"Περιμένοντας τον Γκοντό": Τελευταίος μήνας παραστάσεων

Το έργο-ορόσημο για το θέατρο του 20ού αιώνα το "Περιμένοντας τον Γκοντό" συνεχίζει για λίγο ακόμα την επιτυχημένη του πορεία στο Πόρτα στην σκηνοθεσία του Θωμά Μοσχόπουλου, ο οποίος ακολουθώντας πιστά τις σκηνικές οδηγίες του συγγραφέα, καταφέρνει να αναδείξει το τραγικωμικό του σύμπαν.

Περιμένοντας τον Γκοντό 2024-25 ©Patroklos_Skafidas

"Με αυτή την παράσταση συνόλου και υψηλής αισθητικής, ο Θωμάς Μοσχόπουλος επιβεβαιώνει πως το κλασικό πια δράμα του Μπέκετ μπορεί να λάβει τόσες ερμηνείες όσες και οι παραστάσεις του, χωρίς να χρειαστεί να αλλάξει λέξη. Εξαιρετικές ερμηνείες από τους ηθοποιούς” γράφει στην κριτική της για την παράσταση η Τώνια Καράογλου. Η παράσταση "Περιμένοντας τον Γκοντό" του Σάμιουελ Μπέκετ, που παίζεται στο θέατρο Πόρτα (έως16/3), σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, είναι μια από τις σημαντικές παραστάσεις της φετινής χρονιάς. Ο Μοσχόπουλος επέλεξε μια κλασική προσέγγιση, ακολουθώντας πιστά τη λιτότητα του πρωτότυπου κειμένου, χωρίς πρόσθετα σχόλια ή προσωπικές ερμηνείες.

 

Περιμένοντας τον Γκοντό, Πόρτα 20204-25 ©Patroklos_Skafidas
©Patroklos_Skafidas

Η υπόθεση περιστρέφεται γύρω από δύο χαρακτήρες, τον Βλαδίμηρο (Didi) και τον Εστραγκόν (Gogo), που περιμένουν σε έναν έρημο δρόμο, κάτω από ένα δέντρο, την άφιξη ενός μυστηριώδους προσώπου, του Γκοντό. Καθώς περιμένουν, οι δύο ήρωες περνούν τον χρόνο τους μιλώντας, φιλονικώντας, αναπολώντας το παρελθόν και επιχειρώντας διάφορες ανούσιες δραστηριότητες. Παρά την αναμονή τους, ο Γκοντό δεν εμφανίζεται ποτέ, ενώ το μόνο μήνυμα που λαμβάνουν από έναν αγγελιοφόρο είναι ότι "ο Γκοντό θα έρθει αύριο". Στη διάρκεια του έργου, οι Βλαδίμηρος και Εστραγκόν συναντούν δύο άλλους χαρακτήρες: τον Πότζο, έναν αυταρχικό αφέντη, και τον Λάκι, τον σκλάβο του, οι οποίοι προσφέρουν μια έντονη, αλλόκοτη δυναμική στο έργο.

Περιμένοντας τον Γκοντό, Πόρτα 20204-25 ©Patroklos_Skafidas
©Patroklos_Skafidas

Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της παράστασης ήταν η συμμετοχή νεότερων ηθοποιών στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, αντίθετα με τη συνήθη πρακτική ανάθεσης των ρόλων σε μεγαλύτερους σε ηλικία ηθοποιούς. Συγκεκριμένα, ο Πάνος Παπαδόπουλος ενσαρκώνει τον Βλαδίμηρο με χαρακτηριστική επιβράδυνση στις φράσεις του, ενώ ο Τάσος Ροδοβίτης υποδύθηκε τον Εστραγκόν, αποδίδοντας έναν χαρακτήρα με ασθενική μνήμη. Συνοδοιπόροι με ωραία χημεία μεταξύ τους είναι ο Γιάννης Σαμψαλάκης (Ποτζό), ο Γιάννης Βαρβαρέσος (Λάκυ) και ο Πέτρος Δημοτάκης ( Αγόρι).

Περιμένοντας τον Γκοντό 2024-25
©Patroklos_Skafidas

 

Σημαντική ήταν η συνεργασία με τον Κορνήλιο Σελαμσή, ο οποίος ανέλαβε τη διερεύνηση του προσωδιακού χαρακτήρα του μπεκετικού κειμένου, εντοπίζοντας μια εσωτερική παρτιτούρα που διατρέχει το έργο και δημιουργεί μια νέα μουσικότητα. Η κινησιολογία της παράστασης, επιμελημένη από τον Χρήστο Στρινόπουλο, περιλάμβανε στοιχεία μοντερνιστικής κλοουνερί, προσδίδοντας μια ιδιαίτερη αισθητική. Σημαντικό κομμάτι της παράστασης που τόνισε την εικαστικότητα είναι η σκηνογραφία και τα κοστούμια, δημιουργίες του Βασίλη Παπατσαρούχα, όπως και οι φωτισμοί του Νίκου Βλασόπουλου που ενίσχυσαν την ατμόσφαιρα του έργου.

Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Περιμένοντας τον Γκοντό

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Σε μια ιδιαίτερης εικαστικότητας παράσταση που αναδεικνύει την κωμικοτραγική πλευρά του ανεβαίνει το έργο-ορόσημο -ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά του θεάτρου του παραλόγου- για έναν «σωτήρα» που δεν έρχεται ποτέ και για την προσπάθεια του ανθρώπου να εξηγήσει την ίδια του την ύπαρξη. Η νέα αυτή ερμηνευτική προσέγγιση είναι ανοιχτή ακόμα και σε εφήβους. Η παράσταση, επιλέγοντας να ακολουθήσει πιστά τις σκηνικές οδηγίες του συγγραφέα και ερμηνεύοντάς το σαν μία παρτιτούρα ακριβείας, αναδεικνύει ότι το έργο παραμένει σύγχρονο όχι μόνο για τη φιλοσοφική του βαρύτητα, αλλά και για τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο ισορροπεί ανάμεσα στο τραγικό και το κωμικό, όντας ταυτόχρονα υπαρξιακά βαθύ και ανάλαφρα διασκεδαστικό.

Πόρτα

Λεωφ. Μεσογείων 59, Αμπελόκηποι

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Τι είδαμε τελικά στο "Παρελθόν" του Ζιλιέν Γκοσλέν;

Μια συναρπαστική σκηνική σύνθεση ή ένα φλύαρο εγχείρημα; Είδαμε την εναρκτήρια παράσταση της σεζόν στη Στέγη Ωνάση και μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
24/10/2025

Ο "Άνθρωπος του Θεού" δοκίμασε την πίστη μας

Παρακολουθήσαμε την παράσταση "Άνθρωπος του Θεού" του Ανδρέα Κεντζού, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Γεωργαλά, που επιστρέφει για 2η χρονιά στο Θέατρο 104 για περιορισμένες παραστάσεις, και φέρνει επί σκηνής τη σύγκρουση πίστης, αμφιβολίας, λύτρωσης και εκδίκησης.

"Cleansed": Δείτε νέες φωτογραφίες και τρέιλερ για την πολυαναμενόμενη παράσταση του Δημήτρη Καραντζά

Το έργο-σταθμός της Σάρα Κέιν έρχεται με ένα δυνατό καστ στο Ίδρυμα "Μιχάλης Κακογιάννης" κι εμείς ρίχνουμε νέα ματιά στον κόσμο του.

"Βότκα μολότοφ"... και ο Τσέχοφ ανατινάζεται στα γέλια

Η εκρηκτική κωμωδία "Βότκα μολότοφ" επιστρέφει για τρίτη χρονιά, από 25 Οκτωβρίου στο Θέατρο Φιλίπ. Μετά τα συνεχή sold out, η παράσταση σε παραγωγή της εταιρείας Μέθεξις υπόσχεται ξανά γέλιο, σάτιρα και τρυφερότητα.

'Prima Facie': Όταν η Λένα Παπαληγούρα συναντά τις ηρωίδες της, η σκηνή σείεται

Η Λένα Παπαληγούρα ηθοποιός που παίζει με εσωτερική ένταση και ιδιαίτερη ευαισθησία. Δείτε την στο "Prima Facie", που επιστρέφει για 2η χρονιά.

Πρεμιέρα για το "Dracula" στο θέατρο Πόρτα

H πολυαναμενόμενη παράσταση του Θάνου Παπακωνσταντίνου "βουτάει" στο λογοτεχνικό σύμπαν του Μπραμ Στόκερ τη σεζόν 2025-26.

Ακυκλοφόρητες φωτογραφίες από την 'Κόμισσα της Φάμπρικας' και μερικές σκέψεις του Σταμάτη Φασουλή

Η εμβληματική κωμωδία 'Η κόμισσα της Φάμπρικας' των Γιαλαμά – Πρετεντέρη επέστρεψε στο Embassy Theater, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή. Στιγμές, ατμόσφαιρα μέσα από τις εικόνες της παράστασης και σκέψεις του σκηνοθέτη, μέσα από το σημείωμα του.