"Οι φόνοι της Οδού Μοργκ" – Θέατρο Δρόμος
Το εμβληματικό διήγημα του Έντγκαρ Άλαν Πόε, "Οι φόνοι της Οδού Μοργκ", που θεωρείται θεμέλιος λίθος της αστυνομικής λογοτεχνίας, ζωντανεύει στη σκηνή του θεάτρου Δρόμος σε σκηνοθεσία Εμμανουήλ Γ. Μαύρου. Η παράσταση με πρωταγωνιστές τους Γιώργο Ζώη, Θοδωρή Ελευθεριάδη, Δάφνη Μαρκάκη, Μάνθο Καλαντζή, Λίνο Μάνεση, Μάνο Σφυράκη, Μαριλένα Ρούσου, Χριστίνα Μάλλιου μεταφέρει το κοινό στο σκοτεινό Παρίσι του 19ου αιώνα, όπου ένα αποτρόπαιο διπλό έγκλημα προκαλεί τρόμο και σύγχυση. Κλειδωμένες πόρτες, αντιφατικές μαρτυρίες και στοιχεία που μοιάζουν αδύνατο να ερμηνευτούν συνθέτουν ένα αίνιγμα χωρίς προφανή λύση. Στο κέντρο της ιστορίας βρίσκεται ο ιδιόρρυθμος αλλά ιδιοφυής αναλυτής Ογκύστ Ντυπέν, ο οποίος με όπλο τη λογική, την παρατηρητικότητα και τη δύναμη της αναλυτικής σκέψης επιχειρεί να φωτίσει το ανεξήγητο. Η σκηνοθεσία δίνει έμφαση στη ζοφερή ατμόσφαιρα, αξιοποιώντας τον φωτισμό και τον ήχο για να ενισχύσει το αίσθημα απειλής και αγωνίας. Πέρα από το μυστήριο, η παράσταση αναδεικνύει τη γοητεία του ανθρώπινου νου και τη λεπτή γραμμή ανάμεσα στη λογική και στο χάος. Ένα έργο που δεν καθηλώνει μόνο με την πλοκή του, αλλά και με τη φιλοσοφική του διάσταση γύρω από τη φύση του κακού και τη δύναμη της σκέψης.

"Αθώος ή Ένοχος;" – Eliart
Το θεατρικό έργο του Τζέφρι Άρτσερ "Αθώος ή Ένοχος", σε σκηνοθεσία Γιώργου Φρατζεσκάκη στο Eliart, είναι ένα καθηλωτικό ψυχολογικό θρίλερ που παίζει με τις βεβαιότητες του θεατή. Η υπόθεση εκτυλίσσεται γύρω από μια φαινομενικά απλή δικαστική υπόθεση, η οποία όμως εξελίσσεται σε ένα περίπλοκο παιχνίδι αλήθειας, ψέματος και χειραγώγησης. Στην παράσταση Πρόεδρος Δικαστηρίου είναι η Νόνη Ιωαννίδου, κατηγορούμενος ο Αντώνης Ραμπαούνης, Δικηγόρος Υπεράσπισης ο Γιώργος Φρατζεσκάκης, Φαρμακοποιός η Αννέτα Παπαθανασίου, Δημόσιος Κατήγορος ο Οδυσσέας Σταμούλης, Καθηγητής Τοξικολογίας ο Κώστας Ζέκος, Ιατρός η Στυλιανή Κλείδωνα και Φύλακας ο Στάθης Λαγκάδας. Καθώς οι χαρακτήρες ξεδιπλώνουν τις ιστορίες τους, τίποτα δεν είναι απολύτως ξεκάθαρο. Κάθε αποκάλυψη γεννά νέα ερωτήματα και κάθε απάντηση ανατρέπει όσα θεωρούνταν δεδομένα. Η σκηνοθεσία υπογραμμίζει την ένταση μέσα από γρήγορους ρυθμούς και λεπτές ψυχολογικές αποχρώσεις, κρατώντας το κοινό σε συνεχή εγρήγορση. Το έργο δεν περιορίζεται στο να αποδώσει ένα μυστήριο· θέτει ουσιαστικά ηθικά διλήμματα σχετικά με τη δικαιοσύνη, την ευθύνη και την υποκειμενικότητα της αλήθειας. Ο θεατής καλείται να πάρει θέση, μόνο για να αμφισβητήσει λίγο αργότερα την ίδια του την κρίση. Πρόκειται για μια παράσταση που δοκιμάζει τα όρια της βεβαιότητας και αποδεικνύει ότι, συχνά, η αλήθεια είναι ζήτημα οπτικής.

"Ο επιθεωρητής Ντρέικ και η Μαύρη Χήρα" – Σκηνή Art 63
Στη σκηνή Art 63 παρουσιάζεται το έργο του Ντέιβιντ Τρίστραμ "Ο επιθεωρητής Ντρέικ και η Μαύρη Χήρα", σε σκηνοθεσία Βασίλη Θωμόπουλου, μια απολαυστική μίξη αστυνομικού μυστηρίου και ευφυούς χιούμορ. Η ιστορία ακολουθεί τον επιθεωρητή Ντρέικ, έναν ντετέκτιβ παλιάς κοπής, ο οποίος καλείται να εξιχνιάσει έναν φόνο γεμάτο ύποπτες φιγούρες, σκοτεινά κίνητρα και ανατροπές. Η "Μαύρη Χήρα" δεν είναι απλώς ένα πρόσωπο, αλλά ένα σύμβολο μυστηρίου που πλανάται πάνω από την υπόθεση, παρασύροντας τους πάντες σε ένα παιχνίδι εξαπάτησης. Το νουάρ στοιχείο συνδυάζεται με καυστικό χιούμορ, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα που ισορροπεί ανάμεσα στην αγωνία και τη διασκεδαστική ειρωνεία. Πρωγαγωνιστούν οι Μάριος Αθανασίου, Βαλέρια Κουρούπη και Σπύρος Πούλης. Η σκηνοθεσία αξιοποιεί τον ρυθμό και τις εναλλαγές τόνων για να κρατήσει ζωντανό το ενδιαφέρον, ενώ οι χαρακτήρες λειτουργούν συχνά ως καρικατούρες του κλασικού αστυνομικού είδους. Το αποτέλεσμα είναι μια παράσταση που ψυχαγωγεί, προκαλεί γέλιο και ταυτόχρονα κρατά τον θεατή σε εγρήγορση μέχρι την τελική αποκάλυψη.
Προπώληση εισιτηρίων: more.com
Περισσότερες πληροφορίες
Αθώος ή ένοχος
Ένας διακεκριμένος γιατρός κατηγορείται ότι δολοφόνησε την γυναίκα του για να κληρονομήσει την περιουσία της και ο καλύτερος του φίλος, γνωστός ποινικολόγος αναλαμβάνει την υπεράσπισή του. Μια γιατρός, η Τζένιφερ Μίτσελ, ισχυρίζεται ότι είχαν ερωτική σχέση και πως το βράδυ του φόνου ήταν μαζί. Ωστόσο, τα στοιχεία της ενοχής είναι εξίσου ισχυρά με τα στοιχεία της αθωότητάς του. Τότε μπαίνουν στο παιχνίδι μία Πρόεδρος Δικαστηρίου, μία φαρμακοποιός, ένας δημόσιος κατήγορος, ένας Καθηγητής τοξικολογίας, ένας φύλακας και φυσικά οι θεατές, οι οποίοι καλούνται να γίνουν ένορκοι και να βγάλουν την τελική ετυμηγορία. "Αθώος ή ένοχος" τελικά ο Δρ. Σέργουντ; Το κοινό αποφασίζει για την έκβαση της δίκης σε ρόλο ενόρκου για τέταρτη χρονιά.
Οι φόνοι της οδού Μοργκ
Στο Παρίσι του 1931 μάς μεταφέρει η θεατρική ομάδα Μήδεια όπου δολοφονούνται δύο γυναίκες. Ένας μεγάλος αριθμός μαρτύρων δηλώνει ότι άκουσε τη φωνή του πιθανού δολοφόνου, κανείς όμως δεν μπόρεσε να καταλάβει ποια γλώσσα μιλούσε. Αφού οι έρευνες της αστυνομίας βρίσκονται μπροστά σε ένα απόλυτο αδιέξοδο, την υπόθεση αναλαμβάνει ο ευφυής, εκκεντρικός, περιθωριακός διανοούμενος ερευνητής εγκλημάτων Αύγουστος Ντιπέν, ο οποίος καλείται να διαλευκάνει και το μυστήριο μιας κλεμμένης επιστολής που απειλεί να ταράξει συθέμελα τους κυβερνητικούς κύκλους. Η επιστολή θέτει σε κίνδυνο την σύζυγο του πρωθυπουργού και συνάμα όλη την κυβέρνηση, με έναν υπουργό να γνωρίζει το περιεχόμενο του γράμματος και είναι έτοιμος να το χρησιμοποιήσει για να εξελιχθεί σε αρχηγό κόμματος. Το ένστικτο, η λογική παρατήρηση και η μαθηματική ανάλυση του Ντιπέν θα δώσουν τη λύση, με βοηθό τον ένοικο και προστατευόμενο του, ποιητή και ζωγράφο, Πιερ Ροζέτ, θαυμαστή της μαθηματικής αναλυτικής μεθόδου.
Ο επιθεωρητής Ντρέικ και η μαύρη χήρα
Ο επιθεωρητής Ντρέικ και ο αρχιφύλακας Πλοντ προσπαθούν να διαλευκάνουν μια φαινομενικά απλή υπόθεση δολοφονίας, στο γεμάτο ανατροπές έργο που παντρεύει τη σάτιρα με το μυστήριο. Όταν ο μεγιστάνας του πετρελαίου Τζον Τζόνσον βρίσκεται καρφωμένος με ένα τεράστιο σπαθί στην πλάτη του, μοιάζει με μια απλή υπόθεση δολοφονίας. Αλλά τα πράγματα στον κόσμο του θρυλικού επιθεωρητή δεν είναι ποτέ όπως φαίνονται. Γιατί ο Τζόνσον ήταν μεταμφιεσμένος σε γυναίκα; Γιατί είχε φάει μια χελώνα; Γιατί όλες οι γυναίκες στο σπίτι μοιάζουν ίδιες; Πόσο κινδυνεύει η ζωή τους;

