To Θεσσαλικό Θέατρο βραβεύτηκε στη Νέα Υόρκη με το έργο "Μήδειας Μπούρκα"

Μία Μήδεια με διαφορετική καταγωγή, πολιτισμό και θρησκεία, σε σκηνοθεσία Κυριακής Σπανού με τη Μαρσέλα Λένα στον επώνυμο ρόλο.

Μήδειας Μπούρκα

To Θεσσαλικό Θέατρο ταξίδεψε στη Νέα Υόρκη και πήρε μέρος στο πιο γνωστό Φεστιβάλ Μονολόγων στον κόσμο, το United Solo Festival, στο Row Theatre, Manhattan 42nd str.  τον Οκτώβριο του 2023, με το έργο "Μήδειας Μπούρκα" του Ανδρέα Φλουράκη, σε σκηνοθεσία Κυριακής Σπανού με τη Μαρσέλα Λένα στον επώνυμο ρόλο. Το Θεσσαλικό Θέατρο βραβεύτηκε για την παράσταση αυτή με το βραβείο Best Physical Performance (Καλύτερη παράσταση Σωματικού Θεάτρου). Είναι μια τεράστια διάκριση για το Θεσσαλικό Θέατρο αυτή η βράβευση στο εξαιρετικά ανταγωνιστικό καλλιτεχνικό περιβάλλον της Νέας Υόρκης. Μια απόδειξη πως ο σύγχρονος Ελληνικός πολιτισμός στέκεται ισάξια στον διεθνή χώρο και η στήριξή του είναι χρέος για την πολιτεία.

Μήδειας Μπούρκα

Γιατί επανερχόμαστε στους Ελληνικούς μύθους, γιατί επανερχόμαστε στο δραματικό πρόσωπο της Μήδειας και "προσθέτουμε" μια μπούρκα; Τί σημαίνει για μια γυναίκα με διαφορετική καταγωγή, πολιτισμό, και θρησκεία, να απαιτούν από αυτήν να εγκαταλείψει την ταυτότητά της για να μην ξεχωρίζει από τις άλλες γυναίκες του Δυτικού κόσμου; Τί είναι αυτή η "αναπόδραστη" πίεση για ομογενοποίηση των πάντω; Όπως λέει το κείμενο "…το δέρμα είναι η μπούρκα", και μας μεταφέρει στο υπαρξιακό ερώτημα, αν μπορεί κανείς ν΄αλλάξει τη μοίρα του και να προχωρήσει σε αυτό που επιλέγει.

Μήδειας Μπούρκα

Η παράσταση χτίζεται γύρω από την ιδέα των συνεχών μεταμορφώσεων που μετέρχεται το γυναικείο πρόσωπο για να επιβιώσει σε ένα πατριαρχικό και ξένο κόσμο. Παρακολουθεί το πρόσωπο της Μήδειας από την "αντρική της ανατροφή" από τον πατέρα της έως την εγκατάλειψή της από τον άντρα της σε μια ξένη χώρα και εστιάζει στην ευαλωτότητά της σε έναν κόσμο που αν και την περιφρονεί, θέλει και να την αλλάξει.

Μήδειας Μπούρκα

Για να επιβιώσει με τον τρόπο που θέλει, χρησιμοποιεί τη βία και το φόνο που διδάχθηκε αλλά, σε μια μεγάλη χειρονομία αυτογνωσίας αρνείται να "επιβεβαιώσει" το όνομά της και να σκοτώσει τα παιδιά της. Φιλοδοξεί να είναι η πρώτη Μήδεια που αφήνει τα παιδιά της μόνα τους στους κινδύνους της ζωής. Μπορεί να είναι μια δολοφόνος, δημιούργημα μιας πατριαρχικής κοινωνίας, αλλά είναι αποφασισμένη να "σώσει" το μέλλον που η ίδια γέννησε.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Annie": Αποκλειστικές φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση στο Παλλάς

Δείτε φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση του πολυβραβευμένου μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ που ανεβάζει για τέταρτη φορά η Θέμις Μαρσέλλου με all star θίασο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/09/2025

Έξτρα παράσταση για την "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Τελευταία ευκαιρία για την παράσταση - σταθμό στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου που έδωσε νέο νόημα στις σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος.

Ο Μάνος Θηραίος για τις "Λέξεις των άλλων" που μπορεί να είναι παρηγοριά ή όπλο θανάσιμο

Μια συζήτηση με αφορμή το θεατρικό μπρα ντε φερ που παίζεται στο Άβατον για δεύτερη χρονιά και μάς φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα που δεν έχουν εύκολες απαντήσεις καθώς οι ήρωες του αποζητούν λύτρωση.

Η παράσταση των συνεχόμενων sold out επιστρέφει για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη

Μια ασφυκτικά καφκική ανάκριση λαμβάνει χώρα από τις 10 Οκτωβρίου 2025.

Επέτειος για τον Γιάννη Καλαβριανό με δύο παραστάσεις στο ιστορικό Αμφι-θέατρο

"Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας" και "Η Πύλη της Κόλασης": Με δύο θεατρικές παραστάσεις κάτω από την ίδια στέγη γιορτάζει ο πολυγραφότατος δημιουργός και σκηνοθέτης τη νέα σεζόν 2025-26 τα 20 χρόνια της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris.

Πρώτο trailer για το "Άρωμα γυναίκας" με τον Άκη Σακελλαρίου

Το διάσημο οσκαρικό έργο "Scent of a woman", που έγινε ευρέως γνωστό από τον κινηματογράφο, σκηνοθετεί φέτος για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης.

Η Μελία Κράιλινγκ από το "Emily in Paris" στους "Ερωτευμένους" του Bios

Η σκηνοθέτις και συγγραφέας Έλενα Πέγκα σκηνοθετεί μια παράσταση που αποκαλύπτει με σκληρότητα, αλλά και ποιητική ένταση την κόλαση του έρωτα και τη βαριά κληρονομιά μίας οικογένειας.