
Όσοι επιβιβάστηκαν και ταξίδεψαν με το "Λεωφορείο ο πόθος” του Τενεσί Ουίλιαμς σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Καραντζά με πρωταγωνιστές τους Αλεξία Καλτσίκη, Άρη Μπαλή, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Βασίλη Μαγουλιώτη , Γιάννη Κόραβο και Ιωάννα Ραμπαούνη μιλούν για μια συγκλονιστική παράσταση. Η κριτικός του "α” Τώνια Καράογλου βαθμολόγησε την παράσταση που παίζεται στο Θέατρο Προσκήνιο με πέντε αστέρια και μεταξύ άλλων στην κριτική της υπογραμμίζει: "Εξαιρετικές ερμηνείες και αριστουργηματική σκηνοθετική απόδοση του διάσημου έργου, που αναδεικνύει όλη τη δυναμική του συγγραφικού σύμπαντος, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί το δικό της διακριτό στίγμα”. Η Μπλανς Ντιμπουά, η πρωταγωνίστρια στο συγκλονιστικό έργο του Ουίλιαμς παλεύει με την αποδοχή και την κοινωνική παρακμή και ερμηνεύεται εξαιρετικά από την Αλεξία Καλτσίκη. Από τις 30 Ιανουαρίου, την ίδια σκηνή, θα μοιράζεται μια ακόμα εμβληματική ηρωίδα, η "Έντα Γκάμπλερ” του Χένρικ Ίψεν.

Ο Δημήτρης Καραντζάς ανεβάζοντας στη σκηνή του θεάτρου Προσκήνιο ένα ακόμα εμβληματικό έργο που έχει στο επίκεντρο μια αθάνατη κλασική ηρωίδα, την Έντα Γκάμπλερ, μια γυναίκα που χαρακτηρίζεται από την αναζήτηση ελευθερίας και ταυτότητας μέσα σε έναν ασφυκτικό κόσμο, μοιάζει να δημιουργεί ένα διάλογο σχετικά με την έννοια της γυναικείας δύναμης, την ανάγκη για "ομορφιά" και τρυφερότητα σε έναν πιεστικό κόσμο. Ο Χένρικ Ίψεν και ο Τένεσι Ουίλιαμς, παρόλο που προέρχονται από διαφορετικές εποχές και πολιτισμούς, έχουν κοινά χαρακτηριστικά στις δραματουργικές τους προσεγγίσεις και θεματολογίες.

Η Έντα Γκάμπλερ και η Μπλανς Ντιμπουά είναι εξαιρετικά παραδείγματα αυτής της εμβάθυνσης, καθώς και οι δύο χαρακτηρίζονται από τραγική εσωτερική σύγκρουση, παλεύουν για την ταυτότητά τους μέσα σε κόσμους που τις απορρίπτουν ή τις εκμεταλλεύονται.
Η Ανθή Ευστρατιάδου θα ερμηνεύσει την Έντα, κόρη του πεθαμένου πια αριστοκράτη στρατηγού Γκάμπλερ, καλομαθημένη αλλά χωρίς χρήματα, γνωστή για την ομορφιά αλλά και την έπαρσή της. Η Εντα, αναζητώντας σύζυγο με μεγάλες προοπτικές που να της ξαναδώσει κοινωνική και οικονομική αίγλη, ενώ ερωτεύεται τον φτωχό επιστήμονα - συγγραφέα Άιλερτ Λεβμποργκ (Έκτορας Λιάτσος), λόγω της κοινωνικής κατωτερότητάς του δεν ανταποκρίνεται στον έρωτά του και παντρεύεται τον ερωτευμένο μαζί της, ορφανό από παιδί, μεγαλωμένο από τις μικροαστές ανύπαντρες θείες του, υποψήφιο για καθηγητική έδρα, Τέσμαν (Φιντέλ Ταλαμπούκας). Τον κυνικό δικαστικό Μπρακ ερμηνεύει ο Χρήστος Λούλης, την Κυρία Έλβστεντ η Ιωάννα Δεμερτζίδου και την Δεσποινίδα Τέσμαν η Τζωρτζίνα Δαλιάνη.

Οι πρόβες έχουν ξεκινήσει και από τις φωτογραφίες των προβών φαίνεται πως ο σκηνικός χώρος είναι ένα μεγαλοαστικό σπίτι υπό ανακαίνιση. Ένα ημιτελές σπίτι υπό ολική αναδιαμόρφωση, ένας ρευστός τόπος, χωρίς ταυτότητα με όλες τις πιθανότητες ανοιχτές - ακριβώς όπως είναι η Έντα Γκάμπλερ. Το σκηνικό είναι της Μαρίας Πανουργιά και τα κοστούμια της Ιωάννας Τσάμη. Την κίνηση επιμελείται ο Τάσος Καραχάλιος, η μoυσική είναι του Γιώργου Ραμαντάνη και οι φωτισμοί του Δημήτρη Κασιμάτη.
Οι προπωλήσεις εισιτηρίων γίνονται μέσω της πλατφόρμας more.com.: "Έντα Γκάμπλερ” εδώ και "Λεωφορείο ο πόθος” εδώ. Μάλιστα, λόγω των sold-out η παράσταση "Λεωφορείο ο πόθος" συνεχίζει με διπλές παραστάσεις: κάθε Κυριακή (5 μ.μ. & 8.30 μ.μ.) και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 8.30 μ.μ.
Δείτε φωτογραφίες από τις πρόβες της '"Έντα Γκάμπλερ"








Περισσότερες πληροφορίες
Λεωφορείο ο Πόθος
Η έκπτωτη μεγαλοαστή Μπλανς Ντιμπουά αντιπαρατίθεται με τον Πολωνό σύζυγο της αδερφής της Στέλλας, Στάνλεϊ Κοβάλσκι, όταν καταφθάνει ξαφνικά στη Νέα Ορλεάνη για να μείνει μαζί τους. Η συντριπτική σύγκρουση των δύο κόσμων, αυτού των ψευδαισθήσεων και της προσκόλλησης στο παρελθόν, στη φαντασίωση της ευημερίας, κι εκείνου της επιβίωσης, της ορμής και του πραγματισμού, εγείρει μεγάλα ερωτήματα περί κοινωνικής, φυλετικής και ταξικής ανισότητας. Η Μπλανς σ’ αυτόν τον τερματικό σταθμό που την αφήνει το λεωφορείο με το παράδοξο όνομα "Πόθος", θα έρθει αντιμέτωπη με το τραύμα της και όλες τις ανεκπλήρωτες επιθυμίες της.
Έντα Γκάμπλερ
Η εμβληματική Έντα ανατινάζει το σύστημα των μικροαστικών αντιλήψεων της κοινωνίας μας, σε μια παράσταση που «ξαναδιαβάζει» το αριστούργημα του Ίψεν με τη θέση της γυναίκας στο επίκεντρο. Η Έντα (πρώην Γκάμπλερ, νυν Τέσμαν) προσπαθεί να βρει απάντηση και λόγο ύπαρξης σε ένα στείρο και αυστηρά δομημένο περιβάλλον στο οποίο οι άνθρωποι - απονεκρωμένοι τυφλοί - ζουν μόνο για να εκπληρώνουν την αποστολή και την ταυτότητα τους. Η Έντα χωρίς αποστολή και χωρίς ταυτότητα, βαθιά χωμένη στο ρομαντισμό - που αποστρέφεται την πραγματικότητα και την φθορά της - παλεύει να βρει πως θα ενταχθεί στην τρέχουσα ζωή. Σε μια κοινωνία που ζητά από τις γυναίκες να είναι σύζυγοι, μητέρες, εξαρτημένες πάντα από έναν άνδρα, η Έντα θα δοκιμάσει ένα παιχνίδι ορίων και ακραίου ρομαντισμού, επιζητώντας και τελικά βρίσκοντας την απάντηση της για τη ζωή και την ασφυξία της.