"Περιμένοντας τον Γκοντό": Τελευταίος μήνας παραστάσεων

Το έργο-ορόσημο για το θέατρο του 20ού αιώνα το "Περιμένοντας τον Γκοντό" συνεχίζει για λίγο ακόμα την επιτυχημένη του πορεία στο Πόρτα στην σκηνοθεσία του Θωμά Μοσχόπουλου, ο οποίος ακολουθώντας πιστά τις σκηνικές οδηγίες του συγγραφέα, καταφέρνει να αναδείξει το τραγικωμικό του σύμπαν.

Περιμένοντας τον Γκοντό 2024-25 ©Patroklos_Skafidas

"Με αυτή την παράσταση συνόλου και υψηλής αισθητικής, ο Θωμάς Μοσχόπουλος επιβεβαιώνει πως το κλασικό πια δράμα του Μπέκετ μπορεί να λάβει τόσες ερμηνείες όσες και οι παραστάσεις του, χωρίς να χρειαστεί να αλλάξει λέξη. Εξαιρετικές ερμηνείες από τους ηθοποιούς” γράφει στην κριτική της για την παράσταση η Τώνια Καράογλου. Η παράσταση "Περιμένοντας τον Γκοντό" του Σάμιουελ Μπέκετ, που παίζεται στο θέατρο Πόρτα (έως16/3), σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, είναι μια από τις σημαντικές παραστάσεις της φετινής χρονιάς. Ο Μοσχόπουλος επέλεξε μια κλασική προσέγγιση, ακολουθώντας πιστά τη λιτότητα του πρωτότυπου κειμένου, χωρίς πρόσθετα σχόλια ή προσωπικές ερμηνείες.

 

Περιμένοντας τον Γκοντό, Πόρτα 20204-25 ©Patroklos_Skafidas
©Patroklos_Skafidas

Η υπόθεση περιστρέφεται γύρω από δύο χαρακτήρες, τον Βλαδίμηρο (Didi) και τον Εστραγκόν (Gogo), που περιμένουν σε έναν έρημο δρόμο, κάτω από ένα δέντρο, την άφιξη ενός μυστηριώδους προσώπου, του Γκοντό. Καθώς περιμένουν, οι δύο ήρωες περνούν τον χρόνο τους μιλώντας, φιλονικώντας, αναπολώντας το παρελθόν και επιχειρώντας διάφορες ανούσιες δραστηριότητες. Παρά την αναμονή τους, ο Γκοντό δεν εμφανίζεται ποτέ, ενώ το μόνο μήνυμα που λαμβάνουν από έναν αγγελιοφόρο είναι ότι "ο Γκοντό θα έρθει αύριο". Στη διάρκεια του έργου, οι Βλαδίμηρος και Εστραγκόν συναντούν δύο άλλους χαρακτήρες: τον Πότζο, έναν αυταρχικό αφέντη, και τον Λάκι, τον σκλάβο του, οι οποίοι προσφέρουν μια έντονη, αλλόκοτη δυναμική στο έργο.

Περιμένοντας τον Γκοντό, Πόρτα 20204-25 ©Patroklos_Skafidas
©Patroklos_Skafidas

Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της παράστασης ήταν η συμμετοχή νεότερων ηθοποιών στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, αντίθετα με τη συνήθη πρακτική ανάθεσης των ρόλων σε μεγαλύτερους σε ηλικία ηθοποιούς. Συγκεκριμένα, ο Πάνος Παπαδόπουλος ενσαρκώνει τον Βλαδίμηρο με χαρακτηριστική επιβράδυνση στις φράσεις του, ενώ ο Τάσος Ροδοβίτης υποδύθηκε τον Εστραγκόν, αποδίδοντας έναν χαρακτήρα με ασθενική μνήμη. Συνοδοιπόροι με ωραία χημεία μεταξύ τους είναι ο Γιάννης Σαμψαλάκης (Ποτζό), ο Γιάννης Βαρβαρέσος (Λάκυ) και ο Πέτρος Δημοτάκης ( Αγόρι).

Περιμένοντας τον Γκοντό 2024-25
©Patroklos_Skafidas

 

Σημαντική ήταν η συνεργασία με τον Κορνήλιο Σελαμσή, ο οποίος ανέλαβε τη διερεύνηση του προσωδιακού χαρακτήρα του μπεκετικού κειμένου, εντοπίζοντας μια εσωτερική παρτιτούρα που διατρέχει το έργο και δημιουργεί μια νέα μουσικότητα. Η κινησιολογία της παράστασης, επιμελημένη από τον Χρήστο Στρινόπουλο, περιλάμβανε στοιχεία μοντερνιστικής κλοουνερί, προσδίδοντας μια ιδιαίτερη αισθητική. Σημαντικό κομμάτι της παράστασης που τόνισε την εικαστικότητα είναι η σκηνογραφία και τα κοστούμια, δημιουργίες του Βασίλη Παπατσαρούχα, όπως και οι φωτισμοί του Νίκου Βλασόπουλου που ενίσχυσαν την ατμόσφαιρα του έργου.

Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Περιμένοντας τον Γκοντό

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Σε μια ιδιαίτερης εικαστικότητας παράσταση που αναδεικνύει την κωμικοτραγική πλευρά του ανεβαίνει το έργο-ορόσημο -ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά του θεάτρου του παραλόγου- για έναν «σωτήρα» που δεν έρχεται ποτέ και για την προσπάθεια του ανθρώπου να εξηγήσει την ίδια του την ύπαρξη. Η νέα αυτή ερμηνευτική προσέγγιση είναι ανοιχτή ακόμα και σε εφήβους. Η παράσταση, επιλέγοντας να ακολουθήσει πιστά τις σκηνικές οδηγίες του συγγραφέα και ερμηνεύοντάς το σαν μία παρτιτούρα ακριβείας, αναδεικνύει ότι το έργο παραμένει σύγχρονο όχι μόνο για τη φιλοσοφική του βαρύτητα, αλλά και για τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο ισορροπεί ανάμεσα στο τραγικό και το κωμικό, όντας ταυτόχρονα υπαρξιακά βαθύ και ανάλαφρα διασκεδαστικό.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Annie": Αποκλειστικές φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση στο Παλλάς

Δείτε φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση του πολυβραβευμένου μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ που ανεβάζει για τέταρτη φορά η Θέμις Μαρσέλλου με all star θίασο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/09/2025

Έξτρα παράσταση για την "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Τελευταία ευκαιρία για την παράσταση - σταθμό στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου που έδωσε νέο νόημα στις σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος.

Ο Μάνος Θηραίος για τις "Λέξεις των άλλων" που μπορεί να είναι παρηγοριά ή όπλο θανάσιμο

Μια συζήτηση με αφορμή το θεατρικό μπρα ντε φερ που παίζεται στο Άβατον για δεύτερη χρονιά και μάς φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα που δεν έχουν εύκολες απαντήσεις καθώς οι ήρωες του αποζητούν λύτρωση.

Η παράσταση των συνεχόμενων sold out επιστρέφει για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη

Μια ασφυκτικά καφκική ανάκριση λαμβάνει χώρα από τις 10 Οκτωβρίου 2025.

Επέτειος για τον Γιάννη Καλαβριανό με δύο παραστάσεις στο ιστορικό Αμφι-θέατρο

"Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας" και "Η Πύλη της Κόλασης": Με δύο θεατρικές παραστάσεις κάτω από την ίδια στέγη γιορτάζει ο πολυγραφότατος δημιουργός και σκηνοθέτης τη νέα σεζόν 2025-26 τα 20 χρόνια της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris.

Πρώτο trailer για το "Άρωμα γυναίκας" με τον Άκη Σακελλαρίου

Το διάσημο οσκαρικό έργο "Scent of a woman", που έγινε ευρέως γνωστό από τον κινηματογράφο, σκηνοθετεί φέτος για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης.

Η Μελία Κράιλινγκ από το "Emily in Paris" στους "Ερωτευμένους" του Bios

Η σκηνοθέτις και συγγραφέας Έλενα Πέγκα σκηνοθετεί μια παράσταση που αποκαλύπτει με σκληρότητα, αλλά και ποιητική ένταση την κόλαση του έρωτα και τη βαριά κληρονομιά μίας οικογένειας.