"Ανεξάρτητα κράτη" σε μία κοινωνία που περιορίζει την ελευθερία

Νέες φωτογραφίες από τα "Ανεξάρτητα κράτη" του Αντώνη Τσιοτσιόπουλου, σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη και παραγωγή του Θεάτρου Του Νέου Κόσμου.

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΡΑΤΗ 2024-25 ©Ελίνα Γιουνανλή ©Ελίνα Γιουνανλή

Η αφαιρετική και άμεση δραματουργία βασισμένη στην καθημερινότητα, που φέρνει στο προσκήνιο την ουσία των χαρακτήρων ενδιαφέρει τόσο τον συγγραφέα και ηθοποιό Αντώνη Τσιοτσιόπουλο, όσο και τον σκηνοθέτη Γιώργο Παλούμπη. Ένα ακόμα κοινό χαρακτηριστικό των δύο δημιουργών είναι ο τρόπος με τον οποίο "κοιτούν” την κοινωνία κι όσα απασχολούν τον σύγχρονο άνθρωπο, όπως είναι οι οικογενειακές σχέσεις, η απομόνωση, οι μοιραίες συγκρούσεις, εσωτερικές ή εξωτερικές. 

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΡΑΤΗ 2024-25
©Ελίνα Γιουνανλή

"Μετά τον "Κωλόκαιρο”, μία από τις πιο επιτυχημένες και πολυσυζητημένες παραστάσεις των τελευταίων ετών, o Γιώργος Παλούμπης και ο Αντώνης Τσιοτσιόπουλος συνεχίζουν την πολύχρονη δημιουργική συνεργασία τους. Φέτος αντλούν έμπνευση από την κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα της Ελλάδας στο μεταίχμιο των δεκαετιών του ‘70 και ‘80, και ρίχνοντας μια λοξή ματιά σε πραγματικά (ίσως) γεγονότα φέρνουν επί σκηνής στο θέατρο Χώρα τα "Ανεξάρτητα Κράτη”: ένα δημοσιογραφικό δράμα φτιαγμένο με τα υλικά εκείνα που κάνει το έργο τους να ξεχωρίζει: τον ωμό ρεαλισμό, τη σκληρή γλώσσα και το αιχμηρό χιούμορ”. 

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΡΑΤΗ 2024-25
©Ελίνα Γιουνανλή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΡΑΤΗ 2024-25
©Ελίνα Γιουνανλή

Είναι μία ακόμα θεατρική παραγωγή του Θεάτρου Του Νέου Κόσμου και οι ηθοποιοί Θάνος Αλεξίου, Στέλιος Δημόπουλος, Βασιλική Διαλυνά, Άλκηστις Ζιρώ, Ελεάνα Καυκαλά, Μάκης Παπαδημητράτος, Στάθης Σταμουλακάτος, Αντώνης Τσιοτσιόπουλος αναλαμβάνουν, μέσα από τους χαρακτήρες που ερμηνεύουν, να  αναδείξουν το θέμα της ανεξαρτησία και της προσωπικής ελευθερίας μέσα σε αδιέξοδες κοινωνικές συνθήκες, ενσαρκώνουν πρόσωπα που προσπαθούν να βρουν τον δικό τους χώρο αυτονομίας μέσα σε μια κοινωνία που τους περιορίζει.

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΡΑΤΗ 2024-25
©Ελίνα Γιουνανλή

Η υπόθεση

Δεκέμβριος 1977. Ο γιατρός Βασίλης Τσιρώνης μετά από καταδίωξη της αστυνομίας, κλείνεται στο διαμέρισμά του στο Φάληρο μαζί με την οικογένειά του, αρνείται να παραδοθεί και κατόπιν τετράμηνης πολιορκίας το κηρύσσει "Ανεξάρτητο Κράτος”. 11 Ιουλίου 1978. Τρίτη ξημερώματα γύρω στις 4:00. Στα γραφεία γνωστής εφημερίδας φτάνει η είδηση του θανάτου του γιατρού μετά από την εντολή του υπουργείου δημόσιας τάξης για επέμβαση και λήξη της πολιορκίας. Μέσα σε αυτά τα γραφεία, γινόμαστε μάρτυρες της ζωής των δημοσιογράφων του οργανισμού από εκείνη την ημέρα, μέχρι και την επέτειο του θανάτου του Βασίλη Τσιρώνη ακολουθώντας την φανταστική ιστορία της Μαρίας Θεοφίλου, μιας νεαρής δημοσιογράφου η οποία γοητευμένη από την περίπτωση του  γιατρού, αποφασίζει να εισχωρήσει στην υπόθεση και να μάθει την αλήθεια σχετικά με τις συνθήκες του θανάτου του. Ήταν αυτοκτονία όπως ισχυρίστηκε η αστυνομία ή κρατική δολοφονία; Η αναζήτηση για την αξία της αλήθειας και την θέση της γυναίκας μέσα σε ένα πλήρως ανδροκρατούμενο περιβάλλον προωθεί τα γεγονότα, κάτω από την βαριά σκιά του κρατικού και παρακρατικού μηχανισμού.

Προπώληση: more.com

Δείτε φωτογραφίες από την παράσταση:

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΡΑΤΗ 2024-25
©Ελίνα Γιουνανλή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΡΑΤΗ 2024-25
©Ελίνα Γιουνανλή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΡΑΤΗ 2024-25
©Ελίνα Γιουνανλή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΡΑΤΗ 2024-25
©Ελίνα Γιουνανλή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΡΑΤΗ 2024-25
©Ελίνα Γιουνανλή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΡΑΤΗ 2024-25
©Ελίνα Γιουνανλή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΡΑΤΗ 2024-25
©Ελίνα Γιουνανλή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΡΑΤΗ 2024-25
©Ελίνα Γιουνανλή

ΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΚΡΑΤΗ 2024-25
©Ελίνα Γιουνανλή

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ανεξάρτητα κράτη

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 110 '

Στο δημοσιογραφικό δράμα με φόντο τον Δεκέμβριο του 1977, ένας γιατρός κλείνεται μαζί με την οικογένειά του στο διαμέρισμα τους επί τέσσερις μήνες μετά από καταδίωξη της αστυνομίας και αρνείται να παραδοθεί, κηρύσσοντάς το «ανεξάρτητο κράτος». 11 Ιουλίου 1978. Τρίτη, ξημερώματα γύρω στις τέσσερις. Στα γραφεία γνωστής εφημερίδας φτάνει η είδηση του θανάτου του γιατρού μετά από εντολή του υπουργείου Δημόσιας Τάξης για επέμβαση και τερματισμό της πολιορκίας. Μέσα σε αυτά τα γραφεία γινόμαστε μάρτυρες της ζωής των δημοσιογράφων του οργανισμού, από την πρώτη μέρα του εγκλεισμού μέχρι και τον θάνατο του Βασίλη Τσιρώνη, ακολουθώντας τη φανταστική ιστορία της Μαρίας Θεοφίλου, μιας νεαρής δημοσιογράφου, η οποία γοητευμένη από την περίπτωση του γιατρού αποφασίζει να εισχωρήσει στην υπόθεση και να μάθει την αλήθεια σχετικά με τις συνθήκες του θανάτου του. Ήταν αυτοκτονία, όπως ισχυρίστηκε η αστυνομία, ή κρατική δολοφονία;

Χώρα

Αμοργού 20

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Χορός: Όσα πρέπει να ξέρετε για τα 100 χρόνια Μάρθα Γκράχαμ στο Μέγαρο

Έφτασε η ώρα της πρεμιέρας για το χορευτικό γεγονός της χρονιάς: Όλα όσα μάθαμε στη συνέντευξη τύπου για την επετειακή παράσταση "The First and the Future" που έφερε την Martha Graham Dance Company στην Αθήνα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
21/11/2025

Φωτογραφίες από τον σαγηνευτικό "Dracula" στο θέατρο Πόρτα

Ο μύθος του Δράκουλα ζωντανεύει επί σκηνής από μια ομάδα εξαιρετικών ηθοποιών με την υπογραφή του Θάνου Παπακωνσταντίνου.

"Η ράβδος"- Τελευταίες παραστάσεις στο Οδού Κυκλάδων

Ένα έργο που διεγείρει τη σκέψη και ανοίγει θέματα προς συζήτηση και προβληματισμό "Η ράβδος" του Ρέιβενχιλ, παρουσιάζεται για λίγο ακόμα στο Θέατρο Οδού Κυκλάδων "Λευτέρης Βογιατζής" με πρωταγωνιστή τον Άρη Λεμπεσόπουλο.

"Taniko"- κρασί στο χέρι, αγγλικοί υπέρτιτλοι στη σκηνή

Το "Taniko" δίνει τις τελευταίες παραστάσεις του με εκλεκτό κρασί και αγγλικούς υπέρτιτλους, προσκαλώντας το κοινό σε μια ιδιαίτερη πρόταση στο Studio Μαυρομιχάλη.

Σε αυτό το τεύχος έχεις όλη τη θεατρική σεζόν στα χέρια σου

Πιστή στο ραντεβού της με το θεατρόφιλο κοινό, η αγαπημένη σας ετήσια έκδοση "Θέατρο" κυκλοφορεί σήμερα, Πέμπτη 20/11, δωρεάν μαζί με το "αθηνόραμα"!

"Φαέθων" του Δημητριάδη: Η οικογένεια ως πεδίο μάχης

Εμπνευσμένος από τον αρχαίο μύθο του Φαέθοντα, ο τίτλος του έργου του Δημήτρη Δημητριάδη παραπέμπει στην επικίνδυνη πορεία από το σκοτάδι προς την αναλαμπή. Το έργο που μετατρέπει την οικογενειακή βία σε κοσμική σύγκρουση ανάμεσα στο Φως και στο Σκοτάδι ανεβαίνει από τη Χρύσα Καψούλη.

Στην πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ: Όταν η αλήθεια αρχίζει να γεμίζει το χώρο

Η πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση μάς έδειξε πώς μια ευφυής μεταγραφή μπορεί να ανανεώσει το αρχαίο δράμα και να το μεταφέρει στο σήμερα με οξυδέρκεια. Το έργο χτίζεται αθόρυβα, η αλήθεια κατακλύζει τη σκηνή σαν αναπόφευκτη αποκάλυψη, κι εσύ δεν μπορείς να μη σκέφτεσαι τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων.