Η Σοφία Μαραθάκη θα σκηνοθετήσει τη "Βεγγέρα" του Ηλία Καπετανάκη στο Εθνικό

Μετά από ανακοίνωση του Εθνικού Θεάτρου το έργο “Πού οφείλεται τόση όρεξη για ζωή" το Γιάννη Μαυριτσάκη θα αντικαταστήσει η “Βεγγέρα” του Ηλία Καπετανάκη σε σκηνοθεσία της Σοφίας Μαραθάκη.

Σοφία Μαραθάκη

Το νέο έργο που θα κατέθετε ο Γιάννης Μαυριτσάκης, "Πού οφείλεται τόση όρεξη για ζωή", σε έναν νέο χώρο, την Πλαγία Σκηνή του Τσίλλερ (από 27/3/25) δεν θα πραγματοποιηθεί. Το έργο που παίρνει τη θέση του στον προγραμματισμό του Εθνικού Θεάτρου και στο Αφιέρωμα στο Νεοελληνικό Έργο είναι η υπέροχη "Βεγγέρα", ένα από τα πρώτα δείγματα ελληνικής κωμωδίας ηθών, γραμμένο το 1894 από τον Ηλία Καπετανάκη, έναν πρωτοπόρο συγγραφέα που έφερε το πνεύμα της σαρκαστικής σάτιρας στο ελληνικό θέατρο. Το έργο είναι μια καυστική απεικόνιση της μικροαστικής κοινωνίας της εποχής του, γεμάτο παρεξηγήσεις, κωμικές καταστάσεις και έναν ανελέητο σχολιασμό της υποκρισίας και της επιδειξιομανίας της ελληνικής αστικής τάξης.

Η υπόθεση περιστρέφεται γύρω από μια "βεγγέρα" (κοινωνική βραδιά ή μάζωξη), στην οποία αποκαλύπτονται οι κρυφές επιδιώξεις, τα κουτσομπολιά και οι προσωπικές ανασφάλειες των καλεσμένων. Μέσα από τις σχέσεις και τις αλληλεπιδράσεις των χαρακτήρων, το έργο σατιρίζει τις μικροαστικές αντιλήψεις, τις κοινωνικές συμβάσεις και τη ματαιοδοξία των ανθρώπων, παραμένοντας διαχρονικά επίκαιρο, καθώς αγγίζει πανανθρώπινες συμπεριφορές που επανέρχονται σε κάθε κοινωνία.

Η Σοφία Μαραθάκη που έχει αναλάβει τη σκηνοθεσία είναι μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και ταλαντούχα σκηνοθέτιδα. Από το 2014 δεν έχει σταματήσει να τραβά την προσοχή μας για τις ιδέες της αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο ενορχηστρώνει σκηνοθετικά τις ερμηνευτικές ομάδες, χρησιμοποιώντας μια ιδιαίτερη σωματικότητα. Η πρεμιέρα προγραμματίζεται για τις 2 Μαΐου στο θεάτρο Χώρος.  Ακόμα μία αλλαγή στον προγραμματισμό του Εθνικού Θεάτρου: Η παράσταση "Πανδώρα”, σε σύλληψη και σκηνοθεσία Ουίτσι, θα κάνει πρεμιέρα, στο πλαίσιο της Πειραματικής Σκηνής Νέων Δημιουργών, την Τετάρτη 26 Μαρτίου, αντί για τις 14 Μαΐου, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί, στο θέατρο Χώρος.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πρώτες φωτογραφίες από το 50s "Πρόσεχε ποιον σκοτώνεις!" των Παπαθανασίου - Ρέππα

Τα 50s κι ένα σχεδόν τέλειο έγκλημα… έρχονται στο θέατρο Πειραιώς 131 από τους Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
14/10/2025

Ο "Οιδίπους Τύραννος" του Θανάση Σαράντου επιστρέφει-Ένα αρχαίο δράμα με σύγχρονη ψυχή

Η βραβευμένη παράσταση του Θανάση Σαράντου "Οιδίπους Τύραννος" επιστρέφει στο Θέατρο Ροές για 15 παραστάσεις, μετά από διακρίσεις και διεθνείς περιοδείες. Ένα ταξίδι του αρχαίου λόγου που συναντά τη σημερινή ανάγκη για γνώση, κάθαρση και αλήθεια.

Σε ποιες παραστάσεις και θέατρα θα δεις τους πρωταγωνιστές των νέων ελληνικών σειρών

Φέτος η θεατρική και τηλεοπτική σκηνή γεμίζει με αγαπημένους πρωταγωνιστές: ανακαλύπτουμε ποιοι λάμπουν σε νέες παραστάσεις και ταυτόχρονα ξεχωρίζουν σε τέσσερα σίριαλ. Θέατρο & TV, οι αγαπημένοι μας πρωταγωνιστές σε δύο ρόλους.

"Μαζί" για δεύτερη χρονιά στο Altera Pars

Το "Μαζί" του Φάμπιο Μάρρα, ένα έργο για όλα όσα μας κρατούν ενωμένους, για τις αόρατες δυνάμεις που γεννά η αγάπη επέστρεψε στο Altera Pars σε σκηνοθεσία Πέτρου Νάκου.

Συνέντευξη | Μυρτώ Αλικάκη: "Η πιο σοφή συμβουλή είναι να είσαι αληθινός"

Η Μυρτώ Αλικάκη μιλά για την συνάντηση της με την "Linda" στο θέατρο Επί Κολωνώ, την επιστροφή των "Υπέροχων Πλασμάτων", για τα παιδιά της, τη σχέση τους με την τέχνη, την καθημερινότητά της και τη σοφία που έρχεται με την εμπειρία. Μια κουβέντα γλυκιά, ήρεμη και ειλικρινής, όπως και η ίδια.

"Αφήνω ανοιχτά": Μια παράσταση ευαισθητοποίησης για τη διπολική διαταραχή

Η παράσταση, σε σκηνοθεσία Σοφίας Φωτεινάκη, προσεγγίζει την ασθένεια από μέσα, συνομιλώντας με την "Ψύχωση" της Σάρα Κέιν.

Αφρός ιδεών στο Θέατρο του Νέου Κόσμου: "Το Σαπούνι" κάνει πρεμιέρα

Τι μπορεί να συμβεί αν κάποιος αποφασίσει να μείνει 25 χρόνια στο μπάνιο του, κοιτώντας ένα μικρό κομμάτι "Σαπούνι"; Θα το μάθετε στο Θέατρο του Νέου Κόσμου από την ομάδα Πλλατς.