"Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί" για δεύτερη σεζόν!

Η ευφυής κωμωδία του Τομ Στόπαρντ επιστρέφει στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων-Λευτέρης Βογιατζής, μετά την μεγάλη επιτυχία στην πρώτη της παρουσίαση την περσινή σεζόν.

Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί

Η ευφυής κωμωδία του Τομ Στόπαρντ σε σκηνοθεσία του Στάθη Λιβαθινού -στην ιστορική μετάφραση του Μίνου Βολανάκη- επιστρέφει στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων-Λευτέρης Βογιατζής: μια πικρή τραγική φάρσα για τους αντι-ήρωες του περιθωρίου της ξακουστής τραγωδίας του "Άμλετ", που τα βάζουν με τα μεγαθήρια της Ιστορίας και καταλήγουν να έχουν ένα ένδοξο-άδοξο τέλος. Ρομαντισμός, θλίψη και πικρό χιούμορ σε ένα καταιγιστικό έργο που μιλά για τον μοναχικό αγώνα που δίνει ο "μικρός" άνθρωπος για να επιβιώσει, όταν γύρω του συμβαίνουν "σημεία και τέρατα".

Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί
Ελίνα Γιουνανλή©

"Ο Στόπαρντ πέτυχε κάτι αληθινά θαυμάσιο και μάλιστα με ένα από τα πρώτα έργα του: παίρνοντας δύο γνωστούς/άγνωστους αντιήρωες της παγκόσμιας δραματουργίας –το δευτερεύον δίδυμο από τον 'Άμλετ'– και φέρνοντάς τους στο προσκήνιο συνέθεσε ένα εξαίσιο έργο. Ένα έργο-υπόδειγμα συνομιλίας αλλά και ανεξαρτητοποίησης από το κείμενο αναφοράς, ένα έργο που χρωστάει επίσης στον Μπέκετ και στο δίδυμο του 'Περιμένοντας τον Γκοντό', αλλά αυτονομείται πλήρως χωρίς να το αντιγράφει. Ένα έργο που λειτουργεί και ως μια ευρηματική μεταθεατρική κατασκευή, και ως υπαρξιακό ιντερμέδιο, και ως παραβολή για τη δίνη της ιστορίας και της εξουσίας που καταπίνει τους καθημερινούς ανθρώπους", γράφαμε στην κριτική μας στο "α". Στους ομώνυμους ρόλους και σε μεγάλη ερμηνευτική στιγμή, ο Βασίλης Ανδρέου και ο Νίκος Καρδώνης και μαζί τους οι: Μαρία Σαββίδου, Άρης Τρουπάκης, Πολυξένη Παπακωνσταντίνου, Πάρης Αλεξανδρόπουλος, Βασίλης Ζαφειρόπουλος, Στάθης Κόικας, Φοίβος Μαρκιανός, Στράτος Σωπύλης

Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί
Ελίνα Γιουνανλή©

Το έργο του βραβευμένου με Όσκαρ Σερ Τομ Στόπαρντ, πρωτοπαίχτηκε στο Fringe Festival του Εδιμβούργου το 1966 και αποτελεί μια από τις σημαντικότερες και καινοτόμες κωμωδίες της σύγχρονης παγκόσμιας δραματουργίας. Εδώ, ο μεγαλύτερος -κατά πολλούς-σύγχρονος βρετανός θεατρικός συγγραφέας μετά τον Πίντερ, παρουσιάζει δύο απλούς ανθρώπους ως παράπλευρες απώλειες, ως εξιλαστήρια θύματα, ενός πολιτικού παιχνιδιού που σαρώνει και ισοπεδώνει τα πάντα. Η ιστορία του ξεκινάει από την υπόθεση του σαιξπηρικού "Άμλετ", κατά την οποία ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν, παλιοί συμφοιτητές του Άμλετ, καλούνται από τον Βασιλιά Κλαύδιο στο παλάτι με σκοπό να μάθουν  ποιο σκοτεινό μυστικό βασανίζει την ψυχή του. Στη διάρκεια της αποστολής τους, οι δύο αθώοι αυλικοί συνοδεύουν τον Άμλετ στην Αγγλία και μεταφέρουν μαζί τους ένα κλειστό γράμμα, στο οποίο δίνεται η διαταγή για την άμεση εκτέλεση του. Όμως, ο Άμλετ αντικαθιστά το γράμμα με ένα άλλο, ζητώντας από τον Άγγλο Βασιλιά τη δική τους εκτέλεση. Μέρες μετά, ο Άγγλος πρέσβης μπαίνει στο παλάτι και ανακοινώνει: "Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί". Στη μεταγραφή του Στόπαρντ οι δυο τους χρίζονται πρωταγωνιστές μιας συγκινητικής κωμικοτραγικής φάρσας, όπου τους παρακολουθούμε να δίνονται με ζήλο σε μια αποστολή και να πορεύονται ανυποψίαστοι προς το θάνατο.

Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί
Ελίνα Γιουνανλή©

Στην παράσταση, "χαρήκαμε τη δεμένη ομάδα ηθοποιών σε ένα θέατρο πραγματικού συνόλου, κι ας πρόκειται για έργο που απαιτεί κατ’ αρχήν δύο βιρτουόζους ηθοποιούς. Απολαύσαμε μια ευρηματική, ανάλαφρη σκηνοθεσία, όπως και μια σκηνοθεσία καλά ζυγισμένη μεταξύ της υπαρξιακής αγωνίας και του ευφρόσυνου γέλιου – άριστα υποστηριγμένη από τη μετάφραση του Μίνου Βολανάκη, που αντιμετώπισε στα ίσια τις βρετανικές γλωσσικές προκλήσεις, και από τη ζωντανά εκτελεσμένη μουσική του Θοδωρή Αμπαζή".

Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί
Ελίνα Γιουνανλή©

Η παράσταση επιστρέφει στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων-Λευτέρης Βογιατζής στις 12 Οκτωβρίου, στη σκηνοθεσία & δραματουργική επεξεργασία του Στάθη Λιβαθινού, τα σκηνικά και την επιμέλεια κοστουμιών της Ελένης Μανωλοπούλου, τη μουσική του Θοδωρή Αμπαζή και τους φωτισμούς του Αλέκου Αναστασίου. Μουσικοί επί σκηνής: Θοδωρής Κοτεπάνος (πιάνο), Φίλανδρος Μάριος Καρράς (κλαρινέτο), Κοτταρίδης Δημήτρης (τσέλο).

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί
Ελίνα Γιουνανλή©

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 100 '

Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν, παλιοί συμφοιτητές του Άμλετ, καλούνται από τον βασιλιά Κλαύδιο στο παλάτι με σκοπό να παρασύρουν τον μελαγχολικό πρίγκιπα σε διασκεδάσεις ώστε να μάθουν επιτέλους ποιο είναι αυτό το σκοτεινό μυστικό που βασανίζει την ψυχή του. Στη διάρκεια της αποστολής τους, οι δύο αθώοι αυλικοί συνοδεύουν τον Άμλετ στην Αγγλία και μεταφέρουν μαζί τους ένα κλειστό γράμμα, στο οποίο δίνεται η διαταγή για την άμεση εκτέλεση του. Ο Άμλετ αντικαθιστά το γράμμα με ένα άλλο, ζητώντας από τον Άγγλο Βασιλιά τη δική τους εκτέλεση. Μέρες μετά, ο Άγγλος πρέσβης μπαίνει στο παλάτι και ανακοινώνει: «Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί». Αυτή είναι με λίγα λόγια η περίληψη του έργου που αντιστρέφει για πρώτη φορά την αρχετυπική ιστορία του “Άμλετ”, ρίχνοντας το βάρος από την εξουσία στο περιθώριο και δημιουργώντας μια ανεπανάληπτη τραγική φάρσα στην οποία πρωταγωνιστούν όλοι οι ήρωες του έργου του Σαίξπηρ. Επιπλέον, με αφορμή τη συγκεκριμένη παράσταση, για πρώτη φορά στην ιστορία του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων, πρόκειται να αλλάξει ριζικά η διαρρύθμιση των καθισμάτων και της σκηνής.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα" επιστρέφουν στο θέατρο Σταθμός

Η παράσταση του Κωνσταντίνου Ντέλλα συμμετέχει στο GRAPE του Φεστιβάλ Αθηνών, επιβεβαιώνοντας τη θέση της ως μία από τις πιο ιδιαίτερες θεατρικές προτάσεις των τελευταίων χρόνων. Το ευχάριστο είναι ότι "Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα" θα επαναληφθούν από τον Οκτώβριο στο Θέατρο Σταθμός.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
24/06/2025

Το Εθνικό Θέατρο με τα "Θραύσματα: Ευριπίδης" συναντά την αρχαιολογία

Όσα ειπώθηκαν στη συνέντευξη τύπου για το εγχείρημα του Εθνικού Θεάτρου που λαμβάνει χώρα για δεύτερη χρονιά στα γνωστά και άγνωστα αρχαία θέατρα της Ελλάδας.

"Χάσαμε τη θεία Στοπ": Η μαύρη κωμωδία του Γιώργου Διαλεγμένου επιστρέφει

Η σπαρταριστή μαύρη κωμωδία του Γιώργου Διαλεγμένου "Χάσαμε τη θεία Στοπ" ανεβαίνει φέτος στο Αίθριο του "Ελληνικού Κόσμου", με ένα λαμπερό καστ και σκηνοθεσία Χρήστου Τριπόδη.

Φεστιβάλ Αθηνών: το αποκαλυπτικό ταξίδι του "Φάουστ στην Αφρική" μας υπενθύμισε τι (μπορεί να) σημαίνει πολιτικό θέατρο

Είδαμε την υβριδική παράσταση του Ουίλιαμ Κέντριτζ, "Ο Φάουστ στην Αφρική!" στην Πειραιώς 260 και μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Η μεγάλη θεατρική επιτυχία επιστρέφει

Το "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" του Τάσου Ιορδανίδη, επιστρέφει για 5η χρονιά στο Θέατρο Άλφα -"Ληναίος-Φωτίου" , από τις 19 Σεπτεμβρίου, συνεχίζοντας να συγκινεί και να γοητεύει.

Δύο εμβληματικά έργα του μεταπολεμικού θεάτρου σε περιοδεία

Δύο αξιόλογες παραστάσεις του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου ξεκινούν περιοδεία, φέρνοντας στη σκηνή πολιτικές κωμωδίες που σχολιάζουν με χιούμορ και βάθος την κοινωνία και την πολιτική πραγματικότητα.

7 θεάματα γι' αυτή την εβδομάδα στο Φεστιβάλ Αθηνών

Η Πειραιώς 260 από τις 23/6 έως τις 29/6 υποδέχεται τον Γιάννη Τσορτέκη, τον Σίμο Κακάλα, τον Αντώνη Καφετζόπουλο, τον Κώστα Φιλίππογλου, τους Los Tre κ.ά. σε μια εβδομάδα θεάτρου, μύθου και ζωντανής μουσικής. .