Φινάλε για τον "Συρανό" του Γιώργου Νανούρη την Κυριακή των Βαΐων

Το έργο του Εντμόν Ροστάν, με πρωταγωνιστές τον Μιχάλη Σαράντη και τη Λένα Παπαληγούρα, θα συνεχιστεί για λίγο ακόμη καιρό στο θέατρο Αλκυονίς.

Συρανό Γιώργος Νανούρης Eλίνα Γιουνανλή©

O Γιώργος Νανούρης σκηνοθετεί τον "Συρανό", το έμμετρο ρομαντικό δράμα του Εντμόντ Ροστάν, το οποίο κλείνει σιγά-σιγά τον κύκλο του στο θεάτρο Αλκυονίς (έως 28/4). O κεντρικός ήρωας του έργου, ο ασυμβίβαστος ιππότης και ποιητής Συρανό ντε Μπερζεράκ (Μιχάλης Σαράντης), είναι ερωτευμένος με τη Ρωξάνη (Λένα Παπαληγούρα). Θεωρεί όμως πως εκείνη δεν θα αισθανθεί ποτέ το ίδιο, μιας και νιώθει άσχημος εξαιτίας της μεγάλης μύτης του, που αποτελεί χρόνια το αντικείμενο χλευασμού του. Τη Ρωξάνη πολιορκεί και ο πλούσιος Κόμης Ντε Γκις (Νικόλας Χανακούλας). Εκείνη είναι ερωτευμένη με τον όμορφο Κριστιάν (Ιάσονας Παπαματθαίου), από τον οποίο λείπει και το πνεύμα και η ευφράδεια.  Ο Συρανό συμφωνεί με τον Κριστιάν να γίνει η σκιά του, η φωνή και οι λέξεις του, ώστε να τον βοηθήσει να την κατακτήσει. Ουσιαστικά μ΄αυτόν τον τρόπο εκφράζει τα δικά του αισθήματα στην αγαπημένη του.

Το καστ του "Συρανό" συμπληρώνουν οι Κωνσταντίνος Γιουρνάς, Κωνσταντίνος Γεωργαλής, Χρήστος Πούλος Ρένεσης και ο Γιώργος Φασουλάς. Μουσικός επί σκηνής ο Αθηνόδωρος Καρκαφίρης. Η μετάφραση έργου είναι του Στρατή Πασχάλη, ο οποίος συνεργάστηκε με τον Γιώργου Νανούρη, δημιουργώντας μία διασκευή για τις ανάγκες της συγκεκριμένης παράστασης.

Η κριτική του "α"

Διαβάστε Επίσης

Αυτό το ρομαντικό δράμα, όπου ο ερωτευμένος άνδρας με τη μεγάλη μύτη δανείζει τα παθιασμένα λόγια της αγάπης του για τη Ρωξάνη στον όμορφο αλλά άξεστο Κριστιάν για να τον βοηθήσει να κερδίσει την αγάπη της, ανέβηκε σε μια παράσταση-γιορτή της θεατρικότητας, ως ένα "υπερθέαμα" φτιαγμένο με λίγα μέσα, που στηρίζεται στις εκφραστικές ικανότητες των ηθοποιών. Σε μια άδεια σκηνή, με λίγα καθίσματα θεάτρου ως σκηνικά αντικείμενα κι έναν χαριτωμένο δισδιάστατο Πύργο του Άιφελ στο φόντο, η σκηνοθεσία κατέφυγε σε δεκάδες θεατρικούς κώδικες, από τον βωβό κινηματογράφο (με την κυριαρχία των γκαγκ και των ηχητικών εφέ), το καμπαρέ, το μη ρεαλιστικό θέατρο (με το σπάσιμο της σύμβασης) και κυρίως το σωματικό θέατρο, έχοντας ως ισότιμη συμπρωταγωνίστρια τη μουσική του Βάιου Πράπα [..]

>> Διαβάστε ολόκληρη την κριτική εδώ:

Διαβάστε Επίσης

Με τα λόγια του Γιώργου Νανούρη και του Μιχάλη Σαράντη

Μιλώντας στο "α", οι δύο συνεργάτες μάς αποκάλυψαν γιατί ασχολήθηκαν με τον "Συρανό" φέτος. Ο Γιώργος Νανούρης μάς είπε ότι ο "Συρανό" "είναι κι ένα έργο βαθύ, συγκινητικό από τη μία αλλά και πολύ διασκεδαστικό, από την άλλη, και εγώ είμαι σε μια φάση της ζωής μου που θέλω να εξωτερικεύσω και το πιο χιουμοριστικό κομμάτι του εαυτού μου, κάτι που έχω να κάνω χρόνια στη σκηνή. Επίσης, η παράσταση έχει διανθιστεί και με πολλά τραγούδια (μουσική: Βάιος Πράπας), που είναι στην ουσία μελοποιημένα αποσπάσματα του κειμένου.". Από την άλλη, ο Μιχάλης Σαράντης απάντησε: "Υπάρχει μια δεξαμενή έργων στην οποία ανατρέχω κατά καιρούς, όχι απαραίτητα επειδή θέλω κάποια στιγμή να τα παίξω, αλλά επειδή με παρηγορούν σε αυτούς τους ζοφερούς καιρούς που ζούμε και μου απαλύνουν λίγο την ψυχή. Μέσα από αυτά επιστρέφω στην ποίηση των λέξεων και στα μεγάλα αισθήματα. Ένα από αυτά τα έργα είναι και ο "Συρανό".

>> Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ:

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Συρανό

  • Κωμωδία

Πρόκειται για μία ιστορία που διαδραματίζεται στο Παρίσι του 17ου αιώνα, με πρωταγωνιστή έναν δεινό πολεμιστή, τον Συρανό. Ο Συρανό λόγω ενός εξωτερικού του χαρακτηριστικού (της μεγάλης μύτης του) δεν τα πήγαινε πολύ καλά στον τομέα του έρωτα. Συγκεκριμένα, ήταν η Ρωξάνη εκείνη από την οποία δεν είχε ανταπόκριση, καθώς, μάλιστα, αυτή αγαπούσε έναν άλλο άντρα, τον Κριστιάν. Ο τελευταίος, όμως, επειδή δεν διέθετε ευγλωττία και πνευματικό βάθος, ζήτησε από τον Συρανό να «γίνει η φωνή του» μέσα από ερωτικές επιστολές που θα είχαν την υπογραφή του ίδιου αλλά θα ήταν γραμμένες στην πραγματικότητα εκείνον. Τελικά, είναι το πνεύμα ή εξωτερική εμφάνιση που κερδίζει στον έρωτα;

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ανοίγει η "Αίθουσα αναμονής" στον ιδιαίτερο χώρο του Σ.Ο.Τ.Α. – Σωματείου Οδηγών Ταξί Αττικής

Σε έναν χώρο που κουβαλά τη μνήμη ενός ανδροκρατούμενου επαγγελματικού κλάδου, τέσσερις γυναίκες συναντώνται τυχαία και – μέσα από το χιούμορ, τη συγκίνηση και την αναμέτρηση με τον εαυτό τους – αφηγούνται μια ιστορία αλλαγής και λύτρωσης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
13/10/2025

"Τα παιδιά ενός κατώτερου θεού-Πάρτε μια γεύση από τις πρώτες φωτογραφίες

Με ιδιαίτερη ευαισθησία προσεγγίζει την ιστορία των "Παιδιών ενός κατώτερου θεού" ο σκηνοθέτης Δημοσθένης Παπαδόπουλος, φωτίζοντας τη σιωπή, τη διαφορετικότητα και τη δύναμη της ανθρώπινης σύνδεσης στη σκηνή.

"Unborn": 5 λόγοι που θα σε κάνουν να δεις αυτή τη διαφορετική ιστορία ενηλικίωσης

Η Χριστίνα Κυρίτση για την παράσταση "Unborn", που κάνει πρεμιέρα στο Θέατρο Ρεκτιφιέ στις 14 Οκτωβρίου.

Ο Ιβάν Βιριπάγιεφ στο θέατρο Olvio στις 13 Οκτώβρη

Με αφορμή το ανέβασμα του έργου του, "Οι μεθυσμένοι", ο ανατρεπτικός Ρώσος συγγραφέας Ιβάν Βιριπάγιεφ θα βρεθεί στο Olvio για να παρακολουθήσει την παράσταση και να συζητήσει με το κοινό.

Πρεμιέρα για το "Τέλος του παιχνιδιού" με τους Μάκη Παπαδημητρίου-Γιώργο Χρυσοστόμου

Το έργο του Σάμουελ Μπέκετ, που μας μεταφέρει σε ένα καταφύγιο μετά το τέλος του κόσμου, σηκώνει αυλαία σήμερα στο θέατρο Ιλίσια.

Backstage στη θεατρική "Τελευταία Έξοδο – Ρίτα Χέιγουορθ" του Στίβεν Κινγκ

Συναντήσαμε τους σκηνοθέτες Ορέστη και Δημήτρη Σταυρόπουλο και τους πρωταγωνιστές της πρώτης ελληνικής θεατρικής μεταφοράς του "The Shawshank Redemption", Νίκο Ψαρρά και Δημήτρη Παπανικολάου, στο θέατρο Άνεσις.

Για την Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους το γήρας είναι θέμα απόφασης

Στο "Πριν ανοίξουμε φτερά", η ζωή, η απώλεια και οι οικογενειακοί δεσμοί ζωντανεύουν στη σκηνή. Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους μιλά για τα δικά της φτερά, τη συνεργασία με Δημήτρη Καταλειφό και Γιάννη Μπέζο, την τηλεοπτική της παρουσία και για το συναίσθημα που θα… μαγείρευε, αν μπορούσε.