Τα Θεατρικά Βραβεία Κοινού του "α" είναι το σταθερό ετήσιο ραντεβού της σκηνής με την πλατεία και οι βραβεύσεις συνοδεύονται πάντοτε από αισθήματα συγκίνησης, χαράς και μεγάλης ικανοποίησης. Όπως είχε πει σε παλιότερη βράβευσή της η Λυδία Φωτοπούλου, το αθηνόραμα με το θεσμό των βραβείων κοινού "κάνει το χειροκρότημα τόσο χειροπιαστό, που μπορείς να το πάρεις στο σπίτι σου".
Στη φετινή, συγκινητική, άκρως μουσική τελετή, που πραγματοποιήθηκε στις 4 Νοεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το πρώτο, δεύτερο και τρίτο βραβείο γυναικείας ερμηνείας απέσπασαν αντίστοιχα η Μαρία Ναυπλιώτου για την παράσταση "Το ακρωτήρι" σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου, η Αλεξία Καλτσίκη για την παράσταση "Λεωφορείο ο Πόθος" σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά και η Λένα Παπαληγούρα για την παράσταση "Prima facie" σε σκηνοθεσία Γιώργου Οικονόμου. Πρόκειται για τρία σημαντικά κείμενα της ξένης δραματουργίας, δύο από τα οποία παρουσιάστηκαν σε πανελλήνια πρώτη, που σφραγίστηκαν ιδιαίτερα από τις καθηλωτικές ερμηνείες των πρωταγωνιστριών τους.

Και οι τρεις παραστάσεις επαναλαμβάνονται και τη φετινή σεζόν στα θέατρα Ιλίσια, Προσκήνιο και Πορεία at Victoria, αντίστοιχα. Μη χάσετε την ευκαιρία να (ξανα)απολαύσετε!
Μαρία Ναυπλιώτου - "Το ακρωτήρι"
Ένα δυνατό θέμα και μια καθηλωτική ερμηνεία κινητοποιούν κατά κύριο λόγο την παράσταση του πρωτόπαιχτου στην Ελλάδα δράματος, που μιλάει για την 'γκρίζα ζώνη' της απώλειας συνείδησης. Στον κεντρικό ρόλο, η Μαρία Ναυπλιώτου αποδεικνύεται ξανά ηθοποιός μεγάλης ερμηνευτικής κλάσης", γράφαμε στην περσινή κριτική μας για την παράσταση του έργου του Σαρ Γουάιτ, που σκηνοθέτησε ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος. Ερμηνεύοντας την Τζουλιάνα, μια νευρολόγο που έρχεται αντιμέτωπη με την απώλεια μνήμης και συνείδησης, πραγματοποίησε μία θηριώδη ερμηνεία, αιχμαλωτίζοντας με ανατριχιαστική καθαρότητα και απόλυτο έλεγχο τα αντικρουόμενα συναισθήματα και συμπεριφορές της ηρωίδας.

Αλεξία Καλτσίκη - "Λεωφορείο ο Πόθος"
Ο Δημήτρης Καραντζάς υπέγραψε μία από τις σημαντικότερες παραστάσεις των τελευταίων ετών, μια μνημειώδη απόδοση του εμβληματικού δράματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μια παράσταση αδυσώπητου ρεαλισμού όσο και σπαρακτικής ποίησης, υψηλής αισθητικής και αξιοσημείωτη δουλειά συνόλου, με κορυφαίους συντελεστές και ηθοποιούς που φώτισαν μοναδικά κάθε ρόλο ξεχωριστά. Ανάμεσά τους, η Αλεξία Καλτσίκη αποδείχτηκε, αδιαμφισβήτητα, κυρίαρχη παρουσία, ερμηνεύοντας κάθε πλευρά από τον πολυδιάστατο ρόλο της Μπλανς, ενώ η πορεία της προς το φινάλε και την απόλυτη καταρράκωση αποτέλεσε μεγάλη στιγμή στη σύγχρονη παραστασιογραφία.

Λένα Παπαληγούρα - "Prima facie"
Η Λένα Παπαληγούρα ερμήνευσε σε πανελλήνια πρώτη το μονοπρόσωπο έργο της νομικού και συγγραφέα Σούζι Μίλερ, ένα έργο-σταθμός που μιλάει για τη σεξουαλική κακοποίηση και την ελλιπή δικαστική αντιμετώπισή της. Σε σκηνοθεσία του Γιώργου Οικονόμου, υποδύθηκε μια δικηγόρο η οποία υπερασπίζεται συχνά άνδρες που κατηγορούνται για διάπραξη βιασμού, ώσπου βρίσκεται η ίδια στη θέση του θύματος. "Σε μια σημαντική ερμηνευτική στιγμή, η ηθοποιός αλλάζει προσωπεία, διαθέσεις και συμπεριφορές, 'δημιουργεί΄ απολύτως τις επιμέρους καταστάσεις του έργου, τις διαμορφώνει με το σώμα, τη φωνή και την ψυχή της, αναδεικνύει το χιούμορ, το σαρκασμό, την ειρωνεία, τον κυνισμό και την οδύνη του", γράφαμε στην κριτική μας για την ηθοποιό.
Περισσότερες πληροφορίες
Το ακρωτήρι
Για πρώτη φορά ανεβαίνει το βραβευμένο οικογενειακό δράμα που όμως εξελίσσεται σε κάτι πολύ περισσότερο, καθώς μιλάει για το πώς μπορεί κάνεις να επανεφεύρει τον εαυτό του ακόμη και μετά τη μεγαλύτερη τραγωδία. Το «Ακρωτήρι» παρακολουθεί την πορεία της Τζουλιάνας, μιας χαρισματικής και παθιασμένης νευρολόγου, από την κορυφή στην πτώση και από εκεί στην ελπίδα, και μιλά με μοναδικό τρόπο για την ενδιάμεση γκρίζα ζώνη, στην οποία κάποιος έρχεται αντιμέτωπος με την απώλεια της συνείδησης. Η ίδια η Τζουλιάνα, πιστεύει πως ευθύνεται ο καρκίνος για το ότι βλέπει και ακούει πράγματα, όμως τα στοιχεία της ιατρικής της εξέτασης δεν συμφωνούν. Περιγράφει τον σύζυγό της, ως άπιστο και χειριστικό, αλλά αυτός στέκεται δίπλα της γεμάτος φροντίδα και αγάπη. Οι συχνές τηλεφωνικές συζητήσεις με την αποξενωμένη από χρόνια κόρη της, έχουν πολλές αντιφάσεις. Τα επεισόδια κατάρρευσης της Τζουλιάνας πληθαίνουν. Η αλήθεια για την κόρη της αποκαλύπτεται και είναι πολύ διαφορετική από αυτή που φαινόταν.
Prima facie
Η δικηγόρος Τέσα Ένσλερ έρχεται αντιμέτωπη με την ποινική αντιμετώπιση της σεξουαλικής κακοποίησης στο παγκοσμίως φημισμένο συγκλονιστικό έργο που άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται από το σύστημα αντιμετωπίζει το θέμα της παρενόχλησης. Η Tessa είναι μια νέα και λαμπρή δικηγόρος, εθισμένη στη νίκη. Έχει σφυρηλατήσει όλη την καριέρα της με απόλυτη αποφασιστικότητα, φροντίζοντας να ξεπεράσει την καταγωγή της από την εργατική τάξη για να μπορέσει να φτάσει στην κορυφή και τα καταφέρνει. Ξέρει καλά πως σε ένα ανδροκρατούμενο και βαθιά συντηρητικό σύστημα το «ποιον ξέρεις» και το «από που κατάγεσαι» είναι εξίσου σημαντικό με το «ποιος είσαι». Δουλεύοντας σκληρά κάθε της υπόθεση έχει εξελιχθεί σε κορυφαία συνήγορο υπεράσπισης. Ένα βράδυ, ένα ραντεβού με έναν συνάδελφό της και μια απρόσμενη τροπή των γεγονότων μετατοπίζει την ηρωίδα στην άλλη πλευρά του μαρτυρίου. Η ανερχόμενη δικηγόρος βρίσκεται ξαφνικά ανυπεράσπιστη μετά από σεξουαλική κακοποίηση και διαπιστώνει, για πρώτη φορά, ότι οι κανόνες του παιχνιδιού, που και η ίδια κατά καιρούς χρησιμοποίησε, τώρα μπορεί να μην την προστατεύσουν.
Λεωφορείο ο Πόθος
Η έκπτωτη μεγαλοαστή Μπλανς Ντιμπουά αντιπαρατίθεται με τον Πολωνό σύζυγο της αδερφής της Στέλλας, Στάνλεϊ Κοβάλσκι, όταν καταφθάνει ξαφνικά στη Νέα Ορλεάνη για να μείνει μαζί τους. Η συντριπτική σύγκρουση των δύο κόσμων, αυτού των ψευδαισθήσεων και της προσκόλλησης στο παρελθόν, στη φαντασίωση της ευημερίας, κι εκείνου της επιβίωσης, της ορμής και του πραγματισμού, εγείρει μεγάλα ερωτήματα περί κοινωνικής, φυλετικής και ταξικής ανισότητας. Η Μπλανς σ’ αυτόν τον τερματικό σταθμό που την αφήνει το λεωφορείο με το παράδοξο όνομα "Πόθος", θα έρθει αντιμέτωπη με το τραύμα της και όλες τις ανεκπλήρωτες επιθυμίες της.