Χαράλαμπος Ιωαννόπουλος©
Απομένουν μόνο τέσσερις τελευταίες παραστάσεις για την ανατρεπτική παραγωγή που έχει ήδη συναντήσει θερμή και συγκινητική ανταπόκριση τόσο στην Αθήνα όσο και στο Λονδίνο. Το wine bar "Taniko" μεταμορφώνει το Studio Μαυρομιχάλη σε έναν ιδιαίτερο τόπο συνάντησης· έναν χώρο όπου οι θεατές υποδέχονται ένα ποτήρι εκλεπτυσμένου κρασιού πριν βυθιστούν σε μια παράσταση που παίζει με τα όρια του ρεαλισμού και της τελετουργίας. Στις 26 και 27 Νοεμβρίου το έργο θα παρουσιαστεί με αγγλικούς υπέρτιτλους, ανοίγοντας τον διάλογο και σε διεθνές κοινό. Παίζουν οι ηθοποιοί: Λίνα Μπότη, Ελένη Νιωτάκη, Μαρίσσα Φαρμάκη. Σύνθεση – Μουσικός επί σκηνής: Δέσποινα Γεώργα.

Στο επίκεντρο του έργου βρίσκεται ένα καίριο ερώτημα: ποιος επιτίθεται και ποιος καταστρέφει το μαγαζί στο οποίο οι τρεις ιδιοκτήτριες έχουν επενδύσει κάθε ελπίδα τους; Το "Tanikο", σε κείμενο και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Αβράμη είναι ένα σύγχρονο κοινωνικό δράμα που συνομιλεί με τα πιο πιεστικά προβλήματα της εποχής: το ανεξέλεγκτο κόστος της υγείας, την αστική μετάλλαξη (gentrification) και τη συλλογική αίσθηση ασφυξίας. Όλα αυτά εκτυλίσσονται με φόντο έναν μύθο εμπνευσμένο από το ιαπωνικό θέατρο Nō, σε δημιουργική συνομιλία με τον Bertolt Brecht, δημιουργώντας ένα υβριδικό θεατρικό σύμπαν όπου η παράδοση συγκρούεται με την αδυσώπητη πραγματικότητα.
Η κραυγή "να μας επιτεθώ. να μας διαλύσω. να μας κάψω ζωντανές" αντηχεί σαν τελετουργικό ξόρκι μιας κοινωνίας σε διάλυση. Το "Taniko" έκανε πρεμιέρα τον Ιούνιο, αποσπώντας καλές κριτικές, ενώ στις 17 Νοεμβρίου παρουσιάστηκε στο Theatro Technis του Λονδίνου, στο πλαίσιο του Voila! Festival. Έχει ήδη σχολιαστεί από το διεθνές οινικό περιοδικό grape και συμμετείχε στο Athens Bar Week 2025.
Προπώληση: more.com
Περισσότερες πληροφορίες
Taniko
Οι ιδιοκτήτριες ενός αθηναϊκού wine bar, που φέρει το όνομα ενός αρχαίου ιαπωνικού μύθου, έρχονται αντιμέτωπες με τις απειλές και τις επιθέσεις των κατοίκων της περιοχής, το σοβαρό θέμα υγείας της μητέρας τους και την εξαφάνιση του αδερφού τους. Ένα κοινωνικό δράμα για το ολοένα αυξανόμενο κόστος της υγείας, το gentrification και την κοινωνική ασφυξία, με φόντο έναν μύθο που κατάγεται από το ιαπωνικό θέατρο No και το έργο του Μπέρτολτ Μπρεχτ.

