Ο Γιόελ Γούλφχαρτ πήρε το ρίσκο να ανοίξει το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο της Αθήνας

Βρεθήκαμε στο πρώτο θέατρο της Αθήνας που “μιλά” μόνο αγγλικά και αναμεταδίδουμε την εμπειρία μας από την παράστασή του “The last lunch” καθώς και τη συζήτησή μας με τον ιδρυτή του.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Yoel Wolfhart © Νίκος Παγωνάκης

"Φυσικά και ήταν ρίσκο, αλλά όλα στη ζωή ένα ρίσκο είναι” μου λέει ο Γιόελ Γούλφχαρτ (φωτό εξωφύλλου) όταν τον ρώτησα: "πώς είναι να ανοίγεις το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο της Αθήνας;”. Το Theatre of the No, όπως ονομάζεται, άνοιξε από τον 71χρονο θεατρικό συγγραφέα τον περασμένο Απρίλιο και μέχρι τις 24 Ιουνίου θα φιλοξενεί το έργο του "The last lunch”. Το "α” ήταν εκεί για να το παρακολουθήσει, ενώ είχε την ευκαιρία να μιλήσει και με τον ιδρυτή του θεάτρου.

The last lunch
© Νίκος Παγωνάκης
Στιγμιότυπο από το "The last lunch"

Σύμφωνα με το πρόγραμμα που μας δινόταν στην είσοδο, το "The last lunch” είναι μια μουσική "τραγωδία” σε πέντε πράξεις: "Βάπτιση”, "Μεταμόρφωση”, "Σταύρωση”, "Ανάσταση”, και "Ανάληψη”. Όπως γίνεται φανερό, καθεμιά από αυτές ισοδυναμεί με ένα από τα μεγάλα γεγονότα της ζωής του Χριστού. "Αυτή είναι η φόρμα που βρήκα, ώστε να στηρίξω τις ιδέες που ήθελα να εκφράσω, ξεκινώντας από τη γέννηση και φτάνοντας στο νεκροταφείο”, θα μου εξηγήσει λίγο αργότερα. 

Ακολουθώντας αυτό που είχα διαβάσει, ήρθα στο θέατρο νωρίτερα, ώστε να συνομιλήσω με τους ανθρώπους του αλλά και τους υπόλοιπους θεατές. Στόχος αυτής της σκέψης, όπως και της συζήτησης που τυπικά ακολουθεί τις παραστάσεις του "The last lunch”, είναι η δημιουργία μιας τοπικής και παράλληλα πολυπολιτισμικής κοινότητας. Και, πράγματι, στην πλατεία (η οποία αποτελούνταν από τραπεζάκια και καρέκλες σε στυλ bar theatre) εντόπισα ένα κράμα γλωσσών (ελληνικά, γαλλικά, αγγλικά), καταγωγών αλλά και ηλικιών.

The last lunch
© Νίκος Παγωνάκης
Ο Λεωνίδας Μικρόπουλος ως Jesus Morecheek
 

Όσον αφορά το ίδιο το έργο, πρόκειται ουσιαστικά για ένα τρελό (σε υπερβολικό βαθμό κάτι φορές) μιξ από σκέψεις για τη ζωή και τις φιλοδοξίες, το γήρας και τον θάνατο, αλλά και το ερωτικό σκίρτημα και τη συζυγική γκρίνια. Στη σκηνή υπήρχε πάντοτε το τραπέζι αυτού του δείπνου που συγκέντρωνε τους χαρακτήρες, τα ονόματα των οποίων παρέπεμπαν σε βιβλικά πρόσωπα. Στα ατού της παράστασης συγκαταλέγονται τα χιουμοριστικά τραγούδια, η αλληλεπίδραση με το κοινό (η οποία έφτασε, βέβαια, έως την αμηχανία) αλλά και… ο νεκροθάφτης που αναφωνούσε "business” κάθε φορά που ένας χαρακτήρας πέθαινε.

Όπως μας είπε ο Γούλφχαρτ, το έργο αυτό γράφτηκε, όπως όλες οι δουλειές του, σε ένα απομονωμένο μέρος μετά από μια περίοδο συλλογής ιδεών. Στην προκειμένη το μέρος αυτό ήταν σε ένα δωμάτιο στην… Ουγκάντα. Ναι, ο ιδρυτής του Theatre of the No είναι ένας πολυταξιδεμένος άνθρωπος, έχοντας ταξιδέψει σε 150 χώρες. Μάλιστα, σε μία από αυτές, στις ΗΠΑ, είχε ήδη ένα άλλο θέατρο. Τι κάνει λοιπόν ένας world traveler σε μια σκηνή λίγο πιο πάνω από την πλατεία Βάθη;

The last lunch
© Νίκος Παγωνάκης
Ντουέτο τραγουδιού στο "The last lunch"
 

 "Όταν ήρθα στην Ελλάδα, ήξερα ότι θέλω να μείνω εδώ. Είχε γίνει κουραστικό πια το να ταξιδεύω”, μου είπε ο Γιόελ, συμπληρώνοντας χιουμοριστικά: "Κι επειδή εγώ δεν μιλάω ελληνικά, σκέφτηκα να φτιάξω εδώ ένα θέατρο αγγλόφωνο, γιατί θα ήταν πιο γρήγορο από το να τα μάθω!”. Στη συνέχεια της κουβέντας μας, ο Γιόελ μου μίλησε και για τα μουσικά πρότζεκτ του χώρου (στα οποία περιλαμβάνονται jazz και όπερα) αλλά και το έντονο ενδιαφέρον του στο να αναδείξει νέους συγγραφείς. Το τελευταίο, όμως, που μου έμεινε χαρακτηριστικά από τη συζήτησή μας ήταν ο μη κερδοσκοπικός χαρακτήρας του θεάτρου. Αυτός εξασφαλίζει ότι τα έσοδα που ξεπερνούν τα έξοδα λειτουργίας πηγαίνουν στους ηθοποιούς -έναν κλάδο στον οποίο "δεν αναγνωρίζεται χρηματικά η μεγάλη του αξία”, όπως παραδέχτηκε ο ιδρυτής του Theatre of the No, το οποίο φιλοδοξεί να εδραιωθεί ως ένα καλλιτεχνικό στέκι της Αθήνας.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

The last lunch

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 150 '

Μια σουρεαλιστική, New Age αγγλόφωνη φαρσοκωμωδία που αναδεικνύει τις ζωές που ελπίζουμε και προσποιούμαστε ότι ζούμε. Σε έναν κόσμο όπου ο Ιησούς εμφανίζεται για να μας διδάξει την ανιδιοτελή αγάπη, αλλά αντιμετωπίζει την αδιαφορία και τον εγωισμό των ανθρώπων, η παράσταση αποτυπώνει με χιούμορ και βαθιά σημασία τα διλήμματα της ανθρώπινης ύπαρξης. Στο «τραπέζι» του έργου έρχεται ο Ιησούς για να διδάξει την ανιδιοτελή αγάπη, αλλά οι άνθρωποι τον βαπτίζουν σε έναν κουβά σφουγγαρίσματος, αρνούνται να αγαπήσουν, προσεύχονται μόνο με εγωιστικά κίνητρα, τους ενδιαφέρει μόνο το χρήμα, το σεξ και η προσωπική επιτυχία. Γι’ αυτό και Εκείνος αποφασίζει να περάσει τη ζωή του λύνοντας sudoku και ούτε λόγος για «Δευτέρα Παρουσία».

Theatre Of The No

Κωνσταντίνου Παλαιολόγου 3, Κέντρο

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Στο Θέατρο Τζένη Καρέζη το νέο ελληνικό έργο κάνει αίσθηση

Αυτές τις γιορτές, οι "Άγριοι" και η "Έντα", δύο δυναμικά και επίκαιρα έργα κοιτούν κατάματα την ελληνική πραγματικότητα στο ιστορικό θέατρο της οδού Ακαδημίας αποτελώντας τοπ επιλογές για θεατρικές εξόδους που πιάνουν τόπο.

19/12/2025

Το σινεμά πάει θέατρο

Από τη μεγάλη οθόνη στο θεατρικό σανίδι: οι έξι παραστάσεις που ακολουθούν σου δίνουν την ευκαιρία να παρακολουθήσεις διάσημα έργα του κινηματογράφου με νέα ματιά.

Ψήφισες στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού; Δες αν κερδίζεις θεατρικά δώρα

Όλα τα ονόματα των αναγνωστών/τριών που κερδίζουν διπλές προσκλήσεις για παραστάσεις ή ένα θεατρικό βιβλίο.

Ποιες παραστάσεις Καρυοθραύστη θα δούμε & γιατί είναι το απόλυτο γιορτινό παραμύθι

Ο "Καρυοθραύστης" επιστρέφει κάθε γιορτινή περίοδο στη σκηνή, γιατί ενώνει μουσική, χορό και παιδική φαντασία σε ένα μαγικό ταξίδι αγάπης, ονείρων και Χριστουγεννιάτικης θαλπωρής. Πού θα τον συναντήσουμε φέτος;

Η Φάνια Νταλιάνη για τον "Ματωμένο Γάμο" του Λόρκα

Μιλήσαμε με την ηθοποιό Φάνια Νταλιάνη για τον "Ματωμένο Γάμο" και τη διαχρονική δύναμη του λορκικού σύμπαντος, που εξακολουθεί να συγκινεί και να προβληματίζει το σύγχρονο κοινό.

"Απόψε κανείς δεν πεθαίνει" – γελάμε με τα καλά και τα κακά μας και περνάμε όμορφα

Στις γιορτές, που όλοι αναζητούμε κάτι που να μας φέρει πιο κοντά –στους άλλους και στον εαυτό μας– το "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει" στο θέατρο Μπέλλος είναι μια υπενθύμιση ότι, παρά τις δυσκολίες, υπάρχει ακόμα χώρος για γέλιο, ποίηση και ελπίδα.

Ιδέες για δώρα με θεατρική ψυχή από το πωλητήριο του Εθνικού Θεάτρου

Αν ψάχνεις δώρα με ιστορία, αισθητική και νόημα, μια βόλτα στο πωλητήριο του Εθνικού Θεάτρου αποκαλύπτει χειροποίητες δημιουργίες, σύγχρονο design και αντικείμενα που κουβαλούν τη μαγεία της σκηνής.