"Ο επιστάτης": Ο Σωτήρης Χατζάκης μάς βάζει στον κόσμο του Χάρολντ Πίντερ

Στη σκηνή του θεάτρου Αργώ θα δούμε από τις 13/1 το αινιγματικό έργο του Βρετανού δραματουργού, με τον Σωτήρη Χατζάκη στο ρόλο του γηραιού μικροαπατεώνα, που έρχεται να βάλει τάξη σε ένα ρημαγμένο δωμάτιο-αποθήκη, και τους νεότερους Αιμιλιανό Σταματάκη και Γιώργο Φριντζήλα.

Ο επιστάτης Κωνσταντίνος Λέπουρης©

Η δραματουργία του Χάρολντ Πίντερ, του θεατρικού συγγραφέα που γεννήθηκε στο Λονδίνο του 1930 σε εργατική οικογένεια, έχει αποτελέσει αδιαμφισβήτητη τομή στο αγγλόφωνο θέατρο – και όχι μόνο. Ο τρόπος γραφής του, που προσιδιάζει στο ύφος, τη γλώσσα και τον τρόπο του θεάτρου του παραλόγου, δημιουργεί κόσμους που μας προσελκύουν με τον αρχικά γνώριμο χαρακτήρα τους, για να μας "παγιδεύσουν" στη συνέχεια σε καταστάσεις αλλόκοτες και αινιγματικές. Από το σύζυγο που γίνεται ταυτόχρονα και "Ο εραστής" μέχρι την ιστορία ενός ζευγαριού που συνεχώς παραμορφώνεται από εκδοχές στους "Παλιούς καιρούς", οι κόσμοι του βραβευμένου με Νόμπελ Βρετανού πάντα μας ασκούν μια παράξενη γοητεία, αποκαλύπτοντάς μας υπαρξιακές αλήθειες με ιδιαίτερο τρόπο. 

Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στον "Επιστάτη", το πιντερικό έργο που θα δούμε στο θέατρο Αργώ από 13/1 σε σκηνοθεσία και διασκευή του καταξιωμένου ηθοποιού Σωτήρη Χατζάκη και σε μετάφραση του Κώστα Σταματίου. Εκτός, όμως, από το τιμόνι της σκηνοθεσίας, ο έμπειρος ηθοποιός έχει αναλάβει και το ρόλο του ίδιου του Επιστάτη, πλαισιωμένος από τους ταλαντούχους Αιμιλιανό Σταματάκη ("Συμπτώματα από την έλλειψη βάρους", "Moby Dick", "Chicago") και Γιώργο Φριντζήλα ("Οιδίπους επί Κολωνώ" το περσινό καλοκαίρι, "Τρεις αδερφές" στη Στέγη), στους ρόλους των δύο αδερφών.

Ο επιστάτης
Κωνσταντίνος Λέπουρης©

Κωμωδία επέμενε να χαρακτηρίζει ο Χάρολντ Πίντερ τον "Επιστάτη", έτσι το χαρακτηρίζει και ο Σωτήρης Χατζάκης, ο οποίος θα προσθέσει δίπλα στη λέξη "κωμωδία" ένα επίθετο: "πολιτική".

Λίγα λόγια για την πλοκή

Ο Άστον και ο Μικ είναι δύο αδέρφια που μένουν μαζί σε ένα δωμάτιο που μοιάζει περισσότερο με αποθήκη, ασφυκτικά γεμάτη από συσσωρευμένα, άχρηστα αντικείμενα. Ο πρώτος, κουβαλώντας το τραύμα της "θεραπείας" ηλεκτροσόκ που είχε υποστεί πριν κάποια χρόνια, δυσκολεύεται στην επικοινωνία, ενώ όλο λέει ότι θα χτίσει ένα υπόστεγο στην αυλή, μια επιδίωξη που επαναφέρει διαρκώς αλλά ποτέ δεν πραγματοποιεί. Ο δεύτερος αδελφός, ο μικρότερος, είναι –εξίσου μάταια με τον Άστον– φιλόδοξος, αλλά και κυνικός και ευερέθιστος. Χωρίς να το περιμένουν, στο σύμπαν τους θα εισβάλει ένας άστεγος ηλικιωμένος μικροαπατεώνας, ο Ντέιβις, ο οποίος θα στήσει ένα παιχνίδι διάσπασης-συμμαχίας ανάμεσα στα αδέρφια, τα οποία τελικά θα του προτείνουν τη θέση του επιστάτη του μικρού τους χώρου.

Ο επιστάτης

Και μετά, κωμωδία!

Έτσι επέμενε να χαρακτηρίζει ο Χάρολντ Πίντερ αυτό του το έργο, έτσι το χαρακτηρίζει και ο Σωτήρης Χατζάκης, ο οποίος θα προσθέσει δίπλα στη λέξη "κωμωδία" ένα επίθετο: "πολιτική". Γιατί, όμως; Ας δούμε πώς το εξηγεί ο ίδιος: "Κάλλιστα, η αποθήκη με τα θραύσματα οικοσκευής και τα ράκη αισιοδοξίας θα μπορούσε να είναι η σημερινή Ευρώπη, ο μάταιος κόσμος, ο ανίατα άρρωστος, έτσι όπως τον κατάντησαν οι ρυπαροί πολιτικοί, οι δολοφόνοι οικονομολόγοι, οι ανάλγητοι επιχειρηματίες, οι Φαρισαίοι ιερείς και οι χρήσιμοι ηλίθιοι που συντηρούν όλους αυτούς και τους ψηφίζουν. Η τραγωδία, λοιπόν, πρόκειται να φορέσει το σκουφί της κωμωδίας και να σας υποδεχτεί στο τρενάκι του τρόμου…".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ο επιστάτης

  • Κοινωνικό

Δύο αδέλφια, σημαδεμένα από μία ρωγμική μοίρα, ζουν μέσα σε;ένα δωμάτιο-αποθήκη, που ασφυκτιά από τη μάταιη συσσώρευση άχρηστων πραγμάτων. Δύο άνθρωποι άρρωστοι από ύπαρξη, παίζουν ένα παιχνίδι εναλλαγής της εξουσίας. Ο ένας κομίζει τα εύσημα της ψυχασθένειας, ο άλλος τα αδιέξοδα του κυνισμού. Τίποτα δεν αλλάζει στο μαρτυρικό βασίλειο μιας αναμονής του κενού, ώσπου στο σκουπιδότοπο αυτού του δωματίου -που μοιάζει με τα σπλάχνα τους- εισέρχεται ο πλάνης και ανέστιος, ο πονηρός και μοχθηρός μικρομπαγάσας, ο υπεράριθμος αποδιοπομπαίος του αστικού βίου. Αυτός θα εκμεταλλευτεί τα αδύνατα σημεία των ιδιοκτητών και θα παίξει μαζί τους παιχνίδια διάσπασης και συμμαχιών. Ως ανταμοιβή για την αμοραλιστική διπλωματία του, θα δεχτεί και από τα δύο αδέλφια, σε ξεχωριστές συναντήσεις, την πρόταση ανάληψης της θέσης του επιστάτη.

Αργώ

Ελευσινίων 15

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
02/05/2024

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.

Η Αναστασία Παπαστάθη σκηνοθετεί τους "Βρικόλακες"

Το σπουδαίο δράμα του Ίψεν θα δούμε την ερχόμενη σεζόν στο θέατρο Radar.

"Δον Κιχώτης": Ο Γιάννης Μπέζος σκηνοθετεί τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη και Θανάση Τσαλταμπάση σε καλοκαιρινή περιοδεία

Έναν πολυμελή θίασο, στον οποίο θα δούμε και τις Νάντια Κοντογεώργη και Παρθένα Χοροζίδου, ενορχηστρώνει ο Γιάννης Μπέζος στη μεγάλη θεατρική παραγωγή του καλοκαιριού που θα ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα το διαχρονικό έργο του Μιγκέλ ντε Θερβάντες. Δείτε αποκλειστικές φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση.