Ο σκηνοθέτης Γιώργος Κατσιφής στο "Τάπ Άουτ": Τι βρήκε, τι κράτησε, τι είδε

Τι ενδιαφέρον βρήκε στο μονόλογο "Ταπ Άουτ" του Ανδρέα Φουράκη ο 25χρονος σκηνοθέτης Γιώργος Κατσιφής και το παρουσιάζει στο Μικρό Γκλόρια; Διαβάστε όσα μας είπε.

Γιώργος Κατσιφής

Από τις 25 Απριλίου, η Κάτια Νεκταρίου θα στέκεται μόνη στη σκηνή για να ερμηνεύσει τον μονόλογο του Ανδρέα Φλουράκη, "Ταπ Άουτ". Ο τίτλος του έργου εμπνέεται από τον κόσμο των πολεμικών τεχνών και συγκεκριμένα από τον όρο "tap out”: στην ορολογία του UFC (Ultimate Fighting Championship), του μεγαλύτερου οργανισμού παγκοσμίως που διοργανώνει αγώνες πολεμικών τεχνών, το tap out σημαίνει υποταγή – όταν ο μαχητής χτυπά για να δηλώσει ότι παραδίδεται. Διαβάστε όσα μοιράστηκε μαζί μας ο σκηνοθέτης της παράστασης Γιώργος Κατσιφής.

Ταπ Αουτ

"Το "Ταπ-Άουτ” το είδα για πρώτη φορά οκτώ χρόνια πριν κι αμέσως ένιωσα μια βαθιά, σχεδόν ενστικτώδη σύνδεση μαζί του. Δεν ήταν απλώς ένα έργο• ήταν μια εμπειρία. Κάτι ακατέργαστο, αληθινό, βαθιά ανθρώπινο. Ένα κείμενο που δεν ζητάει να το ερμηνεύσεις διανοητικά αλλά να το βιώσεις, να το αισθανθείς και να το μεταφέρεις με ειλικρίνεια. Από την πρώτη στιγμή ήξερα πως η σκηνοθετική μου προσέγγιση έπρεπε να ακολουθήσει τον παλμό του, τον ρυθμό και τη ροή του λόγου.

Η κεντρική ιδέα στη δουλειά μου βασίστηκε κυρίως στην επιθυμία  να φωτίσω περισσότερο την "εκκωφαντική" -εσωτερική κραυγή που κουβαλά το έργο. Δούλεψα με  τη μορφή εσωτερικού μονολόγου δημιουργώντας ένα τοπίο μνήμης που ξετυλίγεται μπροστά στο θεατή χωρίς γραμμικότητα. Το σώμα λειτουργεί ως φορέας αφήγησης, όχι μίμησης. Δεν παρουσιάζεται απλώς ένας χαρακτήρας, αλλά ένας νους σε διαρκή πάλη. Ένας άνθρωπος που προσπαθεί να σταθεί όρθιος ανάμεσα στα ερείπια των εμπειριών του.

Αν και το έργο έχει γραφτεί για αντρική φωνή επέλεξα συνειδητά να το ερμηνεύσει γυναίκα. Γιατί για εμένα το τραύμα, η ντροπή, η βία, η ανάγκη για συγχώρεση και επανασύνδεση με τον εαυτό δεν έχει φύλο. Η επιλογή αυτή δεν έγινε για να αντιπαρατεθώ στο αρχικό πλαίσιο, αλλά για να το διευρύνω. Να το ανοίξω σε περισσότερες φωνές, περισσότερα σώματα, περισσότερες εμπειρίες. Η ερμηνεία από γυναίκα δεν είναι αντίστιξη• είναι ένα καινούργιο άνοιγμα.

Ταπ Αουτ

Στο σήμερα το "Tαπ-Άουτ” λειτουργεί σαν καθρέφτης. Σε μια εποχή που όλα "φωνάζουν", το έργο επιλέγει να ψιθυρίσει. Μιλάει για τα σώματα που μένουν αθόρυβα, για τις σκιές πίσω από τα φώτα, για τους ανθρώπους που χτυπήθηκαν χωρίς ποτέ να ζητήσουν βοήθεια, για εκείνους που κουβαλούν σιωπηλά τη μάχη με τον εαυτό τους. Και για την ανάγκη -ίσως την βαθύτερη όλων- να υπάρξει κάποιος που θα μας κρατήσει -έστω για μια στιγμή- πριν πέσουμε εντελώς. Ως σκηνοθέτης δεν θέλησα να πειράξω το κείμενο. Ήθελα να σταθώ δίπλα του. Να του πω: Σε βλέπω, σε ακούω, θα σε πω όπως είσαι".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ταπ άουτ

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 60 '

Η ιστορία μιας νεαρής kickboxer, ο οποίος θα δώσει σε λίγες ώρες το σημαντικότερο αγώνα της ζωής της ενάντια στον πατέρα της, στο έργο για τη νέα γενιά που δοκιμάζεται, αλλά δεν σταματά να παλεύει, ποντάροντας στην ανθρωπιά, ακόμη κι αν όλα τα προγνωστικά είναι εναντίον της. Ό,τι υπογραμμίζει το “Ταπ Άουτ” είναι ακόμα παρόν σύμφωνα με τον συγγραφέα: το ξεζούμισμα της νέας γενιάς, η λούπα της οικονομικής κρίσης, η φθορά από την άγρια καθημερινότητα, η έλλειψη ιδανικών και κουλτούρας, ο αποπροσανατολισμός, ο συντηρητισμός, η ξενοφοβία, το μίσος, η απόγνωση…

Μικρό Γκλόρια

Ιπποκράτους 7

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μάρτυρας κατηγορίας"- Μυστήριο και αμείωτο σασπένς και 3η χρονιά στο "Δημήτρης Χορν"

Με ένα καστ γεμάτο ταλέντο και ενέργεια, η παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" ζωντανεύει το θρυλικό δικαστικό θρίλερ της Άγκαθα Κρίστι στο θέατρο "Δημήτρης Χορν". Για 3η χρονιά η ένταση και η αληθοφάνεια κρατούν το κοινό καθηλωμένο από την πρώτη στιγμή ως το συγκλονιστικό φινάλε.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/12/2025

"Το μεγάλο μας τσίρκο": Το ιστορικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη ξανά στα φώτα της σκηνής

Ο Πέτρος Ζούλιας σκηνοθετεί το έργο-σταθμός της θεατρικής και πολιτικής ιστορίας μας, σε μια μουσικοθεατρική υπερπαραγωγή, με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο επικεφαλής του πολυμελούς θιάσου.

Τιμητική βράβευση στον σκηνοθέτη και συγγραφέα Μπάμπη Πλαϊτάκη από τον οργανισμό Heritage & Museums

Προβολή της θεατρικής του παράστασης "Δείπνο με τον Μεγαλέξανδρο".

Η "Φόνισσα" σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αμπαζή

Η "Φόνισσα" εμπνέει τη νεοσύστατη Ομάδα "Φάος", που υπό τη σκηνοθεσία του Θοδωρή Αμπαζή μετατρέπει τον παπαδιαμαντικό λόγο σε μουσικοθεατρική παράσταση, φωτίζοντας εκ νέου τη σκοτεινή δύναμη του εμβληματικού έργου.

Το θέατρο "Τζένη Καρέζη" υποστηρίζει την απεργία των ηθοποιών

'Το θέατρο χωρίς τους ανθρώπους του, δεν μπορεί να υπάρξει': Σε ακύρωση παραστάσεων προχωράει το θέατρο "Τζένη Καρέζη", δείχνοντας την υποστήριξή του στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών.

Τι ισχύει με την απεργία που ανακοίνωσε το Σ.Ε.Η.

Διαβάστε την ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος που στηρίζει τα αιτήματα του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών.

Έξι παραστάσεις σηκώνουν ξανά αυλαία (4-10/12)

Επιστρέφουν στις σκηνές από 4 έως 10 Δεκεμβρίου κι αξίζουν οι έξι θεατρικές επαναλήψεις που ακολουθούν.