Νέα εποχή στο Μικρό Εθνικό: Η θητεία της Σοφίας Βγενοπούλου τελειώνει

Μάθετε ποια ηθοποιός-σκηνοθέτρια αντικαθιστά στο "τιμόνι" του Μικρού Εθνικού τη γυναίκα που ταυτίστηκε με το ελληνικό εφηβικό θέατρο.

Σοφία Βγενοπούλου

Μόλις έγινε γνωστό από το Γραφείο Τύπου του Εθνικού Θεάτρου ότι η θητεία της Σοφίας Βγενοπούλου ως υπεύθυνης στο Μικρό Εθνικό φτάνει στο τέλος της. Ο πρώτος θεατρικός οργανισμός της χώρας, στη λιτή ανακοίνωσή του, ευχαριστεί θερμά τη σκηνοθέτρια, που ταυτίστηκε με το ελληνικό εφηβικό θέατρο, για τη "σημαντική προσφορά και το πολύτιμο έργο της". Υπεύθυνη από εδώ και στο εξής για την παιδική αλλά και την εφηβική σκηνή του Εθνικού πρόκειται να είναι η ηθοποιός και σκηνοθέτρια Μαρία Μαγκανάρη.

 

Ας γνωρίσουμε καλύτερα τη Μαρία Μαγκανάρη

Μαρία Μαγκανάρη
©️ Μαρία Γοζαδίνου

 

Η Μαρία Μαγκανάρη γεννήθηκε στην Αθήνα και αποφοίτησε από το Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, καθώς και από τη Δραματική Σχολή Βεάκη. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος της θεατρικής ομάδας "Κανιγκούντα" και συμμετείχε ως ηθοποιός σε όλες τις παραστάσεις της ομάδας (2005-2013), με σκηνοθέτη τον Γιάννη Λεοντάρη. Το 2012 έκανε το σκηνοθετικό ντεμπούτο της με την παράσταση "Μεσοπόλεμος", στην Οικία Κατακουζηνού, ενώ το 2014 ίδρυσε τη θεατρική ομάδα "προτσές".

 

Διαβάστε Επίσης

Έχει σκηνοθετήσει επίσης τις παραστάσεις: "Αλεξάντερπλατς", βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Alfred Dôblin (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, 2012 / Φεστιβάλ Αθηνών, 2013), "Το θηρίο στη ζούγκλα" Henry James (Θέατρο Τέχνης "Κάρολος Κουν", 2014), "Φθινοπωρινή σονάτα" του Ingmar Bergman (Θέατρο της Οδού Κυκλάδων – "Λευτέρης Βογιατζής", 2015), "Η αρχή του κακού" της Μαρίας Φακίνου (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, 2017), "Οι παραθεριστές" του Μαξίμ Γκόρκι (Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Εφηβική Σκηνή, 2018), "Τριστάνος" του Thomas Mann (Θέατρο του Νέου Κόσμου, 2018), "Θείος Βάνιας" του Άντον Τσέχωφ (Κ.Ε.Τ. και Bios, 2019), "Νόρα" του Henrik Ibsen (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ιωαννίνων, 2020), "Ματωμένος γάμος" του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα (Εθνικό Θέατρο, 2022), "Ο πατέρας" του Αύγουστου Στρίντμπεργκ (Κέντρο Πολιτισμού-Ίδρυμα "Σταύρος Νιάρχος", θεατρικό αναλόγιο, 2022), "Ο μισάνθρωπος" του Μολιέρου (Θησείον, 2022). Αυτήν την περίοδο σκηνοθετεί την παράσταση "Ο άντρας μου", στην οποία και παίζει μαζί με τη Μαρία Σκουλά και την Αμαλία Καβάλη.

 

Έχει σκηνοθετήσει τη μικρού μήκους ταινία "Κλαίνε την ώρα που τα σκοτώνουν" (παραγωγή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, 2007), η οποία τιμήθηκε με το βραβείο της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου και διακρίθηκε σε πολλά διεθνή φεστιβάλ.

 

Λίγα λόγια για τη Σοφία Βγενοπούλου

Σοφία Βγενοπούλου

Διαβάστε Επίσης

Εργάζεται στην Αθήνα από το 2001 ως σκηνοθέτης και παιδοψυχίατρος, μετά από μια δεκαετία στις ΗΠΑ όπου σπούδασε θέατρο, δραματοθεραπεία και παιδοψυχιατρική. Παράλληλα εργάζεται ως παιδοψυχίατρος εστιάζοντας στην ψυχοθεραπεία εφήβων και στην υποστήριξη γονέων. Το 2005 ήταν συν-ιδρύτρια της  θεατρικής ομάδας Grasshopper, και της Grasshopper youth που πρωτοπόρησε στην Ελλάδα στο εφηβικό θέατρο. Με αυτή την ιδιότητα έχει σκηνοθετήσει περισσότερες από 25 παραστάσεις από, με και για έφηβους, συχνά σε συνδυασμό με ειδικά σχεδιασμένα εκπαιδευτικά προγράμματα σε σχολεία, σε υποβαθμισμένες περιοχές, σε ιδρύματα, σε συνεργασία με υπηρεσίες για έφηβους παραβάτες, και σε ειδικά εκπαιδευτικά πλαίσια.

 

Το 2017 προσκλήθηκε να αναλάβει τον καλλιτεχνικό και εκπαιδευτικό σχεδιασμό για  το Μικρό Εθνικό, θέση στην οποία παρέμενε μέχρι σήμερα. Ως Υπεύθυνη του Μικρού Εθνικού έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις για παιδικό και εφηβικό κοινό: "Το ταξίδι”, "Πρίγκιπας και φτωχός”, "Πιστεύω στους μονόκερους”, "Ο Μπίντερμαν κι οι εμπρηστές”, με τελευταία την παράσταση "Στα όρια”. Έχει επίσης σχεδιάσει τα εκπαιδευτικά προγράμματα: "Θέατρο στα ελληνικά”, "Το θέατρο στο νέο σχολείο”, "Η κυρία Μονόκερος σας γράφει”, "Εφηβική σκηνή: Νέες φωνές”.

 

Στόχος της ήταν η δημιουργία ενός δικτύου σημαντικών καλλιτεχνών και εκπαιδευτικών που στηρίζουν και προωθούν το ποιοτικό, δυναμικό, σύγχρονο θέατρο για νέους ανθρώπους, καθιστώντας τους συν-δημιουργούς σε όλα τα στάδια της διαδικασίας. Επίκεντρο της δουλειάς της ήταν οι θεατρικές πρακτικές που σκοπό είχαν να μεταμορφώσουν την ζωή και τις εμπειρίες των νέων ανθρώπων.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Matilda The Musical" έρχεται στο Παλλάς τη νέα σεζόν 2024-25 και ετοιμάζει πρώτη ακρόαση για παιδιά

Η Θέμις Μαρσέλλου ετοιμάζει μια νέα υπερπαραγωγή του πολυβραβευμένου μιούζικαλ των Ντένις Κέλι και Τιμ Μίντσιν που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Ρόαλντ Νταλ και ανακοινώνει ακρόαση για κορίτσια και αγόρια 6-13 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
10/05/2024

42 θεατρικές παραστάσεις που συνεχίζονται μετά το Πάσχα

Σημαντικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η ελληνική δραματουργία σε πολλές διαφορετικές εκφάνσεις, ερευνητικό θέατρο, δικαστικό δράμα και μυστήριο, θέατρο έξω από το θέατρο και ιστορίες αληθινών προσώπων που ενέπνευσαν θεατρικά έργα. Όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στο σύνολο των θεατρικών παραστάσεων που συνεχίζονται μετά το Πάσχα, δίνοντάς μας μια ακόμα ευκαιρία για ανοιξιάτικες εξορμήσεις στη θεατρική Αθήνα.

"If I can not dance, I will not be a part of your revolution" δηλώνει η Μαρία Κολιοπούλου στο νέο της έργο

Στο νέο της χορογραφικό έργο μεγάλης κλίμακας, το ιδρυτικό μέλος της ομάδας Πρόσχημα συμπράττει με ερμηνεύτριες διαφορετικών ηλικιών και ικανοτήτων αναζητώντας την βαθιά απόλαυση της στιγμής.

"The last lunch" σερβίρει το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο στην Ελλάδα

Το Theatre of the No, μετά την επιτυχία της παράστασης "Περιμένοντας τον Γκοντό", παρουσιάζει τη μουσική κωμωδία του Γιόελ Γούλφχαρτ σε σκηνοθεσία του Μάνου Τσότρα.

"Ηλικία και διακρίσεις" είναι το νέο θέμα του κύκλου συζητήσεων του Εθνικού

Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας που πυροδοτεί τον διάλογο για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, έρχεται μία νέα συζήτηση με ελεύθερη είσοδο, όπου θα μιλήσουν μεταξύ άλλων η Μαριάννα Κάλμπαρη, η Αλίκη Αλεξανδράκη και ο Θέμης Πάνου.

To 3ο Φεστιβάλ σύγχρονου καλλιτεχνικού καμπαρέ έρχεται στο Red Jasper Cabaret Thatre

Το φεστιβάλ της καμπαρέ θεατρικής σκηνής της Κυψέλης είναι και πάλι εδώ για να προσφέρει στο κοινό δέκα ημέρες με παραστάσεις θεάτρου, χορού, cabaret acts, music performances, aerial acrobatics, drag performances και πολλά ακόμη.

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Οι σύγχρονες σχέσεις και οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα σε αυτές απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Ιορδανίδη, που κινείται με άνεση στο είδος της δραμεντί και παρουσιάζεται σε ένα φυσικό όσο και προσωπικό ανέβασμα. | Powered by Uber