Φεστιβάλ Αθηνών: Τα "Σκυλιά" του Ανέστη Αζά έρχονται στην Πειραιώς 260

Μετά την περσινή "Δημοκρατία του μπακλαβά", ο σκηνοθέτης επανέρχεται με ένα πρωτότυπο κείμενο για το ευαίσθητο θέμα της κοινωνικής βίας, το οποίο συνυπογράφει με τον Γεράσιμο Μπέκα και τον Μιχάλη Πητίδη.

Τα σκυλιά ©Karol Jarek

Με τα "Σκυλιά", τη νέα του παράσταση που παρουσιάζεται στην Πειραιώς 260 (Χώρος Η') από τις 19 έως τις 21 Ιουλίου, επιστρέφει φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου ο σκηνοθέτης Ανέστης Αζάς. Μετά την υποδοχή που είχε από το κοινό του Φεστιβάλ το 2023 η "Δημοκρατία του μπακλαβά", ο γνωστός σκηνοθέτης επανέρχεται με ένα πρωτότυπο κείμενο για το ευαίσθητο θέμα της κοινωνικής βίας, το οποίο συνυπογράφει με τον Γεράσιμο Μπέκα και τον Μιχάλη Πητίδη. Η παράσταση παρουσιάζεται και στο πλαίσιο του grape – Greek Agora of Performance 2024, του διεθνούς showcase του Φεστιβάλ.

Ερμηνεύουν οι: Γιώργος Κατσής, Έλενα Μαυρίδου, Κωνσταντίνος Μωραΐτης, Μαρία Πετεβή, Γκάρι Σάλομον, Τζεμ Γιίτ Ουζουμόγλου.

Τα σκυλιά
©Karol Jarek

Λίγα λόγια για το έργο

 

Όταν σε μια τουριστική κωμόπολη ένας ανυπεράσπιστος σκύλος βρίσκεται άγρια δολοφονημένος, τα υπόλοιπα σκυλιά συνασπίζονται για να εξιχνιάσουν το έγκλημα και να βρουν τον ένοχο. Ποια εκδοχή είναι η αληθινή; Ήταν άνθρωπος ο δολοφόνος, όπως είχε ακουστεί αρχικά, ή το οικόσιτο ζώο έπεσε θύμα αγέλης άλλων, αδέσποτων σκύλων, όπως λέει το τελικό πόρισμα των αρχών;

Στο νέο αυτό έργο, ο Ανέστης Αζάς δίνει τον πρώτο λόγο στα σκυλιά, που, συμβολίζοντας την ανιδιοτελή αγάπη, συνασπίζονται ενάντια στους ανθρώπους. Το περιστατικό κακοποίησης και θανάτωσης ενός αθώου ζώου γίνεται ο πυρήνας μιας παράστασης για τη σκληρότητα των ανθρώπων και ό,τι αυτή συνεπάγεται.Με αφετηρία μια αληθινή ιστορία και με όχημα τη μέθοδο του θεάτρου ντοκιμαντέρ, αναπτύσσεται στη σκηνή μια πολιτική αλληγορία γύρω από το ζήτημα της κοινωνικής βίας που εκδηλώνεται, ολοένα και περισσότερο, εναντίον των πλέον αδυνάμων.

Τα σκυλιά
©Karol Jarek

Μια αγορά για τις παραστατικές τέχνες

Το grape – Greek Agora of Performance αποτελεί μια πρωτοβουλία του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου με σκοπό τη συστηματοποίηση της προβολής των Ελλήνων καλλιτεχνών στη διεθνή σκηνή Θεάτρου και Χορού, δίνοντάς τους την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα έργα τους σε εκπροσώπους διεθνών φεστιβάλ και καλλιτεχνικούς διευθυντές πολιτιστικών φορέων του εξωτερικού. Στο πλαίσιο της πλατφόρμας για το 2024 παρουσιάζονται 8 έργα την περίοδο 21 – 25 Ιουλίου.

Οι επιλεγμένες παραγωγές εξετάζουν κρίσιμα ζητήματα του καιρού μας: το ζήτημα της ταυτότητας -εθνικής, φυλετικής, σεξουαλικής-, το ζήτημα της πολιτειότητας, της δικαιοσύνης και της ισότητας, τη σχέση των γυναικών με το σώμα και τη μητρότητα, τα δικαιώματα των μεταναστών και την επίδραση της σύγχρονης τεχνολογίας στη διαμόρφωση των ανθρώπινων σχέσεων, την αναζήτηση ελπίδας και σταθερότητας αλλά και τη χαρά της συνύπαρξης σ’ ένα κόσμο που επικρατεί μια καθολική αίσθηση αστάθειας και ανησυχίας και απομόνωσης.

Το grape απευθύνεται εξίσου στο ευρύ κοινό και είναι μέρος του συνολικού καλλιτεχνικού προγράμματος του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου. Οι παραστάσεις που περιλαμβάνει είναι προγραμματισμένες και σε άλλες ημερομηνίες, εκτός της χρονικής διάρκειας της πλατφόρμας.

Οι συντελεστές

Τα σκηνικά σχεδίασε η Διδώ Γκόγκου, τα κοστούμια η Βασιλεία Ροζάνα, τη μουσική και τον ήχο ο Παναγιώτης Μανουηλίδης και τους φωτισμούς η Ελένη Χούμου.

Προπώληση μέσω more.com εδώ.

>> Δείτε πληροφορίες για όλες τις παραστάσεις του grape εδώ:

 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Τα σκυλιά

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Μια ομάδα «σκύλων» εμφανίζεται στη σκηνή ως άλλος Χορός αρχαίας κωμωδίας. Αποστολή τους είναι να διαλευκάνουν τα γεγονότα γύρω από την άγρια κακοποίηση και θανάτωση ενός όμορφου κατοικίδιου σκυλιού σε μια επαρχιακή πόλη της Ελλάδας, δίπλα σε ένα αρχαίο μαντείο. Ποια εκδοχή είναι η αληθινή; Ήταν άνθρωπος ο δολοφόνος, όπως είχε ακουστεί αρχικά, ή το οικόσιτο ζώο έπεσε θύμα αγέλης άλλων, αδέσποτων σκύλων, όπως λέει το τελικό πόρισμα των αρχών; Σε μια πολιτεία των σκύλων, απελευθερωμένη από την εξουσία των ανθρώπων, θα μπορούσαν, επιτέλους, τα κακοποιημένα ζώα να βρουν δικαιοσύνη; Το έργο είναι εμπνευσμένο από τους “Όρνιθες” του Αριστοφάνη με τον ζωομορφικό Χορό των πουλιών που ιδρύει τη ”Νεφελοκοκκυγία”.Με αφετηρία μια αληθινή ιστορία από το πρόσφατο αστυνομικό δελτίο και όχημα τη μέθοδο του θεάτρου ντοκιμαντέρ, αναπτύσσεται στη σκηνή μια πολιτική αλληγορία γύρω από το ζήτημα της κοινωνικής βίας που εκδηλώνεται, ολοένα και περισσότερο, εναντίον των πλέον αδύναμων, η οποία πρωτοπαρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Αθηνών 2024.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Εχθρός του λαού

Η παράσταση του Γερμανού σκηνοθέτη ενεργοποιεί τον Ίψεν ως φορέα ζωντανού δημόσιου διαλόγου, με μια παράσταση-φόρουμ που εξετάζει τη σύγκρουση ηθικής και κέρδους στη σύγχρονη πραγματικότητα. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
20/11/2025

Στην εξοχή

Με μια φαινομενικά απλή υπόθεση, το έργο του Βρετανού συγγραφέα διατυπώνει υπαινικτικές αλήθειες για τη μοναξιά, τη βία και την εξουσία των σχέσεων, και η Αικατερίνη Παπαγεωργίου φέρνει στην επιφάνεια τη δυναμική του, παρά την αμφιλεγόμενη κινησιολογική επιλογή της σκηνοθεσίας. | Powered by Uber

"Ο φίλος μου ο Λευτεράκης" από τον Αντώνη Καλομοιράκη

Η ευρέως γνωστή από τον κινηματογράφο κωμωδία του Αλέκου Σακελλάριου "Ο φίλος μου ο Λευτεράκης" κάνει πρεμιέρα στην Αθηναϊκή Σκηνή Κάλβου - Καλαμπόκη.

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου ξανασυναντά το "Ρέκβιεμ για το τέλος του έρωτα" – και γίνεται sold out πριν καν αρχίσει

Ξεκίνησε η προπώληση για το "Ρέκβιεμ για το τέλος του έρωτα" στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής – ΚΠΙΣΝ, και τα εισιτήρια εξαφανίστηκαν σε χρόνο ρεκόρ. Απολύτως αναμενόμενο καθώς αυτή η παράσταση που έχει την υπογραφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου είναι μια συνάντηση τιτάνων της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας.

Ο Μάνος Βουλαρινός φέρνει τη "Μεγάλη αρπαχτή" στο Παλλάς

Η "Μεγάλη αρπαχτή" ξαναχτυπά! Ο Μάνος Βουλαρίνος επιστρέφει με κέφι για μια βραδιά ανελέητης σάτιρας, γέλιου και αλήθειας χωρίς να χαρίζεται σε κανέναν...ούτε στα πιο αθώα λάθη.

Για τον Σάββα Στρούμπο, "το ελληνικό θέατρο γίνεται πιο εξωστρεφές"

Ο σκηνοθέτης Σάββας Στρούμπος αναλύει τις "Δούλες" του Ζενέ, εστιάζοντας στην αναζήτηση του τερατώδους και τη φόρμα του θεάτρου της εθελοδουλίας. Μιλά για τον σωματικό λόγο του Άττις και τη διαχρονική δύναμη της τέχνης ως πράξη αντίστασης στην εποχή μας.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 20 έως 26/11 και ξεχωρίζουν.