Ρούλα Ρέβη©
"Γέρμα – Η ανεκπλήρωτη"
Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί και ενσαρκώνει τη θρυλική "Γέρμα" του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, ένα από τα σημαντικότερα έργα του ισπανικού ρεπερτορίου, που αναδεικνύει την απελπισία του άκαρπου έρωτα και την αγωνιώδη αναζήτηση της μητρότητας. Στην παράσταση συμμετέχουν οι Γιάννος Περλέγκας, Σίμος Κακάλας, Ηλέκτρα Μπαρούτα και Νώντας Δαμόπουλος. Μέσα από ένταση, αντιφάσεις και υπαρξιακό πόνο, η παράσταση φωτίζει την πάλη ανάμεσα στην κοινωνική επιβολή και την προσωπική ελευθερία. (Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν - Υπόγειο, από 19/12)

"Εκείνος που έκλεψε τη μέρα και πλήρωσε τη νύχτα"
Ο ευρηματικός Θωμάς Μοσχόπουλος διασκευάζει και σκηνοθετεί το κλασικό έργο του 20ού αιώνα του Γκέοργκ Κάιζερ, δημιουργώντας μια παράσταση γεμάτη ένταση και σκηνική πρωτοτυπία. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο, ο Ορφέας Αυγουστίδης ζωντανεύει τον αβέβαιο (αντι)ήρωα, με την Ευγενία Σαμαρά να ενσαρκώνει πολλαπλές γυναικείες φιγούρες-καθρέφτες και προκλήσεις για εκείνον. Συμπρωταγωνιστούν οι Βαλεντίνος Κόκκινος, Άλκης Μπακογιάννης, Κωνσταντίνος Πλεμμένος και Γιάννης Σαμψαλάκης. (Νέο Θέατρο "Κατερίνα Βασιλάκου-Μαριάννα Τόλη", από 19/12)

"Αναζητώντας την Ελένη"
Το νεοελληνικό έργο, σε κείμενο και σκηνοθεσία της Νατάσας Νταϊλιάνη, μας οδηγεί σε ένα ταξίδι μνήμης στην Ελλάδα της Αντίστασης και του Εμφυλίου, αλλά και στα διαγενεακά τραύματα που άφησε. Μέσα από στοιχεία θεάτρου-ντοκιμαντέρ και γραμμένο σε θεσσαλική ντοπιολαλιά, φωτίζει την ιστορία ενός ζευγαριού από τα Τρίκαλα. Οι πρωταγωνιστές Μαρία Τσιμά και Θανάσης Χαλκιάς αναδεικνύουν με τρυφερότητα και δύναμη τα ανεπούλωτα τραύματα του πολέμου. (Δημοτικό Θέατρο Πειραιά-Σκηνή Ωμέγα, από 18/12)

"Ήμερη – Η ανατομία μιας πτώσης"
Μια σκηνική "ανατομία" εξουσίας, αγάπης και αποξένωσης από τον Γιάννη Νταλιάνη, που διασκεύασε και σκηνοθετεί τη νουβέλα του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι "Ήμερη". Η παράσταση, με πρωταγωνιστές τους Χάρη Χαραλάμπους Καζέπη, Ιώβη Φραγκάτου, Δήμητρα Σταύρου και Γιώργο Κορομπίλη, εξετάζει την ηθική και υπαρξιακή πτώση μέσα από το μονόλογο ενός άνδρα πάνω από το άψυχο σώμα της γυναίκας του, ενώ εκείνη αποκτά φωνή, αμφισβητώντας τους κανόνες μιας πατριαρχικής κοινωνίας. (Θησείον, Ένα Θέατρο Για Τις Τέχνες, από 22/12)
Προπώληση εισιτηρίων: more.com
Περισσότερες πληροφορίες
Εκείνος που έκλεψε τη μέρα και πλήρωσε τη νύχτα
Σ' αυτήν την μαύρη κωμωδία, αριστουργήμα του εξπρεσιονιστικού θεάτρου, ένας άνδρας ξεκινά ένα ταξίδι μέσα στην πόλη, αναζητώντας νόημα και διέξοδο από την καθημερινή του αδράνεια. Η νέα διασκευή του Θωμά Μοσχόπουλου αποκαλύπτει την ψυχολογική του σύγκρουση, ενώ το έργο συνδέει έντονο μαύρο χιούμορ με υπαρξιακό βάθος. Ο ήρωας έρχεται αντιμέτωπος με τη ματαιότητα, τις κοινωνικές συμβάσεις και τη συλλογική παράνοια, μέσα σε έναν κόσμο γεμάτο πολέμους, κρίσεις και αβεβαιότητες. Μέσα από τον σαρκασμό, τη φαντασία και τις πολλαπλές γυναικείες φιγούρες που τον προκαλούν, αναδεικνύεται η αγωνία του ανθρώπου για νόημα και επιβίωση.
Ήμερη – Η ανατομία μιας πτώσης
Μία από τις πιο δυνατές και σκοτεινές νουβέλες του Ντοστογιέφσκι, μεταφέρεται στη σκηνή σε μια σύγχρονη, εσωτερική ανάγνωση πάνω στην έννοια της πτώσης — σωματικής, ηθικής και υπαρξιακής, εμπνευσμένη από το έργο, τη ζωή και τη φιλοσοφία του κορυφαίου Ρώσου συγγραφέα. Ο Ντοστογιέφσκι τοποθετεί στο κέντρο της αφήγησης έναν άνδρα-αφηγητή, που μονολογεί πάνω από το άψυχο σώμα της γυναίκας του. Ο Γ. Νταλιάνης προχωρά ένα βήμα παραπέρα: δίνει φωνή και στη γυναίκα, που στο πρωτότυπο παραμένει σιωπηλή. Σύμφωνα με την υπόθεση, ένας άντρας, θύμα μιας ανυπόστατης συκοφαντίας, αποτραβιέται από την κοινωνία και ανοίγει ένα ενεχυροδανειστήριο. Εκεί, μέσα στην ψυχρή του μοναξιά, γνωρίζει μια νεαρή ορφανή κοπέλα – ένα πλάσμα αθώο και ανεξάρτητο, που παλεύει να επιβιώσει. Της προτείνει να παντρευτούν, εκείνη δέχεται, αλλά ο γάμος τους μετατρέπεται σε έναν λαβύρινθο φόβου και αμοιβαίας αδυναμίας. Η σιωπή της γίνεται καθρέφτης της δικής του ενοχής.
Γέρμα (η ανεκπλήρωτη)
Ένα από τα σημαντικότερα έργα του ισπανικού θεατρικού ρεπερτορίου για την απελπισία του άκαρπου έρωτα και την αγωνιώδη αναζήτηση της μητρότητας ως εκπλήρωση ενός εαυτού γεννημένου από την καταπίεση των κοινωνικών συμβάσεων και το τίμημα της επιθυμίας. Μία γυναίκα που δεν περιμένει από τον άντρα που την οδήγησαν να παντρευτεί ούτε έρωτα ούτε χρήμα, περιμένει παιδιά. Εκείνος δεν έχει την φλόγα να ανάψει μέσα της μια καινούργια ζωή. Από την άλλη, ένας ταπεινός βοσκός, παιδικός της φίλος που θα μπορούσε να της χαρίσει την μητρότητα, δεν είναι δικός της. Κι εκείνη δεν καταδέχεται να γίνει μοιχαλίδα. Ο άντρας της, καχύποπτος φέρνει τις αδελφές του να την περιφρουρούν. Η αγωνία της γυναίκας την οδηγεί σε άκρα. Έτσι, μια νύχτα, που βρίσκονται με τον άντρα της στο ξωκλήσι του Αγίου της Γονιμότητας, σε μια σχεδόν παγανιστική γιορτή, (η τελευταία της ελπίδα) εκείνος της ομολογεί πως επιλέγει να μείνει άτεκνος κι εκείνη σε μια έκρηξη απόγνωσης τον πνίγει. Πνίγοντας τη μοναδική ελπίδα της για εκπλήρωση των πόθων της, επιζητώντας το τέλος της αγωνίας.
Αναζητώντας την Ελένη
H αληθινή ιστορία ενός ζευγαριού από τα Τρίκαλα, των παππούδων της δημιουργού του έργου, με φόντο την εποχή της Αντίστασης και του Εμφυλίου Πολέμου, με στοιχεία θεάτρου-ντοκιμαντέρ.

