"Generation Lost": Ένα έργο για τους millennials στο Εθνικό

Η Κατερίνα Γιαννοπούλου σκηνοθετεί το έργο του Γρηγόρη Λιακόπουλου που εξερευνά τις ματαιώσεις και τις δυσκολίες των γεννημένων μεταξύ 1981-1996, μέσα από έρευνα και συνεντεύξεις.

Generation Lost Ελίνα Γιουνανλή©

Το Εθνικό θέατρο (σκηνή "Νίκος Κούρκουλος") παρουσιάζει από τις 28 Μαρτίου το "Generation Lost" του Γρηγόρη Λιακόπουλου, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Γιαννοπούλου. Μια παράσταση για όσους/ες ανήκουν στη γενιά των millennials, αλλά και για όσους/ες ταυτίζονται με τα όνειρα και τις απογοητεύσεις της. Μια παράσταση για όλους τους παγιδευμένους σε σώματα ενηλίκων εφήβους. Τελικά ποιοι είναι οι millennials; Είναι μια εγωκεντρική ή μια χαμένη γενιά; 

Ερμηνεύουν: Δάφνη Δρακοπούλου, Γιώργος Κισσανδράκης, Γωγώ Παπαϊωάννου, Μιχάλης Πητίδης Βασίλης Σαφός.

Οι γεννημένοι/ες μεταξύ 1981-1996 είναι η πρώτη μεταπολεμική γενιά που είναι φτωχότεροι/ες από τους γονείς τους. Δεν έχουν βιώσει πόλεμο, κατοχή ή εξορία, έχουν όμως δει τις ελπίδες τους να συντρίβονται και έχουν οδηγηθεί σε μια υπαρξιακή απογοήτευση, βέβαιοι/ες πως το μέλλον δεν μπορεί παρά να είναι ακόμα χειρότερο. Πέρασαν τα νεανικά τους χρόνια μαθαίνοντας ξένες γλώσσες και συλλέγοντας πτυχία, μόνο και μόνο για να τα δουν να καθίστανται άχρηστα εν μέσω της χειρότερης οικονομικής κρίσης των τελευταίων 50 χρόνων. Είναι μια γενιά παγιδευμένη στην εφηβεία της, αιώνιοι/ες έφηβοι/ες που θα νιώθουν για πάντα ξένοι/ες στον κόσμο των ενηλίκων.

Generation Lost
Ελίνα Γιουνανλή©

Generation Lost
Ελίνα Γιουνανλή©

Το "Generation Lost" είναι ένα μελαγχολικό αλλά και γεμάτο χιούμορ ρέκβιεμ για μια γενιά και τα είδωλά της. Ένα έργο που αρνείται να εστιάσει σε μεμονωμένους πρωταγωνιστές και παρουσιάζει μια πολυφωνία εμπειριών και βιωμάτων, συνδυάζοντας μυθοπλασία και τεκμηρίωση, ώστε να παρουσιάσει τη Γενιά Υ σε όλη της την πολυπλοκότητα και ποικιλομορφία.

Το έργο βασίστηκε σε έρευνα και συνεντεύξεις σε έξι ευρωπαϊκές πόλεις και γράφτηκε στο πλαίσιο του προγράμματος New Stages Southeast του Ινστιτούτου Γκαίτε. Βραβεύτηκε στο Όμπερχαουζεν της Γερμανίας ως ένα από τα πέντε καλύτερα έργα που προέκυψαν από το πρόγραμμα αυτό. Μετά την πρεμιέρα στο Εθνικό Θέατρο, θα ανέβει το έργο στο National theater του Μάνχαϊμ.

Τα σκηνικά και τα κοστούμια επιμελήθηκε η Νίκη Ψυχογιού, η μουσική είναι του Γιάννη Βεσλεμέ και οι φωτισμοί σχεδιάστηκαν από τη Χριστίνα ΘανάσουλαΧειριστής κάμερας επί σκηνής θα είναι ο Κωνσταντίνος Καρδακάρης.

Generation Lost
Ελίνα Γιουνανλή©

Σε συνέντευξή της στο "α" (στο πλαίσιο της έκδοσης του ετήσιου ένθετου θεάτρου), η Κατερίνα Γιαννοπούλου, η πρώτη γυναίκα που έγινε καλλιτεχνική διευθύντρια της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού, είχε δηλώσει: "Μου αρέσει να ανεβάζω στη σκηνή κείμενα και ιστορίες που είτε δεν έχουν ξαναπαιχτεί είτε δεν ανήκουν στο mainstream αφήγημα και νομίζω ότι αυτός είναι ο βασικός λόγος που ασχολούμαι με τη σκηνοθεσία. Φέτος για πρώτη φορά ανεβάζω ένα κείμενο που προέκυψε και από προσωπικά μου βιώματα, το "Generation lost" του Γρηγόρη Λιακόπουλου, στο οποίο έχουμε κάνει μια μεγάλη έρευνα για τους Έλληνες millennials. Αφορμή γι’ αυτό το πρότζεκτ ήταν η ανάγκη να μιλήσουμε εμείς οι ίδιοι για την εμπειρία μας και να μη χαρακτηριζόμαστε συνεχώς από τρίτους. Βασικό κομμάτι της προσέγγισής μου είναι η έρευνα, ώστε να βρω τα υλικά που αποκαλύπτουν πτυχές του κειμένου τις οποίες δεν θα μπορούσε να φανταστεί κάποιος απλώς διαβάζοντάς το. Με γοητεύουν πολύ οι πιο underground ιστορίες· ίσως να φταίνε ο Φασμπίντερ και ο Τζάρμους γι’ αυτό, όμως αισθάνομαι πιο οικεία με τις ιστορίες αυτές, παρά με τις πιο clean cut αφηγήσεις".

>> Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη της Κατερίνας Γιαννοπούλου (καθώς και τις συνεντεύξεις που παραχώρησαν η Λένα Κιτσοπούλου και η Στεφανία Γουλιώτη στο "α"), εδώ:

Διαβάστε Επίσης

Generation Lost
Ελίνα Γιουνανλή©

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Εθνικό Θέατρο

Αγ. Κωνσταντίνου 22-24

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου περιοδεύει σε Αθήνα, Επίδαυρο, περιφέρεια και εξωτερικό

Η ιστορική παράσταση του κορυφαίου Έλληνα σκηνοθέτη και δασκάλου συνεχίζει τη θριαμβευτική πορεία της σε επιλεγμένους σταθμούς ανά την Ελλάδα, δίνοντας μας τη δυνατότητα να τη ζήσουμε για ακόμα μια φορά.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/05/2025

"Tiny Beautiful Things": Τι αποκάλυψε η Νία Βαρντάλος και ο θίασος πριν την πρεμιέρα στο Παλλάς

"Όταν αποφασίσεις να ανοίξεις την καρδιά σου, παίρνεις περισσότερη αγάπη". Αυτή η φράση συμπυκνώνει την ουσία της συγκινητικής παράστασης, όπως μάθαμε στη συνέντευξη τύπου με τους Νία Βαρντάλος, Δημήτρη Παπανικολάου, Δανάη Λουκάκη και Δημήτρη Κίτσο.

5 πράγματα που μας είπε ο Παντελής Δεντάκης για τη "Μικρή μέσα στο Σκοτεινό Δάσος"

Με αφορμή την παράσταση "Η μικρή μέσα στο σκοτεινό δάσος" στο Σύγχρονο Θέατρο, ο σκηνοθέτης Παντελής Δεντάκης μιλά για τον σύγχρονο μύθο της βίας, τη "βουβή" δύναμη της σιωπής, την τεχνική μαγεία των υλικών επί σκηνής, αλλά και τη συγκλονιστική ανταπόκριση του κοινού στην Ευρώπη. Μια παράσταση που μετατρέπει το τραύμα σε τελετουργία κάθαρσης και αναγέννησης, μέσα από την τέχνη και τη συλλογικότητα.

Ο "Βιτρούβιος" του Ντα Βίντσι γίνεται θεατρικός ήρωας στο Θέατρο της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών

Ο άνθρωπος πίσω από το ομώνυμο έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι παίρνει σάρκα και οστά στον θεατρικό μονόλογο του Στέφανου Κακαβούλη.

2ο Φεστιβάλ Κλασικού, Νεοκλασικού και Κάρακτερ Χορού στο Ολύμπια

Μετά τη θερμή ανταπόκριση που γνώρισε πέρυσι, άνοιξε ο δρόμος για την παγίωση ενός ανοιχτού στο κοινό, σημαντικού θεσμού για τον κλασικό χορό στην Ελλάδα.

Πρώτες φωτογραφίες από τη "Βεγγέρα" του Εθνικού Θεάτρου

Τη σαρκαστική κωμωδία γκόθικ αισθητικής του Ηλία Καπετανάκη για τη φαιδρότητα του μικροαστικού κόσμου σκηνοθετεί η Σοφία Μαραθάκη στο Θέατρο Χώρος, για την πρώτη σκηνή της χώρας.

Το Arch Club - Live Stage αλλάζει διεύθυνση και μπαίνει σε νέα εποχή

Η ομάδα του Arch Club, ενός χώρου άρρηκτα συνδεδεμένου με συναυλίες και stand up comedy, μάς καλωσορίζει στη νέα της στέγη.