"Κέικ": ένα comfort food για την ανθρώπινη συμπεριφορά

Ως guest editor, ο συγγραφέας Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης παρομοιάζει το έργο του "Κέικ", που παίζεται στο Εμπορικόν με το απόλυτο comfort food: οικείο, τρυφερό και αληθινό. Όπως ένα γλύκισμα που ξυπνά μνήμες, έτσι και το έργο του αποκαλύπτει ανθρώπινες αδυναμίες, συγκρούσεις και τη γλύκα της συμφιλίωσης.

Κέικ

Ομολογούμε πως όταν πρωτοακούσαμε τον τίτλο "Κέικ", ξαφνιαστήκαμε· τι μπορεί άραγε να κρύβει μια παράσταση με τόσο απλό, σχεδόν αθώο όνομα; Κι όμως, όπως εξηγεί ο Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης στο κείμενό του ως guest editor, το κέικ λειτουργεί σαν το απόλυτο comfort food: μια μυρωδιά που γεννά θαλπωρή, αλλά και μια μεταφορά για τις ανθρώπινες σχέσεις, όπου καχυποψία, μοναξιά, τρυφερότητα και συμφιλίωση "μπαίνουν στον κάδο του μίξερ". Με τους Φαίδρα Δρούκα, Ερρίκο Λίτση, Γιάννη Λεάκο και Προμηθέα Δοκιμάκη, η παράσταση στο Εμπορικόν υπόσχεται γέλιο και αλήθεια. Ας ακούσουμε λοιπόν τι λέει ο δημιουργός πριν τη δούμε επί σκηνής.

Μια γεύση από τον δημιουργό πριν την παράσταση

Στην κατηγορία comfort food, το κέικ είναι πιστεύω το κατ' εξοχήν αντιπροσωπευτικό γλύκισμα, ο απόλυτος βασιλιάς. Η γεύση του και η μυρωδιά του καθώς ψήνεται δημιουργεί θαλπωρή, ευχαρίστηση, ίσως και συγκίνηση καθώς φέρνει μνήμες από παιδική ηλικία. Και αρέσει, νομίζω, σε όλους. Το έργο "Κέικ" έχει και αυτό πλατιά απεύθυνση, τα πρόσωπα και οι καταστάσεις που περιγράφει είναι απολύτως οικείες, παρότι ξεχωριστές, το ίδιο άλλωστε και τα αισθήματα που προκαλεί στον θεατή, οικεία και ξεχωριστά. Το πνίξιμο απ' την αδικία, η καχυποψία προς όλους, η επιθετικότητα, η προκατάληψη, η μοναξιά, η ανάγκη για αποδοχή αλλά και η γλύκα της συμφιλίωσης μπαίνουν στον κάδο του μίξερ. Στην πραγματικότητα μιλάει για την ομορφιά της επικοινωνίας των ανθρώπων αλλά και την τεράστια δυσκολία που έχουμε ως είδος να νικήσουμε τον εγωισμό μας, την σιγουριά πως το δίκιο είναι πάντοτε με το μέρος μας, τη σιγουριά πως όσα υποψιαζόμαστε δεν γίνεται παρά να είναι οπωσδήποτε αληθινά.

Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης
Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης

Τέσσερις συνένοικοι μιας πολυκατοικίας "βγάζουν μαχαίρια" κι είναι έτοιμοι να σφαχτούν για ένα εντελώς δευτερεύον κι ασήμαντο ζήτημα, όχι επειδή μισιούνται αλλά γιατί το μυαλό τους είναι προγραμματισμένο να λειτουργεί είτε σε θέση άμυνας είτε σε θέση επίθεσης. Είναι αυτό μια παρενέργεια της μοναξιάς; Μπορεί. Των προηγούμενων προδοσιών; Μάλλον. Θα ήταν δυνατόν να βγουν από αυτή τη θέση διαρκούς άμυνας και επίθεσης πάνω στην οποία στροβιλίζονται σαν καθισμένοι στην μπαλαρίνα του λούνα παρκ; Ναι, θα ήταν, όπως βλέπουμε στο κλείσιμο του έργου. Έστω κι αν αυτό διαρκέσει μόνο μια μέρα, μόνο μια ώρα.

Κέικ

Η παράσταση που έκανε ο Θανάσης Ζερίτης, έχοντας στα χέρια του αυτούς τους τέσσερις έξοχους ηθοποιούς, βγάζει στην επιφάνεια όλα τα αρώματα των επιμέρους συστατικών του έργου και τον ευχαριστώ γι' αυτό. Το καθένα "ακούγεται" όσο πρέπει και όλα μαζί δένουν σε ενιαίο μίγμα. Το κωμικό, το σκληρό, το ανθρώπινο, το αλλόκοτο.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Κέικ

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 75 '

Ποιος είναι ο ασυνείδητος που ρίχνει σκουπίδια από το μπαλκόνι της πολυκατοικίας; Καθώς οι ένοικοι αρνούνται την ενοχή τους, τα πνεύματα οξύνονται στη γλυκόπικρη κωμωδία. Ενώ ένα κέικ ψήνεται στον φούρνο, τα μικρά δράματα της καθημερινότητας, οι προκαταλήψεις και οι εύθραυστες ισορροπίες των ανθρώπινων σχέσεων βγαίνουν στην επιφάνεια, σ’ ένα έργο γεμάτο αλήθειες, παρεξηγήσεις, λεπτό χιούμορ και απρόσμενες στιγμές τρυφερότητας. Η Σάσα, μια «ημι-διάσημη» συγγραφέας αισθηματικών μυθιστορημάτων, χτυπά αγανακτισμένη το κουδούνι του διαχειριστή για να διαμαρτυρηθεί: η κατάσταση με τα σκουπίδια μπροστά στην είσοδο της πολυκατοικίας, εξαιτίας της ασυνείδητης συμπεριφοράς ενός ενοίκου που τα πετάει όπως βρει, έχει φτάσει στο απροχώρητο. Μολονότι αποδείξεις δεν έχει, η ίδια είναι σίγουρη για τον υπαίτιο (τον αλλοδαπό που μένει στον πρώτο) και ζητά να του γίνει σύσταση. Ο διαχειριστής συγκαλεί μια μίνι συνέλευση, στην οποία συμμετέχουν τόσο ο αλλοδαπός όσο και ο Μπάμπης, ένοικος του δευτέρου ορόφου, που επίσης βαρύνεται με υποψίες. Ο διαχειριστής, σε ρόλο άτυπου δικαστή, θα ακούσει όλες τις πλευρές και θα βγάλει την απόφαση για τον αληθινό ένοχο.

Εμπορικόν

Σαρρή 11

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο σπουδαίος Τιμ Κράουτς στην Αθήνα για την "Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία"

Ο Τιμ Κράουτς επιστρέφει στην Αθήνα για την παράσταση "Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επιγεια Σωτηρία", σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου. Μετά την παράσταση, οι θεατές θα συμμετάσχουν σε Q&A, συζητώντας με τον δημιουργό, τον σκηνοθέτη και τους ηθοποιούς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
18/11/2025

"Η πρόοδος είναι η ελευθερία επιλογών" – Η Αικατερίνη Παπαγεωργίου μιλά για θέατρο και ζωή

Η Αικατερίνη Παπαγεωργίου, ιδρύτρια και ψυχή της ομάδας The Young Quill, μιλά για τη δημιουργία, τον πειραματισμό και τη συνεκτικότητα της ομάδας, αλλά και για την προσωπική της πορεία στο θέατρο και τις παραστάσεις που σκηνοθετεί φέτος.

"Η Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα!": Η νέα κωμωδία του Χάρη Ρώμα

Πολύ περισσότερο από μια κωμωδία παρεξηγήσεων, το νέο έργο του Χάρη Ρώμα είναι ένας καθρέφτης της σημερινής κοινωνίας, που μέσα από το χιούμορ φωτίζει την αγάπη, τα ψέματα και την ανάγκη του κάθε ανθρώπου να νιώσει σημαντικός.

4 λόγοι για να δεις το "Όνειρο ενός Γελοίου" των Έφης Μπίρμπα & Άρη Σερβετάλη

Το "Όνειρο ενός Γελοίου", που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2022 γνωρίζοντας sold-out παραστάσεις και έντονη ανταπόκριση κοινού και κριτικών, επιστρέφει στο Κιβωτός (από 18/11) ως μια ανανεωμένη, μυσταγωγική σκηνική πρόταση, όπου η Έφη Μπίρμπα και ο Άρης Σερβετάλης μετατρέπουν τον ντοστογιεφσκικό στοχασμό σε τελετουργία· μια πράξη όπου το όνειρο γίνεται σώμα και η γελοιότητα υπαρξιακή αποκάλυψη, φωτίζοντας τα βαθύτερα όρια της ανθρώπινης ψυχής.

Αυτές οι παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα Δευτέρα και Τρίτη, 17 & 18/11

Οι νέες πρεμιέρες καλύπτουν όλο το φάσμα της σκηνικής δημιουργίας. Από το κλασικό θέατρο μέχρι το μουσικό πείραμα και τη φιλοσοφική κατάδυση, αυτές οι επτά παραστάσεις μας προσκαλούν να απολαύσουμε διαφορετικές μορφές αφήγησης,

Χορεύοντας την Ανησυχία του Πεσσόα

Μια παράσταση, εμπνευσμένη από το "Βιβλίο της Ανησυχίας" και τη "Θαλασσινή Ωδή" του Φερνάντο Πεσσόα, μετατρέπει την ποιητική του αγωνία σε χοροθεατρική πρόταση όπου το σώμα γίνεται ζωντανός φορέας στοχασμού και εσωτερικής περιπλάνησης.

6 παραστάσεις stand up comedy για να διαλέξεις

Φρέσκο υλικό από αγαπημένους κωμικούς μέσα από έξι stand up comedy παραστάσεις.