"Το πηρούνι"
Μετά την παρουσίασή της το περασμένο καλοκαίρι στο Φεστιβάλ Αττικού Άλσους, η μαύρη κωμωδία του Χάρη Ρώμα μεταφέρεται στον πολυχώρο Vault, σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Καρατζιά. Το έργο εκτυλίσσεται στη Θεσσαλονίκη του 1984 και καυτηριάζει με χιούμορ τα κακώς κείμενα του νεοέλληνα: της γενιάς του "ΠΑΣΟΚ, ωραία χρόνια", της ευημερίας των ’80ς, της πατριαρχίας, του κιτς, της μίζας και της λαμογιάς, της γενιάς πριν την οικονομική κρίση, πριν τον κορονοϊό, της γενιάς που μας oδήγησε στο σήμερα. Στην παράσταση ερμηνεύουν οι Μαρίζα Μανατάκη, Γιάννης Οικονομίδης, Φανή Παλιούρα, Χριστίνα Σαμπανίκου, Τάσος Τζιβίσκος και ο Δημήτρης Φραγκιόγλου.
"Elizadeth"
Ο Δημήτρης Καρατζιάς διασκευάζει το έργο "Βασιλικοί μετά Τρούλου” του Χάρη Ρώμα, που καυτηριάζει τις σχέσεις των συντελεστών μιας παράστασης και τη ματαιοδοξία που επικρατεί στον κόσμο του θεάτρου. Η σπαρταριστή "Elizadeth” επιστρέφει μετά από συνεχόμενα sold out και συνεχίζει με ανανεωμένο θίασο, από τις 28 Οκτωβρίου. Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί: Χριστίνα Σαμπανίκου, Εύη Τσάφου, Αναστάσιος Χριστοφιλόπουλος, Δήμητρα Κολλά, Στέλιος Ψαρουδάκης, Κική Μαυρίδου, Σωτήρης Μεντζέλος, Ορνέλα Λούτη, Γιώργος Ουκατσούκου.
"Trans-port"
Για δεύτερη χρονιά επαναλαμβάνεται το έργο της Ειρήνης Δερμιτζάκη, που σκηνοθέτησε ο Δημήτρης Καρατζιάς, με τον Σωτήρη Δούβρη και την Kassandra El Najjar (από 1/11). Ένας νταλικέρης μεταφέρει παράνομα με το φορτηγό του μια γυναίκα από τη Συρία, χωρίς να γνωρίζει ότι είναι τρανς. Το ταξίδι με προορισμό την Στοκχόλμη, ξεκινά από τον Πειραιά κι όσο τα χιλιόμετρα περνούν, οι δυο ήρωες, η Sabah κι ο Θοδωρής, ανακαλύπτουν όσα τους ενώνουν.
"Αθηνάς Παναγούλη, Επιτάφιος"
Ο μονόλογος του Γιάννη Σολδάτου, σε σκηνοθεσία Κωστή Καπελώνη, με τη Μάνια Παπαδημητρίου στον ρόλο της Αθηνάς Παναγούλη, συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά (από 30/10). Πενήντα χρόνια από τη μεγάλη εξέγερση του Πολυτεχνείου τον Νοέμβριο του 1973, το έργο παρουσιάζει τον Αλέξανδρο Παναγούλη, την κορυφαία μορφή του αντιδικτατορικού αγώνα, μέσα από τις αναμνήσεις της μητέρας του, σχολιάζοντας παράλληλα σημαντικά γεγονότα της πρόσφατης ελληνικής Ιστορίας.
Περισσότερες πληροφορίες
Αθηνάς Παναγούλη, Επιτάφιος
Το έργο παρουσιάζει τον Αλέξανδρο Παναγούλη, την κορυφαία μορφή του αντιδικτατορικού αγώνα, μέσα από τις αναμνήσεις της μητέρας του, σχολιάζοντας παράλληλα σημαντικότατα γεγονότα της πρόσφατης ελληνικής ιστορίας. Γιατί τα ερωτήματα δεν έχουν ακόμη απαντηθεί. Γιατί το αδίκημα της επταετίας κρίθηκε στιγμιαίο και όχι διαρκές. Γιατί οι μέρες είναι πονηρές. Γιατί ο χρόνος της ζωής μας τελειώνει. Γιατί όλοι έχουμε ανεξόφλητους λογαριασμούς με παρελθόντα δικά μας ή των γονιών μας. Εμφανείς είναι ακόμη οι πληγές μιας μνήμης εναργέστατης, που φέρει τα ίχνη των στιγμών όλων των χτύπων, που δόθηκαν στα σώματα και τις ψυχές ανθρώπων που αγωνίστηκαν για την Ελευθερία.
Trans-port
Ένας νταλικέρης μεταφέρει παράνομα με το φορτηγό του μια γυναίκα από τη Συρία, χωρίς να γνωρίζει, όμως, ότι είναι τρανς. Το ταξίδι με προορισμό την Στοκχόλμη ξεκινά από τον Πειραιά κι όσο τα χιλιόμετρα περνούν, οι δυο ήρωες, η Sabah κι ο Θοδωρής, ανακαλύπτουν όσα τους ενώνουν και όσα τους χωρίζουν. Ένα road trip ετεροχρονισμένης ενηλικίωσης, μέσα απ’ τα βιώματα των χαρακτήρων, τον πόλεμο, την προσφυγιά και τα ανεκπλήρωτα όνειρα. Μια συνάντηση δύο διαφορετικών ανθρώπων που θα φέρει στην επιφάνεια, την ξενοφοβία, τη τρανσφοβία και τον μισογυνισμό μιας παγιδευμένης σε κοινωνικά στεγανά χώρας, η οποία παλεύει να αλλάξει.
Elizabeth
Ένα ιστορικό πρόσωπο-σύμβολο εμπνέει τη διακεκριμένη χορογράφο να συνθέσει, με όχημα ένα υποβλητικό ηχοτοπίο, έναν κινούμενο πίνακα με έντονη εικαστικότητα και σαφείς αναφορές στην τέχνη της Αναγέννησης και του Μπαρόκ.
Το πηρούνι
Μια μαύρη κωμωδία που καυτηριάζει τα κακώς κείμενα της γενιάς του ΠΑΣΟΚ που μας οδήγησε στην κρίση και τη σύγχρονη πραγματικότητα, την ευημερία της δεκαετίας του 80’, το κιτς και τη λογική της λαμογιάς, με φόντο τη Θεσσαλονίκη του 1984. Εκεί η οικογένεια Παλιούρα, της γνωστής αλυσίδας γραφείων κηδειών «Ο Ουρανός», ο Αποστόλης, η Ζαμπέτα και η κόρη τους Φιόνα, με τη βοήθεια της Ρουμάνας υπηρέτριας τους, ετοιμάζονται πυρετωδώς για την έλευση του μέλλοντα γαμπρού τους Αλέξανδρου, που καταφθάνει μαζί με τον πατέρα του, τον πρόξενο Αιμίλιο Δοξιάδη. Οι δύο γονείς συγκεντρώνουν τα χειρότερα χαρακτηριστικά του νεοέλληνα και το μόνο που επιθυμούν είναι να καλοπαντρέψουν την μοναχοκόρη τους. Διψασμένοι για κοινωνική αναγνώριση και θαμπωμένοι από την κοινωνική θέση των συμπεθέρων τους, οδηγούνται σε μια βραδιά που εξελίσσεται σε απροσδόκητο κωμικό εφιάλτη.