"Οι χρησμοί του νερού": Μία πρωτοποριακή παράσταση στους Δελφούς για την κρίση του νερού

Η Αποστολία Παπαδαμάκη δημιουργεί μια συμμετοχική site specific performance συνδέοντας σύγχρονα περιβαλλοντικά προβλήματα με τη λατρεία του Απόλλωνα, με την Μαρία Παπαγεωργίου και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο στους ρόλους της Πυθίας και του Ερευνητή.

Οι χρησμοί του νερού © Αρείων Στεφανίδης

Η σκηνοθέτης και χορογράφος Αποστολία Παπαδαμάκη, στη νέα πρωτότυπη παράσταση "Οι χρησμοί του νερού", προχωρά στη δημιουργία μιας σπονδυλωτής, διαδραστικής και συμμετοχικής site specific performance που συνδέει την κλιματική αλλαγή και την παγκόσμια κρίση του νερού με το μυθικό υπόβαθρο και τη λατρεία του Απόλλωνα στους Δελφούς (31/7 και 1/8, με προκράτηση θέσης).

Μέσα από μια νοηματική πορεία, η παράσταση φιλοδοξεί να συνδέσει επιστημονικές ανακαλύψεις και πορίσματα, ιστορικά γεγονότα, μυθικές οντότητες και υψηλά νοήματα, συνδέοντας τις έρευνες για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην ευρύτερη περιοχή των Δελφών και τις συνέπειες της ανθρώπινης δραστηριότητας στον υδροφόρο ορίζοντα της περιοχής με την παγκόσμια κρίση του νερού.

οι Χρησμοί του Νερού
© Αρείων Στεφανίδης
Μαρία Παπαγεωργίου

Σκοπό της παράστασης αποτελεί η αναζήτηση συνεργειών που γεφυρώνουν την τέχνη, την επιστήμη, τον αρχαίο πολιτισμό και την προστασία του περιβάλλοντος. Απώτερη επιδίωξη, η εύρεση νέων τρόπων εξέτασης του προβλήματος της κλιματικής αλλαγής, καθώς και η εξερεύνηση δημιουργικών λύσεων που αξιοποιούν διεπιστημονικές προσεγγίσεις. Μέσα από τη δημιουργία της site specific performance επιδιώκεται η ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου ως γέφυρα μεταξύ της επιστήμης, της γηγενούς σοφίας, της πνευματικότητας και της ιστορίας, με κύριο όχημα την τέχνη, με σκοπό την διατομεακή προσέγγισή τους ως αναπόσπαστα μέρη της λύσης.

Η παράσταση ξεπερνά τα παραδοσιακά όρια, χρησιμοποιώντας τη δύναμη της τέχνης για να προσελκύσει το κοινό πνευματικά και συναισθηματικά. Λειτουργεί ως υπενθύμιση της ευθύνης της ανθρωπότητας να προστατεύσει τον πιο πολύτιμο πόρο του πλανήτη και ενθαρρύνει τη συλλογική δράση για τον μετριασμό των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.

Οι χρησμοί του νερού
© Αρείων Στεφανίδης
Δημήτρης Γκοτσόπουλος

Ο συναρπαστικός αρχαιολογικός χώρος των Δελφών θα αποτελέσει το σκηνικό για αυτή τη μαγευτική παράσταση, προσθέτοντας μια μοναδική και ατμοσφαιρική διάσταση στην εμπειρία των θεατών. Καθώς ο ήλιος θα δύει πάνω από τα αρχαία σπαράγματα, η συγχώνευση της αρχαίας σοφίας και της σύγχρονης καλλιτεχνικής έκφρασης θα δημιουργήσει μια υπερβατική ατμόσφαιρα που υπόσχεται να μείνει αξέχαστη.

Η performance αποτελεί μια συλλογική προσπάθεια μεταξύ ταλαντούχων καλλιτεχνών, επιστημόνων και επαγγελματιών του πολιτισμού, αφιερωμένη στην έμπνευση ουσιαστικού διαλόγου και στην προώθηση της βαθύτερης κατανόησης των προκλήσεων που αντιμετωπίζουμε ως παγκόσμια κοινότητα. Η παραγωγή πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος 2023, του θεσμού "Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός" του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Οι χρησμοί του νερού
© Αρείων Στεφανίδης

Θα δοθούν δυο παραστάσεις, η πρώτη στις 31/7 και η δεύτερη την 1/8. Η κάθε παράσταση αποτελείται από δύο μέρη. Το πρώτο διαδραματίζεται στον Ναό της Αθηνάς Προναίας κατά την ανατολή του ηλίου (6.30-7.30 π.μ.) και το δεύτερο στον Ναό του Απόλλωνα (8.00-9.10 μ.μ). Η παρακολούθηση είναι υποχρεωτική και για τα δύο μέρη.

Επί σκηνής θα βρίσκονται οι Δημήτρης Γκοτσόπουλος (Ερευνητής), Μαρία Παπαγεωργίου (Πυθία) και η Αποστολία Παπαδαμάκη ως Μνημοσύνη. Οι κόρες της, Μούσες, πρόκειται να ερμηνευτούν από τις: Μαίρη Γιαννούλα, Μαρία-Πηνελόπη Κασιδόκωστα, Χριστιάνα Κατσιμπράκη, Κωνσταντίνα Λιόντου, Εβίνη Παντελάκη, Μαρία Παπακωνσταντίνου, Ηλιάνα Παρασκευοπούλου, Νατάσα Σαραντοπούλου και τη Δάφνη Σταθάτου. Το καστ συμπληρώνεται από τους καλλιτέχνες που θα συνοδεύουν με μουσική την παράσταση. Πρόκειται για τις Μιγκέν Σελμάνι (βιολί), Λευκή Κολοβού (τσέλο), Σίσσυ Μακροπούλου (άρπα) και τον Τρύφωνα Κουτσουρέλη (electronics), ο οποίος έγραψε και τη μουσική. Τα κοστούμια των χορευτριών κατασκεύασε η Βικτώρια Γιαννάκη, ενώ τους φωτισμούς επιμελήθηκε η Βαλεντίνα Ταμιωλάκη. Τα πρωτότυπα κείμενα και οι στίχοι είναι του Παναγιώτη Γκιόκα.

Οι χρησμοί του νερού
© Αρείων Στεφανίδης

Info: Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε το digitalculture.gov.gr.
 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"(Love me) Tinder": Δίγλωσση performance στο Theatre of the No

"Μπορεί ο έρωτας να επιβιώσει όταν το μόνο που κάνουμε είναι swipe;", διερωτάται η κωμωδία καταστάσεων του Νίκου Φυτά γύρω από τον έρωτα στο Theatre of the No.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
19/11/2025

Σε αυτό το τεύχος έχεις όλη τη θεατρική σεζόν στα χέρια σου

Πιστή στο ραντεβού της με το θεατρόφιλο κοινό, η αγαπημένη σας ετήσια έκδοση "Θέατρο" κυκλοφορεί την Πέμπτη 20/11, δωρεάν μαζί με το "αθηνόραμα"!

Σαλόνια Γλώσσας στο Εθνικό: Γνωριμία με τη σύγχρονη ελληνική γραφή και το "Μαύρο Κουτί"

Τα "Σαλόνια Γλώσσας" του Εθνικού Θεάτρου είναι μια δράση που μετατρέπει τον θεατρικό χώρο σε εργαστήριο ιδεών, φέρνοντας σε διάλογο τη γλώσσα, την τέχνη και τον κόσμο γύρω μας και το επόμενο ραντεβού θα πραγματοποιηθεί 30 Νοεμβρίου με τις Δανάη Λιοδάκη και Μυρτώ Αλικάκη.

Το αιχμηρό έργο του Τριαρίδη επιστρέφει: Συζήτηση με τη Μάγδα Φύσσα στο Θέατρο Olvio

Το έργο του Θανάση Τριαρίδη "Να ξέρετε πως αυτό που ακούτε είναι σφύριγμα τρένου", που σημάδεψε τις δύο προηγούμενες σεζόν, επιστρέφει στο Θέατρο Olvio με νέες συζητήσεις, συμμετοχή της Μάγδας Φύσσα και μια υποψηφιότητα στα βραβεία της Ένωσης Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών.

Τρίτο Στεφάνι: Η ατμόσφαιρα της παράστασης μέσα από νέες φωτογραφίες

Οι νέες φωτογραφίες από το "Τρίτο Στεφάνι" αποκαλύπτουν την ατμοσφαιρική, στοχαστική ματιά του Στάθη Λιβαθινού και της ομάδας του, που μεταμορφώνουν το κλασικό κείμενο του Ταχτσή σε μια ζωντανή, ποιητική παράσταση.

"Λεωφορείο ο πόθος"- Η επιστροφή Καραντζά και οι δύο πρωταγωνιστές

Η επανάληψη του "Λεωφορείου ο πόθος" στο Προσκήνιο σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά φωτίζεται από τη βραβευμένη ερμηνεία της Αλεξίας Καλτσίκη, ενώ ο Αινείας Τσαμάτης μιλά για τον Στάνλεϊ και τη σκηνική σύγκρουση που καθορίζει την παράσταση.

"Κέικ": ένα comfort food για την ανθρώπινη συμπεριφορά

Ως guest editor, ο συγγραφέας Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης παρομοιάζει το έργο του "Κέικ", που παίζεται στο Εμπορικόν με το απόλυτο comfort food: οικείο, τρυφερό και αληθινό. Όπως ένα γλύκισμα που ξυπνά μνήμες, έτσι και το έργο του αποκαλύπτει ανθρώπινες αδυναμίες, συγκρούσεις και τη γλύκα της συμφιλίωσης.