Οι κριτικές του κοινού

Η πόρνη από πάνω

Μονόλογος του Αντώνη Τσιπιανίτη
Διαρκεια : 90 '

Σκηνοθ.:Στ. Πατρώνης
Ερμηνεύει: Κ. Διδασκάλου. Κοστ.: Δ. Ανδριανός.

Πληροφορίες Πληροφορίες για τη παράσταση

Οι κριτικές του κοινού

Προσθέστε στο blog ή στο site σας τα αστεράκια των χρηστών του αθηνόραμα για αυτή την παράσταση κάνοντας copy – paste τον παρακάτω html κώδικα

Μορφοποίηση
Επιλέξτε πλάτος



px
Επιλέξτε μέγεθος κειμένου



Εμφάνιση τίτλου

Επιλέξτε χρώμα

Δώσε την Κριτική σου

Για να δώσετε την κριτική σας πρέπει να κάνετε login με τα στοιχεία που έχετε δηλώσει στο MyAthinorama.

Όνομα Χρήστη:


Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τις οδηγίες και τους όρους χρήσης  
Επιθυμώ να λάβω ενημέρωση με email σε περίπτωση απάντησης

banner
<< Πρώτη < Προηγούμενη
Σελ. Από 16
Τελευταία >> Επόμενη >
  • Λιδωρίκη Ευγενια πριν από 3 μήνες

    5 αστεράκΑ Εξωτερική και εσωτερική ελευθερία.Αυτό είναι επί τής ουσίας το βασικό θέμα τού έργου του Τσιπιανίτη.Η σύγκρουση εξωτερικής κι εσωτερικής ελευθερίας,στις δύο βασικές ηρωίδες του:την Ερατώ και την πόρνη τού επάνω διαμερίσματος.Δύο έννοιες,οι οποίες αν δε συνυπάρχουν, συγκρούονται,αλλά σίγουρα η καθεμία δεν προϋποθέτει την άλλη,ούτε την αναιρεί.Ένας άνθρωπος φυλακισμένος μπορεί κάλλιστα να είναι εσωτερικά ελεύθερος κι αυτό να τον καθιστά ακόμη και ευτυχισμένο και ένας άλλος ελεύθερος,να είναι εσωτερικά φυλακισμένος.Απο εκεί και πέρα ο συγγραφέας θίγει και θέματα ρατσισμού,κοινωνικών αντιλήψεων,στερεοτύπων, προκαταλήψεων,ταμπού (η ερμηνεία τής λέξης αυτής είναι "το απαγορευμένο"). Η Ερατώ είναι από την επαρχία. Πρέβεζα.Πατέρας αυστηρός,σχεδόν δυνάστης.Μητέρα ανεκτική,υπομονετική, ανίκανη να αντιδρά.Όχι ,η Ερατώ δε θα σπουδάσει.Ανήκουστο.Δεν το επιτρέπει ο πατέρας.Θα παντρευτεί,θα νοικοκυρευτεί και θα υπηρετεί τον άντρα της.Αυτή είναι η μοίρα μιας καθωσπρέπει γυναίκας.Σύζυγος ο Λευτέρης-συμβολικό το όνομα' αν και Ελευθέριος,της στερεί την ελευθερία.Συνέχεια του πατέρα.Θέλει την Ερατώ δούλα,να του μαγειρεύει,να του πλένει και να τον υπηρετεί.Καμιά επιλογή ελευθερίας για αυτήν.Κι όμως η Ερατώ είναι εσωτερικά ελεύθερη,διότι δεν παύει να ονειρεύεται,να ερωτεύεται,να φαντασιώνει και τελικά να βιώνει, όπως θα σημειωθεί και παρακάτω.Ο Λευτέρης είναι αστυνομικός,παίρνει μίζες για να καλύπτει παρανομίες.Απο πάνω πριν την πόρνη,έμεναν κάτι Πακιστανοί.Ο Πακιστανός,ο οποίος ευρισκόμενος στην Ελλάδα ,βιώνει από μια μερίδα πληθυσμού το εξής:η εθνικότητά του και μόνο αποτελεί συνώνυμο ρατσιστικού χαρακτηρισμού,σχεδόν ύβρεως.Ο Πακιστανός όμως σχεδόν φιλάει το χέρι τής Ερατούς,όταν αυτή τού πάει μερίδες φαγητού.Μετα εγκαθίσταται μια γυναίκα:η πόρνη.Η Ερατώ την ακούει να απολαμβάνει,να βιώνει την ηδονή,αυτό δηλαδή ,το οποίο η ίδια στερείται.Ζηλεύει.Ζηλεύει το γεγονός, ότι η πόρνη από πάνω είναι ελεύθερη.Είναι όμως; Εξωτερικά ναι,διότι επιλέγει' εσωτερικά όμως;Μάλλον όχι,διότι είναι δέσμια του επαγγέλματός της.Από αυτό ζει άρα δεν μπορεί να ξεφύγει.Η πόρνη.Άλλος ένας ρατσιστικός χαρακτηρισμός στη συνείδηση πολλών.Όμως είναι κατάσταση,δεν είναι ύβρις.Έτσι τα έφερε η ζωή.Κι όταν ο Λευτέρης πεθαίνει-το έργο ξεκινά όταν είναι ήδη απών-η Ερατώ ακολουθεί τον "από πάνω" δρόμο,διότι,πάλι έτσι τα έφερε η ζωή.Πρέπει να ζήσει,να επιβιώσει. Η Διδασκάλου καταθέτει μια μοναδική ερμηνεία.Αναδύεται από το βάθος προς την επιφάνεια των συναισθημάτων της και καταδύεται από την επιφάνεια στο βάθος συνεχώς.Το εκπληκτικό όμως είναι ,ότι πριν από όλα και πάνω από όλα,τα συναισθήματα τα ερμηνεύει πρώτα με τη φωνή και την κίνηση.Το συναίσθημά της πρώτα αποτυπώνεται στη φωνή ,μετά στην κίνηση και μετά στην υπόλοιπη έκφραση.Περπάτημα βαρύ,σώμα κυρτό όταν αναφέρεται στον πόνο, που της προκαλούν οι άλλοι ,θέλοντάς την υποχείριό τους και ξαφνικά ένα πέταγμα,ένα σώμα γεμάτο δύναμη κι επιθυμία,όταν αναφέρεται στην εσωτερική ελευθερία της ,όπως στον έρωτά της για έναν άλλο αστυνομικό,έναν έρωτα που δε θα βιώσει ποτέ ,είναι όμως σα να τον ζει ,διότι τον φαντασιώνεται.Απο εκεί και πέρα η Ερατώ φανερώνει πόνο, πόθο, ζήλεια, καταπίεση, επιθυμία αλλαγής, επιθυμία αλληλεγγύης , επιθυμία ικανοποίησης των επιθυμιών, επιθυμία ελευθερίας , χαράς.Κι όταν ο Λευτέρης φεύγει κι ακολουθεί τον "από πάνω" δρόμο αλλάζει η μορφή τής ελευθερίας της.Εξωτερικα είναι ,εσωτερικά όχι γιατί δεν έχει άλλη επιλογή.Δανειζόμενοι τη θεωρία τού Φρόιντ που αποτυπώνεται στον τίτλο "Ο πολιτισμός πηγή δυστυχίας"θα λέγαμε,ότι ο Τσιπιανίτης διαπραγματεύεται ακριβώς αυτό:ο άνθρωπος από τη φύση του είναι ελεύθερος αλλά αναγκάζεται ήδη από τη γέννησή του να μπει σε κοινωνικά πρέπει,κοινωνικές συμβάσεις.Η φύση του όμως ,η εσωτερική του κατάσταση πρέπει να παραμένει ελεύθερη.

  • Κατερίνα24 πριν από 4 μήνες

    5 αστεράκΑ Απλά απίστευτη. Περίμενα επειδή είναι μονόλογος να είναι κουραστικό αλλά αντιθέτως ήθελα να την απολαύσω και άλλο. Απίστευτη ερμηνεία με αρκετά κοινωνικά μηνύματα και συναισθήματα. Συγχαρητήρια!

  • ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ πριν από 1 χρόνια

    5 αστεράκΑ Απλά συγκλονιστικός μονόλογος, με μία εξαιρετική ερμηνεία.

  • Σπυρος Σπυροπουλος πριν από 1 χρόνια

    5 αστεράκΑ Η Κατερινα Διδασκαλου δινει ρεστα.......

  • mariamartsouka1 πριν από 1 χρόνια

    5 αστεράκΑ Εξαιρετική παρασταση. Παρόλο που είναι μονόλογος δεν είναι βαρετός για ούτε μια στιγμή. Πληθώρα νοημάτων και παραλληλισμων. Η κα Διδασκάλου σε ρεσιτάλ υποκριτικής δεινότητας ερμηνεύει τρομερά τον ρόλο της με τον τρόπο που αποδίδει τα λόγια της να είναι πολύ ελκυστικός προς το κοινό. Είναι μια πολύ αξιόλογη παράσταση που αξίζει κάποιος να αφιερώσει το χρόνο ώστε να την παρακολουθήσει.

  • ΜΑΙΡΗ ΚΥΠΡΑΙΟΥ πριν από 1 χρόνια

    5 αστεράκΑ ΕΙΔΑΜΕ ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΧΘΕΣ ΣΤΟ ΛΑΥΡΙΟ ΚΑΙ ΑΠΟΡΩ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΕΙΧΑ ΔΕΙ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΓΩ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟΦΙΛΗ. ΜΑΛΛΟΝ ΜΕ ΑΠΕΤΡΕΠΕ ΤΟ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ. ΟΜΩΣ ΕΚΑΝΑ ΛΑΘΟΣ. ΚΑΘΟΛΟΥ ΚΟΥΡΑΣΤΙΚΟ. ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΡΕΕΙ ΑΒΙΑΣΤΑ. ΥΠΕΡΟΧΟ, ΣΕ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ, ΣΕ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ,ΣΕ ΣΚΗΝΙΚΑ ΣΕ ΝΟΗΜΑΤΑ!!! ΤΟ ΣΥΣΤΗΝΩ ΑΝΕΠΙΦΥΛΑΚΤΑ.

  • cinemaniac πριν από 1 χρόνια

    4 αστεράκΑ Το υπαρκτό μοντέλο γυναίκας που υποδύεται με μοναδικό τρόπο η πρωταγωνίστρια και που αναπόφευκτα παίρνει με το μέρος του τοβ θεατή φαντάζει λίγο ξεπερασμένο για τις μερες μας.

  • LAZAROS PAPADOPOULOS πριν από 1 χρόνια

    5 αστεράκΑ Ευτυχώς υπάρχουν ακόμη πραγματικοί ηθοποιοί!!! Μπράβο Κατερίνα.....

  • Μιχαλης πριν από 1 χρόνια

    0,5 αστεράκΑ Απογοήτευση! Πραγματικά... η χειρότερη παράσταση που έχω δει ποτέ μου. Λυπάμαι που το λέω καθώς η Κατερινα Διδασκάλου μου είναι πολύ συμπαθής. Δεν γέλασα...δεν έκλαψα... δεν προβληματίστηκα... Δεν ένιωσα τίποτα εκτός από την ανάγκη να περάσει η ώρα κ να φύγω. Το θέατρο επίσης απαράδεκτο. Συνεχίζουν να βάζουν κόσμο μέσα για τουλάχιστον 15 λεπτά από την έναρξη της παράστασης, καμία διακριτικότητα, κανένας σεβασμός τόσο στην ηθοποιό όσο και στους θεατές. Να φανταστείτε οι πόρτες ανοιγοκλείνουν συνεχώς από το προσωπικό του θεάτρου και τρίζουν. Μη πέφτεις στην παγίδα ότι παίζεται 9 χρόνια.. γιατί κάπως έτσι την πατήσαμε και εμείς!

  • Γεωργιος πριν από 1 χρόνια

    Τέλεια παράσταση από μια ηθοποιό πρώτης γραμμής με άφθασττη υποκριτική δεινότητα!!!!!κ.Διδασκάλου θερμά συγχαρητήρια!!!

  • Katerina πριν από 1 χρόνια

    5 αστεράκΑ Must see

  • Θεοδώρα πριν από 1 χρόνια

    3,5 αστεράκΑ Αξίζει να σταθεί κάποιος στην εκπληκτική ερμηνεία της πρωταγωνίστριας σε έναν ρόλο τόσο διαφορετικό από ό,τι την έχουμε δει. Θεωρώ λίγο υπερτιμημένη την παράσταση αρχικά γιατί το έργο εξελίσσεται πολύ αργά αλλά και γιατί προσπαθεί να συνδυάσει την ελληνική επαρχία του ’60 και το σήμερα με όχι τόσο μεγάλη επιτυχία. Παρόλα αυτά μου άρεσε ο τρόπος που παρουσίαζε σκληρά θέματα με πιο ανάλαφρο τρόπο, ενώ θα μπορούσε να εκβιάζει τα συναισθήματα του θεατή. Σωστή δόση χιούμορ, στα σωστά σημεία του έργου. Τέλος να αναφερθώ στο θέατρο Coronet, το οποίο θεωρώ τον τέλειο χώρο. Ήμαστε στη 14η σειρά και ήταν σαν να είμαστε μπροστά.

  • Χρυσάνθη πριν από 1 χρόνια

    5 αστεράκΑ Συγχαρητήρια στη κ. Διδασκάλου. Συγκλονιστική ερμηνεία!!! Αξίζει να τη δείτε!

  • VICKY K. πριν από 1 χρόνια

    5 αστεράκΑ Εκπληκτική παράσταση, καταπληκτική η ερμηνεία της κ.Διδασκάλου, η οποία κράτησε το ενδιαφέρον, νομίζω ολόκληρης της γεμάτης αίθουσας, αμείωτο καθ'όλη τη διάρκεια της παράστασης! Συγχαρητήρια!

  • Νελλη πριν από 1 χρόνια

    5 αστεράκΑ Εξαιρετική. Δεν υπάρχουν λόγια. Υπέροχη!

  • ΦΩΤΕΙΝΗ πριν από 1 χρόνια

    Η κ.Διδασκάλου σε μια τόσο διαφορετική ερμηνεία. Άψογα, προσπάθεια και αποτέλεσμα! Η υπόθεση ίσως να μην ήταν κάτι καινούριο ή ασυνήθιστο αλλά η όλη παρουσία και ερμηνεία της ηθοποιού χρωμάτιζε το θεατρικό τόσο αξιόλογα. Μονόλογος που δεν κουράζει καθόλου, αντίθετα !

  • Δημήτρης πριν από 1 χρόνια

    4 αστεράκΑ Ρεσιτάλ της Διδασκάλου που αποδεικνύει πως ένας εξαιρετικός ηθοποιός μπορεί να μεγαλουργήσει σε οποιοδήποτε κείμενο. Εύγε!

  • Δήμητρα πριν από 1 χρόνια

    4,5 αστεράκΑ Η Διδασκάλου εξαιρετική στον μονόλογο αυτό. Το θεατρικό σε κρατάει σε ενδιαφέρον από την αρχή μέχρι το τέλος!

  • Ευάγγελος πριν από 2 χρόνια

    4,5 αστεράκΑ Πολύ καλή η ερμηνεία της Διδασκάλου, δεν το περίμενα... Κοινωνικό το έργο αλλά υπήρχε μια αρμονία δεν ήταν ούτε υπερβολικα δραματικό ούτε γραφικό,=τόσο οσο! Επίσης θεωρώ πολύ καλο οτι παρότι γυναικείο αρκετά το θέμα ,με συνεπήρε πολύ .

  • ΓΙΩΡΓΟΣ πριν από 2 χρόνια

    2 αστεράκΑ Μία παράσταση με λιτά σκηνικά (δε χρειάζεται παραπανω)που όμως σου κρατάει το ενδιαφέρον κι αυτό οφείλεται στην ωραία ερμηνεία της κυρίας Διδασκάλου και στο γεγονός ότι η παράσταση "περνάει" διάφορα συναισθήμα στους θεατες: συγκίνηση, θυμό, θλίψη με μικρές δόσεις χιούμορ. Το κείμενο ωραία δοσμένο με συνοχή (μου άρεσε πάρα πολύ η σύγκριση ζωής με το κεντημα!). Όμως κυριαρχεί ο μισανδρισμός, παρουσιάζοντας τους ολους κακούς.
    Spoiler
    1)Ο κακός πατέρας σε αντίθεση με τη καλή μάνα της
    2)Η ηρωίδα "ξεγελαει" τον άντρας της ότι δήθεν τον αγαπάει, ενώ κυνηγάει την ωραία ζωή, αλλά πουθενά δε κατηγορείται γι αυτό.
    3)Φυσικά κι ο σύζυγος αποδυκνύεται ένα τερας, ενώ αυτή που τον επέλεξε με λάθος στοιχεία δε φταίει και φυσικά δε προσπαθεί να φύγει, ενώ θα μπορούσε.
    4)Στη συνέχεια ο άντρας αποδευκνυεται ακόμα πιο αχρείος
    Όλα αυτά τα κλισέ κατά των αντρών για να εκβιαστεί η συγκίνηση προς τη γυναίκα που πέρασε τα πάνδεινα μαζί του και φυσικά χαιρόμαστε που πέθανε.
    Αν η ιστορία είχε γραφτεί ανάποδα αφηγουμενη από έναν άντρα που μιλούσε για τη γυναίκα του, θα προκαλούσε αντιδρασεις!


<< Πρώτη < Προηγούμενη
Σελ. Από 16
Τελευταία >> Επόμενη >