"Βαλς Νο 6": Ένας συγκλονιστικός μονόλογος για την κακοποίηση και την έμφυλη βία

Στο Ξενοδοχείο Μπάγκειον επαναλαμβάνεται το έργο του Νέλσον Ροντρίγκες για τις τραυματικές εμπειρίες ενός 15χρονου κοριτσιού σε ερμηνεία της Μαρίας Κουβίδη και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Φάμη.

Βαλς Νο 6 Φάνης Παυλόπουλος©

Ο συγκλονιστικός μονόλογος "Βαλς Νο 6” του Βραζιλιάνου Νέλσον Ροντρίγκες για την κακοποίηση και την έμφυλη βία επιστρέφει για έναν δεύτερο κύκλο παραστάσεων στο Ξενοδοχείο Μπάγκειον σε ερμηνεία και μετάφραση της Μαρίας Κουβίδη και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Φάμη
Η κεντρική ηρωίδα του έργου, η Σόνια, μοιάζει να έχει μείνει παγωμένη σε ηλικία 15 ετών, όταν βίωσε την τραυματική εμπειρία της κακοποίησης μέσα στο σπίτι της. Το έργο ξεκινάει από τη στιγμή που ξυπνάει από το λήθαργο χωρίς να ξέρει που βρίσκεται και πόσος καιρός έχει περάσει και προσπαθεί να ανασυνθέσει το παρελθόν αλλά και το παρόν, σφραγισμένη από το σοκ, μέσα από λόγο παραληρηματικό, που φωτίζει ωστόσο με τον πιο διεισδυτικό τρόπο την περίοδο της εφηβείας. Η αλήθεια είναι η μόνη που μπορεί να την λυτρώσει για να μπορέσει να ξαναβρεί τον εαυτό της.

Βαλς Νο 6
Φάνης Παυλόπουλος©

Δυστυχώς, η εμπειρία της δεν είναι το μόνο που έχει να αντιμετωπίσει. Τα στερεότυπα φέρνουν μια σειρά ερωτημάτων στο προσκήνιο, όπως το τι φορούσε ή αν το προκάλεσε και σε συνδυασμό με όσα λέει ο περίγυρος για εκείνη την οδηγούν στη σιωπή. Φτιάχνει έναν φανταστικό κόσμο για να αντέξει αυτό που πραγματικά της συνέβη. Όταν αυτός ο κόσμος καταρρέει, πρέπει να έρθει αντιμέτωπη με την αλήθεια για να την αφήσει πίσω της. Ο χρόνος θα ξαναρχίσει να μετράει από τη στιγμή που θα θυμηθεί και θα ξορκίσει το παρελθόν.

Βαλς Νο 6

Το θέμα του victim blaming αλλά και όλα όσα αντιμετωπίζει η Σόνια, τα λαϊκά δικαστήρια που στήνονται γύρω από το θύμα, τα στερεότυπα, αλλά κυρίως ο αγώνας μιας γυναίκας να ακουστεί, είναι οι βασικοί άξονες γύρω από τους οποίους κινείται το έργο.

Βαλς Νο 6

Όπως τονίζουν στο σημείωμα τους για την παράσταση η Μαρία Κουβίδη και ο Κωνσταντίνος Φάμης: "Δεν είναι σίγουρα τυχαία η στιγμή της παράστασης. Θα θέλαμε  πολύ αυτή η παράσταση να είναι ένα σχόλιο, μία θέση απέναντι σε ό, τι συμβαίνει. Πιστεύουμε ότι έχει λόγο ύπαρξης, έχει κάτι να πει, να προσφέρει την αισθητική απόσταση για να επεξεργαστούμε το συλλογικό τραύμα με το οποίο είμαστε όλοι αντιμέτωποι και να βρούμε το φως όλης αυτής της ιστορίας, την διέξοδο, που δεν είναι άλλη από το σπάσιμο της σιωπής. Η Σόνια για μας είναι όλα τα κορίτσια, ή έχει κάτι από κάθε κορίτσι, από κάθε αληθινή ιστορία. Γι’ αυτό φτιάξαμε μια παράσταση για το τέλος της σιωπής, για τα κορίτσια που παλεύουν με το σκοτάδι τους και βγαίνουν στο φως. Κάπως είναι όλα λάθος, κάπως σωπαίνουμε όταν δεν πρέπει και μιλάμε όταν δεν πρέπει και λέμε τα λάθος πράγματα. Αυτό το στοιχείο είναι έντονο μέσα στο έργο και υπάρχει ως σχόλιο απέναντι στο σήμερα, σε αυτό που ζούμε”. 

Τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει η Κατερίνα Καλφόγλου, τη μουσική επιμέλεια ο Γιάννης Μαδούρος και την κίνηση ο Ηρακλής Κωτσαρίνης.

Προπώληση μέσω viva.gr

Περισσότερες πληροφορίες

Βαλς Νο 6

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 70 '

Ο κορυφαίος δραματουργός της Βραζιλίας αναμοχλεύει την ιστορία της Σόνιας, μιας έφηβης που δολοφονήθηκε σε ηλικία 15 ετών.

Μπάγκειον Ξενοδοχείο

Πλατεία Ομονοίας 19

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Εθνικό Θέατρο με τα "Θραύσματα: Ευριπίδης" συναντά την αρχαιολογία

Όσα ειπώθηκαν στη συνέντευξη τύπου για το εγχείρημα του Εθνικού Θεάτρου που λαμβάνει χώρα για δεύτερη χρονιά στα γνωστά και άγνωστα αρχαία θέατρα της Ελλάδας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΒΙΚΥ ΜΙΣΚΕΔΑΚΗ
24/06/2025

"Χάσαμε τη θεία Στοπ": Η μαύρη κωμωδία του Γιώργου Διαλεγμένου επιστρέφει

Η σπαρταριστή μαύρη κωμωδία του Γιώργου Διαλεγμένου "Χάσαμε τη θεία Στοπ" ανεβαίνει φέτος στο Αίθριο του "Ελληνικού Κόσμου", με ένα λαμπερό καστ και σκηνοθεσία Χρήστου Τριπόδη.

Φεστιβάλ Αθηνών: το αποκαλυπτικό ταξίδι του "Φάουστ στην Αφρική" μας υπενθύμισε τι (μπορεί να) σημαίνει πολιτικό θέατρο

Είδαμε την υβριδική παράσταση του Ουίλιαμ Κέντριτζ, "Ο Φάουστ στην Αφρική!" στην Πειραιώς 260 και μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Η μεγάλη θεατρική επιτυχία επιστρέφει

Το "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" του Τάσου Ιορδανίδη, επιστρέφει για 5η χρονιά στο Θέατρο Άλφα -"Ληναίος-Φωτίου" , από τις 19 Σεπτεμβρίου, συνεχίζοντας να συγκινεί και να γοητεύει.

Δύο εμβληματικά έργα του μεταπολεμικού θεάτρου σε περιοδεία

Δύο αξιόλογες παραστάσεις του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου ξεκινούν περιοδεία, φέρνοντας στη σκηνή πολιτικές κωμωδίες που σχολιάζουν με χιούμορ και βάθος την κοινωνία και την πολιτική πραγματικότητα.

7 θεάματα γι' αυτή την εβδομάδα στο Φεστιβάλ Αθηνών

Η Πειραιώς 260 από τις 23/6 έως τις 29/6 υποδέχεται τον Γιάννη Τσορτέκη, τον Σίμο Κακάλα, τον Αντώνη Καφετζόπουλο, τον Κώστα Φιλίππογλου, τους Los Tre κ.ά. σε μια εβδομάδα θεάτρου, μύθου και ζωντανής μουσικής. .

Μιχαήλ Μαρμαρινός: Αυτές είναι οι αγαπημένες μας παραστάσεις του

Με αφορμή την νέα παράσταση του σημαντικού Έλληνα σκηνοθέτη, που θα παρουσιαστεί στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, "ζ – η – θ Ο ξένος", ξεχωρίζουμε τις αγαπημένες μας παραστάσεις του.