"Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας" της Σβετλάνα Αλεξίεβιτς κάνει πρεμιέρα στο θέατρο Φούρνος

Το έργο της βραβευμένης με Νόμπελ Λογοτεχνίας (2015) Λευκορωσίδας δημοσιογράφου και συγγραφέα Σβετλάνα Αλεξίεβιτς, κάνει πρεμιέρα.

Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας © Δημήτρης Μαόφης

Το έργο "Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας" της βραβευμένης με Νόμπελ Λογοτεχνίας (2015) Λευκορωσίδας δημοσιογράφου και συγγραφέα Σβετλάνα Αλεξίεβιτς, που εστιάζει στην τραγική ιστορία της θηλυκότητας μέσα στα πεδία των μαχών και ειδικότερα της σοβιετικής γυναίκας στον Β’ παγκόσμιο πόλεμο, κάνει πρεμιέρα στις 18 Νοεμβρίου στο Θέατρο Φούρνος, σε σύλληψη και ερμηνεία Κάτιας Γέρου και Ναταλίας Γεωργοσοπούλου. 

Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας
© Δημήτρης Μαόφης

Λίγα λόγια για το έργο

Δύο γυναικείες φιγούρες στη σκηνή καταθέτουν ένα σύγχρονο μαρτυρολόγιο για τη συμμετοχή της σοβιετικής γυναίκας στον Β’ παγκόσμιο πόλεμο. Αφηγούνται την τραγική ιστορία της θηλυκότητας μέσα στα πεδία των μαχών, δημιουργώντας ένα τοπίο μνήμης, όπου συνδέονται το παρόν με το παρελθόν, το πραγματικό με το ονειρικό. Ο σκηνικός χρόνος, γεμάτος ρωγμές και ρήγματα, δημιουργεί τον τόπο όπου ανασαίνει η ανθρώπινη ψυχή. Οι δύο θηλυκές φιγούρες αποκαλύπτουν προσωπικά βιώματα γεμάτα συγκρούσεις και αντιφάσεις και την ίδια στιγμή φωτίζουν το ανείπωτο βάθος των συναισθημάτων τους, των απόκρυφων επιθυμιών και των ονείρων τους. Μεταξύ έρωτα και πολέμου, μνήμης και ιστορίας, οργής και χιούμορ, οι γυναίκες αυτές επαναδιεκδικούν τις ζωές τους, τα σώματά τους, τα συναισθήματά τους, τους εαυτούς τους. Κατά τη διάρκεια της παράστασης η σκηνή μετατρέπεται σε χώρο εξέγερσης του ανθρώπινου πάθους απέναντι σε κάθε μορφή καταπίεσης.

Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας
© Δημήτρης Μαόφης

Η παράσταση θα παρουσιαστεί επίσης στην Πάτρα (4-5/11 στο θέατρο "Γραμμές Τέχνης”), και στο Δημοτικό Περιφερειακό θέατρο Ιωαννίνων (8 & 9 Δεκεμβρίου) και στις 28 Ιανουαρίου θα παρουσιαστεί στο Μαρόκο (Ραμπάτ) στο πλαίσιο του Φεστιβάλ JASSAD "Festival International des femmes metteuses en scène”.

Η μετάφραση είναι της Ελένης Μπακοπούλου, η καλλιτεχνική επιμέλεια του Σάββα Στρούμπου, η δραματουργική επεξεργασία του Παντελή Μπουκάλα, η μουσική του Λεωνίδα Μαριδάκη, η σκηνική εγκατάσταση του Ηλία Παπανικολάου, τα κοστούμια της Κατερίνας Σωτηρίου. Το σκηνικό της παράστασης είναι εμπνευσμένο από την εικαστική εγκατάσταση του Κυριάκου Κατζουράκη "Ιερά οδός". Η παράσταση αφιερώνεται στη μνήμη του.

Προπώληση εισιτηρίων more.com.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η παράσταση που καθήλωσε το κοινό της Νέας Υόρκης επιστρέφει στην Αθήνα

Το "Κόκκαλο", η παράσταση που μας καθήλωσε από το 2022, επιστρέφει στην Αθήνα. Μια λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ, γεμάτη ένταση, μουσική και ακραία δημιουργικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
11/09/2025

"Το ψέμα": Τελευταίες παραστάσεις στην ταράτσα του Θεάτρου Λαμπέτη

Μια ευφυής, ανάλαφρη κωμωδία γεμάτη ανατροπές, χιούμορ και σκέψεις για αλήθεια, "Το ψέμα" του Φλοριάν Ζελέρ παίζεται για λίγο ακόμα στην ταράτσα του Θεάτρου Λαμπέτη.

"Galtuk – Η Χώρα των Ονείρων": Ένα μαγικό ταξίδι για όλη την οικογένεια

Το "Galtuk – Η Χώρα των Ονείρων" ζωντανεύει στο Παλλάς. Είναι ένα μαγικό ταξίδι όπου κάθε όνειρο μπορεί να γίνει πραγματικότητα. Μικροί και μεγάλοι, ετοιμαστείτε να ζήσετε τη μαγεία και να ονειρευτείτε μαζί με τους ήρωες του Galtuk.

Στο Τρένο για τη Μέση Ανατολή: Η Τατιάνα Λύγαρη παρουσιάζει ένα συγκλονιστικό έργο

Έξι ήρωες από διαφορετικές περιοχές της Μέσης Ανατολής προσπαθούν να δημιουργήσουν ανθρώπινους δεσμούς εν μέσω συγκρούσεων και πολέμου στο δυνατό και επίκαιρο έργο "Πυρεξία – Τρία οράματα για την Μέση Ανατολή" της Ναόμι Γουάλας, που σκηνοθετεί η Τατιάνα Λύγαρη στο Τρένο στο Ρουφ.

Η Στέγη Ωνάση ανοίγει τη νέα σεζόν: Η οικογένεια στη σκηνή και στο επίκεντρο

Η νέα σεζόν της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση φέρνει παραστάσεις που ανατέμνουν τις οικογενειακές και ανθρώπινες σχέσεις, με δράματα των Γκοσλέν, Άικ, Ροντρίγκες, Αγγελάκα και χορογραφία της Φρέιτας.

Ανδρομάχη

Ο Ευριπίδης μεταφέρει τον κύκλο του αίματος από τα πεδία μάχης του Τρωικού Πολέμου σε αυτά της οικογένειας και η Μαρία Πρωτόπαππα προτείνει μία ενδιαφέρουσα ανάγνωση, αναθέτοντας -όχι χωρίς λόγο- τους βασικούς γυναικείους ρόλους σε άνδρες ηθοποιούς.

Όρνιθες

Τρυφερή και γλυκόπικρη παράσταση, που εστιάζει στο ουμανιστικό και οικολογικό μήνυμα του αριστοφανικού έργου. Ωραίες ερμηνείες από τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο και τον Γιώργο Χρυσοστόμου και μια δουλειά συνόλου, που συγκαταλέγεται στις αναθεωρημένες αναγνώσεις του αρχαίου κωμωδιογράφου των τελευταίων χρόνων.