Το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης οργανώνει την πρώτη του θεατρική κατασκήνωση

Μια θεατρική κολλεκτίβα για επαγγελματίες της σκηνικής πράξης με την καθοδήγηση των Ανέστη Αζά, Χρήστου Θεοδωρίδη και Κώστα Παπακωνσταντίνου.

θεατρική κατασκήνωση ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης

Από τις 17 ως τις 26 Ιουλίου, θα διοργανωθεί η πρώτη θεατρική κατασκήνωση του ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, που απευθύνεται σε επαγγελματίες της σκηνικής πράξης ανεξαρτήτως ηλικίας, και απόφοιτους σχολών παραστατικών τεχνών.

Ηθοποιοί, σκηνοθέτες, χορευτές και δραματουργοί θα συνθέσουν μια θεατρική κολλεκτίβα υπό την καθοδήγηση των Ανέστη Αζά, Χρήστου Θεοδωρίδη και Κώστα Παπακωνσταντίνου. Για δέκα μέρες, στο φιλόξενο Προσκοπικό Κέντρο Ι. Χαλκιάς, στο Δάσος Κουρί Κοζάνης, οι συμμετέχοντες θα έρθουν σε επαφή με νέες σκηνικές προσεγγίσεις, θα δημιουργήσουν, αλλά και θα διασκεδάσουν σε ψυχαγωγικές βραδιές και σε ημερήσιες εκδρομές για να γνωρίσουν την ανεξερεύνητη, γοητευτική Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας.  

Δάσος Κουρί Κοζάνη
Δάσος Κουρί, Κοζάνη

Σε αυτές τις δέμα ημέρες καλλιτεχνικών και τουριστικών δραστηριοτήτων, θα διεξαχθούν 38 ώρες θεατρικών εργαστηρίων από τρεις εμψυχωτές θεάτρου (Ανέστης  Αζάς, Χρήστος Θεοδωρίδης, Κώστας Παπακωνσταντίνου) και μία εμψυχώτρια φωνής (Δώρα Τανή), καθώς και δύο ημερήσιες εκδρομές στη Δυτική Μακεδονία και έξι θεματικές βραδιές (λογοτεχνική βραδιά, θερινό σινεμά, παρακολούθηση θεατρικής παράστασης "Ο επιθεωρητής", σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγεωργίου, κοζανίτικη κουζίνα, κ.ά.).

Θεματικές εργαστηρίων

Ανέστης Αζάς: Από το ντοκουμέντο στη μυθοπλασία- Χαρακτήρας, ρόλος, πρόσωπο. Ο ηθοποιός στο θέατρο της επινόησης

Τι σημαίνει να είσαι στη σκηνή ο εαυτός σου; Ποια είναι η λειτουργία του ηθοποιού, όταν δεν υπάρχει ρόλος; Πως αναπτύσσεται μια νέα δραματουργία μέσα από προσωπικές ιστορίες;

Ανάμεσα σε κείμενα που βασίζονται σε αυτοβιογραφικά στοιχεία και το παραδοσιακό σύστημα των ρόλων, οι ηθοποιοί/ περφόρμερ καλούνται συχνά να εκπληρώσουν στη σκηνή μια σειρά από λειτουργίες. Στο εργαστήριο αυτό, μέσα από παραδείγματα και ασκήσεις, θα επιδιώξουμε να προσεγγίσουμε τη λειτουργία των περφόρμερ όταν η σκηνική δημιουργία βασίζεται σε έργα που φτιάχνονται κατά τη διάρκεια της πρόβας και συν- διαμορφώνονται από τους ανθρώπους της σκηνής (σκηνοθέτες – δραματουργούς).

Ο Ανέστης Αζάς, σκηνοθέτης και δημιουργός ενός θεάτρου που ισορροπεί ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και τη μυθοπλασία, θα δουλέψει στο εργαστήριο αυτό, πάνω σε τεχνικές ανάπτυξης κειμένου και δραματουργίας και τη λειτουργία των ηθοποιών σε αντίστοιχα θεατρικά εγχειρήματα.

Ανέστης Αζάς
Ανέστης Αζάς

Χρήστος Θεοδωρίδης: Το συμβάν εδώ και τώρα 

Σκοπός του εργαστηρίου είναι η γνωριμία με τα τρία βασικά στοιχεία που για τον Χρήστο Θεοδωρίδη συνθέτουν το "συμβάν" στο θέατρο: κίνηση λόγος και μουσική καθώς και με τη μέθοδο υποκριτικής με την οποίο ο ηθοποιός θα καταφέρει να είναι πάντα παρών στο "τώρα" του χωρίς να αφήνει τίποτα εκτός της στιγμής, είτε επικαλούμενος μια πρόβα είτε αναμένοντας το τελικό αποτέλεσμα. Κάθε πρόβα είναι μια παράσταση και κάθε παράσταση είναι μια πρόβα. Το μόνο που έχει καθαρό ο ηθοποιός είναι το παρόν του και άρα σ΄αυτό εκρεμμεί να πάρει τις αποφάσεις του.

Απώτερος στόχος είναι ο ηθοποιός να καταφέρει να στρέψει την προσοχή του από τα συνήθη ψευτοπροβλήματα του "πώς" ("δεν ξέρω πώς να κινηθώ", "δεν ξέρω πώς να μιλήσω", "δεν ξέρω πώς να παίξω") και να στοχεύσει στο "τί" , στο διακύβευμα του κάθε χαρακτήρα την κάθε δεδομένη στιγμή και συνεπώς στη δράση για πετύχει να επιθυμητό και να αποφύγει το απευκταίο, αφήνοντας το "πώς" ανοιχτό.

Βασικά εργαλεία για την ανάδειξη του "συμβάντος" στο εργαστήριο θα αποτελέσουν η συνεχής ενασχόληση με το εδώ και το τώρα του δρώντος προσώπου, μακριά από οποιαδήποτε θεατρική κατασκευή, η επίμονη επικέντρωση της προσοχής του στον "άλλον" και καθόλου στον ίδιο του τον εαυτό και τέλος, η κατάδειξη της ειλικρινούς και ουσιαστικής ανάγκης του ως οδηγού για όλη του τη υποκριτική πορεία.

Το εργαστήριο απευθύνεται επίσης σε σκηνοθέτες και δραματουργούς που μέσα από την παρατήρηση της συγκεκριμένης "ολιστικής" μεθόδου θα μπορέσουν να αντλήσουν εργαλεία και τρόπους που μπορούν να τους βοηθήσουν πρακτικά τόσο στη έρευνα όσο και κατα την σκηνική "πλεύση" τους στο εκάστοτε κείμενο.

Χρήστος Θεοδωρίδης
Χρήστος Θεοδωρίδης

Κώστας Παπακωνσταντίνου: Δραματοποίηση λογοτεχνίας

Στο σεμινάριο θα προσεγγίσουμε μία πρωτότυπη μέθοδο δραματοποίησης της λογοτεχνίας. Θα δούμε πώς με απλές οδηγίες προς τους ηθοποιούς, διατηρώντας το κείμενο αυτούσιο και χωρίς την χρήση αφηγητή, μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την τριτοπρόσωπη αφήγηση ως διάλογο και πώς ο πλάγιος λόγος του συγγραφέα μπορεί να μετατραπεί σε άμεσο θεατρικό λόγο.

Η τεχνική αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο είτε στο ανέβασμα μιας ολόκληρης παράστασης είτε και αποσπασματικά, ώστε να ξεπεραστούν επιμέρους εμπόδια στο ανέβασμά της. Η τόλμη της συγκεκριμένης μεθόδου επιτρέπει σε κάποιον να αντιληφθεί τις αντοχές ενός κειμένου και να διευρύνει την φαντασία του, ώστε, ενδεχομένως, να επινοήσει τις δικές του μεθόδους.

Επίσης, θα ανιχνεύσουμε τα όρια της ελευθερίας του ηθοποιού στην σκηνή και θα γνωρίσουμε έναν κοινό πρακτικό μπούσουλα δραματουργίας στην πρόβα, για σκηνοθέτες, δραματουργούς και ηθοποιούς.

Κώστας Παπακωνσταντίνου
Κώστας Παπακωνσταντίνου

Δώρα Τανή: Εξάσκηση φωνής

Στα δύο ομαδικά μαθήματα φωνητικής που θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο του σεμιναρίου θεάτρου, οι συμμετέχοντες θα εξερευνήσουν τα θεμελιώδη στοιχεία της φωνητικής τεχνικής μέσα από πρακτικές ασκήσεις και βιωματική μάθηση. Θα γνωρίσουμε τη λειτουργία της διαφραγματικής αναπνοής και θα κατανοήσουμε τον τρόπο που αυτή η φυσιολογική διαδικασία επηρεάζει την ποιότητα και τη δύναμη της φωνής μας μέσω στοχευμένων ασκήσεων αναπνοής.

Παράλληλα, θα εξασκηθούμε σε τεχνικές φωνητικής που αφορούν τη σωστή θέση της φωνής, ενώ θα προσεγγίσουμε και θέματα άρθρωσης και παραγωγής ήχων, στοιχεία απαραίτητα για την ανάπτυξη μιας ισχυρής και εκφραστικής φωνητικής παρουσίας στη σκηνή. Μέσα από αυτά τα μαθήματα, οι συμμετέχοντες θα  έρθουν σε επαφή με πρακτικά εργαλεία που θα τους βοηθήσουν να αξιοποιήσουν  τις φωνητικές τους δυνατότητες.

θεατρική κατασκήνωση ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης

Δηλώσεις συμμετοχής μέχρι τις 10/7/2025 με την αποστολή βιογραφικού στην ηλεκτρονική διεύθυνση: kataskinosikozani@hotmail.com. Πληροφορίες: 6944285519, Μαρία Βαρδάκα, υπεύθυνη θεατρικής κατασκήνωσης, σκηνοθέτρια – θεατρολόγος – δραματουργός

Κόστος συμμετοχής: 380 ευρώ. Περιλαμβάνοντα: Δίδακτρα εργαστηρίων (6 μέρες - 38 ώρες), διαμονή (σε σκηνή ή κοιτώνες προσκοπικού κέντρου με κοινόχρηστο μπάνιο), πλήρη διατροφή (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό), 2 ημερήσιες εκδρομές σε πανέμορφους τόπους της Δυτικής Μακεδονίας (εκτός γευμάτων εκδρομών), 6 θεματικές βραδιές.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Πενέλοπε Σκίνερ μας μιλά για τη 'Linda', τη γυναίκα, τη βία και την κοινωνία

Η δημιουργός της "Linda" αποκαλύπτει τις σκέψεις πίσω από την ηρωίδα της, μιλά για τις κοινωνικές προκαταλήψεις, τις εσωτερικές μάχες, τη δύναμη του θεάτρου και τη σχέση της βίας με την εποχή μας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
05/10/2025

"Η Μάρθα είναι σαν κεραυνός": Η Έφη Μουρίκη ετοιμάζεται για ένα ρόλο ζωής στο 'Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ'

Η σπουδαία ηθοποιός Έφη Μουρίκη εξομολογείται για τον εμβληματικό ρόλο της Μάρθας στο "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ" του Έντουαρντ Άλμπι, που κάνει πρεμιέρα στο Ζίνα 9 Οκτωβρίου, αλλά και για τη δική της κοινή πορεία με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη. Μοιράζεται στιγμές τρυφερότητας, δυσκολίες και μυστικά που κρατούν ζωντανή μια σχέση επί σκηνής και στη ζωή.

"Ούτε μπρος ούτε πίσω": Η σατιρική κωμωδία των Ρέππα-Παπαθανασίου που γελάς με κάθε ατάκα

Η σατιρική κωμωδία "Ούτε μπρος ούτε πίσω" επιστρέφει με ανανεωμένο καστ: οι Αντώνης Λουδάρος, Ματθίλδη Μαγγίρα, Πάνος Σταθακόπουλος, Σταύρος Νικολαΐδης, Δήμητρα Στογιάννη, Μάνος Ιωάννου και Κατερίνα Ζαρίφη ζωντανεύουν τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα με χιούμορ και σπιρτάδα στον Ελληνικό Κόσμο.

45 χορευτές, 8 μουσικοί, άπειρα Impro Shots!

Έρχεται το Impro Shots, ένα πρώτο βήμα για έναν θεσμό που φιλοδοξεί να συνεχιστεί και να επεκταθεί με εργαστήρια, συζητήσεις και νέες δράσεις για όλους τους φίλους του χορού και της μουσικής. Η ποικιλία των προσωπικοτήτων και των στυλ γεννά τις πιο απρόβλεπτες και ζωντανές στιγμές επί σκηνής.

"Πετριχώρα: Το γιοφύρι της Άρτας ζωντανεύει στη σκηνή του Nous

Η παράσταση της Εταιρείας Θεάτρου DOT Ensemble, που συζητήθηκε στη Θεσσαλονίκη φέρνει στην Αθήνα τη μυσταγωγική ιστορία της Λυγερής, συνδυάζοντας παράδοση, μουσική, τελετουργικό θέατρο.

"Πόσο χρόνο έχω;"- Ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος σε μια stand up παράσταση που μιλάει για όλα

Το stand up στην Ελλάδα απογειώνεται – και ο Βαγγέλης Χαρισόπουλος (ναι, η φωνή του Shopping Star) το πετάει ακόμα πιο ψηλά με την πρώτη του σόλο παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;". Ένα σόου που μιλάει στο ενήλικο κοινό: από όσους μεγάλωσαν με το MTV, μέχρι εκείνους που ψάχνουν ακόμα το κουμπί στο TikTok.

Αυτές τις παραστάσεις θα δούμε στο HOOD art space

Το HOOD art space, το σπίτι της bijoux de kant στο Μοναστηράκι, μπαίνει σε μια νέα σεζόν με ιστορίες που μας αφορούν, μας συγκινούν και μας φέρνουν πιο κοντά.