"Η Πύλη της Κόλασης": Τελευταίες παραστάσεις για το νέο έργο του Γιάννη Καλαβριανού

Μια θεατρική εμπειρία που φέρνει κοντά την τέχνη και τον έρωτα.

Η Πύλη της Κόλασης © Ελίνα Γιουνανλή

"Η Πύλη της Κόλασης" ολοκληρώνει το επιτυχημένο ταξίδι της στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου στις 16 Φεβρουαρίου. Η παράσταση σε κείμενο και σκηνοθεσία του καταξιωμένου Γιάννη Καλαβριανού, αγκαλιάστηκε από το ευρύ κοινό και έτυχε θερμότατης αποδοχής από τους κριτικούς.

Η Πύλη της Κόλασης
© Ελίνα Γιουνανλή

Η ιστορία του έργου βασίζεται σε δύο θυελλώδεις ερωτικές ιστορίες, που συνδέονται με τον κόσμο της τέχνης και της δημιουργίας. Η πρώτη ιστορία αφορά τους δύο μεγάλους γλύπτες του 19ου αιώνα, τον Αύγουστο Ροντέν και την Καμίγ Κλωντέλ, που ερωτεύονται, με τον Ροντέν να έχει ήδη μια άλλη μόνιμη σύντροφο. Η σχέση τους προκαλεί αναταραχή και θα αποτελέσει την πηγή έμπνευσης για το έργο του Ροντέν, ο οποίος ανακαλύπτει την ιστορία ενός άλλου παράνομου ζευγαριού του 13ου αιώνα, του Πάολο και της Φραντσέσκας, που έζησαν κρυφό έρωτα για 9 χρόνια και τελικά θα πεθάνουν από το χέρι του αδερφού του Πάολο.

Η Πύλη της Κόλασης
© Ελίνα Γιουνανλή

Ο Ροντέν, εμπνευσμένος από την ιστορία του παράνομου ζευγαριού, δημιουργεί κάποια από τα πιο εμβληματικά γλυπτά στην ιστορία της τέχνης, όπως τον "Σκεπτόμενο", την "Πύλη της Κόλασης" και το "Φιλί", το οποίο απεικονίζει τους Πάολο και Φραντσέσκα αγκαλιασμένους, λίγο πριν τη δολοφονία τους. Αυτά τα έργα τον καθιερώνουν ως έναν από τους μεγαλύτερους γλύπτες της εποχής του, ενώ η Καμίγ Κλωντέλ, παρά την ταλαντούχα φύση της, καταλήγει θύμα της πατριαρχικής κοινωνίας, η οποία την κλείνει σε ψυχιατρείο για 30 χρόνια.

Η Πύλη της Κόλασης
© Ελίνα Γιουνανλή

Η παράσταση, με τέσσερις ερμηνευτές (Γιώργος Γλάστρας, Κωνσταντίνος Ζωγράφος Χριστίνα Μαξούρη, Λυγερή Μητροπούλου), είναι η πιο εικαστική μέχρι τώρα δουλειά του Γιάννη Καλαβριανού. Το έργο δημιουργεί έναν κόσμο αφύπνισης του ανθρώπινου πνεύματος, μιας προσπάθειας να νικήσει τον χρόνο και να αναζητήσει την αλήθεια μέσα από τον έρωτα και την τέχνη. 

Η Πύλη της Κόλασης
© Ελίνα Γιουνανλή

Ο Γιάννης Καλβριανός για το έργο

Οι ιστορίες είναι σαν να υπάρχουν κάπου και να μας περιμένουν να τις αφηγηθούμε.  Ολόκληρη η τέχνη είναι σαν να αιωρείται ασχημάτιστη κάπου. Μέχρι που ένα χέρι να κάνει την αρχή. Ήξερα πως ήθελα να φτιάξω μια παράσταση για τον χρόνο, για το τι αφήνουμε πίσω ως ανάμνηση του περάσματός μας από τη ζωή, για τους ανθρώπους που δυσκολεύονται, για τα κορίτσια και τα αγόρια που παντρεύτηκαν χωρίς να ξέρουν καλά καλά το γιατί και για εκείνα που ερωτεύτηκαν και κυνήγησαν τον έρωτά τους ως το τέλος. Είχα τα θέματα, αλλά δεν είχα την ιστορία. Όταν είδα στο Μουσείο Ορσέ, τον πίνακα του Αλεξάντρ Καμπανέλ, όπου ο παράνομοι εραστές Πάολο και Φραντσεσκα πέφτουν την ίδια στιγμή νεκροί και στο βάθος έβλεπα την Πύλη της Κόλασης του Ροντέν, που επίσης έζησαν με την Καμίγ Κλωντέλ έναν αντίστοιχο καταδικασμένο έρωτα, ήξερα πως βρήκα επιτέλους την ιστορία μου.  Το ότι τα πραγματικά γεγονότα ξεκίνησαν στο Μουσείο Ορσέ, εκεί ακριβώς όπου γεννήθηκε και η ιδέα της παράστασης, ήταν μια απίστευτη σύμπτωση που τα έδεσε όλα. Δύο ιστορίες από τον 13 και τον 19ο αιώνα που είναι τελικά μία. Αυτή της αιώνιας ανθρώπινης περιπέτειας. 

Προπώληση εισιτηρίων μέσω more.com

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Η Πύλη της Κόλασης

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 85 '

Το έργο έχει ως αφετηρία δύο θυελλώδεις ερωτικές ιστορίες, αυτή των καλλιτεχνών Καμίγ Κλοντέλ και Ογκίστ Ροντέν που συντάραξε το Παρίσι του 19ου αιώνα και εκείνη ενός άλλου παράνομου ζευγαριού του 13ου αιώνα, του Πάολο και της Φραντσέσκα, που τον ενέπνευσε να δημιουργήσει μερικά από τα πιο εμβληματικά γλυπτά του. Τέσσερις ερμηνευτές δημιουργούν έναν κόσμο για την αφύπνιση του ανθρώπινου πνεύματος, την προσπάθειά του να νικήσει τον χρόνο και την ασταμάτητη φόρα του να αναζητά τον έρωτα, σε μια παράσταση με έντονη εικαστικότητα.

Θέατρο του Νέου Κόσμου

Αντισθένους 7 & Θαρύπου

Θέατρο του Νέου Κόσμου

Αντισθένους 7 & Θαρύπου

Θέατρο του Νέου Κόσμου

Αντισθένους 7 & Θαρύπου

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Taniko"- κρασί στο χέρι, αγγλικοί υπέρτιτλοι στη σκηνή

Το "Taniko" δίνει τις τελευταίες παραστάσεις του με εκλεκτό κρασί και αγγλικούς υπέρτιτλους, προσκαλώντας το κοινό σε μια ιδιαίτερη πρόταση στο Studio Μαυρομιχάλη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
20/11/2025

Σε αυτό το τεύχος έχεις όλη τη θεατρική σεζόν στα χέρια σου

Πιστή στο ραντεβού της με το θεατρόφιλο κοινό, η αγαπημένη σας ετήσια έκδοση "Θέατρο" κυκλοφορεί σήμερα, Πέμπτη 20/11, δωρεάν μαζί με το "αθηνόραμα"!

"Φαέθων" του Δημητριάδη: Η οικογένεια ως πεδίο μάχης

Εμπνευσμένος από τον αρχαίο μύθο του Φαέθοντα, ο τίτλος του έργου του Δημήτρη Δημητριάδη παραπέμπει στην επικίνδυνη πορεία από το σκοτάδι προς την αναλαμπή. Το έργο που μετατρέπει την οικογενειακή βία σε κοσμική σύγκρουση ανάμεσα στο Φως και στο Σκοτάδι ανεβαίνει από τη Χρύσα Καψούλη.

Στην πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ: Όταν η αλήθεια αρχίζει να γεμίζει το χώρο

Η πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση μάς έδειξε πώς μια ευφυής μεταγραφή μπορεί να ανανεώσει το αρχαίο δράμα και να το μεταφέρει στο σήμερα με οξυδέρκεια. Το έργο χτίζεται αθόρυβα, η αλήθεια κατακλύζει τη σκηνή σαν αναπόφευκτη αποκάλυψη, κι εσύ δεν μπορείς να μη σκέφτεσαι τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων.

"Interview": Η ομάδα Εμείς μοιράζεται αναμνήσεις από την πολυταξιδεμένη παράσταση

Οι ερμηνευτές και συντελεστές της μαύρης κωμωδίας "Interview" που καυτηριάζει την εργασιακή πραγματικότητα, αφηγούνται ιστορίες της πολυταξιδεμένης παράστασης, με αφορμή την επιστροφή της στο θέατρο Olvio.

Εχθρός του λαού

Η παράσταση του Γερμανού σκηνοθέτη ενεργοποιεί τον Ίψεν ως φορέα ζωντανού δημόσιου διαλόγου, με μια παράσταση-φόρουμ που εξετάζει τη σύγκρουση ηθικής και κέρδους στη σύγχρονη πραγματικότητα. | Powered by Uber

Στην εξοχή

Με μια φαινομενικά απλή υπόθεση, το έργο του Βρετανού συγγραφέα διατυπώνει υπαινικτικές αλήθειες για τη μοναξιά, τη βία και την εξουσία των σχέσεων, και η Αικατερίνη Παπαγεωργίου φέρνει στην επιφάνεια τη δυναμική του, παρά την αμφιλεγόμενη κινησιολογική επιλογή της σκηνοθεσίας. | Powered by Uber