To Θεσσαλικό Θέατρο βραβεύτηκε στη Νέα Υόρκη με το έργο "Μήδειας Μπούρκα"

Μία Μήδεια με διαφορετική καταγωγή, πολιτισμό και θρησκεία, σε σκηνοθεσία Κυριακής Σπανού με τη Μαρσέλα Λένα στον επώνυμο ρόλο.

Μήδειας Μπούρκα

To Θεσσαλικό Θέατρο ταξίδεψε στη Νέα Υόρκη και πήρε μέρος στο πιο γνωστό Φεστιβάλ Μονολόγων στον κόσμο, το United Solo Festival, στο Row Theatre, Manhattan 42nd str.  τον Οκτώβριο του 2023, με το έργο "Μήδειας Μπούρκα" του Ανδρέα Φλουράκη, σε σκηνοθεσία Κυριακής Σπανού με τη Μαρσέλα Λένα στον επώνυμο ρόλο. Το Θεσσαλικό Θέατρο βραβεύτηκε για την παράσταση αυτή με το βραβείο Best Physical Performance (Καλύτερη παράσταση Σωματικού Θεάτρου). Είναι μια τεράστια διάκριση για το Θεσσαλικό Θέατρο αυτή η βράβευση στο εξαιρετικά ανταγωνιστικό καλλιτεχνικό περιβάλλον της Νέας Υόρκης. Μια απόδειξη πως ο σύγχρονος Ελληνικός πολιτισμός στέκεται ισάξια στον διεθνή χώρο και η στήριξή του είναι χρέος για την πολιτεία.

Μήδειας Μπούρκα

Γιατί επανερχόμαστε στους Ελληνικούς μύθους, γιατί επανερχόμαστε στο δραματικό πρόσωπο της Μήδειας και "προσθέτουμε" μια μπούρκα; Τί σημαίνει για μια γυναίκα με διαφορετική καταγωγή, πολιτισμό, και θρησκεία, να απαιτούν από αυτήν να εγκαταλείψει την ταυτότητά της για να μην ξεχωρίζει από τις άλλες γυναίκες του Δυτικού κόσμου; Τί είναι αυτή η "αναπόδραστη" πίεση για ομογενοποίηση των πάντω; Όπως λέει το κείμενο "…το δέρμα είναι η μπούρκα", και μας μεταφέρει στο υπαρξιακό ερώτημα, αν μπορεί κανείς ν΄αλλάξει τη μοίρα του και να προχωρήσει σε αυτό που επιλέγει.

Μήδειας Μπούρκα

Η παράσταση χτίζεται γύρω από την ιδέα των συνεχών μεταμορφώσεων που μετέρχεται το γυναικείο πρόσωπο για να επιβιώσει σε ένα πατριαρχικό και ξένο κόσμο. Παρακολουθεί το πρόσωπο της Μήδειας από την "αντρική της ανατροφή" από τον πατέρα της έως την εγκατάλειψή της από τον άντρα της σε μια ξένη χώρα και εστιάζει στην ευαλωτότητά της σε έναν κόσμο που αν και την περιφρονεί, θέλει και να την αλλάξει.

Μήδειας Μπούρκα

Για να επιβιώσει με τον τρόπο που θέλει, χρησιμοποιεί τη βία και το φόνο που διδάχθηκε αλλά, σε μια μεγάλη χειρονομία αυτογνωσίας αρνείται να "επιβεβαιώσει" το όνομά της και να σκοτώσει τα παιδιά της. Φιλοδοξεί να είναι η πρώτη Μήδεια που αφήνει τα παιδιά της μόνα τους στους κινδύνους της ζωής. Μπορεί να είναι μια δολοφόνος, δημιούργημα μιας πατριαρχικής κοινωνίας, αλλά είναι αποφασισμένη να "σώσει" το μέλλον που η ίδια γέννησε.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πως βιώνεις τον έρωτα "Μέσα στο μυαλό σου;". Ο Dr. Γιώργος Λάγιος απαντά... θεατρικά

Η επιτυχημένη διαδραστική παράσταση "Μέσα στο μυαλό σου – Part 2: Έρωτας και Χάος" επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Αλίκη, συνεχίζοντας το πρωτότυπο ταξίδι της εκεί όπου η ψυχολογία συναντά τη θεατρική πράξη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
31/10/2025

Μπορεί το μπαρόκ να γίνει σύγχρονο; Ο Πάρις Μέξης απαντά με τον Ταρτούφο

Ο σκηνογράφος και ενδυματολόγος Πάρις Μέξης μιλά για την αισθητική του "Ταρτούφου" που σκηνοθετεί η Έλενα Μαυρίδου στο Θέατρο Αλκυονίς- μια παράσταση όπου το μπαρόκ συναντά τη φαντασία, τη γεωμετρία και τη σύγχρονη θεατρική τόλμη.

Για τον Γιάννη Βούρο, η αλήθεια δεν είναι ποτέ απλή αλλά ένα θέατρο συνειδήσεων

Με αφορμή την παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" της Άγκαθα Κρίστι που παίζεται για 3η χρονιά στο Θέατρο "Δημήτρης Χορν", ο Γιάννης Βούρος μιλά για τη δικαιοσύνη, την αλήθεια, τη δύναμη του λόγου και το διαχρονικό θέατρο των ανθρώπινων ρόλων.

Το "Nomsferatu" γιορτάζει το Halloween

Ο Δράκουλας που… δεν φοβάται να γελάσει μας περιμένει στο Θέατρο 104, για να γιορτάσουμε Halloween με γέλιο, τρόμο και δαγκωματιές, σε μια μαύρη κωμωδία γεμάτη φαντάσματα και spooky διάθεση.

Ελληνικός θίασος σε βρετανικό "Οιδίποδα" στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση;

Πότε κάνει πρεμιέρα η πολυαναμενόμενη παράσταση "Οιδίποδας" στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση με Έλληνες ηθοποιούς;

Η Κατερίνα Σακελλαροπούλου Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Μετά τον Δημήτρη Πασσά, η πρώην Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, παρέλαβε τη σκυτάλη από τη Λίνα Μενδώνη.

Δύο παραστάσεις με αφετηρία τη Γλυκερία Μπασδέκη όπου η γυναικεία φωνή επιτέλους ακούγεται

Κάθε φορά που η Γλυκερία Μπασδέκη επιστρέφει στην Αθήνα, ξέρουμε ότι έχει κάτι ηχηρό να πει.