"Απόψε αυτοσχεδιάζουμε": Η θεατρική ομάδα κωφών "Τρελά χρώματα" ανεβάζει Πιραντέλλο

Το έργο, σε σκηνοθεσία Έλλης Μερκούρη, διερευνά τη δυναμική σχέση μεταξύ σκηνοθέτριας κι ηθοποιών προκειμένου να δημιουργηθεί μια παράσταση συμπεριληπτική.

Απόψε_αυτοσχεδιάζουμε Δάφνη Δρακούλη©

H Θεατρική Ομάδα Κωφών "Τρελά Χρώματα" παρουσιάζει την παράσταση "Απόψε αυτοσχεδιάζουμε" του νομπελίστα συγγραφέα Λουίτζι Πιραντέλλο, σε σκηνοθεσία Έλλης Μερκούρη και μετάφραση Ερρίκου Μπελιέ, στο Θέατρο Άβατον από τις 3 Φεβρουαρίου για 16 παραστάσεις.

Απόψε αυτοσχεδιάζουμε
Δάφνη Δρακούλη©

Το έργο διερευνά τη δυναμική σχέση μεταξύ σκηνοθέτριας-ηθοποιών, αλλά και συνεργατών, προκειμένου να δημιουργηθεί μια συμπεριληπτική παράσταση, επισημαίνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τη διαφορετική εκδοχή στη δημιουργία μιας παράστασης με προσβασιμότητα. Τι μπορεί να συμβεί μεταξύ της συνεργασίας Κωφών και ακουόντων ηθοποιών; Ποιος είναι ο ρόλος που διαδραματίζει μια σκηνοθέτρια στην παράσταση; Ποιο είναι το αποδεκτό όριο της ιδιότητας της Διερμηνέως Νοηματικής Γλώσσας στο πλαίσιο ενός καλλιτεχνικού έργου;

Απόψε αυτοσχεδιάζουμε
Δάφνη Δρακούλη©

Η παράσταση πραγματοποιείται με την ταυτόχρονη συμμετοχή Κωφών και ακουόντων ηθοποιών, με τη χρήση του σωματικού θεάτρου, της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και της φωνητικής ερμηνείας, αναδεικνύοντας τις ιδιαίτερες τεχνικές που απαιτούνται σε ζητήματα προσβασιμότητας, όπως η συνοδεία Υπέρτιτλων (στα ελληνικά) για λόγους ισότιμης πρόσβασης στο ακουστικό κανάλι επικοινωνίας, αλλά και η παροχή ζωντανής Ακουστικής Περιγραφής (στις 25/2 και 3/3) που ικανοποιεί την ισότιμη πρόσβαση στο οπτικό κανάλι επικοινωνίας και η οποία θα πραγματοποιηθεί σε κάποιες παραστάσεις.

Απόψε αυτοσχεδιάζουμε
Δάφνη Δρακούλη©

Ο Πιραντέλλο πειραματίζεται και τοποθετεί την έννοια του "θεάτρου μέσα στο θέατρο", προκειμένου να εξετάσει τα ρευστά όρια μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας. Στην παράσταση, αυτού του είδους η κατακερμάτιση της θεατρικής ψευδαίσθησης, αναπαρίστανται με τη χρήση διαφορετικών θεατρικών τεχνικών και κωδικών υποκριτικής σε συνδυασμό με άλλες μορφές τέχνης, όπως η παντομίμα, το Visual Vernacular, ο χορός, η χρήση ακροβατικών ή μάσκας στην εναλλαγή ρόλων σε συνδυασμό με σωματικό θέατρο.

Απόψε αυτοσχεδιάζουμε
Δάφνη Δρακούλη©

Ερμηνεύουν: Όλγα Δαλέκου/Μαρία Ρίκκου (διπλή διανομή), Έλλη Μερκούρη, Μαρία Στεφανή, Τσαμπίκα Φεσάκη.

Προπώληση εισιτηρίων μέσω more.com

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Απόψε αυτοσχεδιάζουμε

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 105 '

Ο Πιραντέλλο πειραματίζεται με την έννοια του «θεάτρου μέσα στο θέατρο», για να μιλήσει για τα ρευστά όρια μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας. Το έργο του διερευνά τη δυναμική σχέση μεταξύ σκηνοθέτριας-ηθοποιών, αλλά και συνεργατών, προκειμένου να δημιουργηθεί μια συμπεριληπτική παράσταση, επισημαίνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τη διαφορετική εκδοχή στη δημιουργία μιας παράστασης με προσβασιμότητα. Τι μπορεί να συμβεί μεταξύ της συνεργασίας Κωφών και ακουόντων ηθοποιών; Ποιος είναι ο ρόλος που διαδραματίζει μια σκηνοθέτρια στην παράσταση; Ποιο είναι το αποδεκτό όριο της ιδιότητας της Διερμηνέα Νοηματικής Γλώσσας στο πλαίσιο ενός καλλιτεχνικού έργου; Η παράσταση πραγματοποιείται με την ταυτόχρονη συμμετοχή Κωφών και ακουόντων ηθοποιών, με τη χρήση του σωματικού θεάτρου, της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και της φωνητικής ερμηνείας, αναδεικνύοντας τις ιδιαίτερες τεχνικές που απαιτούνται σε ζητήματα προσβασιμότητας. Παράλληλα, γίνεται χρήση διάφορων θεατρικών τεχνικών και κωδικών υποκριτικής σε συνδυασμό με άλλες μορφές τέχνης, όπως η παντομίμα, το visual vernacular, ο χορός κι η χρήση ακροβατικών και μάσκας.

Άβατον

Ευπατριδών 3

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Θέατρο Εκστάν: Συνεπές στην τέχνη και την ανθρώπινη ευαισθησία

Το Θέατρο Εκστάν ανεβάζει για δεύτερη χρονιά δύο συγκινητικά γαλλικά έργα, τις "Μέρες ολόκληρες στα δένδρα" της Μαργκερίτ Ντυράς και "Η ιστορία της Μαρί" του Ζωρζ Μπρασσάι, παραμένοντας συνεπές, ποιητικό και βαθιά ανθρώπινο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
22/10/2025

O 'Ερρίκος Ε’' και οι πρώτες φωτογραφίες από τις πρόβες του

Οι πρώτες φωτογραφίες και το trailer από τις πρόβες του "Ερρίκου Ε’" μας φέρνουν κοντά στην πολυαναμενόμενη παράσταση του Σαίξπηρ, σε νέα μετάφραση και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Διαμαντή, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά από 85 χρόνια.

Για τον Δημήτρη Μακαλιά, η κωμωδία είναι το πιο γενναιόδωρο είδος

Ο αγαπημένος ηθοποιός μιλά στο "α" για τον "Ράφτη κυριών" του Ζορζ Φεϊντό (avant première στις 24/10) και το "Σποτ" του Ζήση Ρούμπου (από 27/10). Δύο κωμωδίες που τον κρατούν απασχολημένο και τις επτά ημέρες της εβδομάδας στο θέατρο Γκλόρια.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Οι θεατρικές παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα από 23 έως 29/10 και ξεχωρίζουν.

Το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας δείχνει τη νέα του δυναμική παρουσία με πλούσιες φθινοπωρινές δράσεις

Με τις νέες πρωτοβουλίες της Τζένης Αργυρίους σηματοδοτείται μια νέα εποχή για το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας, ένα κέντρο ανοιχτό, δημιουργικό, σε συνεχή διάλογο με τον κόσμο. Αυτές είναι οι Φθινοπωρινές Δράσεις.

Ο Άρης Λεμπεσόπουλος σε δύο εμβληματικούς ρόλους

Ο Άρης Λεμπεσόπουλος επιστρέφει δυναμικά στη σκηνή, ερμηνεύοντας δύο σπουδαίους ρόλους που αναδεικνύουν την πολυπλοκότητα της ανδρικής ψυχής, την αγωνία, την εξουσία και την αναζήτηση ταυτότητας μέσα στον χρόνο.

Ο Αποστόλης Μπαρμπαγιάννης επιστρέφει στον Σταυρό του Νότου με νέα σατιρική παράσταση

Ζάμπρας, Θεοδωρόπουλος, Φουντούλης και Ρούπος στήνουν μαζί του μια επιχείρηση γέλιου.