"Περιμένοντας τον Γκοντό": Τελευταίος μήνας παραστάσεων

Το έργο-ορόσημο για το θέατρο του 20ού αιώνα το "Περιμένοντας τον Γκοντό" συνεχίζει για λίγο ακόμα την επιτυχημένη του πορεία στο Πόρτα στην σκηνοθεσία του Θωμά Μοσχόπουλου, ο οποίος ακολουθώντας πιστά τις σκηνικές οδηγίες του συγγραφέα, καταφέρνει να αναδείξει το τραγικωμικό του σύμπαν.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Περιμένοντας τον Γκοντό 2024-25 ©Patroklos_Skafidas

"Με αυτή την παράσταση συνόλου και υψηλής αισθητικής, ο Θωμάς Μοσχόπουλος επιβεβαιώνει πως το κλασικό πια δράμα του Μπέκετ μπορεί να λάβει τόσες ερμηνείες όσες και οι παραστάσεις του, χωρίς να χρειαστεί να αλλάξει λέξη. Εξαιρετικές ερμηνείες από τους ηθοποιούς” γράφει στην κριτική της για την παράσταση η Τώνια Καράογλου. Η παράσταση "Περιμένοντας τον Γκοντό" του Σάμιουελ Μπέκετ, που παίζεται στο θέατρο Πόρτα (έως16/3), σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, είναι μια από τις σημαντικές παραστάσεις της φετινής χρονιάς. Ο Μοσχόπουλος επέλεξε μια κλασική προσέγγιση, ακολουθώντας πιστά τη λιτότητα του πρωτότυπου κειμένου, χωρίς πρόσθετα σχόλια ή προσωπικές ερμηνείες.

 

Περιμένοντας τον Γκοντό, Πόρτα 20204-25 ©Patroklos_Skafidas
©Patroklos_Skafidas

Η υπόθεση περιστρέφεται γύρω από δύο χαρακτήρες, τον Βλαδίμηρο (Didi) και τον Εστραγκόν (Gogo), που περιμένουν σε έναν έρημο δρόμο, κάτω από ένα δέντρο, την άφιξη ενός μυστηριώδους προσώπου, του Γκοντό. Καθώς περιμένουν, οι δύο ήρωες περνούν τον χρόνο τους μιλώντας, φιλονικώντας, αναπολώντας το παρελθόν και επιχειρώντας διάφορες ανούσιες δραστηριότητες. Παρά την αναμονή τους, ο Γκοντό δεν εμφανίζεται ποτέ, ενώ το μόνο μήνυμα που λαμβάνουν από έναν αγγελιοφόρο είναι ότι "ο Γκοντό θα έρθει αύριο". Στη διάρκεια του έργου, οι Βλαδίμηρος και Εστραγκόν συναντούν δύο άλλους χαρακτήρες: τον Πότζο, έναν αυταρχικό αφέντη, και τον Λάκι, τον σκλάβο του, οι οποίοι προσφέρουν μια έντονη, αλλόκοτη δυναμική στο έργο.

Περιμένοντας τον Γκοντό, Πόρτα 20204-25 ©Patroklos_Skafidas
©Patroklos_Skafidas

Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της παράστασης ήταν η συμμετοχή νεότερων ηθοποιών στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, αντίθετα με τη συνήθη πρακτική ανάθεσης των ρόλων σε μεγαλύτερους σε ηλικία ηθοποιούς. Συγκεκριμένα, ο Πάνος Παπαδόπουλος ενσαρκώνει τον Βλαδίμηρο με χαρακτηριστική επιβράδυνση στις φράσεις του, ενώ ο Τάσος Ροδοβίτης υποδύθηκε τον Εστραγκόν, αποδίδοντας έναν χαρακτήρα με ασθενική μνήμη. Συνοδοιπόροι με ωραία χημεία μεταξύ τους είναι ο Γιάννης Σαμψαλάκης (Ποτζό), ο Γιάννης Βαρβαρέσος (Λάκυ) και ο Πέτρος Δημοτάκης ( Αγόρι).

Περιμένοντας τον Γκοντό 2024-25
©Patroklos_Skafidas

 

Σημαντική ήταν η συνεργασία με τον Κορνήλιο Σελαμσή, ο οποίος ανέλαβε τη διερεύνηση του προσωδιακού χαρακτήρα του μπεκετικού κειμένου, εντοπίζοντας μια εσωτερική παρτιτούρα που διατρέχει το έργο και δημιουργεί μια νέα μουσικότητα. Η κινησιολογία της παράστασης, επιμελημένη από τον Χρήστο Στρινόπουλο, περιλάμβανε στοιχεία μοντερνιστικής κλοουνερί, προσδίδοντας μια ιδιαίτερη αισθητική. Σημαντικό κομμάτι της παράστασης που τόνισε την εικαστικότητα είναι η σκηνογραφία και τα κοστούμια, δημιουργίες του Βασίλη Παπατσαρούχα, όπως και οι φωτισμοί του Νίκου Βλασόπουλου που ενίσχυσαν την ατμόσφαιρα του έργου.

Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Περιμένοντας τον Γκοντό

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Σε μια ιδιαίτερης εικαστικότητας παράσταση που αναδεικνύει την κωμικοτραγική πλευρά του ανεβαίνει το έργο-ορόσημο -ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά του θεάτρου του παραλόγου- για έναν «σωτήρα» που δεν έρχεται ποτέ και για την προσπάθεια του ανθρώπου να εξηγήσει την ίδια του την ύπαρξη. Η νέα αυτή ερμηνευτική προσέγγιση είναι ανοιχτή ακόμα και σε εφήβους. Η παράσταση, επιλέγοντας να ακολουθήσει πιστά τις σκηνικές οδηγίες του συγγραφέα και ερμηνεύοντάς το σαν μία παρτιτούρα ακριβείας, αναδεικνύει ότι το έργο παραμένει σύγχρονο όχι μόνο για τη φιλοσοφική του βαρύτητα, αλλά και για τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο ισορροπεί ανάμεσα στο τραγικό και το κωμικό, όντας ταυτόχρονα υπαρξιακά βαθύ και ανάλαφρα διασκεδαστικό.

Πόρτα

Λεωφ. Μεσογείων 59, Αμπελόκηποι

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ιδέες για δώρα με θεατρική ψυχή από το πωλητήριο του Εθνικού Θεάτρου

Αν ψάχνεις δώρα με ιστορία, αισθητική και νόημα, μια βόλτα στο πωλητήριο του Εθνικού Θεάτρου αποκαλύπτει χειροποίητες δημιουργίες, σύγχρονο design και αντικείμενα που κουβαλούν τη μαγεία της σκηνής.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
18/12/2025

'Annie': Ένα θεαματικό μιούζικαλ στο Παλλάς γεμίζει την καρδιά μας με τη χαρά του "αύριο"

Επειδή στις γιορτές πάνε πολύ τα μιούζικαλ, αξίζει να επισκεφθείτε το Θέατρο Παλλάς, και να δείτε παράσταση την "Annie", σε σκηνοθεσία και απόδοση Θέμιδας Μαρσέλλου, με πρωταγωνιστές τους Γιάννη Στάνκογλου, Δανάη Παππά, Μαρία Κατσανδρή, Αργύρη Αγγέλου και 40 ακόμη ηθοποιούς, τραγουδιστές, χορευτές, ζωντανή ορχήστρα, μικρά παιδιά και έναν σκύλο-πρωταγωνιστή.

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση: Η καλύτερη φάση για να κλείσεις εισιτήριο είναι τώρα

Όλα όσα θα δεις στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση μέχρι τον Ιούνιο: Εκθέσεις από Γιώργο Λάνθιμο και Τίλντα Σουίντον, η εκρηκτική Μαρλέν Μοντέιρο Φρέιτας, δύο νέες παραστάσεις του Τιάγκο Ροντρίγκες, το STEGI.RADIO Takeover 2026 και πολλά ακόμα.

Είδαμε την "Taverna Miresia": Μια βουβή παράσταση για την απουσία

Η μοναδική παράσταση-μοιρολόι του Mario Banushi επέστρεψε στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.

Η "Ηλέκτρα εντός" του θεάτρου Πορεία

Ο Δημήτρης Τάρλοου συνεχίζει τη σκηνοθετική του εργασία πάνω στη σοφόκλεια τραγωδία, την οποία παρουσίασε το περασμένο καλοκαίρι, και την προσαρμόζει στις ανάγκες του κλειστού χώρου.

"Ο Αλαντίν και τα μαγικά Χριστούγεννα": Insider ξενάγηση στο υπερθέαμα

Από τις 20 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ο "Αλαντίν" ζωντανεύει με μαγεία και χριστουγεννιάτικο φως. Μιλήσαμε με τις σκηνοθέτριες Σοφία Σπυράτου και Χλόη Μάντζαρη, και μας αποκάλυψαν το παρασκήνιο, τα ταλέντα της παράστασης και το όραμά τους.

Νέες ημερομηνίες το 2026 για τον "Μαγεμένο βοσκό" των bijoux de kant

Το δραματικό ειδύλλιο του Σπυρίδωνος Περεσιάδη για την καταλυτική δύναμη του έρωτα συνεχίζεται από τους bijoux de kant και τον σκηνοθέτη Γιάννη Σκουρλέτη.