Η "Τζούλια" του Τάσου Ιορδανίδη επιστρέφει στο Θέατρο Αλφα

Η θεατρική παράσταση "Τζούλια", γραμμένη και σκηνοθετημένη από τον Τάσο Ιορδανίδη, επανέρχεται στο Θέατρο Άλφα για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

Τζούλια ©Πάνος Σταυριανός

 H "Τζούλια" (ξανά) κάνει πρεμιέρα στις 23 Σεπτεμβρίου στο Θέατρο Αλφα - "Ληναίος-Φωτίου" Το πρωτότυπο έργο του Τάσου Ιορδανίδη, βασισμένο στην "Δεσποινίδα Τζούλια" του Α. Στρίντμπεργκ, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Μάρτιο της περασμένης σεζόν και τώρα επιστρέφει και πάλι σε σκηνοθεσία του δημιουργού του. Επί σκηνής θα δούμε τους Ευσταθία Τσαπαρέλη, Κυριάκο Σαλή, Δήμητρα Βήττα, Μαρία Καρτσαφλέκη. 

Ο Τάσος Ιορδανίδης σχολίασε για την "Τζούλια": "Εχω γράψει ένα νέο έργο, επομένως θα ήταν αμετροεπές να πω ότι ανεβάζουμε την "Τζούλια" του Στρίντμπεργκ˙ άλλος ο λυρισμός του, άλλες οι κοινωνικές συνθήκες της εποχής του. Εμείς προσπαθήσαμε να μεταγράψουμε την ιστορία, βασισμένοι στα θέματα με τα οποία νομίζουμε ότι ήθελε κι εκείνος να καταπιαστεί. Και φυσικά σε αναλογία προς την εποχή μας: η ιστορία μεταφέρεται σε ένα ιστορικό θέατρο της Αθήνας, στη σύγχρονη δυτική κοινωνία, ενώ ο χώρος δράσης του πρωτοτύπου, η κουζίνα του σπιτιού, γίνεται η "κουζίνα" της δουλειάς μας, δηλαδή η προετοιμασία μιας παράστασης, όταν έχουν μπει στο θέατρο οι ηλεκτρολόγοι, οι σκηνογράφοι, οι φωτιστές. Κατ’ επέκταση, προσπαθήσαμε οι ιδιοσυγκρασίες, οι ανάγκες και τα "θέλω" των ηρώων να μεταγραφούν στο 2024".

Διαβάστε Επίσης

Στην κριτική του "α" για την παράσταση διαβάζουμε: "Το κυρίαρχο στοιχείο και επίτευγμα στην παράσταση του Τάσου Ιορδανίδη κι αυτό που ορίζει την τελική επίγευση είναι η ζωηράδα και η αλήθεια της συνθήκης που έχει δημιουργήσει, μαζί με τις εξίσου άμεσες ερμηνείες των ηθοποιών". 

Η υπόθεση της νέας "Τζούλιας"

Σε ένα ιστορικό θέατρο της Πατησίων, Μάρτιος 2024. Σε λίγες μέρες έχει πρεμιέρα ο "Άμλετ". Το θέατρο έχει μετατραπεί σε εργοτάξιο. Γίνονται ηλεκτρολογικές και κατασκευαστικές σκηνογραφικές εργασίες. Σκόνη και μπερδεμένα καλώδια παντού. Η σκηνογράφος, ο ηλεκτρολόγος και η υπεύθυνη του θεάτρου, ανάμεσά τους. Μετά από λίγο καταφθάνει η θιασάρχις, σκηνοθέτις και πρωταγωνίστρια (στο ρόλο του Άμλετ) της παράστασης. Απόψε θα έπρεπε να βρίσκεται στην τιμητική βραδιά για τον πατέρα της. Κι όμως, θα είναι στο θέατρο. Στο θέατρο που της ανήκει. Που ανήκει, τέλος πάντων, εδώ και χρόνια στην οικογένεια της. Θα είναι στο θέατρο γιατί μια βραδιά σαν κι αυτή πριν από κάποια χρόνια.
 
Η πάλη των κοινωνικών τάξεων - οι ομοιότητες και οι διαφορές τους-, το αδηφάγο πρόσωπο των μέσων μαζικής ενημέρωσης, η έννοια της φιλίας, η τοξικότητα των ανθρώπινων εξαρτητικών σχέσεων, ο κοινωνικός ρατσισμός, η χρήση ουσιών, η προδοσία,ο έρωτας στη διάσταση του πόθου, η δυσκολία του ανθρώπου να αγαπήσει, η βαθιά του ανάγκη να αγαπηθεί, το ανικανοποίητο του είδους μας. Μήπως τελικά υπάρχει και αυτό που λέμε κάρμα; Μήπως τελικά τίποτα δεν είναι τυχαίο; Όλα αυτά τα θέματα τίθενται κάτω από τη σκιά του υποβόσκοντος κεντρικού θέματος. Αμαρτίες γονέων παιδεύουσι τέκνα.

Προπώληση εισιτηρίων από το more.com

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Τζούλια

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Σ’ ένα ιστορικό θέατρο της Πατησίων, Μάρτιος 2024. Σε λίγες μέρες έχει πρεμιέρα ο «Άμλετ». Το θέατρο έχει μετατραπεί σε εργοτάξιο. Γίνονται ηλεκτρολογικές και κατασκευαστικές σκηνογραφικές εργασίες. Σκόνη και μπερδεμένα καλώδια παντού. Η σκηνογράφος,ο ηλεκτρολόγος και η υπεύθυνη του θεάτρου, ανάμεσά τους. Μετά από λίγο καταφθάνει η θιασάρχις, σκηνοθέτις και πρωταγωνίστρια (στο ρόλο του Άμλετ) της παράστασης. Απόψε θα έπρεπε να βρίσκεται στην τιμητική βραδιά για τον πατέρα της. Κι όμως, θα είναι στο θέατρο. Στο θέατρο που της ανήκει. Που ανήκει, τέλος πάντων, εδώ και χρόνια στην οικογένεια της. Η πάλη των κοινωνικών τάξεων - οι ομοιότητες και οι διαφορές τους-, το αδηφάγο πρόσωπο των μέσων μαζικής ενημέρωσης, η έννοια της φιλίας, η τοξικότητα των ανθρώπινων εξαρτητικών σχέσεων, ο κοινωνικός ρατσισμός, η χρήση ουσιών, η προδοσία, ο έρωτας στη διάσταση του πόθου, η δυσκολία του ανθρώπου να αγαπήσει, η βαθιά του ανάγκη να αγαπηθεί, το ανικανοποίητο του είδους μας, όλα τα θέματα περιπλέκονται σε αυτό το έργο που βασίζεται στη «Δεσποινίδα Τζούλια» του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το τρίτο στεφάνι

Μεταφορά του εμβληματικού μυθιστορήματος σε μια ατμοσφαιρική και μουσικά φορτισμένη παράσταση. Ο Στάθης Λιβαθινός ζωντανεύει την ιστορία της Εκάβης και της Νίνας, φωτίζει την Ελλάδα του Μεσοπολέμου και ξεπερνάει τα διλήμματα μιας δύσκολης θεατρικής μεταγραφής. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
04/12/2025

Ολική άμεση συλλογική επικείμενη επίγεια σωτηρία

Το έργο του περαματιστή Τιμ Κράουτς ανεβαίνει στην Ελλάδα από τον Αλέξανδρο Ραπτοτάσιο, μετατρέποντας το κοινό σε ενεργό κομμάτι μιας αίρεσης που περιμένει το τέλος του κόσμου. Η συμμετοχικότητα γίνεται εργαλείο σχολιασμού πάνω στη χειραγώγηση και τις δομές εξουσίας. | Powered by Uber

Στον "Πατέρα" του Στρίντμπεργκ η αγάπη μετατρέπεται σε μάχη

Ο Κωστής Καπελώνης σκηνοθετεί τον "Πατέρα" του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ, ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά του μεγάλου Σουηδού συγγραφέα.

Ρολά κατεβάζουν τα θέατρα: Η απεργία των ηθοποιών φέρνει ξανά στο προσκήνιο τα άλυτα αιτήματα

Την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου οι ηθοποιοί απεργούν, διεκδικώντας υπογραφή συλλογικής σύμβασης και πληρωμές για πρόβες. Τα βασικά τους αιτήματα παραμένουν άλυτα, ενώ τα θέατρα προχωρούν σε αναβολές παραστάσεων.

Η Χριστίνα Κυριαζίδη ταξιδεύει "Στο σώμα" και τη γυναικεία ταυτότητα

Μια σόλο χοροθεατρική σκηνική σύνθεση της Χριστίνας Κυριαζίδη που εστιάζει στη γυναικεία ταυτότητα, μέσα από την ποίηση, την κίνηση και τον χορό.

Ο "Dracula" του Θάνου Παπακωνσταντίνου: μια καθηλωτική, σκοτεινή μυσταγωγία

Μπείτε σε έναν κόσμο όπου η εικαστικότητα ανοίγει τον δρόμο για να "αναστηθεί" ο μύθος του "Dracula". Η νέα ανάγνωση του Θάνου Παπακωνσταντίνου στο Θέατρο Πόρτα απαιτεί από τον θεατή απόλυτη παράδοση.

"Άνθρωποι και Ποντίκια" στο Cartel – Ο Δεκέμβριος εξαντλήθηκε, ξεκίνησε η προπώληση 2026

Με το όνειρο για μια καλύτερη ζωή πορεύονται οι ήρωες της παράστασης "Άνθρωποι και Ποντίκια", σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη, που συνεχίζει αδιάκοπα τη θριαμβευτική της πορεία, με όλες τις διαθέσιμες θέσεις να γίνονται διαρκώς sold out.