
"Η Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της"
Το σπουδαίο έργο του Μπρεχτ σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού (από 4/12). Στην παράσταση ξανασυναντιέται με την Μπέττυ Αρβανίτη, που αναλαμβάνει το ρόλο της τυχοδιώκτριας Άννα Φρίλινγκ, και έναν ωραίο θίασο, ενώ την πρωτότυπη μουσική υπογράφει ο Θοδωρής Αμπαζής. Ο Γερμανός συγγραφέας περιγράφει συμβάντα που διαδραματίζονται κατά τη διάρκεια του Τριακονταετούς Πολέμου στην Ευρώπη ως κραυγή αγωνίας για τον επερχόμενο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, που ξέσπασε έναν μόλις χρόνο μετά τη συγγραφή του έργου.

"Καλιφόρνια Ντρίμιν, 20 χρόνια μετά"
H συνέχεια του εμβληματικού έργου του Βασίλη Κατσικονούρη, το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε πριν από δύο δεκαετίες. Με κωμικό αλλά και τρυφερό βλέμμα, το έργο παρακολουθεί τη ζωή των χαρακτήρων που μεγάλωσαν με τα όνειρα και τις απογοητεύσεις μιας "χαμένης γενιάς". Οι ήρωες του έργου, σαραντάρηδες πλέον, επανεμφανίζονται στη σκηνή με όλες τις δυσκολίες, τις αλλαγές, αλλά και τη διάθεση να κυνηγήσουν το… όνειρο. Ο Σταύρος Καραγιάννης σκηνοθετεί και συμπρωταγωνιστεί με τους Αλέξανδρο Μπουρδούμη, Λένα Δροσάκη και Σίλια Μουστάκη. (Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, από 4/12)

"Η μέρα της φούστας"
Η Ζωή Χατζηαντωνίου σκηνοθετεί αυτή την παράσταση που είναι βασισμένη στο έργο του Ζαν-Πολ Λίλιενφελντ, ένα έντονο ψυχολογικό δράμα που θίγει ζητήματα εκπαίδευσης, πολιτισμικών συγκρούσεων και έμφυλης βίας. Η Θεοδώρα Τζήμου ενσαρκώνει μια καθηγήτρια που, εξουθενωμένη από τη βία και την αδιαφορία της τάξης της, οδηγείται σε μια ακραία πράξη. Το έργο συνδυάζει χιούμορ και τραγικότητα, αναδεικνύοντας τη βαθιά απογοήτευση ενός ανθρώπου που παλεύει με τις προκλήσεις του εκπαιδευτικού συστήματος. Η παράσταση αφιερώνεται στην ακτιβίστρια Αχού Νταριέι. (Δίπυλο, από 28/11)

"Η κίτρινη ταπετσαρία"
Ένα δυνατό σχόλιο πάνω στη θέση της γυναίκας, την ψυχική καταπίεση και τις κοινωνικές νόρμες καταθέτει στο έργο της η Σάρλοτ Πέρκινς Γκίλμαν, αποτυπώνοντας την ιστορία μιας γυναίκας που καθηλώνεται σε μια απομόνωση που της επιβάλλει ο σύζυγός της, υποτίθεται για τη "θεραπεία" της. Το έργο διασκευάζει η Κατερίνα Λουκίδου και σκηνοθετεί η Φραντσέσκα Μινουτόλι, με έντονα εικαστικά στοιχεία και μουσική του Γιώργου Βαρσαμάκη. Πρωταγωνιστεί η Μαρία Μαλταμπέ. (Αλκμήνη, από 28/11)

"Εννιά"
Δύο γυναίκες (Ναταλία Στυλιανού και Αγγελική Καρυστινού), συνδεδεμένες με άγνωστο δεσμό, είναι κλεισμένες σε έναν απροσδιόριστο χώρο και προσπαθούν να αποκωδικοποιήσουν το μυστηριώδη αριθμό "9", σε ένα ιδιόμορφο whodunit, όπου ο στόχος δεν είναι η αποκάλυψη του δολοφόνου, αλλά η ανακάλυψη της βαθύτερης αλήθειας. "Μερικές φορές τα όνειρα γλιστρούν στην καθημερινότητα και μας στοιχειώνουν", λέει ο συγγραφέας Δημήτρης Τσεκούρας για το παράδοξο θρίλερ του, το οποίο σκηνοθετεί η Θωμαΐς Τριανταφυλλίδου. (Θέατρο Φούρνος, από 2/12).
Περισσότερες πληροφορίες
Η Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της
Η ιστορία της τυχοδιώκτριας Άννα Φρίλινγκ που εκμεταλλεύεται τον πόλεμο για να επιβιώσει, πουλώντας αγαθά στους στρατιώτες, ενώ μάταια προσπαθεί να προστατεύσει τα τρία παιδιά της. Θέλοντας να παρουσιάσει «την κοινωνία ως ικανή να αλλάξει», ο Μπρεχτ περιγράφει συμβάντα που διαδραματίζονται κατά τη διάρκεια του Τριακονταετούς Πολέμου στην Ευρώπη, ως μια παραβολική αντιπολεμική κραυγή για τον επερχόμενο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, καθώς το έργο γράφτηκε στη Σκανδιναβία το 1938-1939. Στον πρώτο Μπρεχτ της πορείας του Στάθη Λιβαθινού, η μουσική και τα τραγούδια της παράστασης παρουσιάζονται σε μια νέα εκδοχή -και όχι εκείνη του Πάουλ Ντεσάου- με την υπογραφή του Θοδωρή Αμπαζή.
Καλιφόρνια ντρίμιν, 20 χρόνια μετά
Οι τέσσερις αγαπημένοι εικοσάρηδες -Ντίνος, Άρης, Βουβού και Κική- που πλέον έχουν σαρανταρίσει, επιστρέφουν στο σίκουελ του εμβληματικού έργου του Βασίλη Κατσικονούρη είκοσι χρόνια μετά, καταθέτοντας ένα σαρκαστικό σχόλιο για την κρίση που δεν τελειώνει ποτέ. Δεν έχουν αλλάξει καθόλου. Ψάχνουν πάντα τη μαγική ευκαιρία για να πιάσουν την καλή χωρίς να κοπιάσουν. Θα τα καταφέρουν αυτή τη φορά να φτάσουν στη δική τους γη της Επαγγελίας, την Καλιφόρνια;
Η μέρα της φούστας
Η απόγνωση της Σόνιας, μιας καθηγήτριας λογοτεχνίας σε ένα δημόσιο λύκειο με παραβατικούς μαθητές, οδηγεί το καταιγιστικό έργο που βασίζεται στην ομότιτλη ταινία του Ζαν-Πολ Λίλιενφελντ. Η ηρωίδα στοχοποιείται γιατί δε συμμορφώνεται με τις υποδείξεις του Διευθυντή να μην φορούν φούστα οι καθηγήτριες και οι μαθήτριες. Ένα τυχαίο συμβάν κάποιο πρωί θέτει σε κίνηση μια σειρά απρόβλεπτων εξελίξεων. Η Σόνια κρατά ομήρους τους μαθητές της τάξης και τους κάνει μάθημα θεάτρου διά της βίας. Η κατάσταση ξεφεύγει από τον έλεγχό της καταλήγοντας σε ένα μεταδραματικό φινάλε. Το έργο με στοιχεία ψυχολογικού θρίλερ, επικού θεάτρου και δομή αρχαίου δράματος, εκτυλίσσεται μέσα από μια σειρά κωμικοτραγικών επεισοδίων όπου οι ρόλοι θυτών και θυμάτων εναλλάσονται διαρκώς γεννώντας ερωτήματα που αφορούν τη δύναμη της βίας και τη διαχείριση της ανθρώπινης ελευθερίας.
Η κίτρινη ταπετσαρία
Σύγχρονη μεταφορά του γοτθικού μυθιστορήματος-φόρος τιμής στο φεμινιστικό κίνημα από την Σάρλοτ Πέρκινς Γκίλμαν, γραμμένο το 1890, με κεντρική ηρωίδα μια γυναίκα με επιλόχεια κατάθλιψη που έρχεται αντιμέτωπη με μια πατριαρχική αντίληψη περί θεραπείας. Μια γυναίκα σε καταγράφει την αλληλεπίδρασή της με τα αφηρημένα σχέδια της κίτρινης ταπετσαρίας του δωματίου της. Η ταπετσαρία την καταλαμβάνει και την οδηγεί σταδιακά σε μία απελευθέρωση. Το έργο αναδεικνύει τις κοινωνικές παραμέτρους της επιλόχειας κατάθλιψης που προκύπτουν από τις έμφυλες ανισότητες και φωτίζει ανεπίλυτα τραύματα των γυναικών που σχετίζονται με την αναπαραγωγή και παραγνωρίζονται από την ιατρική διαδικασία και τη δημόσια συζήτηση.
Εννιά
Ένα παράδοξο whodunit με ατμόσφαιρα θρίλερ, όπου δύο γυναίκες είναι καταδικασμένες σε μία αιώνια αναζήτηση ενός γρίφου. Ένας συγγραφέας νεκρός, ένα χαμένο χειρόγραφο και ο αριθμός εννιά που στοιχειώνει τις ζωές των ηρωίδων ορίζουν το έργο που ακροβατεί ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία.