Η "Τζούλια" του Τάσου Ιορδανίδη επιστρέφει στο Θέατρο Αλφα

Η θεατρική παράσταση "Τζούλια", γραμμένη και σκηνοθετημένη από τον Τάσο Ιορδανίδη, επανέρχεται στο Θέατρο Άλφα για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

Τζούλια ©Πάνος Σταυριανός

 H "Τζούλια" (ξανά) κάνει πρεμιέρα στις 23 Σεπτεμβρίου στο Θέατρο Αλφα - "Ληναίος-Φωτίου" Το πρωτότυπο έργο του Τάσου Ιορδανίδη, βασισμένο στην "Δεσποινίδα Τζούλια" του Α. Στρίντμπεργκ, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Μάρτιο της περασμένης σεζόν και τώρα επιστρέφει και πάλι σε σκηνοθεσία του δημιουργού του. Επί σκηνής θα δούμε τους Ευσταθία Τσαπαρέλη, Κυριάκο Σαλή, Δήμητρα Βήττα, Μαρία Καρτσαφλέκη. 

Ο Τάσος Ιορδανίδης σχολίασε για την "Τζούλια": "Εχω γράψει ένα νέο έργο, επομένως θα ήταν αμετροεπές να πω ότι ανεβάζουμε την "Τζούλια" του Στρίντμπεργκ˙ άλλος ο λυρισμός του, άλλες οι κοινωνικές συνθήκες της εποχής του. Εμείς προσπαθήσαμε να μεταγράψουμε την ιστορία, βασισμένοι στα θέματα με τα οποία νομίζουμε ότι ήθελε κι εκείνος να καταπιαστεί. Και φυσικά σε αναλογία προς την εποχή μας: η ιστορία μεταφέρεται σε ένα ιστορικό θέατρο της Αθήνας, στη σύγχρονη δυτική κοινωνία, ενώ ο χώρος δράσης του πρωτοτύπου, η κουζίνα του σπιτιού, γίνεται η "κουζίνα" της δουλειάς μας, δηλαδή η προετοιμασία μιας παράστασης, όταν έχουν μπει στο θέατρο οι ηλεκτρολόγοι, οι σκηνογράφοι, οι φωτιστές. Κατ’ επέκταση, προσπαθήσαμε οι ιδιοσυγκρασίες, οι ανάγκες και τα "θέλω" των ηρώων να μεταγραφούν στο 2024".

Διαβάστε Επίσης

Στην κριτική του "α" για την παράσταση διαβάζουμε: "Το κυρίαρχο στοιχείο και επίτευγμα στην παράσταση του Τάσου Ιορδανίδη κι αυτό που ορίζει την τελική επίγευση είναι η ζωηράδα και η αλήθεια της συνθήκης που έχει δημιουργήσει, μαζί με τις εξίσου άμεσες ερμηνείες των ηθοποιών". 

Η υπόθεση της νέας "Τζούλιας"

Σε ένα ιστορικό θέατρο της Πατησίων, Μάρτιος 2024. Σε λίγες μέρες έχει πρεμιέρα ο "Άμλετ". Το θέατρο έχει μετατραπεί σε εργοτάξιο. Γίνονται ηλεκτρολογικές και κατασκευαστικές σκηνογραφικές εργασίες. Σκόνη και μπερδεμένα καλώδια παντού. Η σκηνογράφος, ο ηλεκτρολόγος και η υπεύθυνη του θεάτρου, ανάμεσά τους. Μετά από λίγο καταφθάνει η θιασάρχις, σκηνοθέτις και πρωταγωνίστρια (στο ρόλο του Άμλετ) της παράστασης. Απόψε θα έπρεπε να βρίσκεται στην τιμητική βραδιά για τον πατέρα της. Κι όμως, θα είναι στο θέατρο. Στο θέατρο που της ανήκει. Που ανήκει, τέλος πάντων, εδώ και χρόνια στην οικογένεια της. Θα είναι στο θέατρο γιατί μια βραδιά σαν κι αυτή πριν από κάποια χρόνια.
 
Η πάλη των κοινωνικών τάξεων - οι ομοιότητες και οι διαφορές τους-, το αδηφάγο πρόσωπο των μέσων μαζικής ενημέρωσης, η έννοια της φιλίας, η τοξικότητα των ανθρώπινων εξαρτητικών σχέσεων, ο κοινωνικός ρατσισμός, η χρήση ουσιών, η προδοσία,ο έρωτας στη διάσταση του πόθου, η δυσκολία του ανθρώπου να αγαπήσει, η βαθιά του ανάγκη να αγαπηθεί, το ανικανοποίητο του είδους μας. Μήπως τελικά υπάρχει και αυτό που λέμε κάρμα; Μήπως τελικά τίποτα δεν είναι τυχαίο; Όλα αυτά τα θέματα τίθενται κάτω από τη σκιά του υποβόσκοντος κεντρικού θέματος. Αμαρτίες γονέων παιδεύουσι τέκνα.

Προπώληση εισιτηρίων από το more.com

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Τζούλια

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Σ’ ένα ιστορικό θέατρο της Πατησίων, Μάρτιος 2024. Σε λίγες μέρες έχει πρεμιέρα ο «Άμλετ». Το θέατρο έχει μετατραπεί σε εργοτάξιο. Γίνονται ηλεκτρολογικές και κατασκευαστικές σκηνογραφικές εργασίες. Σκόνη και μπερδεμένα καλώδια παντού. Η σκηνογράφος,ο ηλεκτρολόγος και η υπεύθυνη του θεάτρου, ανάμεσά τους. Μετά από λίγο καταφθάνει η θιασάρχις, σκηνοθέτις και πρωταγωνίστρια (στο ρόλο του Άμλετ) της παράστασης. Απόψε θα έπρεπε να βρίσκεται στην τιμητική βραδιά για τον πατέρα της. Κι όμως, θα είναι στο θέατρο. Στο θέατρο που της ανήκει. Που ανήκει, τέλος πάντων, εδώ και χρόνια στην οικογένεια της. Η πάλη των κοινωνικών τάξεων - οι ομοιότητες και οι διαφορές τους-, το αδηφάγο πρόσωπο των μέσων μαζικής ενημέρωσης, η έννοια της φιλίας, η τοξικότητα των ανθρώπινων εξαρτητικών σχέσεων, ο κοινωνικός ρατσισμός, η χρήση ουσιών, η προδοσία, ο έρωτας στη διάσταση του πόθου, η δυσκολία του ανθρώπου να αγαπήσει, η βαθιά του ανάγκη να αγαπηθεί, το ανικανοποίητο του είδους μας, όλα τα θέματα περιπλέκονται σε αυτό το έργο που βασίζεται στη «Δεσποινίδα Τζούλια» του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ένα Κουκλόσπιτο" σε ανθρώπινη κίνηση – Η Loxodox ξαναγράφει τον Ίψεν

Η ομάδα Loxodox παρουσιάζει στην Σκηνή Μπέκετ το αριστούργημα του Ίψεν, "Ένα Κουκλόσπιτο", σε μια δική της ανάγνωση με σκηνοθέτη τον Αλκίνοο Δωρή, όπου η Νόρα γίνεται ζωντανός πυρήνας σχέσεων και εσωτερικής αφύπνισης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2025

5+1 άχαστες θεατρικές επαναλήψεις

Εσείς είδατε τις έξι περσινές επιτυχίες που επέστρεψαν αυτή τη σεζόν; Μην τις χάσετε!

Δυναμική σεζόν με εμβληματικά έργα στο "Θέατρον" του Κέντρου Πολιτισμού "Ελληνικός Κόσμος"

Συγκίνηση, ιστορία, χιούμορ και δυνατές εμπειρίες για όλη την οικογένεια επιφυλάσσει η σεζόν στο "Θέατρον" του Κέντρου Πολιτισμού "Ελληνικός Κόσμος", που για ακόμη μία φορά αναμένεται να πρωταγωνιστήσει στις προτιμήσεις του κοινού.

Χορός: Όσα πρέπει να ξέρετε για τα 100 χρόνια Μάρθα Γκράχαμ στο Μέγαρο

Έφτασε η ώρα της πρεμιέρας για το χορευτικό γεγονός της χρονιάς: Όλα όσα μάθαμε στη συνέντευξη τύπου για την επετειακή παράσταση "The First and the Future" που έφερε την Martha Graham Dance Company στην Αθήνα.

Φωτογραφίες από τον σαγηνευτικό "Dracula" στο θέατρο Πόρτα

Ο μύθος του Δράκουλα ζωντανεύει επί σκηνής από μια ομάδα εξαιρετικών ηθοποιών με την υπογραφή του Θάνου Παπακωνσταντίνου.

"Η ράβδος"- Τελευταίες παραστάσεις στο Οδού Κυκλάδων

Ένα έργο που διεγείρει τη σκέψη και ανοίγει θέματα προς συζήτηση και προβληματισμό "Η ράβδος" του Ρέιβενχιλ, παρουσιάζεται για λίγο ακόμα στο Θέατρο Οδού Κυκλάδων "Λευτέρης Βογιατζής" με πρωταγωνιστή τον Άρη Λεμπεσόπουλο.

"Taniko"- κρασί στο χέρι, αγγλικοί υπέρτιτλοι στη σκηνή

Το "Taniko" δίνει τις τελευταίες παραστάσεις του με εκλεκτό κρασί και αγγλικούς υπέρτιτλους, προσκαλώντας το κοινό σε μια ιδιαίτερη πρόταση στο Studio Μαυρομιχάλη.