
"Όσα παίρνει ο άνεμος"
Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης διασκευάζουν για το θέατρο το εμβηματικό μυθιστόρημα της Μάργκαρετ Μίτσελ, στο οποίο βασίστηκε και η ομώνυμη θρυλική ταινία του 1936. Μια ερωτική ιστορία με φόντο τον αμερικανικό εμφύλιο θα ξεδιπλωθεί επί σκηνής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά (από 25/4), σε σκηνοθεσία της Ανδρέαδη, με έναν ωραίο θίασο: Λένα Παπαληγούρα στο ρόλο της Σκάρλετ, Ορέστης Τζιόβας ως Ρετ Μπάτλερ και οι Όμηρος Πουλάκης, Γεράσιμος Γεννατάς, Idra Kayne κ.ά. Η πρωτότυπη μουσική σύνθεση είναι του Γιώργου Παλαμιώτη.

"Μη σκαλίζεις την άμμο"
Ο ανερχόμενος Θεοδόσης Σκαρβέλης σκηνοθετεί το έργο των Αντώνη και Κωνσταντίνου Κούφαλη, όπου τέσσερα πρόσωπα μπλέκονται σε ένα παιχνίδι εξαπάτησης και εκδίκησης, που φέρνει το καθένα από αυτά αντιμέτωπο με τον ηθικό του κώδικα, με τις απωθημένες επιθυμίες του και με τις επιλογές που μετάνιωσε. Ερμηνεύουν: Αναστασία Ραφαέλα Κονίδη, Δημήτρης Μανδρινός, Σπύρος Μαραγκουδάκης και Κορίννα Ντουλλάαρτ (ΔΘΠ, από 24/4).

"Βικτόρ ή τα παιδιά στην εξουσία"
Ο Κώστας Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί –σε νέα, βραβευμένη, μετάφραση του Δημήτρη Ντάσκα– το έργο του Ροζέ Βιτράκ, χαρακτηριστικό δείγμα του σουρεαλιστικού κινήματος στο θέατρο. Ο Γάλλος συγγραφέας εκθέτει τη φαυλότητα και την υποκρισία της αστικής τάξης μέσα από μια ανελέητη σάτιρα, όπου πρωταγωνιστεί ένα εννιάχρονο παιδί με υπερφυσική ανάπτυξη. Πρωταγωνιστεί ο Μάνος Καρατζογιάννης στον ομώνυμο ρόλο και ερμηνεύουν επίσης οι Τζίνη Παπαδοπούλου, Θανάσης Βλαβιανός, Δημήτρης Φραγκιόγλου, Αγγελική Μαρίνου κ.ά. (Σταθμός, από 25/4)

"Ταπ ΄Αουτ"
Ο Ανδρέας Φλουράκης γράφει έναν μονόλογο για τη τη γενιά που ενηλικιώθηκε μέσα στην κρίση, όπου πρωταγωνιστεί μία νεαρή kick boxer, που πρόκειται να δώσει τον σημαντικότερο αγώνα της ζωής της. Το κείμενο ξεπερνάει τα ρεαλιστικά όρια και μιλάει για την μπουνιά που χτυπάει ό,τι πνίγει την ηρωίδα. Σκηνοθετεί ο Γιώργος Κατσιφής και ερμηνεύει η Κάτια Νεκταρίου (Μικρό Γκλόρια, από 25/4).

"Raised in captivity"
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα το έργο του Αμερικανού Νίκι Σίλβερ, που ισορροπεί μεταξύ κωμωδίας και δράματος, αφηγούμενο την ιστορία ενός άνεργου δημοσιογράφου, που επιστρέφει στη γενέτειρά του ύστερα από απουσία χρόνων. Σκηνοθετεί ο Θεοδόσης Τανής, που σημειώνει για το έργο πως πραγματεύεται "με τον πιο κωμικοτραγικό τρόπο το παράδοξο των ανθρώπινων σχέσεων, τη μοναξιά, τη βία, την απώλεια και τη μνήμη", και ερμηνεύει πενταμελής θίασος νέων ερμηνευτών/ερμηνευτριών. ("Μπέλλος", από 25/4)

"Στην παλιά εθνική"
Το δεύτερο θεατρικό έργο του Γιώργου Χριστοδούλου εμπνέεται από το "Ψυχοσάββατο" του Γρηγόριου Ξενόπουλου. Πρωταγωνιστούν τα μέλη μιας οικογένειας, που ζουν υπό το βάρος ενός μεγάλου μυστικού, ώσπου ο ερχομός του ανηψιού της οικογένειας θα ανατρέψει τις ισορροπίες. Πρωταγωνιστούν, σε σκηνοθεσία του συγγραφέα, οι Αλέξανδρος Μαυρόπουλος, Βασίλης Μηλιώνης, Μαρία Προϊστάκη, Φανή Παναγιωτίδου και Αιλιάνα Μαρκάκη (Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 25/4).

"Το τέρας"
Η Ηρώ Μπέζου γράφει και σκηνοθετεί μια σουρεαλιστική και παραβολική ιστορία, με πρωταγωνίστρια μια καλόκαρδη νέα γυναίκα που, κυριευμένη από μια ανεξέλεγκτη δύναμη, εξοντώνει σταδιακά την πόλη στην οποία μεγάλωσε και τα αγαπημένα της πρόσωπα. Παίζουν οι Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Στέλλα Βογιατζάκη, Κατερίνα Νταλιάνη και Γιάννης Παπαδόπουλος (Θέατρο Τέχνης, από 25/4).

"Το τρίτο στεφάνι – Εγώ η Εκάβη"
Ο Μίλτος Νίκας διασκευάζει για δύο πρόσωπα το μυθιστόρημα του Ταχτσή και σκηνοθετεί τη Νικολέτα Βλαβιανού και τη Μαρία Παπαλάμπρου σε μια παράσταση-φόρο τιμής στον σημαντικό Έλληνα λογοτέχνη. Πρωταγωνιστούν τα δύο πρόσωπα της ηρωίδας, καθώς η Εκάβη βλέπει στον καθρέφτη τον νεότερο εαυτό της, με φόντο την Ελλάδα των βαλκανικών και των δύο παγκόσμιων πολέμων (Μικρό Γκλόρια, από 26/4).

"Η σκύλα"
Πρώτη ελληνική παρουσίαση, σχεδόν εκατό χρόνια μετά τη συγγραφή του, του έργου του Γάλλου συγγραφέα Ζορζ ντε λα Φουσαρντιέ. Γράφτηκε στον απόηχο του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου και μέσα από τη βίαιη ερωτική ιστορία ενός φιλήσυχου άνδρα και μιας πόρνης μεταφέρει την αγωνία της εποχής του Μεσοπολέμου και την απαξία κάθε κοινωνικού και ηθικού κανόνα. Το σκηνοθετεί η Κερασία Σαμαρά, που ερμηνεύει επίσης μαζί με τους Μανώλη Ιωνά, Βασίλη Βλάχο, Χίλντα Ηλιοπούλου κ.ά. (Αλκμήνη, από 27/4)

"Girls & Boys"
Ο συνταρακτικός μονόλογος του Ντένις Κέλι για τα στερεότυπα των έμφυλων ρόλων και την ενδοοικογενειακή βία έρχεται στο Νέο Θέατρο "Κατερίνα Βασιλάκου-Μαριάννα Τόλη" (από 28/4), σε σκηνοθεσία της Λητώς Τριανταφυλλίδου. Το διεισδυτικό σύγχρονο έργο αποκαλύπτει τις αποχρώσεις της βίας που υποβόσκουν στη φαινομενικά συνηθισμένη ιστορία ενός ζευγαριού. Στην ερμηνεία της γυναίκας που αφηγείται πώς μια τυχαία συνάντηση έγινε κεραυνοβόλος έρωτας, έπειτα γάμος και οικογένεια, πριν καταλήξει σε μια αποτρόπαια τροπή, η Νατάσα Εξηνταβελώνη.

"Λαμπρά παράσιτα"
Η στεγαστική κρίση, το φαινόμενο του gentrification και η καταναλωτική κουλτούρα μπαίνουν στο στόχαστρο της αιχμηρής μαύρης κωμωδίας του Φίλιπ Ρίντλεϊ, από τα τελευταία δείγματα του οργισμένου βρετανικού ρεύματος in-yer-face theatre. Μέχρι πού είναι διατεθειμένο να φτάσει ένα ζευγάρι προκειμένου να αποκτήσει το σπίτι των ονείρων του; Η απάντηση στη σκηνή του ΠΛΥΦΑ (από 28/4), στο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Θανάση Ραφτόπουλου, που σκηνοθετεί τρεις ηθοποιούς της νέας γενιάς (Ζηνοβία Ανανιάδου-Κόκκοτα, Ιωάννης Μυστακίδης, Θεοδώρα Γεωργακοπούλου).

"Το έργο των δύο χαρακτήρων"
Ένα από τα λιγότερο γνωστά έργα του Τενεσί Ουίλιαμς, επηρεασμένο από την εσωτερική, μη ρεαλιστική γραφή του Μπέκετ και του Πίντερ, έρχεται στο Φούρνο (από 28/4), σε σκηνοθεσία του Στέλιου Γιαννακού. Επί σκηνής ο ίδιος και η Ιωάννα Σίσκου, ερμηνεύουν δύο ηθοποιούς και αδέρφια, που –καθώς εγκαταλείπονται από το θίασό τους σε μια άγνωστη πόλη– αποφασίζουν να παρουσιάσουν ένα έργο που στηρίζεται στα προσωπικά και οικογενειακά τους βιώματα.

"Το τέλος του παιχνιδιού"
Η τραγικωμωδία του Σάμουελ Μπέκετ, στην οποία πρωταγωνιστούν τέσσερις χαρακτήρες παγιδευμένοι μέσα σε ένα τοπίο καταστροφής, ανεβαίνει από τον Θωμά Θάνο, με τις ερμηνείες των Σωτήρη Τσακομίδη, Νικόλα Αλεξίου, Γιώργου Αντωνόπουλου και Ανδρομάχης Μακρίδου. Το αριστούργημα του Ιρλανδού συγγραφέα στοχάζεται πάνω στη ματαιότητα της ύπαρξης, στο χρόνο, το θάνατο και τη φθορά μέσα από την ιστορία των τεσσάρων ηρώων που συνδέονται με αδιάρρηκτους δεσμούς αλληλεξάρτησης σε μια επαναλαμβανόμενη πορεία ζωής (104, από 28/4).

"΄Άγριοι"
Το νέο έργο του Γιώργου Παλούμπη διαδραματίζεται το 2025 στην Κυψέλη, στο σπίτι ενός πανεπιστημιακού καθηγητή. Η επίσκεψη εκεί δύο μεταπτυχιακών φοιτητών του γρήγορα θα μετατραπεί σε κατάσταση εκτός ελέγχου. Ερμηνεύουν, σε σκηνοθεσία του συγγραφέα, οι Μανώλης Μαυροματάκης, Έκτορας Λιάτσος, Δάφνη Λιανάκη, Φώτης Λαζάρου, Μιχαήλ Ταμπακάκης και Χριστίνα Μαριάνου ("Τζένη Καρέζη", από 28/4).

"Ερρίκος ο Τέταρτος"
Στηριγμένο στα γεγονότα της επανάστασης εναντίον του βασιλιά Ερρίκου Δ΄, αλλά όχι ιστορικά ακριβές, το δράμα του Σαίξπηρ ανοίγει μια τολμηρή συζήτηση πάνω στα ζητήματα των πολιτικών αλλαγών και μεταρρυθμίσεων. Το ανεβάζει σε δική του μετάφραση ο Αλέξανδρος Κοέν, εστιάζοντας στη μάχη μεταξύ ρομαντισμού και ορθολογισμού και στη θεματική των ψευδών ειδήσεων σε μια παράσταση σύγχρονης αισθητικής, με τη μουσική του Γιώργου Πούλιου και τη συμμετοχή τριανταμελούς θιάσου (Αργώ, από 30/4).

"Άνθρωπος του Θεού"
Στο νέο έργο του Ανδρέα Κεντζού, μια γυναικεία φιλία γεννιέται με φόντο τα βίαια επεισόδια μεταξύ αναρχικών και αστυνομίας στο κέντρο της Αθήνας. Ο συγγραφέας γράφει ένα υπαρξιακό έργο για τη ματαίωση της πίστης, όπου συγκρούονται αμετάκλητα η σιγουριά και η αμφιβολία, η λύτρωση και η εκδίκηση. Το ανεβάζει ο Δημήτρης Γεωργαλάς και ερμηνεύουν η Έλενα Τυρέα, η Δήμητρα Σύρου και ο Αυγουστίνος Ρεμούνδος (104, από 30/4).

"Holy Bitch!"
Ιδιαίτερη καμπαρέ περφόρμανς σε σύλληψη και σκηνοθεσία της ΄Έλλης Παπακωνσταντίνου. Μηνύματα κατά της πατριαρχίας και σουρεαλιστική ατμόσφαιρα σε μια ιστορία που διαδραματίζεται σε ένα… αρτοποιείο, όπου τέσσερις φουρνάρισσες καίνε στους φούρνους τους ξεπερασμένους πατριαρχικούς μύθους, ενώ τραγουδούν άριες, ποπ και πανκ μελωδίες. Η τραγουδοποιός Μαρία Παπαγεωργίου ερμηνεύει δικά της τραγούδια εμπνευσμένα από ύμνους της Σαπφώς και μαζί της ερμηνεύουν οι Αναστασία Κατσιναβάκη, Ελεάνα Γεωργούλη και Φραντσέσκα Ντιπρίμα (Πορεία at Victoria, από 30/4).
Περισσότερες πληροφορίες
Άγριοι
Μια σκληρή αθηναϊκή ιστορία που διαδραματίζεται στο διαμέρισμα του διακεκριμένου καθηγητή Νίκου Λεοντή, κάπου στη σημερινή Κυψέλη. Με τους καλεσμένους φοιτητές του αγωνιούν για ένα καλύτερο μέλλον, η συνάντησή τους όμως παίρνει άλλη τροπή…
Βικτόρ ή τα παιδιά στην εξουσία
Στο σημαντικό έργο του σουρεαλισμού, η οικογένεια Πομέλ γιορτάζει τα γενέθλια του μοναχογιού της με υπερφυσική ανάπτυξη, που περνά από την αθωότητα στην ενοχή, αποποιούμενος την ταυτότητα του παιδιού. Καλεσμένοι τους είναι οι οικογενειακοί τους φίλοι, οι Μανιώ, ένας αχαλίνωτος στρατηγός και μια γοητευτική κυρία με εντερικά προβλήματα που φτάνει στο σπίτι απρόσκλητη. Μέσα σε λίγες ώρες θα ανακαλύψει και θα αποκαλύψει σε όλους, μαζί με την εξάχρονη φίλη του Εστέρ, το ψέμα και την φαυλότητα των μεγάλων.
Raised in captivity
Μια τραγικωμωδία για το παράδοξο των ανθρώπινων σχέσεων, τη μοναξιά, τη βία και τη μνήμη, με πρωταγωνιστή τον Σεμπάστιαν, έναν νεαρό, άνεργο δημοσιογράφο, αντιμέτωπο με δύο ηχηρές απώλειες. Ζει απομονωμένος, ανίκανος να διαχειριστεί το χαμό του συντρόφου του, όταν ξαφνικά η μητέρα του πεθαίνει, αναγκάζεται να επιστρέψει στην πόλη όπου μεγάλωσε. Εκεί θα ξεκινήσει μια σειρά τυχαίων γεγονότων που θα τον κάνουν να αναθεωρήσει τις βεβαιότητές του: η συναισθηματικά ευάλωτη αδελφή του που δεν θέλει με τίποτα να τον αποχωριστεί, ο σύζυγός της που εγκαταλείπει την ιατρική για να αφοσιωθεί στη ζωγραφική, η ψυχολόγος του που δυσκολεύεται να αντέξει την απόρριψη και φτάνει σε ακραίες λύσεις…
Στην παλιά εθνική
Μια οικογένεια κατοικεί στη σκιά ενός ανείπωτου μυστικού σ’ ένα ερειπωμένο βενζινάδικο στην παλιά εθνική οδό. Ένα ψυχοσάββατο τους φέρει αντιμέτωπους με ενοχές, πάθη και φαντάσματα του παρελθόντος. Το έργο αφηγείται μια ιστορία γεμάτη ένταση, μυστήριο και ανατροπές, βασισμένο στο μονόπρακτο του Γρηγορίου Ξενόπουλου «Ψυχοσάββατο». Ο Παύλος, αλκοολικός και βυθισμένος στη βία, η γυναίκα του Ελένη, παγιδευμένη σε έναν φαύλο κύκλο σιωπής και ενοχής, και η Δήμητρα, η διαλυμένη μητέρα του Παύλου που βλέπει παντού φαντάσματα και αναζητά απαντήσεις για τον θάνατο της κόρης της. Όταν ο ανιψιός Άγγελος επιστρέφει μετά από χρόνια, έρχεται αντιμέτωπος με μια οικογένεια διαλυμένη, έναν έρωτα που δεν έσβησε ποτέ και μια αλήθεια που δεν θα έπρεπε να αποκαλυφθεί.
Η σκύλα
Στην 150η επέτειο από τη γέννηση του συγγραφέα παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη σκηνή η παράδοξη ιστορία πόθου, διαφθοράς και εγκλήματος, μέσα από ένα παρακμιακό, αστείο βαριετέ που σαρκάζει τους ήρωές του. Η σκοτεινή γοητεία του Μεσοπολέμου ζωντανεύει μέσα από την ιστορία του Μορίς, ενός φιλήσυχου, έντιμου ιδιωτικού υπαλλήλου, δυστυχισμένου σ' έναν συμβατικό γάμο με την Αντέλ και με μόνες διεξόδους τον αγοραίο έρωτα και την παράξενη ζωγραφική του. Ξαφνικά ερωτεύεται για πρώτη φορά στη ζωή του, παράφορα, τη Λουλού, μια αφελή πεταλουδίτσα της νύχτας. Εκείνη, όμως, μαζί με τον αδίστακτο προστάτη και εραστή της, Ντεντέ, τον εξαπατούν. Ο Μορίς, μέσα από μια συνάντηση με τον Αλέξις, έναν αναπάντεχο προσωρινό σωτήρα του, ξεγελιέται ότι θα ευτυχήσει με τη Λουλού, όμως, σιγά σιγά, χάνει τα πάντα, την εντιμότητά του, την αξιοπρέπεια, ακόμη και την πατρότητα των πινάκων του, αφού η Λουλού τους παρουσιάζει ως δικούς της.
Όσα παίρνει ο άνεμος
Η μεγάλη λογοτεχνική ερωτική ιστορία με φόντο τον αμερικανικό εμφύλιο και τον σκληρό αγώνα μιας κοινωνίας να επιλέξει ανάμεσα στην ηθική και την επιβίωση, περιστρέφεται γύρω από την χειραφετημένη γόνο οικογένειας γαιοκτημόνων του Νότου, Σκάρλετ Ο’ Χάρα. Ανεβαίνει σε μια διασκευή που επικεντρώνεται στον έρωτα, τον πόλεμο και τις κοινωνικές ανισότητες, φιλοδοξώντας να φέρει το άρωμα και τις μουσικές του αμερικανικού νότου στη σκηνή. Το κορυφαίο αντιπολεμικό έργο της παγκόσμιας λογοτεχνίας έχει γνωρίσει μνημειώδεις μνημειώσεις κινηματογραφικές εκδοχές, με ανάγλυφους μνημειώδεις χαρακτήρες.
Το τρίτο στεφάνι – Εγώ η Εκάβη
Μια θεατρική διασκευή του αριστουργήματος της ελληνικής λογοτεχνίας, «Το τρίτο στεφάνι» του Κώστα Ταχτσή, που εστιάζει στην πολυτάραχη ζωή μιας ηρωίδας, με φόντο την Ιστορία της Ελλάδας. Η Εκάβη κοιτάζει τον καθρέφτη και βλέπει τον εαυτό της όπως ήταν νέα. Τα δύο αυτά πρόσωπα επί σκηνής, το ρεαλιστικό και το φανταστικό, συνθέτουν τα κομμάτια της πολυτάραχης ζωής της πλάι στους Βαλκανικούς και Παγκόσμιους Πολέμους, στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Η ζωή της Εκάβης ζωντανεύει μπροστά μας γεμάτη περιπέτειες και ανατροπές, έρωτες και προδοσία. Ένα έργο, ελάχιστος φόρος τιμής για όλες τις γυναίκες που έδωσαν τα πάντα για την οικογένεια τους.
Το τέλος του παιχνιδιού
Στην εμβληματική τραγικωμωδία για τη ματαιότητα της ανθρώπινης ύπαρξης, τέσσερις χαρακτήρες, ο Χαμ, ο Κλοβ, ο Ναγκ και η Νελ, παγιδευμένοι σ’ ένα περιβάλλον απομόνωσης, αναζητούν το θάνατο, ενώ ταυτόχρονα διστάζουν να δώσουν αυτό το τέλος. Ο Μπέκετ καταφέρνει με αριστοτεχνικό τρόπο να σκιαγραφήσει αυτούς του σύνθετους χαρακτήρες τοποθετώντας τους μέσα σε ένα περιβάλλον συνεξάρτησης ενώ ταυτόχρονα αποδομεί την έννοια του νοήματος και, κατ’ επέκταση, της επικοινωνίας, μέσα σ’ ένα ιδιαίτερο χιουμοριστικό πλαίσιο.
Το τέρας
Μια νέα γυναίκα, κυριευμένη από μια ανεξέλεγκτη δύναμη που την αλλοιώνει εσωτερικά και εξωτερικά, εξοντώνει σταδιακά την πόλη όπου μεγάλωσε και τα αγαπημένα της πρόσωπα, σε μια ονειρική «τρομακτική» ιστορία για την μεταμόρφωση και την ελευθερία.
Άνθρωπος του Θεού
Μια γυναικεία φιλία φαίνεται να γεννιέται σ’ ένα γειτονικό μπαρ, την ώρα που το κέντρο της Αθήνας συνταράσσεται από βίαια επεισόδια μεταξύ αναρχικών και Αστυνομίας. Η Ράνια προσκαλεί τη Μαρία σπίτι της για ένα τελευταίο ποτό αλλά η έλευση του άνδρα της, του Γιάννη που υπηρετεί ως ανθυπαστυνόμος στις ειδικές μονάδες καταστολής και αποκατάστασης της τάξης (ΥΑΤ) λειτουργεί ως καταλύτης της ιστορίας. Τι σημαίνει να πιστεύεις; Πόσο εύθραυστη είναι η ηθική μας όταν δοκιμάζεται σε μια κοινωνία που σείεται; Και ποια είναι, τελικά, η σχέση του ανθρώπου με το θείο;
Holy Bitch!
Ένα χιουμοριστικό ποπ καμπαρέ -που ολοκληρώνει το δίπτυχο της δημιουργού για την θηλυκότητα- το οποίο μας μεταφέρει στο σύμπαν των υπερηρώων και των κόμικ. Αποτελεί μια στοργική απάντηση στην έννοια της πατριαρχίας που ενυπάρχει στους σύγχρονους και αρχαίους μύθους, αλλά και μια απάντηση στη βία που υποβόσκει στον ψηφιακό καπιταλισμό και στην αμήχανη σχέση του ανθρώπου με την τεχνητή νοημοσύνη. Σ’ ένα αλχημικό αρτοποιείο που στέκει στην άκρη του Χρόνου, τέσσερις φουρνάρισσες απόγονοι νυμφών, γοργόνων και θεών, τραγουδούν άριες, ποπ και πανκ μελωδίες, ενώ καίνε στους φούρνους ξεπερασμένους μύθους επαναφέροντας στην πραγματικότητα μυθικές γυναικείες μορφές, όπως τη Μέδουσα. Σε αυτό το αλλόκοτο μέρος θα καταφύγει μια ηρωίδα κι όλα θα πάρουν το δρόμο τους…
Το έργο των δύο χαρακτήρων
Δύο αδέλφια και ηθοποιοί εγκαταλείπονται από τον θίασό τους σε μια άγνωστη πόλη, ολομόναχοι και αντιμέτωποι με το κοινό που καταφτάνει, στο έργο της ύστερης περιόδου του μεγάλου Αμερικανού συγγραφέα. Αποφασίζουν να παίξουν «Το έργο των δύο χαρακτήρων», ένα έργο του Φελίς, το οποίο φαίνεται να περιλαμβάνει πολλά στοιχεία από την προσωπική τους ζωή. Γεγονότα, αναμνήσεις και τραύματα ζωντανεύουν στη σκηνή από τα δύο αδέρφια. Το θέατρο αποτελεί θεμελιώδη συνθήκη ύπαρξης γι’ αυτούς, το μόνο μέσο αυτοπροσδιορισμού που διαθέτουν. Παίζουν τη ζωή τους, τη δραματοποιούν για να την καταλάβουν, αυτοσχεδιάζουν πάνω στη μνήμη, δημιουργούν τη δική τους ιστορία και αγωνίζονται να ορίσουν την ταυτότητά τους, μεταμορφώνοντας το τραύμα σε τέχνη.
Ερρίκος ο Τέταρτος
Βασισμένο στα αληθινά γεγονότα της επανάστασης εναντίον του Βασιλιά Ερρίκου Δ’ είναι το πρωτόπαικτο ιστορικό δράμα που εξελίσσεται σε μια σύγκρουση γενεών σε κατάσταση διαδοχής. Ο Σαίξπηρ χρησιμοποιεί την Ιστορία για να εξετάσει συγκριτικά την πορεία του Ερρίκου και του γιου του (πρίγκιπα Χαλ), και αντίστοιχα του Ερρίκου Πέρσι και του δικού του γιου (νεαρού Χάρι), μελετώντας διεξοδικά το κρίσιμο ζήτημα των σχέσεων της παλαιότερης με τη νεότερη γενιά. Αποτελεί μια τολμηρή συζήτηση πάνω σε ζητήματα όπως η Αλλαγή, η Μεταρρύθμιση και το φορτίο που φέρουμε από το Παρελθόν. Κι όλα αυτά ενταγμένα σ’ ένα πλαίσιο εγκληματικότητας και διχόνοιας.
Ταπ άουτ
Η ιστορία μιας νεαρής kickboxer, ο οποίος θα δώσει σε λίγες ώρες το σημαντικότερο αγώνα της ζωής της ενάντια στον πατέρα της, στο έργο για τη νέα γενιά που δοκιμάζεται, αλλά δεν σταματά να παλεύει, ποντάροντας στην ανθρωπιά, ακόμη κι αν όλα τα προγνωστικά είναι εναντίον της. Ό,τι υπογραμμίζει το “Ταπ Άουτ” είναι ακόμα παρόν σύμφωνα με τον συγγραφέα: το ξεζούμισμα της νέας γενιάς, η λούπα της οικονομικής κρίσης, η φθορά από την άγρια καθημερινότητα, η έλλειψη ιδανικών και κουλτούρας, ο αποπροσανατολισμός, ο συντηρητισμός, η ξενοφοβία, το μίσος, η απόγνωση…
Girls & Boys
Για τη βία, την εξουσία, τη φιλοδοξία και το ρόλο τους στη σχέση των δύο φύλων μιλά ο συνταρακτικός μονόλογος του βραβευμένου με Τόνι συγγραφέα, που ζωντανεύει μέσα από μία παράσταση γεμάτη βίντεο, ήχους και εικόνες. Μια τυχαία συνάντηση σε ένα αεροδρόμιο οδηγεί σε έναν κεραυνοβόλο έρωτα. Ένας γάμος, ένα σπίτι, δύο παιδιά, παράλληλες καριέρες – μια συνηθισμένη οικογενειακή ζωή. Το έργο σκιαγραφεί με αμεσότητα, οξυδέρκεια και αφηγηματική δεξιοτεχνία τις λεπτές γραμμές ανάμεσα στην ευτυχία και την απώλεια, αποτυπώνοντας με ακρίβεια τη γυναικεία ψυχοσύνθεση και αποκαλύπτοντας σταδιακά τις αποχρώσεις της βίας που υποβόσκει στην καθημερινότητα του ζευγαριού.
Μη σκαλίζεις την άμμο
Το βραβευμένο έργο με το γνώριμο κωμικοτραγικό ύφος των σημαντικών δραματουργών, είναι το χρονικό της κατάδυσης μιας παρέας εφήβων στον κόσμο των ναρκωτικών. Οι χαρακτήρες, τα πρόσωπα, ανήκουν στο περιθώριο της κοινωνίας, «ασήμαντες» περιπτώσεις που κραυγάζουν για βοήθεια, για λίγη αγάπη, για την ανάγκη ενός «Άλλου κόσμου». Ανιχνεύει την αδυναμία και τον φόβο των ανθρώπων να επικοινωνήσουν ελεύθερα στον σύγχρονο κόσμο. Οι τέσσερις ήρωες συναντιούνται στο σπίτι του ενός από αυτούς. Εκεί θα εκτυλιχθεί ένα παιχνίδι εξαπάτησης και εκδίκησης το οποίο θα φέρει τον καθένα αντιμέτωπο με τον ηθικό του κώδικα, με όσα ήθελε να κάνει και δεν έκανε και με τα λόγια που είπε ενώ δεν τα πίστευε.