7 επιστροφές που αξίζει να δεις από αυτήν την εβδομάδα

Επτά ξεχωριστές παραστάσεις επιστρέφουν στη σκηνή από αυτήν την εβδομάδα, φέρνοντας μαζί τους σπουδαίες ερμηνείες, δυνατές ιστορίες και σκηνοθετικές υπογραφές. Από Σοφοκλή έως Ντοστογιέφσκι, το αθηναϊκό θέατρο γεμίζει ξανά με ένταση, ποίηση και ουσιαστικό λόγο.

Το όνειρο ενός γελοίου Έφη Μπίρμπα 2025-26 Γιώργος Καπλανίδης©

"Το όνειρο ενός γελοίου"

Η Έφη Μπίρμπα (σκηνοθεσία) και ο Άρης Σερβετάλης (ερμηνεία) επιστρέφουν με το έργο του Ντοστογιέφσκι, σε μια παράσταση που συνδυάζει ψυχολογικό βάθος, χιούμορ και φιλοσοφικές αναζητήσεις. Ο "Γελοίος" αντιμετωπίζει τη ζωή, τη μοναξιά και την αλήθεια με ειρωνεία και τρυφερότητα. Παράσταση με έντονη εικαστικότητα και πλαστικότητα στην κίνηση. (Κιβωτός, από 18/11)

Διαβάστε κριτική για την παράσταση

Λεωφορείο ο πόθος
Γκέλυ Καλαμπάκα©

"Λεωφορείο ο Πόθος"

Ο Δημήτρης Καραντζάς παρουσιάζει μια δυνατή, ποιητική εκδοχή του έργου του Ουίλιαμς, με την Αλεξία Καλτσίκη σε καθηλωτική ερμηνεία που τιμήθηκε με το 2ο Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2025. Φέτος, δίπλα της, μια νέα εξαιρετική διανομή (Αινείας Τσαμάτης, Ηρώ Μπέζου, Βαγγέλης Αμπατζής, Ιωάννα Πιατά, Πέτρος Δημοτάκης) δίνει υπόσταση σε ένα περιβάλλον όπου το ένστικτο συγκρούεται με την ευαισθησία, και ο ρεαλισμός συντρίβει την ψευδαίσθηση. (Προσκήνιο, από 14/11).

Διαβάστε κριτική για την παράσταση

Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα
Ελίνα Γιουνανλή©

"Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα"

Η παράσταση της ομάδας The Young Quill επιστρέφει 3η χρονιά και  συνδέει προσωπική μνήμη και κοινωνικό σχόλιο, σε κείμενο του Ματέι Βίζνιεκ και σκηνοθεσία Αικατερίνης Παπαγεωργίου. Το έργο εστιάζει σε οικογενειακές σχέσεις, την προσπάθεια για πρόοδο και τις αποτυχίες της καθημερινότητας, με χιούμορ, τρυφερότητα και αλήθεια. (Θέατρο Μπέλλος, από 19/11).

Διαβάστε κριτική για την παράσταση

Οιδίπους Τύραννος, Σαράντος
Esad Duraki©

"Οιδίπους τύραννος"

Η βραβευμένη παράσταση του έργου του Σοφοκλή επιστρέφει μετά από δύο επιτυχημένες χρονιές σε Ελλάδα και εξωτερικό. Ο Θανάσης Σαράντος, σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής, ζωντανεύει τον μύθο του Οιδίποδα με πάθος και ένταση, αναδεικνύοντας μοίρα, τύχη και ανθρώπινη αδυναμία, μέσα σε μια σκηνική σύνθεση που αιχμαλωτίζει το κοινό. Ερμηνεύουν οι: Θανάσης Σαράντος (Οιδίπους Τύραννος), Αγγελική Λεμονή (Ιοκάστη- Τειρεσίας), Κωνσταντίνος Λάγκος (Κρέων), Πάρης Σκαρτσολιάς (Εξάγγελος-Χορός), Γιάννης Χαρτοδιπλωμένος (Χορός), Βαγγέλης Μάγειρος  (Χορός-Θεράπων), Κωνσταντίνος Τσιάκος (Χορός), Παναγιώτης Παπαδούλης (Χορός) Χάρης Παπαδόπουλος (Άγγελος-Χορός).  (Ροές, από 18/11)

Οι κάλπηδες
Νίκος Βαρδακαστάνης, Μελίνα Μπουκουβάλα©

"Κάλπηδες"

Η παράσταση βασίζεται στο αριστουργηματικό έργο του Στράτη Μυριβήλη, με σκηνοθεσία Κώστα Παπακωνσταντίνου. Μέσα από συγκλονιστικούς χαρακτήρες και ποιητικό λόγο, η ιστορία αποκαλύπτει τις ανθρώπινες αδυναμίες, το πάθος και τις μνήμες της εποχής. Παίζεται για 3η χρονιά με τους Αγγελική Μαρίνου, Δημοσθένη Ξυλαρδιστό, Δημήτρη Χατζημιχαηλίδη. (Olvio, από 16/11)

Διαβάστε κριτική για την παράσταση

Ποιος σκότωσε τον πατέρα μου
Αναστασία Γιαννάκη

"Ποιος σκότωσε τον πατέρα μου"

Η Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων παρουσιάζει το έργο του Εντουάρ Λουί "Ποιος σκότωσε τον πατέρα μου", σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη. Μια παράσταση που ανασκαλεύει μνήμες, οικογενειακές σχέσεις και κοινωνικά τραύματα, συνδυάζοντας δυνατή ερμηνεία και μουσική. Η σκηνή γεμίζει ένταση, αλήθεια και ανθρώπινο πόνο, δημιουργώντας έναν καθρέφτη της σύγχρονης πραγματικότητας. (ΠΛΥΦΑ, από 15/11).

Διαβάστε κριτική για την παράσταση

Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Στη βραβευμένη παράσταση που συνεχίζεται για τρίτη χρονιά, μέσα από ένα υπερρεαλιστικό πλαίσιο διαδραματίζεται η ρεαλιστική ιστορία του Βίγκαν και της Γιάσμινσκα, που επαναπατρίζονται στο χωριό τους μετά τη λήξη του εμφυλίου αναζητώντας τη σορό του Βίμπκο, του χαμένου τους γιού που πολεμούσε. Η τοπική κοινωνία τους αντιμετωπίζει με καχυποψία αναζητώντας τρόπους να εκμεταλλευτεί οικονομικά το πένθος τους. Οι άνθρωποι, ζωντανοί ή νεκροί, δεν είναι τίποτα άλλο παρά μέσα εκμετάλλευσης για την παραγωγή κέρδους. Η μοναδική πηγή εσόδων του ζευγαριού είναι η κόρη τους, Ίντα, η οποία κατά τη διάρκεια του εμφυλίου μπλέχτηκε σε κύκλωμα σωματεμπορίας και πλέον εκπορνεύεται στην κεντρική Ιταλία. Η Ίντα βιώνει μια παράλληλη ιστορία εξευτελισμού της ανθρώπινης ύπαρξης.

Το όνειρο ενός γελοίου ανθρώπου

  • Δραματοποιημένο Διήγημα
  • Διάρκεια: 75 '

Η ιστορία ενός ανθρώπου που αναδεικνύει με απλότητα την εξέλιξη της ανθρώπινης κοινωνίας, από το στάδιο της αγάπης και της τρυφερότητας στο επίπεδο της ενοχής και της αγριότητας.

Ποιος σκότωσε τον πατέρα μου

  • Δραματοποιημένο πεζογράφημα
  • Διάρκεια: 95 '

Στο αυτοβιογραφικό έργο του ο Εντουάρ Λουί προχωρά σε μια αιχμηρή εξομολόγηση μέσα από την οποία αφηγείται την ιστορία της ζωής του πατέρα του μέσα από την οδυνηρή σχέση τους, που αμφιταλαντευόταν μεταξύ αποδοχής και απόρριψης, υπό τη "σκιά" της ομοφυλοφιλικής του ταυτότητας. Εκτός, όμως, από μια προσωπική, συγκλονιστική εξομολόγηση, μέσα από την οποία ο συγγραφέας προσπαθεί να επαναπροσεγγίσει, να κατανοήσει και τελικά να συγχωρέσει τον πατέρα του, το έργο εκφράζει την άποψή του για την κυρίαρχη πολιτική των κυβερνήσεων. Η παράσταση αποτελεί ένα σπάνιο δείγμα ενός μάχιμου σύγχρονου θεάτρου με άποψη και θέση, που διαδραματίζεται με φόντο την αδυσώπητη ταξική πραγματικότητα της Γαλλίας των 90's.

Οιδίπους Τύραννος

  • Τραγωδία
  • Διάρκεια: 100 '

Η κορυφαία τραγωδία της ανθρώπινης ενοχής, στην οποία ο βασιλιάς της Θήβας, Οιδίποδας, τυφλός κι ανήμπορος, «αναζητά» τη λύτρωση του θανάτου και απαντήσεις για την τραγική του μοίρα. Αναλαμβάνει να βρει τον δολοφόνο του Λαΐου ο οποίος, σύμφωνα με τον χρησμό, είναι υπεύθυνος για τον φοβερό λοιμό που έχει πλήξει την πόλη του. Στην πορεία, ανακαλύπτει πως όχι μόνο είναι ο ίδιος ο φονέας του προηγούμενου βασιλιά της Θήβας, αλλά και ο δολοφόνος του πατέρα του και σύζυγος της μητέρας του. Έπειτα από αυτή την αποκάλυψη της τραγικής αλήθειας, η Ιοκάστη απαγχονίζεται και ο Οιδίποδας αυτοτυφλώνεται. Η βραβευμένη παράσταση επιχειρεί να φωτίσει τις αναλογίες του έργου με το σήμερα.

Οι κάλπηδες

  • Δραματοποιημένο Διήγημα
  • Διάρκεια: 75 '

Το κωμικό διήγημα του νεοέλληνα πεζογράφου έχει ως ήρωες δύο ξακουστούς κατεργάρηδες που, τα παλιά τα χρόνια, ζούσαν στη Λέσβο. Ο Ψευτοθόδωρος στη Χώρα και ο Καλπομανώλης στη Συκαμιά (το χωριό του Μυριβήλη). Κόμπαζαν και οι δύο πως κανείς δεν τους παραβγαίνει στην πονηριά και την μπαμπεσιά. Δεν άντεχαν όμως να ακούνε ο ένας για τα κατορθώματα του άλλου κι έτσι ξεκίνησαν να βρουν τον ανταγωνιστή τους, να τον ξεγελάσουν και να αποδείξουν μια και καλή ποιος είναι ο πρωταθλητής στην κατεργαριά. Συναντιούνται στη μέση της διαδρομής, και χωρίς να αναγνωρίσει ο ένας τον άλλον, ξεγελούν και ξεγελιούνται αμοιβαία, σε μια ευτράπελη σκηνή. Το «ματς» έχει έρθει ισόπαλο κι ο αντίπαλος αποδεικνύεται υπολογίσιμος. Ποιος είναι όμως ο αρχικάλπης; Είναι ζήτημα τιμής και αξιοπρέπειας και πρέπει να λυθεί. Στην προσπάθειά τους να το λύσουν, οι δύο κάλπηδες μπλέκουν σε περιπέτειες, συναντούν πειρατές, θησαυρούς, βρυκόλακες, δαιμόνους και «περιποιητικούς» Ανατολίτες. Αφού κακοπάθουν αρκετά, αναγκάζονται να παραδεχτούν ο ένας την αξία του άλλου στην απατεωνιά, και να ζήσουν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα.

Λεωφορείο ο Πόθος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 130 '

Η έκπτωτη μεγαλοαστή Μπλανς Ντιμπουά, που ερμηνεύει η διακεκριμένη με 2ο βραβείο γυναικείας ερμηνείας στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού του «α» Αλ. Καλτσίκη, αντιπαρατίθεται με τον Πολωνό σύζυγο της αδερφής της Στέλλας, Στάνλεϊ Κοβάλσκι, όταν καταφθάνει ξαφνικά στη Νέα Ορλεάνη για να μείνει μαζί τους. Η συντριπτική σύγκρουση των δύο κόσμων, αυτού των ψευδαισθήσεων και της προσκόλλησης στο παρελθόν, στη φαντασίωση της ευημερίας, κι εκείνου της επιβίωσης, της ορμής και του πραγματισμού, εγείρει μεγάλα ερωτήματα περί κοινωνικής, φυλετικής και ταξικής ανισότητας. Η Μπλανς σ’ αυτόν τον τερματικό σταθμό που την αφήνει το λεωφορείο με το παράδοξο όνομα "Πόθος", θα έρθει αντιμέτωπη με το τραύμα της και όλες τις ανεκπλήρωτες επιθυμίες της.

Προσκήνιο

Καπνοκοπτηρίου 8 & Στουρνάρη, Πολυτεχνείο

Ροές

Ιάκχου 16

Κιβωτός

Πειραιώς 115

Θέατρο «Μπέλλος»

Κέκροπος 1

Olvio

Ιερά Οδός 67 & Φαλαισίας 7

ΠΛΥΦΑ

Κορυτσάς 39

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Άγριοι": Συνεχίζεται το έργο του Γιώργου Παλούμπη που κάνει ένα σπίτι πεδίο μάχης

Το θέατρο "Τζένη Καρέζη", λόγω μεγάλης επιτυχίας, φιλοξενεί και φέτος το δυνατό θεατρικό, όπου ένας καθηγητής με μια φερέλπιδα θεωρία κατηγορείται για σεξουαλικό σκάνδαλο. Είναι όμως αλήθεια;

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
13/11/2025

Δύο φαντασμαγορικές παραστάσεις για όλη την οικογένεια στο Christmas Theater

Το Christmas Theater μας προσκαλεί σε δύο mega θεάματα για όλη την οικογένεια γεμάτα μαγεία και φαντασία.

"Cow | Deer": Πρώτες φωτογραφίες από την καινοτόμο παράσταση της Κέιτι Μίτσελ στο Εθνικό

Ξεκίνησε στο Εθνικό Θέατρο το "Cow | Deer", η παράσταση της Κέιτι Μίτσελ που μετατρέπει τη Νέα "Νίκος Κούρκουλος" σε έναν κόσμο όπου ζώα και άνθρωποι συνυπάρχουν ισότιμα.

Πολυτεχνείο: Εβδομάδα Δημοκρατίας στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν

Δύο σημαντικές στιγμές της σύγχρονης ελληνικής Ιστορίας μέσα από δύο θεατρικές παραστάσεις, με αφορμή την επέτειο εξέγερσης του Πολυτεχνείου και των 50 χρόνων της Μεταπολίτευσης.

Παράταση παραστάσεων για τον "Άνθρωπο του Θεού"

Το θεατρικό έργο "Άνθρωπος του Θεού" του Ανδρέα Κεντζού, συνεχίζει δυναμικά στο Θέατρο 104 σε σκηνοθεσία Δημήτρη Γεωργαλά, μια υπαρξιακή αναμέτρηση με τα θεμελιώδη ερωτήματα της πίστης, της ηθικής και της ανθρώπινης φύσης.

"Wonnangatta": Ο Κώστας Φαλελάκης και ένα θεατρικό γουέστερν για τη βία, τη φύση και την αυτογνωσία

Στο πλαίσιο του αφιερώματος στους Αυστραλούς συγγραφείς στο Αγγέλων Βήμα, ο Κώστας Φαλελάκης μας εισάγει στο πνεύμα του αυστραλιανού έργου "Wonnangatta" του Άνγκους Τσερίνι, στο οποίο πρωταγωνιστεί μαζί με τον Αλέξιο Κοτσώρη. Ένα θεατρικό γουέστερν στην Αυστραλία του 1918, όπου δύο άνδρες αναμετρώνται με το έγκλημα, την αδυσώπητη φύση και τα όρια του εαυτού τους.

Τέλος του παιχνιδιού

Έργο ανοιχτής φόρμας, όπως όλα του Μπέκετ, το "Τέλος του παιχνδιού" προσδιορίζεται σε μεγάλο βαθμό από το ύφος της σκηνοθετικής ερμηνείας. Εδώ ο Μάκης Παπαδημητρίου υπογράφει μία γλαφυρή μεταφορά του παράλογου και κωμικοτραγικού του χιούμορ. | Powered by Uber