Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου στους Δελφούς, μια από τις πιο σημαντικές στιγμές του θεάτρου

Η εμβληματική «Ορέστεια» του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου, παρουσιάζεται στους Δελφούς, συνδυάζοντας σκηνική δύναμη και στοχασμό, στο πλαίσιο μιας μοναδικής τριήμερης συνάντησης θεάτρου, μνήμης και σύγχρονης σκέψης.

Ορέστεια (Τερζόπουλος) © Johanna Weber

Στους Δελφούς, εκεί όπου η μνήμη της αρχαιότητας συναντά τη σύγχρονη καλλιτεχνική αναζήτηση, παρουσιάζεται από τις 25 έως τις 27 Ιουλίου η "Ορέστεια" του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία του Θεόδωρου Τερζόπουλου – μιας από τις πιο σημαντικές στιγμές στην πρόσφατη ιστορία του ελληνικού θεάτρου.

Η παράσταση, που αποτελεί την πρώτη συνεργασία του Τερζόπουλου με το Εθνικό Θέατρο, μετά τη θριαμβευτική της πρεμιέρα και περιοδεία, έρχεται στο ιστορικό Θέατρο "Φρύνιχος" του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών για να επανασυνδέσει το κοινό με το πιο βαθύ και θεμελιώδες ερώτημα της τραγωδίας: πώς ο άνθρωπος προχωρά από τη βία στη δικαιοσύνη, από τη μοίρα στη συνείδηση.

Ορέστεια

Η σκηνοθετική γλώσσα του Τερζόπουλου, λιτή αλλά φορτισμένη, απογυμνώνει το αρχαίο κείμενο από κάθε περιττό στολίδι και το αναδεικνύει ως ενεργειακή εμπειρία – μια σκηνική τελετουργία που συγκλονίζει το κοινό με την έντασή της. Με εμβληματικούς ερμηνευτές όπως η Σοφία Χιλλ, η Αγλαΐα Παππά, ο Τάσος Δήμας και ο Δαυίδ Μαλτέζε, και έναν Χορό υψηλής σωματικής πειθαρχίας και εκφραστικότητας, η "Ορέστεια" του Τερζόπουλου συγκαταλέγεται στα σημαντικότερα καλλιτεχνικά γεγονότα της εποχής μας.

Η σκηνική πρόταση φωτίζει το έπος της μετάβασης από την αρχαία εκδίκηση στη νεωτερική δικαιοσύνη ως ένα διαρκές ερώτημα. Η πολιτική διάσταση του έργου –μέσα από τη σύγκρουση φύλων, τη μνήμη των θυμάτων και τη θεσμική τάξη– έρχεται στο προσκήνιο, διαπερασμένη από τη σωματικότητα των ηθοποιών και τον ρυθμό της τραγικής αφήγησης.

Στο πλαίσιο της παράστασης, το Κέντρο Δελφών διοργανώνει το διεθνές συμπόσιο "Μύθος και Μνήμη: Η Ορέστεια στον σύγχρονο κόσμο", εστιάζοντας στη διαχρονική ισχύ της τραγωδίας. Καταξιωμένοι θεωρητικοί, σκηνοθέτες και καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό θα εξετάσουν την "Ορέστεια" υπό το πρίσμα των σύγχρονων πολιτισμικών και υπαρξιακών ερωτημάτων.

Ορέστεια (Τερζόπουλος)
© Johanna Weber

Ιδιαίτερη σημασία έχουν οι δύο ανοιχτές συζητήσεις:

Στην πρώτη, "Ορέστεια: Από την πρόβα στην παράσταση", οι βασικοί συντελεστές μιλούν για την εμπειρία της δημιουργικής διαδικασίας, αποκαλύπτοντας πτυχές του σκηνικού εργαστηρίου.

Στη δεύτερη, "Δικαίωμα στη Μυθολογία", πέντε νέες σκηνοθέτριες συνομιλούν με τον Τερζόπουλο για τη ματιά της νέας γενιάς στο αρχαίο δράμα και τη γυναικεία οπτική απέναντι στον Μύθο.

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος επιστρέφει στους Δελφούς, έναν τόπο με τον οποίο τον συνδέει μια μακρά δημιουργική πορεία, ως οραματιστής και συνεχιστής του διαλόγου ανάμεσα στο αρχαίο και το νέο. Η "Ορέστεια" του στους Δελφούς είναι ένα πολιτιστικό γεγονός που ενώνει το θέατρο, τη σκέψη και την τελετουργία, στον πιο ιερό τόπο του αρχαίου κόσμου. Η είσοδος στο συμπόσιο είναι ελεύθερη. Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα στο site του Ευρωπαϊκού Κέντρου Δελφών

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

5 λόγοι της Ειρήνης Δερμιτζάκη για να δεις τη "Ruby Moon"

Αν αναζητάς μια παράσταση που συνδυάζει μυστήριο, φαντασία και βαθιά ανθρώπινα συναισθήματα, η "Ruby Moon" είναι ό,τι πρέπει. Η σκηνοθέτιδα Ειρήνη Δερμιτζάκη μάς δίνει πέντε λόγους να τη δούμε φέτος στο Αγγέλων Βήμα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
23/10/2025

Θέλεις να δεις από κοντά τα Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2025;

Κερδίστε 100 διπλές προσκλήσεις για να παρακολουθήσετε ζωντανά τη βραδιά απονομής των 27ων Θεατρικών Βραβείων Κοινού, την Τρίτη 4 Νοεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Η καρδιά του θεάτρου χτυπάει στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης

Η Δημοτική Αγορά Κυψέλης μεταμορφώνεται σε έναν ανοιχτό χώρο πολιτισμού, συνύπαρξης και δημιουργίας για μικρούς και μεγάλους, με επίκεντρο την τέχνη του θεάτρου.

#Cancel

Η πολιτική ορθότητα και η κουλτούρα της ακύρωσης απασχολεί τον Βορειοϊρλανδό συγγραφέα Ντέιβιντ Άιρλαντ, ο οποίος μεταχειρίζεται τη φόρμα μιας "ενδοθεατρικής" κωμωδίας. Ανεβαίνει σε μια παράσταση δυναμικής ενέργειας και πολύ καλών ερμηνειών.

Butoh με τις Αλίκη Γερμανού και Νικολέτα Ξεναρίου

Δύο εμβληματικές γυναικείες μορφές του Παρισιού των "Τρελών Χρόνων" ζωντανεύουν μέσα από τη σωματικότητα του Butoh, σε μια χοροθεατρική τριλογία της Αλίκης Γερμανού και της Νικολέτας Ξεναρίου, όπου ο χρόνος γίνεται σώμα, μνήμη και ποίηση στο Θέατρο Ροές.

Θέατρο Εκστάν: Συνεπές στην τέχνη και την ανθρώπινη ευαισθησία

Το Θέατρο Εκστάν ανεβάζει για δεύτερη χρονιά δύο συγκινητικά γαλλικά έργα, τις "Μέρες ολόκληρες στα δένδρα" της Μαργκερίτ Ντυράς και "Η ιστορία της Μαρί" του Ζωρζ Μπρασσάι, παραμένοντας συνεπές, ποιητικό και βαθιά ανθρώπινο.

O 'Ερρίκος Ε’' και οι πρώτες φωτογραφίες από τις πρόβες του

Οι πρώτες φωτογραφίες και το trailer από τις πρόβες του "Ερρίκου Ε’" μας φέρνουν κοντά στην πολυαναμενόμενη παράσταση του Σαίξπηρ, σε νέα μετάφραση και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Διαμαντή, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά από 85 χρόνια.