Αναστασία Παπαστάθη: "Οι 'Τρομεροί γονείς' είναι παρόντες στην Ελληνική οικογένεια"

Η δραστήρια σκηνοθέτρια γράφει στο "α" για το έργο του Ζαν Κοκτώ, που ανεβαίνει σε δική της διασκευή και σκηνοθεσία για τρίτη σεζόν στο θέατρο Radar.

Αναστασία Παπαστάθη

Το έργο του Κοκτώ μού έδωσε την δυνατότητα να διευρύνω την έρευνά μου πάνω στις οικογενειακές σχέσεις με τις οποίες καταπιάνομαι τα τελευταία χρόνια. Η αξία του έγκειται στην αλήθεια και την λεπτομέρεια με την οποία σκιαγραφεί τους χαρακτήρες και τον τρόπο που σχετίζονται μεταξύ τους. Όμως αυτό που έχει σημασία σε ένα έργο, είναι να θέσει ερωτήματα. Τα ερωτήματα κινητοποιούν τον άνθρωπο. Για αυτό και οι "Τρομεροί γονείς" είναι ένα σημαντικό έργο γιατί δεν διδάσκει, ενεργοποιεί μέσω των ερωτημάτων. 

Πάνω σε αυτόν τον άξονα κινήθηκα για την μεταφορά του στην σύγχρονη εποχή, φωτίζοντας μέσα και από την σκηνοθετική μου ματιά τις δυσλειτουργίες της Ελληνικής οικογένειας. Η χειριστική μάνα καλλιεργεί την εξάρτηση στον γιο της ενοχοποιώντας τον και δεν του επιτρέπει να αυτονομηθεί. Ο πατέρας καλύπτει την μοναξιά του με μικρές αποδράσεις σε εξωσυζυγικές σχέσεις.  Η θεία κρυφά ερωτευμένη με τον άντρα της αδερφής της εξουσιάζει μέσω του χρήματος. Και οι ερωτευμένοι νέοι, ο γιος και η κοπέλα του, θα τα καταφέρουν να ζήσουν την δική τους ζωή;

Αναστασία Παπαστάθη

Είναι πολλά τα θέματα που αναδύονται. Οι "Τρομεροί γονείς" είναι παρόντες στην Ελληνική οικογένεια. Το πλούσιο αυτό υλικό με έκανε να προχωρήσω στη δράση Ανοιχτός Διάλογος, που γίνεται μια φορά τον μήνα μετά την παράσταση της Κυριακής τον οποίο συντονίζει η έμπειρη ψυχοθεραπεύτρια Θεραπεία Μαζαράκη. Οι θεατές έχουν την δυνατότητα να συμμετάσχουν ενεργά στο ανοιχτό διάλογο και να θέσουν τα δικά τους ερωτήματα που γεννιούνται μέσα από την προσωπική τους σύνδεση με το έργο. Η δράση αυτή είχε μεγάλη επιτυχία για αυτό και συνεχίζεται για τρίτη σεζόν φέτος, με τρείς ακόμα διαλόγους στις 18/2/2024, 24/3/2024 και 21/4/2024.

Όμως η επιτυχία δεν είναι κάτι δεδομένο δεν την κατακτάς και τελειώνεις. Μια παράσταση για να παραμείνει ζωντανή και να αγγίξει τον θεατή στο τρίτο χρόνο της διαδρομής, της χρειάζεται συνεχής ομαδική εργασία. Τίποτα δεν παραμένει ίδιο, ούτε εμείς που είμαστε στη σκηνή, ούτε οι θεατές είναι ίδιοι. Αν πάψουμε να ερευνούμε και να εργαζόμαστε ομαδικά, η παράσταση θα γίνει μια αναπαραγωγή του κεκτημένου, ενώ το ενδιαφέρον προκύπτει όταν κάτι γεννιέται εδώ και τώρα στη σκηνή με την μαγική αλληλεπίδραση ηθοποιού και θεατή. Σε αυτή την διαδρομή προϋπόθεση είναι να παραμένουμε ανοιχτοί για να μπορούμε να ανακαλύπτουμε, να μαθαίνουμε και να προσαρμοζόμαστε στις αλλαγές.

Τρομεροί γονείς_Νέα διανομή
Ο θίασος της παράστασης

Ήταν σημαντικό για μένα που είχα συνεργάτες αλληλέγγυους. Ο Χρήστος Ευθυμίου, η Μαρία Μαυροματάκη, ο Πάνος Κούλης και η Ευδοκία Ασπρομάλλη, είναι ηθοποιοί με ήθος και σεμνότητα και γνωρίζουν τι σημαίνει ομαδική εργασία στο θέατρο. Την αγάπη μας για το έργο και για την δουλειά μας, την νοιώθουν οι θεατές και μας το ανταποδίδουν.

Περισσότερες πληροφορίες

Τρομεροί γονείς

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Η τραγική κωμωδία του Ζαν Κοκτό μεταφέρεται από το Παρίσι του 1938 στην Αθήνα του σήμερα για να μιλήσει για τις οικογενειακές σχέσεις αλληλεξάρτησης. Η εκκεντρική προσωπικότητα του Κοκτό, μιας σύνθετης καλλιτεχνικής μορφής του 20ού αιώνα, ξεδιπλώνεται μέσα από τη διαχρονική ιστορία με πρωταγωνιστές μια μάνα αποξενωμένη από τον άντρα της και προσκολλημένη στον γιο της που χειραγωγεί μέσω της αρρώστιας της, τον σύζυγο και πατέρα που καταφεύγει σε εξωσυζυγικές σχέσεις, την ανύπαντρη αδερφή της που ζει μαζί τους και τους εξουσιάζει μέσω του χρήματος, αφού έχει αναλάβει να τους συντηρεί και τον γιο που ερωτεύεται για πρώτη φορά μια κοπέλα και θέλει να σπάσει τα δεσμά της οικογένειας. Οι επιφανειακά άψογες ισορροπίες φθίνουν και οι συνέπειες στη ζωή όλων είναι απροσδόκητες. Η παλαιότερη γενιά αναπόφευκτα θα συγκρουστεί με την νέα, η οποία διεκδικεί την δική της ταυτότητα.

Radar

Πλατεία Αγίου Ιωάννη και Πυθέου 93 (απέναντι από τη στάση μετρό Άγιος Ιωάννης)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου στηρίζει τη 'Μεταμόρφωση' του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης

Μια πρωτοβουλία που ανοίγει δρόμους: Η μοναδική βραδιά "This That Keeps On" στο Ηρώδειο, με τον Δημήτρη Παπαϊωάννου, δείχνει πώς κορυφαίοι Έλληνες δημιουργοί μπορούν να ενώσουν την τέχνη με την υποστήριξη θεσμών και την ενίσχυση πολιτιστικών υποδομών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
10/09/2025

Ποιοι θα βρεθούν στο πιο αλλόκοτο οικογενειακό δείπνο της "Οικογένειας Άνταμς" στο Βέμπο;

Το μιούζικαλ-θρύλος "Η οικογένεια Άνταμς" επιστρέφει στο Βέμπο! Το πιο σκοτεινό –και ταυτόχρονα ξεκαρδιστικό– οικογενειακό δείπνο στήνεται ξανά, γεμάτο ανατροπές, έρωτες και εκπλήξεις που κάνουν το αφύσικο να μοιάζει απόλυτα φυσιολογικό. Δείτε ποιοι είναι οι πρωταγωνιστές.

'Ο Άγνωστος Πρίγκιπας': Λίγος ακόμη Παύλος Σιδηρόπουλος στη σκηνή

Η παράσταση που σημείωσε συνεχόμενα sold out, επιστρέφει αυτή τη φορά στη Σκηνή Brecht-2510.

9 χρόνια Θέατρο Σταθμός: 16 παραστάσεις με το ελληνικό έργο στο επίκεντρο

Το πρόγραμμα της σεζόν 2025-26 παρουσίασε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου Σταθμός, Μάνος Καρατζογιάννης.

Πρώτες φωτογραφίες από τον "Ταρτούφο" με τον Γιάννη Τσορτέκη

Ο "Ταρτούφος" του Μολιέρου εισβάλλει στο Θέατρο Αλκυονίς και αναστατώνει μια ολόκληρη οικογένεια! Με όπλα την ευσέβεια και την εξαπάτηση, ο Γιάννης Τσορτέκης και ένας σπουδαίος θίασος υπόσχονται απολαυστική θεατρική περιπέτεια.

Το όνειρο που συγκίνησε χιλιάδες θεατές επιστρέφει στη σκηνή

Η Έφη Μπίρμπα και ο Άρης Σερβετάλης επιστρέφουν με το αριστούργημα του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι "Το Όνειρο ενός Γελοίου" σε μια νέα μυσταγωγική θεατρική εμπειρία υπαρξιακής αναζήτησης.

"2:22 – A Ghost Story": Η καθηλωτική ιστορία επιστρέφει στο Αλάμπρα

Με μια αλλαγή στο καστ θα ξανά παιχτεί στο θέατρο Αλάμπρα το γεμάτο μυστήριο και συγκίνηση "2:22 – A Ghost Story" του Ντάνι Ρόμπινς, σε σκηνοθεσία του Φάνη Μουρατίδη.