
"Ο Φάουστ στην Αφρική!"
Ο Νοτιοαφρικανός εικαστικός και σκηνοθέτης, Ουίλιαμ Κέντριτζ επιστρέφει στην Αθήνα με την αναβίωση της παράστασης του 1995, όπου ο "Φάουστ" του Γκαίτε μεταμορφώνεται σε αλληγορία για την αποικιοκρατία και τον δυτικό ιμπεριαλισμό. Εδώ, ο ήρωας που πουλάει την ψυχή του στο διάβολο βρίσκεται για σαφάρι στην Αφρική, σε ένα ταξίδι απληστίας και καταστροφής. Συνεργαζόμενος με την κουκλοθεατρική ομάδα Handspring Puppet Company, ο Κέντριτζ παραδίδει μια παράσταση όπου οι ζωντανοί ερμηνευτές σμίγουν με τις κινηματογραφημένες προβολές, τις μαριονέτες και το θέατρο σκιών (20-22/6).

"Ιππόλυτος (στα χέρια της Αφροδίτης)"
Στην ιδιαίτερη περφόρμανς που υπογράφει η Γιολάντα Μαρκοπούλου, το έργο του Ευριπίδη γίνεται μια εμβυθιστική εμπειρία. Στο πρωτότυπο, ο Ιππόλυτος –πιστός ακόλουθος της θεάς Άρτεμης– απαρνιέται τον σαρκικό έρωτα και τη θεά Αφροδίτη. Για να τον εκδικηθεί, η Αφροδίτη κάνει τη μητριά του, Φαίδρα, να τον ερωτευτεί παράφορα με ολέθρια κατάληξη. Στην παράσταση, που συνδυάζει τη ζωντανή περφόρμανς με τον ηχητικό σχεδιασμό και την επαυξημένη πραγματικότητα, οι θεατές, φορώντας γυαλιά AR, θα γίνουν συμμέτοχοι στο σχέδιο της θεϊκής εκδίκησης (19/6-16/7).

"Κατσούρμπος"
Το αριστούργημα του αναγεννησιακού κρητικού θεάτρου ανεβάζει ο Γιάννος Περλέγκας, σε μια ιδιαίτερη σύμπραξη. Το έργο του Γεώργιου Χορτάτση αφηγείται τον έρωτα μετ’ εμποδίων δύο νέων, καθώς η μητριά της κοπέλας θέλει να την παντρέψει με έναν πλούσιο γέρο. Ο Περλέγκας επιλέγει ένα ιδιαίτερο ερμηνευτικό σχήμα, όπου συμμετέχουν ηθοποιοί (Ανθή Ευστρατιάδου, Κατερίνα Λυπηρίδου, Χρήστος Σαπουντζής, Μιχάλης Τιτόπουλος), η Χριστίνα Σουγιουλτζή από την ομάδα χορευτών κι ακροβατών "κι όμΩς κινείται", καθώς και ο Δημήτρης "Χαΐνης" Αποστολάκης, που υπογράφει και τη μουσική (19-22/6).

"Σωτηρία"
Ο Θανάσης Δόβρης βασίζεται στην ομώνυμη συλλογή διηγημάτων της Χαράς Ρόμβη, όπου σκιαγραφείται ένα αναγνωρίσιμο πορτρέτο της Ελλάδας του ’80 και του ’90. Ηρωίδα είναι μια γυναίκα που έχει το σούπερ μάρκετ ως μοναδική διέξοδο από την ασφυκτική καθημερινότητά της. Όταν θα βρεθεί από λάθος εγκλωβισμένη σε αυτό, θα αναγκαστεί να αναμετρηθεί με τον εαυτό της, τους δαίμονες και τους φόβους της. Τα μοτίβα του υπαρξιακού τρόμου και του (αυτο)σαρκασμού απασχολούν την παράσταση, την οποία ερμηνεύει η Μαρία Παρασύρη (19-21/6).
Περισσότερες πληροφορίες
Ο Φάουστ στην Αφρική!
Ο πολυσχιδής δημιουργός Ουίλιαμ Κέντριτζ και η Handspring Puppet Company επαναφέρουν την παράσταση του 1995, μια αλληγορία για την αποικιοκρατία και τον δυτικό ιμπεριαλισμό. Ο Κέντριτζ, που είναι εμποτισμένος από την ιστορία της Νότιας Αφρικής και το κίνημα διαμαρτυρίας ενάντια στο Απαρτχάιντ και σε κάθε μορφή κοινωνικής αδικίας, μαζί με την πρωτοποριακή ομάδα κουκλοθεάτρου παντρεύουν τις πιο εμβληματικές ενσαρκώσεις του διαβόλου στη λογοτεχνία μέσα από το ειρωνικό βλέμμα του Νοτιοαφρικανού ποιητή Λεσέγκο Ραμπολόκενγκ. Η ιστορία του ήρωα που πουλάει την ψυχή του στον διάβολο με αντάλλαγμα την αυθεντική απόλαυση και την αιώνια νεότητα μεταφέρεται εδώ στην Αφρική. Την αναπαριστούν μαριονέτες, ενώ ο μόνος χαρακτήρας επί σκηνής με ζωντανή ανθρώπινη μορφή είναι ο Διάβολος.
Κατσούρμπος
Στο σπάνια παιζόμενο αριστούργημα του κρητικού θεάτρου της Αναγέννησης η ανάλαφρη κωμωδία συναντά την υψηλή ποίηση του Χορτάτση, το κοινωνικό σχόλιο και το ηθογραφικό στοιχείο. Στ σύγχρονο ανέβασμά του συνομιλεί με τη γλώσσα των χορευτών και των ακροβατών, σπάζοντας τα όρια μιας κλασικότροπης αναπαράστασης. Σε αισθητικό επίπεδο, τα σκηνικά και τα κοστούμια «κλείνουν το μάτι» στην Αναγέννηση υπονομεύοντάς την αδιόρατα, ενώ το ηχητικό περιβάλλον της παράστασης «πειράζει» με σύγχρονο τρόπο τα μαδριγάλια του Μοντεβέρντι αφενός και την κρητική μουσική παράδοση αφετέρου. Με φόντο τα τέλη του 16ου αιώνα, οι ήρωες παραπαίουν ανάμεσα στην ασφάλεια λόγω κοινωνικής και οικονομικής θέσης και στην ασάφεια της ιστορικής στιγμής: το τέλος εποχής με την κατάρρευση της Ενετοκρατίας έρχεται καλπάζοντας.
Σωτηρία
Η παράσταση αντλεί έμπνευση από την ομώνυμη συλλογή διηγημάτων της συγγραφέα της νεότερης γενιάς Χαράς Ρόμβη, που σκιαγραφεί με γλυκόπικρο χιούμορ ένα αναγνωρίσιμο πορτρέτο της Ελλάδας των δεκαετιών του ’80 και του ’90. Σε μια βόλτα στο σούπερ μάρκετ, μοναδική ανάσα στην ασφυκτική καθημερινότητά της, η Σωτηρία ξεχνιέται ανάμεσα στις έτοιμες τούρτες και τους κύβους νοστιμιάς και, χωρίς να το πάρει είδηση, κλειδώνεται μέσα. Χαμένη στον παράδεισο της αφθονίας, ανάμεσα σε ράφια και ψυγεία γεμάτα προϊόντα, περίεργους θορύβους και απροσδιόριστες σκιές, έρχεται αντιμέτωπη με τους δαίμονές της. Ο Θ. Δόβρης καταπιάνεται με τον καθημερινό άνθρωπο και κάθε καθωσπρέπει Σωτηρία, αποκρυπτογραφώντας έναν υπαρξιακό τρόμο στην άλλη τους όψη σαν θεατρική φάρσα. Συμμετέχουν: Ευάγ. Βογιατζής, Ν. Κούλης, Ν. Λαμπάκης, Αντ. Νάσιος, Π. Ντόμπρη, Δ. Χαλκίδου.
Ιππόλυτος (στα χέρια της Αφροδίτης)
Μια εμβυθιστική θεατρική εμπειρία επαυξημένης πραγματικότητας που αντλεί από τον «Ιππόλυτο» του Ευριπίδη, όπου οι θεατές γίνονται συμμέτοχοι στο σχέδιο εκδίκησης της θεάς Αφροδίτης κατά του κεντρικού ήρωα. Ο Ιππόλυτος, ακόλουθος της Άρτεμης, έχει απαρνηθεί το σαρκικό έρωτα και αυτό προκαλεί το θυμο της θεάς, η οποία τον καταριέται, κάνοντας τη μητριά του Φαίδρα να τον ερωτευτεί παράφορα. Το έργο συνδυάζει τη ζωντανή περφόρμανς με τον ηχητικό σχεδιασμό στο χώρο και την επαυξημένη πραγματικότητα. Καθώς η οργή της Αφροδίτης φουσκώνει, ο φυσικός κόσμος καταρρέει. Το κοινό παρακολουθεί μια μυθική κατάπτωση, όπου η θεία εκδίκηση μεταμορφώνει τόσο το ανθρώπινο πεπρωμένο όσο και το φυσικό περιβάλλον.