Μπλανς και Έντα: Δύο εμβληματικές ηρωίδες στο Θέατρο Προσκήνιο

Μια διαφορετική οπτική για τη θέση της γυναίκας στη σύγχρονη κοινωνία αναδεικνύει ο Δημήτρης Καραντζάς μέσα από το “Λεωφορείο ο πόθος” που παίζεται στο Προσκήνιο και την “Έντα Γκάμπλερ” που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο στο ίδιο θέατρο.

'Λεωφορείο ο Πόθος': Νέες φωτογραφίες από τη νέα σκηνοθεσία του Δημήτρη Καραντζά Γκέλυ Καλαμπάκα©

Όσοι επιβιβάστηκαν και ταξίδεψαν με το "Λεωφορείο ο πόθος” του Τενεσί Ουίλιαμς σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Καραντζά με πρωταγωνιστές τους Αλεξία Καλτσίκη, Άρη Μπαλή, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Βασίλη Μαγουλιώτη , Γιάννη Κόραβο και Ιωάννα Ραμπαούνη μιλούν για μια συγκλονιστική παράσταση. Η κριτικός του "α” Τώνια Καράογλου βαθμολόγησε την παράσταση που παίζεται στο Θέατρο Προσκήνιο με πέντε αστέρια και μεταξύ άλλων στην κριτική της υπογραμμίζει: "Εξαιρετικές ερμηνείες και αριστουργηματική σκηνοθετική απόδοση του διάσημου έργου, που αναδεικνύει όλη τη δυναμική του συγγραφικού σύμπαντος, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί το δικό της διακριτό στίγμα”. Η Μπλανς Ντιμπουά, η πρωταγωνίστρια στο συγκλονιστικό έργο του Ουίλιαμς παλεύει με την αποδοχή και την κοινωνική παρακμή και ερμηνεύεται εξαιρετικά από την Αλεξία Καλτσίκη. Από τις 30 Ιανουαρίου, την ίδια σκηνή, θα μοιράζεται μια ακόμα εμβληματική ηρωίδα, η "Έντα Γκάμπλερ” του Χένρικ Ίψεν.

Γκέλυ Καλαμπάκα©
Η Αλεξία Καλτσίκη και ο Βασίλης Μαγουλιώτης στο "Λεωφορείο ο πόθος"

Ο Δημήτρης Καραντζάς ανεβάζοντας στη σκηνή του θεάτρου Προσκήνιο ένα ακόμα εμβληματικό έργο που έχει στο επίκεντρο μια αθάνατη κλασική ηρωίδα, την Έντα Γκάμπλερ, μια γυναίκα που χαρακτηρίζεται από την αναζήτηση ελευθερίας και ταυτότητας μέσα σε έναν ασφυκτικό κόσμο, μοιάζει να δημιουργεί ένα διάλογο σχετικά με την έννοια της γυναικείας δύναμης, την ανάγκη για "ομορφιά" και τρυφερότητα σε έναν πιεστικό κόσμο. Ο Χένρικ Ίψεν και ο Τένεσι Ουίλιαμς, παρόλο που προέρχονται από διαφορετικές εποχές και πολιτισμούς, έχουν κοινά χαρακτηριστικά στις δραματουργικές τους προσεγγίσεις και θεματολογίες.

Έντα Γκάμπλερ σε σκηνοθεσία Δ. Καραντζά 2024-25
Γκέλυ Κλαμπάκα
Η Ανθή Ευστρατιάδου και ο Χρήστος Λούλης στην "Έντα Γκάμπλερ"

Η Έντα Γκάμπλερ και η Μπλανς Ντιμπουά είναι εξαιρετικά παραδείγματα αυτής της εμβάθυνσης, καθώς και οι δύο χαρακτηρίζονται από τραγική εσωτερική σύγκρουση, παλεύουν για την ταυτότητά τους μέσα σε κόσμους που τις απορρίπτουν ή τις εκμεταλλεύονται.

Η Ανθή Ευστρατιάδου θα ερμηνεύσει την Έντα, κόρη του πεθαμένου πια αριστοκράτη στρατηγού Γκάμπλερ, καλομαθημένη αλλά χωρίς χρήματα, γνωστή για την ομορφιά αλλά και την έπαρσή της. Η Εντα, αναζητώντας σύζυγο με μεγάλες προοπτικές που να της ξαναδώσει κοινωνική και οικονομική αίγλη, ενώ ερωτεύεται τον φτωχό επιστήμονα - συγγραφέα Άιλερτ Λεβμποργκ (Έκτορας Λιάτσος), λόγω της κοινωνικής κατωτερότητάς του δεν ανταποκρίνεται στον έρωτά του και παντρεύεται τον ερωτευμένο μαζί της, ορφανό από παιδί, μεγαλωμένο από τις μικροαστές ανύπαντρες θείες του, υποψήφιο για καθηγητική έδρα, Τέσμαν (Φιντέλ Ταλαμπούκας). Τον κυνικό δικαστικό Μπρακ ερμηνεύει ο Χρήστος Λούλης, την Κυρία Έλβστεντ η Ιωάννα Δεμερτζίδου και την Δεσποινίδα Τέσμαν η Τζωρτζίνα Δαλιάνη.

Έντα Γκάμπλερ σε σκηνοθεσία Δ. Καραντζά 2024-25
Γκέλυ Κλαμπάκα

Οι πρόβες έχουν ξεκινήσει και από τις φωτογραφίες των προβών φαίνεται πως ο σκηνικός χώρος είναι ένα μεγαλοαστικό σπίτι υπό ανακαίνιση. Ένα ημιτελές σπίτι υπό ολική αναδιαμόρφωση, ένας ρευστός τόπος, χωρίς ταυτότητα με όλες τις πιθανότητες ανοιχτές - ακριβώς όπως είναι η Έντα Γκάμπλερ. Το σκηνικό είναι της Μαρίας Πανουργιά και τα κοστούμια της Ιωάννας Τσάμη. Την κίνηση επιμελείται ο Τάσος Καραχάλιος, η μoυσική είναι του Γιώργου Ραμαντάνη και οι φωτισμοί του Δημήτρη Κασιμάτη.

Οι προπωλήσεις εισιτηρίων γίνονται μέσω της πλατφόρμας more.com.: "Έντα Γκάμπλερ” εδώ και "Λεωφορείο ο πόθος” εδώ. Μάλιστα, λόγω των sold-out η παράσταση "Λεωφορείο ο πόθος" συνεχίζει με διπλές παραστάσεις:  κάθε Κυριακή (5 μ.μ. & 8.30 μ.μ.) και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 8.30 μ.μ.

Δείτε φωτογραφίες από τις πρόβες της '"Έντα Γκάμπλερ"

Έντα Γκάμπλερ σε σκηνοθεσία Δ. Καραντζά 2024-25
Γκέλυ Κλαμπάκα

Έντα Γκάμπλερ σε σκηνοθεσία Δ. Καραντζά 2024-25
Γκέλυ Κλαμπάκα

Έντα Γκάμπλερ σε σκηνοθεσία Δ. Καραντζά 2024-25
Γκέλυ Κλαμπάκα

Έντα Γκάμπλερ σε σκηνοθεσία Δ. Καραντζά 2024-25
Γκέλυ Κλαμπάκα

Έντα Γκάμπλερ σε σκηνοθεσία Δ. Καραντζά 2024-25
Γκέλυ Κλαμπάκα

Έντα Γκάμπλερ σε σκηνοθεσία Δ. Καραντζά 2024-25
Γκέλυ Κλαμπάκα

Έντα Γκάμπλερ σε σκηνοθεσία Δ. Καραντζά 2024-25
Γκέλυ Κλαμπάκα

Έντα Γκάμπλερ σε σκηνοθεσία Δ. Καραντζά 2024-25
Γκέλυ Κλαμπάκα

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Λεωφορείο ο Πόθος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 130 '

Η έκπτωτη μεγαλοαστή Μπλανς Ντιμπουά, που ερμηνεύει η διακεκριμένη με 2ο βραβείο γυναικείας ερμηνείας στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού του «α» Αλ. Καλτσίκη, αντιπαρατίθεται με τον Πολωνό σύζυγο της αδερφής της Στέλλας, Στάνλεϊ Κοβάλσκι, όταν καταφθάνει ξαφνικά στη Νέα Ορλεάνη για να μείνει μαζί τους. Η συντριπτική σύγκρουση των δύο κόσμων, αυτού των ψευδαισθήσεων και της προσκόλλησης στο παρελθόν, στη φαντασίωση της ευημερίας, κι εκείνου της επιβίωσης, της ορμής και του πραγματισμού, εγείρει μεγάλα ερωτήματα περί κοινωνικής, φυλετικής και ταξικής ανισότητας. Η Μπλανς σ’ αυτόν τον τερματικό σταθμό που την αφήνει το λεωφορείο με το παράδοξο όνομα "Πόθος", θα έρθει αντιμέτωπη με το τραύμα της και όλες τις ανεκπλήρωτες επιθυμίες της.

Έντα Γκάμπλερ

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 120 '

Η εμβληματική Έντα ανατινάζει το σύστημα των μικροαστικών αντιλήψεων της κοινωνίας μας, σε μια παράσταση που «ξαναδιαβάζει» το αριστούργημα του Ίψεν με τη θέση της γυναίκας στο επίκεντρο. Η Έντα (πρώην Γκάμπλερ, νυν Τέσμαν) προσπαθεί να βρει απάντηση και λόγο ύπαρξης σε ένα στείρο και αυστηρά δομημένο περιβάλλον στο οποίο οι άνθρωποι - απονεκρωμένοι τυφλοί - ζουν μόνο για να εκπληρώνουν την αποστολή και την ταυτότητα τους. Η Έντα χωρίς αποστολή και χωρίς ταυτότητα, βαθιά χωμένη στο ρομαντισμό - που αποστρέφεται την πραγματικότητα και την φθορά της - παλεύει να βρει πως θα ενταχθεί στην τρέχουσα ζωή. Σε μια κοινωνία που ζητά από τις γυναίκες να είναι σύζυγοι, μητέρες, εξαρτημένες πάντα από έναν άνδρα, η Έντα θα δοκιμάσει ένα παιχνίδι ορίων και ακραίου ρομαντισμού, επιζητώντας και τελικά βρίσκοντας την απάντηση της για τη ζωή και την ασφυξία της.

Προσκήνιο

Καπνοκοπτηρίου 8 & Στουρνάρη, Πολυτεχνείο

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"(Love me) Tinder": Δίγλωσση performance στο Theatre of the No

"Μπορεί ο έρωτας να επιβιώσει όταν το μόνο που κάνουμε είναι swipe;", διερωτάται η κωμωδία καταστάσεων του Νίκου Φυτά γύρω από τον έρωτα στο Theatre of the No.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
19/11/2025

Σε αυτό το τεύχος έχεις όλη τη θεατρική σεζόν στα χέρια σου

Πιστή στο ραντεβού της με το θεατρόφιλο κοινό, η αγαπημένη σας ετήσια έκδοση "Θέατρο" κυκλοφορεί την Πέμπτη 20/11, δωρεάν μαζί με το "αθηνόραμα"!

Σαλόνια Γλώσσας στο Εθνικό: Γνωριμία με τη σύγχρονη ελληνική γραφή και το "Μαύρο Κουτί"

Τα "Σαλόνια Γλώσσας" του Εθνικού Θεάτρου είναι μια δράση που μετατρέπει τον θεατρικό χώρο σε εργαστήριο ιδεών, φέρνοντας σε διάλογο τη γλώσσα, την τέχνη και τον κόσμο γύρω μας και το επόμενο ραντεβού θα πραγματοποιηθεί 30 Νοεμβρίου με τις Δανάη Λιοδάκη και Μυρτώ Αλικάκη.

Το αιχμηρό έργο του Τριαρίδη επιστρέφει: Συζήτηση με τη Μάγδα Φύσσα στο Θέατρο Olvio

Το έργο του Θανάση Τριαρίδη "Να ξέρετε πως αυτό που ακούτε είναι σφύριγμα τρένου", που σημάδεψε τις δύο προηγούμενες σεζόν, επιστρέφει στο Θέατρο Olvio με νέες συζητήσεις, συμμετοχή της Μάγδας Φύσσα και μια υποψηφιότητα στα βραβεία της Ένωσης Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών.

Τρίτο Στεφάνι: Η ατμόσφαιρα της παράστασης μέσα από νέες φωτογραφίες

Οι νέες φωτογραφίες από το "Τρίτο Στεφάνι" αποκαλύπτουν την ατμοσφαιρική, στοχαστική ματιά του Στάθη Λιβαθινού και της ομάδας του, που μεταμορφώνουν το κλασικό κείμενο του Ταχτσή σε μια ζωντανή, ποιητική παράσταση.

"Λεωφορείο ο πόθος"- Η επιστροφή Καραντζά και οι δύο πρωταγωνιστές

Η επανάληψη του "Λεωφορείου ο πόθος" στο Προσκήνιο σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά φωτίζεται από τη βραβευμένη ερμηνεία της Αλεξίας Καλτσίκη, ενώ ο Αινείας Τσαμάτης μιλά για τον Στάνλεϊ και τη σκηνική σύγκρουση που καθορίζει την παράσταση.

"Κέικ": ένα comfort food για την ανθρώπινη συμπεριφορά

Ως guest editor, ο συγγραφέας Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης παρομοιάζει το έργο του "Κέικ", που παίζεται στο Εμπορικόν με το απόλυτο comfort food: οικείο, τρυφερό και αληθινό. Όπως ένα γλύκισμα που ξυπνά μνήμες, έτσι και το έργο του αποκαλύπτει ανθρώπινες αδυναμίες, συγκρούσεις και τη γλύκα της συμφιλίωσης.