Γιάννης Νταλιάνης και Ελίζα Σκολίδη στους αιματοβαμμένους "Τσέντσι" στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά παλεύουν με το καλό και το κακό

Η Μαριλίτα Λαμπροπούλου σκηνοθετεί το βαθιά φιλοσοφικό, διαχρονικό έργο του Πέρσι Σέλεϊ για την ολιγωρία του νόμου, την αυτοδικία και το τι μπορεί να σημαίνει μία "κακή αλλά αναγκαία πράξη", που πραγματεύεται την πραγματική ιστορία της οικογένειας που συντάραξε τη Ρώμη του 16ου αιώνα με τα πάθη του αδίστακτου κόμη Φραντσέσκο Τσέντσι.

Οι Τσέντσι © Μαρίζα Καψαμπέλη

Η Μαριλίτα Λαμπροπούλου σκηνοθετεί το διαχρονικό έργο "Οι Τσέντσι" του σημαντικού ποιητή, εκπροσώπου του βρετανικού ρομαντισμού του 19ου αιώνα, Πέρσι Σέλεϊ, στη Σκηνή Ωμέγα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Ο Γιάννης Νταλιάνης (που υπογράφει και τη μετάφραση) ενσαρκώνει τον αδίστακτο Φραντσέσκο Τσέντσι, στο έργο που είναι εμπνευσμένο από την αιματοβαμμένη αληθινή ιστορία κακοποίησης και πατροκτονίας της γνωστής αρχοντικής οικογένειας της Ρώμης του 1600. Η ποιητική, μεστή νοημάτων γραφή των "Τσέντσι”, το λεπτό ψυχογράφημα των ηρώων, η φιλοσοφική αναζήτηση εννοιών όπως η δικαιοσύνη και η ελευθερία, τα όρια της ηθικής, μέσα από μια δυναμική πλοκή, καθιστούν το έργο αυτό σπάνιο. Στο πλευρό του Γιάννη Νταλιάνη πρωταγωνιστούν Ελίζα Σκολίδη, Ελένη Ζαραφίδου, Χρήστος Παπαδόπουλος, Δημήτρης Κολλιός, Γιώργος Κορομπίλης, Πανάγος Ιωακείμ

Οι Τσέντσι
© Μαρίζα Καψαμπέλη

"Τι μπορεί να σημαίνει μία "κακή αλλά αναγκαία πράξη"; Τι συνέπειες μπορεί να έχει η ολιγωρία του νόμου; Μπορεί ποτέ η αυτοδικία να δικαιωθεί;".

Ο κόμης Φραντσέσκο Τσέντσι βγάζει από τον δρόμο του όποιο εμπόδιο μπει ανάμεσα σ΄αυτόν και τα σχέδιά του. Το έγκλημα δεν είναι πρόβλημα γι’ αυτόν και η άφεση αμαρτιών που εξαγοράζει από την παπική εξουσία με τον πλούτο του, του εξασφαλίζει και την επίγεια ατιμωρησία. Όταν φτάνει στα άκρα, προκαλώντας τον θάνατο των γιων του και τον βιασμό της κόρης του Μπεατρίτσε, η υποστήριξή του από την εξουσία μεταστρέφεται, και συγχρόνως η κόρη του αποφασίζει την πατροκτονία. Μια δίκη θα λάβει χώρα, όπου δε δικάζονται μόνο άνθρωποι και πράξεις, αλλά και τα σύμβολα του καλού και του κακού, του δίκαιου και του άδικου. Τίποτα δεν είναι καθαρό, βρίσκεις τα αντίθετα το ένα μέσα στο άλλο. Τι μπορεί να σημαίνει μία "κακή αλλά αναγκαία πράξη"; Τι συνέπειες μπορεί να έχει η ολιγωρία του νόμου; Μπορεί ποτέ η αυτοδικία να δικαιωθεί;

Οι Τσέντσι
© Μαρίζα Καψαμπέλη

Η Μπεατρίτσε, μέσα από την φαύλη πράξη της, "καθαγιάζεται", και γίνεται ένα σύμβολο ηθικής ελευθερίας. Ο  Φραντσέσκο Τσέντσι, μέσα από την σχεδόν καλλιτεχνική επιθυμία του να φτιάξει έναν δρόμο απόλυτου Κακού,  ξαναβρίσκει μια παράδοξη παιδικότητα, αλλά δε γίνεται να συγχωρεθεί.

Οι Τσέντσι
© Μαρίζα Καψαμπέλη

Η παράσταση

Η παράσταση θέλει να φέρει αυτή τη σκληρή ιστορία του 1600, βουτηγμένη μέσα από τον ρομαντισμό του Σέλεϊ σε ένα χρόνο τόσο προσωπικό, τόσο άμεσο, ώστε να μην έχει σημασία αν είναι τότε ή σήμερα, αλλά μόνο η βαθιά ψυχική εντύπωση που μας προκαλεί. Το φιλύποπτο περιβάλλον διαρκώς παρόν, ωτακουστές, υπηρέτες, κινούμενοι τοίχοι, πλάσματα μεσαιωνικά, επιβιώνουν σε έναν υπερχρόνο. Η συγκινητική πορεία της Μπεατρίτσε από το σκοτάδι προς το  φως μας παρασέρνει και μας κάνει να αναζητήσουμε μέσα μας το σε τι πιστεύουμε, σε τι θα μπορούσαμε να πιστεύουμε και το τι μένει. 

Η πρεμιέρα έχει οριστεί για τις 9 Μαρτίου.

Οι Τσέντσι
© Μαρίζα Καψαμπέλη

Η Νίκη Ψυχογιού υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια, ο Γιώργος Κορομπίλης τον ηχητικό σχεδιασμό, ο Αλέκος Αναστασίου τους φωτισμούς, ενώ η Ιωάννα Αποστόλου επιμελείται την κίνηση και την χορογραφία.

Ισχύει προσφορά προπώλησης εισιτηρίων για όλες τις παραστάσεις μέχρι και τις 3 Μαρτίου | Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Άσπρο μαύρο

Ο Ζερόμ Καλούτα και ο Αντώνης Καφετζόπουλος συγκρούονται στο έργο του Κόρμακ ΜακΚάρθι, σε μια πυκνή, υπαρξιακή αναμέτρηση πίστης, απόγνωσης και ανθρώπινης αντοχής. | Powerd by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
18/12/2025

Η Κουζίνα

Μια κουζίνα-καζάνι που κοχλάζει επί σκηνής αποκαλύπτει τη σκοτεινή πλευρά της εργασιακής πραγματικότητας. Η παράσταση του Γιώργου Κουτλή έχει ορμή και παλμό (και έναν σαρωτικό Μιχάλη Σαράντη), αλλά και εντάσεις που θα άξιζε να κατεβούν. | Powered by Uber

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση: Η καλύτερη φάση για να κλείσεις εισιτήριο είναι τώρα

Όλα όσα θα δεις στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση μέχρι τον Ιούνιο: Εκθέσεις από Γιώργο Λάνθιμο και Τίλντα Σουίντον, η εκρηκτική Μαρλέν Μοντέιρο Φρέιτας, δύο νέες παραστάσεις του Τιάγκο Ροντρίγκες, το STEGI.RADIO Takeover 2026 και πολλά ακόμα.

Το "Hotel Amour" παίρνει παράταση για 2026 στο Ακροπόλ

Συνεχίζεται σε νέα μέρα και ώρα το 2026 το 'Hotel Amour' των Γεράσιμου Ευαγγελάτου και Θέμη Καραμουρατίδη, για ακόμα περισσότερες νύχτες όπου όλα επιτρέπονται.

"Η Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα!": Μια ξέφρενη κωμωδία που γεμίζει το Coronet με γέλιο

Η "Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα!" του Χάρη Ρώμα είναι πολλά περισσότερα από μια ακόμα κωμωδία, είναι ένα sold out φαινόμενο.

Βόλτα στον Πειραιά με θέατρο: γιορτές, ελληνικό έργο και ζωντανές παραστάσεις

Με αφιέρωση στους Έλληνες συγγραφείς και με νέες πρεμιέρες, επιτυχημένες επαναλήψεις και άνοιγμα στην κοινωνία, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά υποδέχεται τον εορταστικό Δεκέμβριο, επιβεβαιώνοντας τον ρόλο του ως ζωντανό πυρήνα ελληνικής δραματουργίας.

"Κοιμώμενος Χαλεπάς" και "Family Secrets": Δύο έργα με κοινή καλλιτεχνική ματιά σας περιμένουν στις γιορτές

Η χημεία του Αλέξανδρου Λιακόπουλου με τον Γιώργη Κοντοπόδη στις παραστάσεις "Κοιμώμενος Χαλεπάς" και "Family Secrets" έχει αγκαλιαστεί από το κοινό.