Γιάννης Νταλιάνης και Ελίζα Σκολίδη στους αιματοβαμμένους "Τσέντσι" στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά παλεύουν με το καλό και το κακό

Η Μαριλίτα Λαμπροπούλου σκηνοθετεί το βαθιά φιλοσοφικό, διαχρονικό έργο του Πέρσι Σέλεϊ για την ολιγωρία του νόμου, την αυτοδικία και το τι μπορεί να σημαίνει μία "κακή αλλά αναγκαία πράξη", που πραγματεύεται την πραγματική ιστορία της οικογένειας που συντάραξε τη Ρώμη του 16ου αιώνα με τα πάθη του αδίστακτου κόμη Φραντσέσκο Τσέντσι.

Οι Τσέντσι © Μαρίζα Καψαμπέλη

Η Μαριλίτα Λαμπροπούλου σκηνοθετεί το διαχρονικό έργο "Οι Τσέντσι" του σημαντικού ποιητή, εκπροσώπου του βρετανικού ρομαντισμού του 19ου αιώνα, Πέρσι Σέλεϊ, στη Σκηνή Ωμέγα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Ο Γιάννης Νταλιάνης (που υπογράφει και τη μετάφραση) ενσαρκώνει τον αδίστακτο Φραντσέσκο Τσέντσι, στο έργο που είναι εμπνευσμένο από την αιματοβαμμένη αληθινή ιστορία κακοποίησης και πατροκτονίας της γνωστής αρχοντικής οικογένειας της Ρώμης του 1600. Η ποιητική, μεστή νοημάτων γραφή των "Τσέντσι”, το λεπτό ψυχογράφημα των ηρώων, η φιλοσοφική αναζήτηση εννοιών όπως η δικαιοσύνη και η ελευθερία, τα όρια της ηθικής, μέσα από μια δυναμική πλοκή, καθιστούν το έργο αυτό σπάνιο. Στο πλευρό του Γιάννη Νταλιάνη πρωταγωνιστούν Ελίζα Σκολίδη, Ελένη Ζαραφίδου, Χρήστος Παπαδόπουλος, Δημήτρης Κολλιός, Γιώργος Κορομπίλης, Πανάγος Ιωακείμ

Οι Τσέντσι
© Μαρίζα Καψαμπέλη

"Τι μπορεί να σημαίνει μία "κακή αλλά αναγκαία πράξη"; Τι συνέπειες μπορεί να έχει η ολιγωρία του νόμου; Μπορεί ποτέ η αυτοδικία να δικαιωθεί;".

Ο κόμης Φραντσέσκο Τσέντσι βγάζει από τον δρόμο του όποιο εμπόδιο μπει ανάμεσα σ΄αυτόν και τα σχέδιά του. Το έγκλημα δεν είναι πρόβλημα γι’ αυτόν και η άφεση αμαρτιών που εξαγοράζει από την παπική εξουσία με τον πλούτο του, του εξασφαλίζει και την επίγεια ατιμωρησία. Όταν φτάνει στα άκρα, προκαλώντας τον θάνατο των γιων του και τον βιασμό της κόρης του Μπεατρίτσε, η υποστήριξή του από την εξουσία μεταστρέφεται, και συγχρόνως η κόρη του αποφασίζει την πατροκτονία. Μια δίκη θα λάβει χώρα, όπου δε δικάζονται μόνο άνθρωποι και πράξεις, αλλά και τα σύμβολα του καλού και του κακού, του δίκαιου και του άδικου. Τίποτα δεν είναι καθαρό, βρίσκεις τα αντίθετα το ένα μέσα στο άλλο. Τι μπορεί να σημαίνει μία "κακή αλλά αναγκαία πράξη"; Τι συνέπειες μπορεί να έχει η ολιγωρία του νόμου; Μπορεί ποτέ η αυτοδικία να δικαιωθεί;

Οι Τσέντσι
© Μαρίζα Καψαμπέλη

Η Μπεατρίτσε, μέσα από την φαύλη πράξη της, "καθαγιάζεται", και γίνεται ένα σύμβολο ηθικής ελευθερίας. Ο  Φραντσέσκο Τσέντσι, μέσα από την σχεδόν καλλιτεχνική επιθυμία του να φτιάξει έναν δρόμο απόλυτου Κακού,  ξαναβρίσκει μια παράδοξη παιδικότητα, αλλά δε γίνεται να συγχωρεθεί.

Οι Τσέντσι
© Μαρίζα Καψαμπέλη

Η παράσταση

Η παράσταση θέλει να φέρει αυτή τη σκληρή ιστορία του 1600, βουτηγμένη μέσα από τον ρομαντισμό του Σέλεϊ σε ένα χρόνο τόσο προσωπικό, τόσο άμεσο, ώστε να μην έχει σημασία αν είναι τότε ή σήμερα, αλλά μόνο η βαθιά ψυχική εντύπωση που μας προκαλεί. Το φιλύποπτο περιβάλλον διαρκώς παρόν, ωτακουστές, υπηρέτες, κινούμενοι τοίχοι, πλάσματα μεσαιωνικά, επιβιώνουν σε έναν υπερχρόνο. Η συγκινητική πορεία της Μπεατρίτσε από το σκοτάδι προς το  φως μας παρασέρνει και μας κάνει να αναζητήσουμε μέσα μας το σε τι πιστεύουμε, σε τι θα μπορούσαμε να πιστεύουμε και το τι μένει. 

Η πρεμιέρα έχει οριστεί για τις 9 Μαρτίου.

Οι Τσέντσι
© Μαρίζα Καψαμπέλη

Η Νίκη Ψυχογιού υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια, ο Γιώργος Κορομπίλης τον ηχητικό σχεδιασμό, ο Αλέκος Αναστασίου τους φωτισμούς, ενώ η Ιωάννα Αποστόλου επιμελείται την κίνηση και την χορογραφία.

Ισχύει προσφορά προπώλησης εισιτηρίων για όλες τις παραστάσεις μέχρι και τις 3 Μαρτίου | Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Έξτρα παράσταση για την "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Τελευταία ευκαιρία για την παράσταση - σταθμό στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου που έδωσε νέο νόημα στις σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/09/2025

Ο Μάνος Θηραίος για τις "Λέξεις των άλλων" που μπορεί να είναι παρηγοριά ή όπλο θανάσιμο

Μια συζήτηση με αφορμή το θεατρικό μπρα ντε φερ που παίζεται στο Άβατον για δεύτερη χρονιά και μάς φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα που δεν έχουν εύκολες απαντήσεις καθώς οι ήρωες του αποζητούν λύτρωση.

Η παράσταση των συνεχόμενων sold out επιστρέφει για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη

Μια ασφυκτικά καφκική ανάκριση λαμβάνει χώρα από τις 10 Οκτωβρίου 2025.

Επέτειος για τον Γιάννη Καλαβριανό με δύο παραστάσεις στο ιστορικό Αμφι-θέατρο

"Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας" και "Η Πύλη της Κόλασης": Με δύο θεατρικές παραστάσεις κάτω από την ίδια στέγη γιορτάζει ο πολυγραφότατος δημιουργός και σκηνοθέτης τη νέα σεζόν 2025-26 τα 20 χρόνια της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris.

Πρώτο trailer για το "Άρωμα γυναίκας" με τον Άκη Σακελλαρίου

Το διάσημο οσκαρικό έργο "Scent of a woman", που έγινε ευρέως γνωστό από τον κινηματογράφο, σκηνοθετεί φέτος για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης.

Η Μελία Κράιλινγκ από το "Emily in Paris" στους "Ερωτευμένους" του Bios

Η σκηνοθέτις και συγγραφέας Έλενα Πέγκα σκηνοθετεί μια παράσταση που αποκαλύπτει με σκληρότητα, αλλά και ποιητική ένταση την κόλαση του έρωτα και τη βαριά κληρονομιά μίας οικογένειας.

Εξτρά μέρα για το "Τέλος του παιχνιδιού" με τους Μάκη Παπαδημητρίου-Γιώργο Χρυσοστόμου

Λόγω ζήτησης, προστέθηκε επιπλέον ημέρα παραστάσεων για το έργο του Μπέκετ που έρχεται στο θέατρο Ιλίσια.