Φρέσκα νέα από το Φεστιβάλ Αθηνών: Εξωστρέφεια, Open plan, Grape - Greek Agora of Performance

Το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου διευρύνει τους ορίζοντες εξωστρέφειάς του κοιτάζοντας προς την Ασία και συνεχίζει το Open Plan, τη δημοφιλή σειρά δημιουργικών εργαστηρίων του.

Κατερίνα Ευαγγελάτου 2024-25

Η δραστήρια Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου Κατερίνα Ευαγγελάτου μεταξύ άλλων επενδύει στην εξωστρέφεια και την υποστηρίζει με πολλούς τρόπους. Πρόσφατα μαζί με τον Γενικό Διευθυντή του Φεστιβάλ Ιωάννη Καπλάνη συμμετείχαν ως προσκεκλημένοι ομιλητές σε σημαντικές διοργανώσεις για τις παραστατικές τέχνες στην Κορέα και την Κίνα, όπου είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν την ιστορία και τις δράσεις του Φεστιβάλ καθώς και τις προτάσεις τους για συνεργασία με τις δύο αυτές χώρες. Στο 2024 Performing Arts Market Seoul, τη μεγαλύτερη διεθνή αγορά για τις παραστατικές τέχνες της Κορέας, η Κατερίνα Ευαγγελάτου απηύθυνε τον εναρκτήριο χαιρετισμό μαζί με τον Υφυπουργό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Τουρισμού της Κορέας Yong Ho Sung και στο China Shanghai International Performing Arts Festival, στο πλαίσιο του οποίου πραγματοποιήθηκε το International Urban Culture Dialogue 2024 στη Σαγκάη, ήταν μεταξύ των κεντρικών ομιλητών της εναρκτήριας εκδήλωσης.

Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, εξωστρέφεια 20204-25

Παρουσίαση του grape - Greek Agora of Performance

"Αποστολή μας", επεσήμανε η Κατερίνα Ευαγγελάτου, "είναι να φέρουμε το κοινό του Φεστιβάλ σε επαφή με κορυφαίους καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο και ταυτόχρονα να εξοικειώσουμε τους θεατές με νέες, τολμηρές προσεγγίσεις του Αρχαίου Δράματος, που αποτελεί την κλασική μας παράδοση". Παρουσίασε το grape - Greek Agora of Performance, την ελληνική "Αγορά" για την προώθηση και προβολή των ελληνικών παραστατικών τεχνών στο εξωτερικό. "Η Αγορά κατά την αρχαιότητα ήταν σημαντικός τόπος συνάντησης, διαλόγου και ελεύθερης ανταλλαγής απόψεων. Για εμάς είναι σημαντικό τέτοιου είδους πλατφόρμες να διατηρούν κάτι από την ουσία της αρχαίας Αγοράς και να μην είναι τόποι εμπορικών συναλλαγών". Τελευταίος σταθμός της επίσκεψης της Κατερίνας Ευαγγελάτου στην Ασία ήταν το Wuzhen Theatre Festival 2024.

Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, εξωστρέφεια 2024-25

Ως μέλος της ελληνικής αποστολής στο εξωτερικό ο Γενικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Ιωάννης Καπλάνης,  κατά την επίσκεψη του στην Κίνα ως προσκεκλημένος ομιλητής στην τελετή έναρξης του 23ου China Shanghai International Arts Festival μίλησε για την εξωστρέφεια του Φεστιβάλ μέσα από διεθνείς συνεργασίες και τη συμμετοχή σε πρωτοποριακά ερευνητικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως το Erasmus + και το Horizon Europe. Ο κύριος Καπλάνης είπε: "Συνεργαζόμαστε με θέατρα, πολιτιστικούς και επιστημονικούς φορείς από όλη την Ευρώπη. Στόχος μας είναι η δημιουργία ενός δυναμικού δικτύου που προάγει την πολιτισμική ανταλλαγή, και γεφυρώνει τις τέχνες με την πρωτοπορία, την τεχνολογία, την προσβασιμότητα και τη βιωσιμότητα. Αυτές οι πρωτοβουλίες παρέχουν πρόσβαση σε πηγές χρηματοδότησης και συμβάλλουν στην προβολή του Φεστιβάλ σε διεθνές επίπεδο, ενισχύοντας την ακτινοβολία του".

Παρουσίασε τους άξονες της πράσινης πολιτικής του Φεστιβάλ για τη μείωση του περιβαλλοντικού του "αποτυπώματος", όπως η ενίσχυση της ανακύκλωσης, η επαναχρησιμοποίηση υλικών με δημιουργικούς τρόπους, αλλά και η ευαισθητοποίηση του κοινού στα θέματα αυτά. Επίσης, υπογράμμισε τους τρόπους με τους οποίους το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου στοχεύει στην ενδυνάμωση κοινοτήτων και μεμονωμένων ευάλωτων ατόμων, φέρνοντας παραδείγματα συνεργασιών και εφαρμογής πρακτικών για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία και την αύξηση της προσβασιμότητας στους χώρους και τις παραστάσεις του. "Με το βλέμμα στραμμένο στην ερχόμενη επετειακή μας χρονιά για τα 70 χρόνια, κύριο μέλημά μας", είπε κλείνοντας την ομιλία του ο κύριος Καπλάνης, "είναι το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου να συνεχίσει την προσφορά του στον τόπο μας ως ένα φεστιβάλ ανοιχτό, συμπεριληπτικό, πράσινο, προσβάσιμο για όλες και όλους".

Open Plan 2021
 Φωτογραφία από παλιότερη διοργάνωση του Open Plan

Το Open Plan ως κομμάτι εξωστρέφειας και σύνδεσης με την κοινωνία

 

Καθιερωμένη για την πολύτιμη δυνατότητα που δίνει στο κοινό να έρθει σε επαφή με ευρύ φάσμα χειροτεχνικών και καλλιτεχνικών πρακτικών και αναγνωρισμένους επαγγελματίες από ξεχωριστούς χώρους, η πλατφόρμα Open Plan μένει και φέτος πιστή στη Μόδα, την Κεραμική και τον Χορό αλλά μας προσκαλεί ν’ ανακαλύψουμε επίσης το μαγικό σύμπαν του Χαρτιού και των ιδιαίτερων τεχνών και τεχνικών του.

Είναι σημαντικό το γεγονός ότι το Open Plan, η δημοφιλής σειρά δημιουργικών εργαστηρίων του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, πραγματοποιείται κατά τους φθινοπωρινούς και χειμερινούς μήνες  δωρεάν για το κοινό και η  επιστροφή του φέτος για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, έχει σταθερό άξονα τη σύνδεση σύγχρονης καλλιτεχνικής δημιουργίας και Αρχαίου Δράματος. "Εμπνεόμαστε φέτος από τον Διόνυσο και τον Απόλλωνα, αρχετυπικές μορφές που εκφράζουν τη δίνη των αντιθέσεων στις πηγές της καλλιτεχνικής δημιουργίας” υπογραμμίζουν οι υπεύθυνοι του προγράμματος. "Στον Φοίβο και τον Βάκχο αναγνωρίζει ο Νίτσε τις τρομερές αντίρροπες δυνάμεις που οδηγούν στη Γέννηση της τραγωδίας. Από τη μια, η απολλώνια αρμονία, το μέτρο, ο λόγος και το κάλλος του ονείρου, από την άλλη, η διονυσιακή μέθη, η έκσταση και η ενστικτώδης παραφορά. Μπορεί να νοηθεί η καλλιτεχνική διαδικασία χωρίς τη σύγκρουση αλλά και την άρρηκτη σχέση τάξης και αναρχίας, μεθόδου και ελευθερίας, δομής και αυθορμητισμού;

Αντλώντας έμπνευση από το λαμπρό και παντοδύναμο θεϊκό δίδυμο Διονύσου και Απόλλωνα, που συναντάμε σε ανεξάντλητα μυθολογικά επεισόδια και αδιαλείπτως στο Αρχαίο Δράμα, τα εργαστήρια του Open Plan μας καλούν να απελευθερώσουμε τη φαντασία μας και να ανακαλύψουμε σε αναπάντεχες εκφραστικές περιοχές την ένταση και τη χαρά της δημιουργίας. Η πλατφόρμα περιλαμβάνει το τρίπτυχο Morphés (Μόδα, κεραμική και τέχνες του χαρτιού) και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Χορού για εφήβους Ancient Future: Ο Διόνυσος συναντά τον Απόλλωνα”.

Τη θεατρολογική πλαισίωση των εργαστηρίων έχει αναλάβει η 'Έλλη Γαβριήλ, αριστούχος απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Η πλατφόρμα Οpen Plan πραγματοποιείται στο πλαίσιο του "Διεθνούς Δικτύου Αρχαίου Δράματος" του Υπουργείου Πολιτισμού.

Διαβάστε Επίσης



 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Για τον Χάρη Ρώμα, η ανάγκη να αισθανθούμε ορατοί είναι πιο βαθιά απ’ όσο νομίζουμε

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας του κωμωδίας "Η Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα" στο Coronet (από 4/12), ο Χάρης Ρώμας μιλά για τη συγγραφή, την υποκριτική, αλλά και για την πολιτική, αποκαλύπτοντας πώς συνδέει το χιούμορ με την κοινωνική κριτική και την προσωπική αλήθεια.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
07/12/2025

Χορεύουμε με την "Τοσοδούλα" στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Μια παράσταση για όλη την οικογένεια που βασίζεται στο παραμύθι "Τοσοδούλα" του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, σε σκηνοθεσία Γκάρι Σιβογιάν.

Συζήτηση για τους Αφροέλληνες με αφορμή την παράσταση "Άσπρο Μαύρο" στο Επί Κολωνώ

Οι συντελεστές της παράστασης "Άσπρο Μαύρο" συνομιλούν με τρεις καλεσμένους στην εκδήλωση - συζήτηση "Η Ορατότητα της Αφροελληνικής Κοινότητας στο Σύγχρονο Γίγνεσθαι".

"Μάρτυρας κατηγορίας"- Μυστήριο και αμείωτο σασπένς και 3η χρονιά στο "Δημήτρης Χορν"

Με ένα καστ γεμάτο ταλέντο και ενέργεια, η παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" ζωντανεύει το θρυλικό δικαστικό θρίλερ της Άγκαθα Κρίστι στο θέατρο "Δημήτρης Χορν". Για 3η χρονιά η ένταση και η αληθοφάνεια κρατούν το κοινό καθηλωμένο από την πρώτη στιγμή ως το συγκλονιστικό φινάλε.

"Το μεγάλο μας τσίρκο": Το ιστορικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη ξανά στα φώτα της σκηνής

Ο Πέτρος Ζούλιας σκηνοθετεί το έργο-σταθμός της θεατρικής και πολιτικής ιστορίας μας, σε μια μουσικοθεατρική υπερπαραγωγή, με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο επικεφαλής του πολυμελούς θιάσου.

Τιμητική βράβευση στον σκηνοθέτη και συγγραφέα Μπάμπη Πλαϊτάκη από τον οργανισμό Heritage & Museums

Προβολή της θεατρικής του παράστασης "Δείπνο με τον Μεγαλέξανδρο".

Η "Φόνισσα" σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αμπαζή

Η "Φόνισσα" εμπνέει τη νεοσύστατη Ομάδα "Φάος", που υπό τη σκηνοθεσία του Θοδωρή Αμπαζή μετατρέπει τον παπαδιαμαντικό λόγο σε μουσικοθεατρική παράσταση, φωτίζοντας εκ νέου τη σκοτεινή δύναμη του εμβληματικού έργου.