύτερο μήνυμα σίγουρα δεν έφτασε στο θεατή, ο οποίος βγήκε από την παράσταση μετέωρος και σαστισμένος. Εάν το θέμα ήταν η προσφυγιά, μάλλον ατόνησε στη δύναμη του θανάτου. Η απουσία του θεατρικού λόγου, η κυριαρχία του ηχογραφημένου κειμένου και η δυσκολία σύνδεσης του παρελθόντος με το παρόν, ήταν τα στοιχεία που δεν επέτρεψαν στο θεατή όχι μόνο να καταλάβει αλλά και να αισθανθεί.

  • Μυρσίνη πριν από 9 μήνες

    0 αστεράκΑ Ο, τι χειρότερο έχει υπάρξει σε παράσταση. Από κάθε άποψη λάθος.

  • Αντιγόνη 13 πριν από 9 μήνες

    5 αστεράκΑ Εξαιρετική παρασταση σε ενα πολυ ωραιο κειμενο που ναι μπορει να μεταφερθεί στο θεατρο ! Σε πολλούς μεγαλόσχημους κριτικούς η συζήτηση που ακολούθησε θα τους έλυνε τις απορίες ! Συγκινητικό να βλέπει κάποιος και παλι την Ξενια Καλογεροπουλου στη σκηνή !

  • Ζκ πριν από 9 μήνες

    0 αστεράκΑ Κριμα!

  • George πριν από 9 μήνες

    5 αστεράκΑ Bravo!

  • Άννα Α πριν από 9 μήνες

    5 αστεράκΑ Εξαιρετικό πρωτότυπο θεατρικό εγχείρημα . Με πολύ απλά σκηνικά κατόρθωσε να εντυπωσιάσει εξ αιτίας της ευφυέστατης σκηνοθετικής δουλειάς αλλά και της παρουσίας των ηθοποιών ! Το κείμενο εξαιρετικό ! Η μουσική προσαρμοσμένη απόλυτα στο εικαστικό αυτο έργο ! Με δυο λόγια το έργο σε συνεπαίρνει από την αρχή μέχρι το τέλος και φεύγεις με την σκέψη σου εκεί

  • Σταμ πριν από 9 μήνες

    0,5 αστεράκΑ Απίστευτα κακό, ανερμάτιστο, χαντακώνει προσβλητικά σημαντικούς ηθοποιούς. Η Στέγη σταθερή σε κάκιστες παραστάσεις. Ούτε στη φίλη που με κάλεσε δεν μπορούσα να πω δυο λόγια μετά.

  • Leonidas Tzavelas πριν από 9 μήνες

    1,5 αστεράκΑ Μεγάλη απογοήτευση νοιώθω!
    Κρίμα γιατί το περίμενα πως και πως. Γιατί κάνετε θέατρο αν είναι να μην καταλαβαίνει το κοινό τι συμβαίνει? Γιατί στο 80% οι ηθοποιοί ήταν πλάτη? Γιατί όλο το έργο ήταν ηχογραφημένες φωνές ηθοποιών? Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οτι υπήρχε μεγάλη απόσταση μεταξύ του τι έβλεπες και τι άκουγες. Αν ήμουν η σκηνοθέτης δεν θα ήθελα να ακούσω αυτά που ειπώθηκαν μετά την παρασταση στο φουαγιέ.

  • Σωτήρης πριν από 9 μήνες

    5 αστεράκΑ Εξαιρετική δουλειά από όλους! Η συγκίνηση στο κοινό ήταν διάχυτη!

  • Αγγελίνα πριν από 9 μήνες

    5 αστεράκΑ Συγκλονιστικό. Δεν έχει την κλασική δομή μιας θεατρικής παράστασης, αλλά για εμένα είναι ένα εξαιρετικό θεατρικο-εικαστικό εγχείρημα. Θεωρώ ότι σκοπός των δημιουργών δεν ήταν να επικεντρωθούν σε ένα θέμα, π.χ. προσφυγιά, αλλά να δώσουν κατευθύνσεις και να κάνουν συνδέσεις γύρω από τα βασικά θέματα. Η γραφή του Παπανάρκου ιστορική και συνάμα λογοτεχνική και ιστορική, και όχι ομολογώ ότι δεν τον καταλάβαινα κάθε στιγμή, αλλά δε ένοιαζε αυτό. Με ενδιαφέρει η αίσθηση που αποκόμισα ακούγωντας και παρακολουθώντας. Θεωρώ ότι η ηχογραφημένη αφήγηση ίσως δυσχέραινε την κατανόηση. Ευφυέστατα τα σκηνοθετικά ευρήματα, δείχνουν πως με απλά υλικά στήνεις εντυπωσιακότατα σκηνικά. Οι ηθοποιοί κατάφεραν να αποδώσουν τρομερή ενέργεια μέσα από τη στατικότητα και συναισθήματα μέσα από τις σκιές. Παράσταση που διατήρησε αμείωτο το ενδιαφερον από την αρχή μέχρι το τέλος. Συμπυκνωμένα νοήματα και εικόνες που τα σκέφτεσαι φεύγοντας. Ό,τι πιο ενδιαφέρον έχω δει τελευταία.

  • Δήμος πριν από 9 μήνες

    1 αστεράκΑ Πήγα στην παράσταση πολύ θετικά προϊδεασμένος, και η αρχή με την αφήγηση του πρόσφυγα με έφτιαξε ακόμα περισσότερο. Και μετά, σοκ. Ή μάλλον, όχι σοκ. Μια σταδιακή βύθιση.

    Δεν ξέρω αν το κείμενο θα μπορούσε να σταθεί με άλλη σκηνοθετική προσέγγιση. Ίσως και να μπορούσε. Ίσως και να είναι ένα ενδιαφέρον κείμενο από μόνο του, αλλά να μην κάνει για θέατρο. Και τα δύο ενδεχόμενα παίζουν, αν και σίγουρα δεν υπήρχε πουθενά η πολύπλευρη προσέγγιση της έννοιας της εξημέρωσης που το πρόγραμμα διαφημίζει.

    Αλλά, πέρα από αυτό, είναι δυνατόν το 90% του κειμένου να ακούγεται ηχογραφημένο, και μάλιστα με αυτή τη μονότονη, επίπεδη αφήγηση στα όρια της κατατονίας; Είναι δυνατόν στο μισό χρόνο της παράστασης οι ηθοποιοί να είναι με την πλάτη στο κοινό; Είναι δυνατόν τα πιο (για να μην πω τα μόνα) συγκινητικά και παραστατικά σημεία να είναι οι αφηγήσεις των προσφύγων;

    Κρίμα.




  • Στελλα πριν από 9 μήνες

    1,5 αστεράκΑ Ωστε λοιπόν η παράσταση μιλάει για τον 'λόγο που υποτάσσει την πραγματικότητα'. Αυτός ο στόχος είναι τόσο γενικόλογος, τόσο "αέρας κοπανιστός" που καταλαβαίνω τώρα γιατί η παράσταση διακρινόταν από τόση συγχυση. Ανακάτεψε πρόσφυγες, αρχαίους, τον Τσε Γκεβάρα κλπ κλπ. (Τα μέλη της παρέας που ήταν λιγότερο αρνητικά από ,μένα: «μα δε μιλούσε για πρόσφυγες, για τον θάνατο μιλούσε».)

    Αλλά το βασικό πρόβλημα ήταν το πώς επέλεξε να μιλήσει για τον «λόγο»: με μια ατελείωτη ...ηχογραφημένη αφήγηση! Στο θέατρο! Και στη μισή διάρκεια πρόβαλε φωτογραφίες. Στο θέατρο! Και ναι, έκαναν και διάφορα οι ηθοποιοί επί σκηνής συγχρόνως, με μόνο οπτικό ενδιαφέρον ένα ‘θέατρο σκιών’.

    Και οι τέσσερις της παρέας δεν μπόρεσαν να παρακολουθήσουν το κείμενο γιατί το ‘σκέπαζε’ το θέαμα. Μάλιστα ένας είπε ότι θα το αναζητήσει για να το διαβάσει. (Πόσες φορές σας έχει τύχει να πάτε στο θέατρο και να αισθανθείτε ότι χρειάζεστε να διαβάσετε μετά το κείμενο για να καταλάβετε τι ακούσατε; Εμένα καμία.) Αυτό από μόνο του για μένα ακυρώνει την παρασταση.

    Το μόνο ζωντανό της στοιχείο ήταν τρία αποσπάσματα συνεντεύξεων με πρόσφυγες, όπου ακούγονταν οι ίδιοι και όχι ο βαρύγδουπος αναγνώστης του υπόλοιπου κειμένου. Ας μη μιλήσω για επιμέρους στοιχεία που με εκνεύρισαν, όπως ότι τις λίγες φορές που ακούσαμε ηθοποιό να μιλάει είχε την πλάτη της στους ακροατές χωρίς προφανή λόγο. Μήπως για να μη γυρίσει την πλάτη στους πρόσφυγες της ...οθόνης;

    Κλασσική περίπτωση παράστασης που θέλει να πει κάτι σοβαρό και διολισθαίνει στη σοβαροφάνεια.

  • Γεωργια πριν από 9 μήνες

    1 αστεράκΑ Ο ιδιος λεει στα χιπστερ μεσα για το εργο του:"Τώρα βέβαια είναι αυτή η μπιιιπ: όταν εξηγεί το έργο αυτός που το έγραψε να μην το καταλάβει κανένας. Τέλος πάντων, είναι μια αφήγηση για το πώς η αφήγηση δημιουργεί ένα λόγο κυριαρχίας."
    Οχι τελος παντων αγαπητε μου..
    Τελοσπαντων να το ξεραμε οτι ειναι μονο μεσα στο μυαλο του οι συνδεσεις και τα νοηματα να μην ειχαμε ερθει να το δουμε.
    Η σκηνοθεσια ειχε καποια ευρηματα αλλα με αυτο το κειμενο ματαια.
    Φιλοτιμη η προσπαθεια των ηθοποιων και για αυτους το αστερι.

  • Katerina πριν από 9 μήνες

    5 αστεράκΑ Όταν ξεκίνησε με προβλημάτισε, στη συνέχεια όμως με συνεπήρε απόλυτα. Πολύ καλή σκηνοθεσία και τρομερό κείμενο που με συγκίνησε.

  • Dimitris πριν από 9 μήνες

    5 αστεράκΑ Εξαιρετικό κείμενο, φοβερή σκηνοθεσια, έργο που θα μπορουσε να μείνει στην κληρονομια του παγκόσμιου πολιτισμού και να παίζεται χρόνια ! Δια-μά-ντι !

  • Φώτης πριν από 9 μήνες

    2 αστεράκΑ Τίποτα δεν έμεινε απ την προσπαθεία αυτή. Ενα αστεράκι για το θέμα της παράστασης και ένα για την προσπάθεια των ηθοποιών .