Ο πιο σκοτεινός θεατρικός "Dracula" έρχεται στο Πόρτα

H πολυαναμενόμενη παράσταση του Θάνου Παπακωνσταντίνου «βουτάει» στο λογοτεχνικό σύμπαν του Μπραμ Στόκερ τη σεζόν 2025-26.

Dracula_του_Θάνου_Παπακωνσταντίνου Evelyn Bencicova©


Μια νέα, σκοτεινή και υπαρξιακή ανάγνωση του "Dracula", βασισμένη στο εμβληματικό μυθιστόρημα του Μπραμ Στόκερ ανεβαίνει στο θέατρο Πόρτα, από 24 Οκτωβρίου, σε διασκευή και σκηνοθεσία του Θάνου Παπακωνσταντίνου. Ο "Δράκουλας", μία από τις πιο επιδραστικές μορφές της παγκόσμιας λογοτεχνίας, επανεμφανίζεται επί σκηνής όχι ως ένα κλασικό σύμβολο τρόμου, αλλά ως σύγχρονος μύθος, καθρέφτης της εποχής μας και των παθών της.

Η παράσταση επιχειρεί να επανασυνδέσει το μύθο με τη ρίζα του: την επιθυμία. 'Όχι απλά ως ρομαντική προβολή, αλλά ως δύναμη ανελέητη, εθιστική, μεταμορφωτική. Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου, με σταθερό ενδιαφέρον για έργα που διερευνούν την ταυτότητα, τον ερωτισμό, το θάνατο και το όνειρο, μετατρέπει τον Δράκουλα σε μια φασματική μορφή: οδηγό, εραστή, δαίμονα, ηθοποιό. Στον πυρήνα της ανάγνωσης κυριαρχεί, η έννοια της εξάντλησης - σωματικής, ψυχικής, κοινωνικής - ως απόρροια μιας διαρκούς κατασκευής και κατανάλωσης επιθυμιών. Η σκηνική πρόταση συνδυάζει την ποιητικότητα με την ωμότητα, το οικείο με το ανοίκειο, και επιλέγει τον καθρέφτη ως βασική της μεταφορά: μια πύλη ανάμεσα σε δύο κόσμους, δύο πραγματικότητες, δύο όψεις ζωής.
 

Dracula του Θάνου Παπακωνσταντίνου
Evelyn Bencicova©

Dracula του Θάνου Παπακωνσταντίνου
Evelyn Bencicova©


Τον κόσμο του Δράκουλα θα ζωντανέψει επί σκηνής μια ομάδα εξαιρετικών ηθοποιών. Το ρόλο του Κόμη ερμηνεύει ο Αντώνης Μυριαγκός, το ρόλο του Δρ. Βαν Χέλσινγκ η 'Άντζελα Μπρούσκου, τον Τζόναθαν Χάρκερ ο Αργύρης Πανταζάρας, τον Ρένφιλντ ο Δημήτρης Δρόσος, τη Μίνα η Σίσσυ Τουμάση, τη Λούσι η Μαργαρίτα Αλεξιάδη και τα παιδιά της νύχτας οι Θοδωρής Βράχας, Βασίλης Μπούτσικος, Δημήτρης Ψύλλος

Το όραμα του Θάνου Παπακωνσταντίνου πλαισιώνεται από μια ομάδα σπουδαίων καλλιτεχνικών συνεργατών: τη δραματουργική επεξεργασία υπογράφει η Ελένη Μολέσκη, τα σκηνικά και τα κοστούμια η Νίκη Ψυχογιού, την κίνηση η Μαριάννα Καβαλλιεράτου, τον σχεδιασμό φωτισμών η Μαριέττα Παυλάκη και τη μουσική σύνθεση ο Άντης Σκορδής. Τη σύλληψη και καλλιτεχνική επιμέλεια του προωθητικού υλικού συνυπογράφουν – μαζί με τον σκηνοθέτη - ο Adam Csoka Keller και η Evelyn Bencicova - με τον πρώτο να αναλαμβάνει τη σκηνοθεσία του trailer και τη δεύτερη να αποτυπώνει φωτογραφικά τον κόσμο της παράστασης.

Προπώληση εισιτηρίων: more.com
 


Το σημείωμα του Θάνου Παπακωνσταντίνου

"Λένε ότι κάπου μακριά βρίσκεται ένα δύσβατο κάστρο. Πολλοί το έχουν ακουστά, λίγοι έχουν καταφέρει να φτάσουν ως εκεί. Ο μύθος λέει ότι όσο πλησιάζεις κοντά του παράξενα πράγματα αρχίζουν να συμβαίνουν: ακούς, βλέπεις, μυρίζεις, νιώθεις διαφορετικά. Λένε ότι ξυπνάνε από κάπου βαθιά μέσα σου όνειρα, επιθυμίες και ορέξεις που δε φανταζόσουν ποτέ ότι είχες. Λένε ότι το αίσθημα που νιώθεις είναι τόσο δυνατό που δε θέλεις να σε αφήσει ποτέ. Λένε ότι αυτό που νιώθεις τότε είναι τόσο εθιστικό που μόλις το δοκιμάσεις, θέλεις όλο και περισσότερο. Λένε πως αυτό που νιώθεις εκεί μέσα δε μπορεί να συγκριθεί με καμία από τις ηδονές στις οποίες μπορούμε να έχουμε πρόσβαση. 

Κάποιοι το λένε δάγκωμα, κάποιοι δηλητήριο, κάποιοι ελιξίριο, κάποιοι μανία, κάποιοι πανούκλα, κάποιοι παραίσθηση, κάποιοι θάνατο, κάποιοι ξύπνημα σε έναν άλλο κόσμο. Στην είσοδο του κάστρου υπάρχει ένας καθρέφτης. Στη μια πλευρά είναι ο κόσμος που γνωρίζουμε. Στην άλλη ο κόσμος της επιθυμίας. Ο καθρέφτης είναι η πύλη, η πόρτα, το πέρασμα. Υπάρχει και ένας οδηγός που κατευθύνει το ταξίδι αυτό. Αλλάζει μορφές. Παρουσιάζεται σαν εραστής, σαν δαίμονας, σαν ιππότης, σαν νυκτόβιο ζώο ή ακόμα και σαν ηθοποιός. Το κάλεσμα του είναι σαν το τραγούδι της σειρήνας - δε μπορείς να του αντισταθείς. Όποιος τον ακούει του παραδίνεται ολοκληρωτικά με την ψυχή και το σώμα του. Πάντα και για πάντα. Αυτό που ζητάει για αντάλλαγμα είναι ένα μόνο: το αίμα σου.

Διαβάστε Επίσης

"Καλώς ήρθατε στο κάστρο μου! Περάστε ελεύθερα και φύγετε με το καλό κι αφήστε μου κάτι από την ευτυχία σας!", διαβάζουμε στον "Δράκουλα" του Μπραμ Στόκερ. Η ιστορία του Δράκουλα δεν είναι παραμύθι του 19ου αιώνα. Είναι η ιστορία του κόσμου μέσα στον οποίο ζούμε. Ενός κόσμου που, με πρόσχημα το κυνήγι της επιθυμίας, μας βυθίζει από όνειρο σε όνειρο, από καθρέφτη σε καθρέφτη, από εικόνα σε εικόνα, από πληροφορία σε πληροφορία. Έναν κόσμο που όταν πια μας έχει κατακλύσει το σκοτάδι, μας αφαιρεί ακόμα και την τελευταία υποψία φωτός.

Η παράσταση είναι μια επίσκεψη στον πύργο του Δράκουλα: οκτώ πρόσωπα δέχονται το κάλεσμά του και περνάνε στην άλλη πλευρά του καθρέφτη: έρχονται αντιμέτωπα με τις κρυφές επιθυμίες τους και εγκλωβίζονται στα δωμάτια του πύργου του. Οδηγός και γητευτής τους ο ίδιος ο Κόμης, θέτει σε λειτουργία μια δαιμόνια μηχανή επί σκηνής και τους καλεί να χορέψουν μαζί του, μέχρι τελικής πτώσεως".


Δείτε φωτογραφίες από τον θεατρικό "Dracula"
 

Dracula του Θάνου Παπακωνσταντίνου
Evelyn Bencicova©

Dracula του Θάνου Παπακωνσταντίνου
Evelyn Bencicova©

Dracula του Θάνου Παπακωνσταντίνου
Evelyn Bencicova©

Dracula του Θάνου Παπακωνσταντίνου
Evelyn Bencicova©

Dracula του Θάνου Παπακωνσταντίνου
Evelyn Bencicova©

Dracula του Θάνου Παπακωνσταντίνου
Evelyn Bencicova©

Dracula του Θάνου Παπακωνσταντίνου
Evelyn Bencicova©

Dracula του Θάνου Παπακωνσταντίνου
Evelyn Bencicova©

Dracula του Θάνου Παπακωνσταντίνου
Evelyn Bencicova©

Dracula του Θάνου Παπακωνσταντίνου
Evelyn Bencicova©


 

Διαβάστε Επίσης


 

Διαβάστε Επίσης


 

Περισσότερες πληροφορίες

Dracula

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Μια σκοτεινή, υπαρξιακή ανάγνωση του ομώνυμου εμβληματικού μυθιστορήματος του Μπραμ Στόκερ και του ήρωά του Κόμη Δράκουλα, που επιχειρεί να επανασυνδέσει το μύθο με τη ρίζα του: την επιθυμία. Μια σκηνική σύνθεση που συνδυάζει την ποιητικότητα με την ωμότητα, το οικείο με το ανοίκειο, και επιλέγει τον καθρέφτη ως βασική της μεταφορά: μια πύλη ανάμεσα σε δύο κόσμους, δύο πραγματικότητες, δύο όψεις ζωής. Λειτουργεί ως ένας σύγχρονος μύθος, καθρέφτης της εποχής μας και των παθών της και στον πυρήνα της βρίσκεται η έννοια της εξάντλησης - σωματικής, ψυχικής, κοινωνικής - ως απόρροια μιας διαρκούς κατασκευής και κατανάλωσης επιθυμιών.

Πόρτα

Λεωφ. Μεσογείων 59, Αμπελόκηποι

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

grape 2025: Το Φεστιβάλ Αθηνών απένειμε τα Βραβεία Κοινού

Στην Πειραιώς 260, στο πλαίσιο του grape 2025, το Φεστιβάλ Αθηνών επιβράβευσε τις καλύτερες ελληνικές παραστατικές παραγωγές, αναδεικνύοντας νέους δημιουργούς Θεάτρου και Χορού με τα Βραβεία Κοινού Εθνικής Τράπεζας – Mastercard.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/11/2025

Έλενα Μαυρίδου: "Ο Ταρτούφος μιλάει για την ανάγκη να πιστεύουμε σε σωτήρες"

Η σκηνοθέτρια Έλενα Μαυρίδου αναμετριέται με τη σάτιρα του Μολιέρου, δημιουργώντας έναν γοητευτικό, "αλλόκοτο" κόσμο στο θέατρο Αλκυονίς, με πρωταγωνιστή στο ρόλο του Ταρτούφου τον Γιάννη Τσορτέκη.

Ο Χρήστος Τριπόδης μιλάει στο "α" για το νέο θέατρο Φιλίπ

Μια συζήτηση με τον Χρήστο Τριπόδη, ηθοποιό, σκηνοθέτη και παραγωγός, που εγκαινιάζει το νέο θέατρο Φιλίπ στην Κυψέλη με τρεις επιτυχημένες παραστάσεις.

Early bird προσφορά για "Το ψέμα του μυαλού" στο Σύγχρονο Θέατρο

Η Ελένη Σκότη σκηνοθετεί "Το ψέμα του μυαλού" του Σαμ Σέπαρντ, μια παράσταση γεμάτη ένταση, ψυχολογία και αλήθειες που συγκλονίζουν. Οι πρώτες παραστάσεις προσφέρονται σε early bird τιμή έως 20 Νοεμβρίου.

Στο "Cow | Deer", η Κέιτι Μίτσελ έκανε θέατρο μια μέρα δύο ζώων

Η σκηνοθέτρια από το Ηνωμένο Βασίλειο, που κάποτε ανέβασε τον "Βυσσινόκηπο" από την οπτική των δέντρων, φέρνει μια ιδιαίτερη πρόταση στο Εθνικό Θέατρο (από 7/11), που περιγράφει μόνο με ήχο ένα 24ωρο μιας αγελάδας κι ενός ελαφιού.

Με sold out παραστάσεις ξεκινά "Η δίκη" του Άρη Μπινιάρη

Ο πολυβραβευμένος Άρης Μπινιάρης, μετά τον "Φάουστ" και τη φετινή του διάκριση στα Βραβεία Κοινού Αθηνοράματος, επιστρέφει στο πλήρως ανασχεδιασμένο Θέατρο ARK με τη "Δίκη" του Κάφκα.

Μα, ποιος είναι ο Χούλιο Τόγκα και η συναρπαστική εξέγερση του;

Ο Βασίλης Μαγουλιώτης (Suyako) επιστρέφει στη σκηνή ως συγγραφέας και σκηνοθέτης με οργή, χιούμορ και μουσική. Το νέο του έργο "Η συναρπαστική εξέγερση του Χούλιο Τόγκα" μιλά για την τέχνη, την επανάσταση και την κρίση της μέσης ηλικίας- εκεί όπου το σύστημα χαμογελά, κι εσύ αναρωτιέσαι αν αντιστέκεσαι.