
Ο Τάσος Πυργιέρης ανεβάζει το θεατρικό έργο "Η ταράτσα" (La Terrasse, 1980) του βραβευμένου με Όσκαρ σεναριογράφου Ζαν-Κλοντ Καριέρ, το οποίο παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε μετάφραση Γιάννη Θηβαίου και σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη. Η παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 2 Μαΐου στο Σύγχρονο Θέατρο και θα παρουσιαστεί για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων με πρωταγωνιστές τους Θάνο Μπίρκο, Αγγελική Καρυστινού, Ιάσονα Παπαματθαίου, Βασίλη Αθανασόπουλο, Χριστίνα Ροκαδάκη, Μαριλένα Μόσχου, Ντίνο Γκελαμέρη.

Η "Ταράτσα" είναι ένα θεατρικό έργο γραμμένο με κινηματογραφικούς όρους, θυμίζοντας τις ατμόσφαιρες του Λουί Μπουνιουέλ. Η ιστορία του περιστρέφεται γύρω από ένα ζευγάρι που βρίσκεται στο τέλος της σχέσης του. Η γυναίκα είναι αποφασισμένη να φύγει, έχει ήδη ετοιμάσει τη βαλίτσα της και περιμένει τον καινούριο της σύντροφο να έρθει να την πάρει με την κόκκινη κάμπριο Άλφα Ρομέο του. Ο άντρας μένει έκπληκτος από τη συμπεριφορά της και την απόφασή της να τον εγκαταλείψει. Την ίδια στιγμή, η φιλότιμη μεσίτρια προσπαθεί να προωθήσει το διαμέρισμα στους μελλοντικούς ενοικιαστές, προβάλλοντας ως βασικό πλεονέκτημα την "πριβέ" ταράτσα με θέα ολόκληρο το Παρίσι – μια ταράτσα που αποδεικνύεται ιδανική για... ελεύθερες πτώσεις.

Σημείωσε επιτυχία στον κινηματογράφο σε σκηνοθεσία Έτορε Σκόλα και είχε μια εξαιρετική διανομή με ηθοποιούς όπως ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, ο Ούγκο Τονιάτσι και ο Ζαν-Λουί Τρεντινιάν. Αποτύπωνε με πικρό χιούμορ την απογοήτευση και την υπαρξιακή κρίση της ιταλικής διανόησης εκείνης της εποχής και θεωρήθηκε μια σημαντική ταινία της εποχής, κερδίζοντας το Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου στο Φεστιβάλ Καννών του 1980.
Περισσότερες πληροφορίες
Η ταράτσα
Στην πρωτόπαικτη παρισινή κωμωδία του βραβευμένου με Όσκαρ σεναριογράφου του Μπουνιουέλ, μια σύζυγος ανακοινώνει στον ανυποψίαστο άντρα της ότι τον εγκαταλείπει. Μέσα από την κωμική πλευρά της ανθρώπινης εμπειρίας το έργο μιλά για την ανάγκη μας για αποδοχή και κατανόηση, ενώ προσφέρεται για φιλοσοφικές συζητήσεις. Δράμα δεν προκύπτει από αυτή την ανακοίνωση. Το κουδούνι του ζευγαριού χτυπά ξανά και ξανά, διάφοροι ενδιαφερόμενοι εμφανίζονται, σχέσεις δημιουργούνται, (ανεπιτυχείς) αυτοκτονίες επιχειρούνται, η επικοινωνία μόνον εύκολη δεν είναι και οι παρεξηγήσεις δίνουν και παίρνουν.