Ο Αιμίλιος Χειλάκης συνσκηνοθετεί και ερμηνεύει Μολιέρο αυτό το καλοκαίρι

Μάθαμε πρώτοι τα επόμενα σχέδια του σκηνοθετικού διδύμου Αιμίλιου Χειλάκη-Μανώλη Δούνια.

Αιμίλιος Χειλάκης

Ο Αιμίλιος Χειλάκης και ο Μανώλης Δούνιας, έχοντας συνυπογράψει τη σκηνοθεσία πολλών επιτυχημένων παραστάσεων ("Μήδεια", "Μη σου τύχει", "Αντιγόνη", "Ιφιγένεια", "Μόνος με τον Άμλετ" κ.ά.), βρίσκονται στην προετοιμασία της ένατης κατά σειρά συνεργασίας τους: διασκευάζουν και σκηνοθετούν τον "Κατά φαντασίαν ασθενή", το τελευταίο έργο του Μολιέρου. Επιστρέφουν έτσι στο Γάλλο κωμωδιογράφο, έπειτα από τον "Δον Ζουάν" (2009, Εθνικό) και τον "Ταρτούφο" (2016), συνεχίζοντας τη μελέτη τους στον κλασικό συγγραφέα που, μέσα από το πρίσμα της κωμωδίας, ασκούσε έντονη κριτική στη γαλλική κοινωνία.

Μανώλης Δούνιας
Patroklos Skafidas©
Μανώλης Δούνιας

Ο "Κατά φαντασίαν ασθενής" ασχολείται με ένα καθολικό θέμα και ουσιαστικά καταθέτει ένα πολιτικό σχόλιο και καταγγέλλει κάθε μορφή εξουσίας, ακόμα κι αν πρόκειται για την ιατρική επιστήμη. Η ιστορία στρέφεται γύρω από τον υποχόνδριο και φιλάργυρο Αργκάν: η περιουσία του αποτελεί στόχο και καθώς ο ίδιος νομίζει συνεχώς ότι είναι άρρωστος αποδεικνύεται εύκολο θύμα για τους επιτήδειους. Ο Μολιέρος, με ανάλαφρο τρόπο, βάζει στο μικροσκόπιο κάθε λογής αυθεντία που, μέσα από τη γνώση που έχει, μπορεί να δυσκολεύει τον πολίτη. Μάλιστα, το έργο γράφτηκε όταν ο συγγραφέας ήταν άρρωστος και απογοητευμένος από τους γιατρούς, ενώ λίγο μετά την τέταρτη παράσταση του έργου –στην οποία πρωταγωνιστούσε–, πέθανε στα παρασκήνια, το Φεβρουάριο του 1673.

Στον θίασο συμμετέχουν μαζί με τον Αιμίλιο Χειλάκη, η Αθηνά Μαξίμου, η Μυρτώ Αλικάκη, ο Θοδωρής Ρωμανίδης, ο Νίκος Γκέλια, ο Ντένης Μακρής, η Βίκυ Διαμαντοπούλου, ο Γιώργος Ζυγούρης και ο Δημήτρης Φιλιππίδης. Η παράσταση, που αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στα τέλη Ιουνίου, θα παρουσιαστεί στα ανοιχτά θέατρα των αττικών δήμων και θα περιοδεύσει ανά την Ελλάδα. Τα σκηνικά θα υπογράψει ο Γιώργος Γαβαλάς, τα κοστούμια η Αλεξία Θεοδωράκη, τη μουσική ο Θοδωρής Οικονόμου, τους φωτισμούς ο Νίκος Βλασόπουλος και την κίνηση η Έλενα Γεροδήμου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

To 3ο Φεστιβάλ σύγχρονου καλλιτεχνικού καμπαρέ έρχεται στο Red Jasper Cabaret Thatre

Το φεστιβάλ της καμπαρέ θεατρικής σκηνής της Κυψέλης είναι και πάλι εδώ για να προσφέρει στο κοινό δέκα ημέρες με παραστάσεις θεάτρου, χορού, cabaret acts, music performances, aerial acrobatics, drag performances και πολλά ακόμη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
09/05/2024

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Οι σύγχρονες σχέσεις και οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα σε αυτές απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Ιορδανίδη, που κινείται με άνεση στο είδος της δραμεντί και παρουσιάζεται σε ένα φυσικό όσο και προσωπικό ανέβασμα. | Powered by Uber

Η κασέτα

Ένα από τα σημαντικότερα έργα της Λούλας Αναγνωστάκη, και συνολικά της νεοελληνικής δραματουργίας, αποτυπώνει σχεδόν προφητικά, μέσα από μια οικογενειακή ιστορία, την Ελλάδα στο μεταίχμιο δύο εποχών. Ανεβαίνει από τον Μάνο Καρατζογιάννη σε μία προσεγμένη παράσταση με μερικές πολύ ωραίες ερμηνείες. | Powered by Uber

"Τότε, τώρα, πάντα": Πότε ξεκινά η νέα επιθεώρηση από τον Σταμάτη Φασουλή στο Θέατρο Άλσος

Ο μετρ του είδους θα ξεκαλοκαιριάσει στο Θέατρο Άλσος με νέα επιθεώρηση και ταλαντούχους συνεργάτες.

"The philanthropist": Οι Dirty Granny Tales επιστρέφουν με τη νέα τους παράσταση

Το Ίδρυμα "Μιχάλης Κακογιάννης" υποδέχεται ξανά το μουσικοθεατρικό σχήμα που αφηγείται σκοτεινά παραμύθια χρησιμοποιώντας μουσική, χορό, κουκλοθέατρο και animation.

"Ηρακλής Μαινόμενος": Δαδακαρίδης, Γουλιώτη, Γάλλος πρωταγωνιστούν στην σπάνια παιζόμενη τραγωδία του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Καραντζά

Το πιο σκοτεινό και πιο ανθρώπινο έργο του Ευριπίδη παρουσιάζεται το καλοκαίρι του 2024 σε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα από μια σπουδαία ομάδα ηθοποιών και συντελεστών.

"801,5 μ.": Θέατρο ντοκουμέντο για την υπόθεση του Βαγγέλη Γιακουμάκη στο "Τζένη Καρέζη"

Η παράσταση που σκηνοθετεί ο Χάρης Πεχλιβανίδης, καλλιτεχνικός διευθυντής του Δηπεθε Ιωαννίνων, έρχεται για λίγες παραστάσεις από την Ήπειρο στην Αθήνα.