Η σημαντική πρωτοβουλία της Περιφέρειας έχει ως στόχο την ανάδειξη της σύγχρονης δημιουργίας των βαλκανικών χωρών πάνω στο αρχαίο δράμα και εγκαινιάστηκε το περσινό καλοκαίρι με το συνέδριο "Το αρχαίο δράμα ως διαχρονική πηγή έμπνευσης και δημιουργίας", στο οποίο συμμετείχαν καλλιτέχνες από τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, την Αλβανία, τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη και τη Σερβία. Φέτος, ήρθε η σειρά της καλλιτεχνικής πράξης και τέσσερις παραστάσεις ετοιμάζονται να σηκώσουν αυλαία στο θέατρο Αττικού Άλσους "Κατίνα Παξινού". Την έναρξη σημαίνουν οι "Ευμενίδες" (4/7), σε νέα μετάφραση του Λέανδρου Πολενάκη και σκηνοθεσία του Νίκου Χατζηπαπά. Στο τρίτο μέρος της αισχυλικής Ορέστειας παρακολουθούμε τη δίκη του Ορέστη για τη δολοφονία της μητέρας του Κλυταιμνήστρας, και η παράσταση επιδιώκει να εστιάσει στον πυρήνα του έργου, υιοθετώντας μια σύγχρονη, ερευνητική οπτική ως προς την εκφορά του λόγου, την κίνηση και την εικαστική όψη. Ερμηνεύουν οι: Βασίλης Μπατσακούτσας, Βερόνικα Αργέντζη, Ρούλα Αντωνοπούλου, Μαίρη Βιδάλη κ.ά.
Ακολουθεί η συμμετοχή της Κροατίας με την παράσταση "A Trojan Woman" (5/7) μια σύγχρονη απόδοση των "Τρωάδων" σε διασκευή της Sara Farrington και συσκηνοθεσία των Ana Veselic & Meghan Finn. Πρόκειται για ένα μονόλογο σε τέσσερα μέρη, αφιερωμένο το καθένα στα κύρια πρόσωπα της τραγωδίας (Εκάβη, Κασσάνδρα, Ελένη, Ανδρομάχη), τον οποίο ερμηνεύει η Αλβανή ηθοποιός Drita Kabashi. Η "Εκάβη" έρχεται διά χειρός του Ένκε Φεζολάρι με το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο της Σκόδρας Αλβανίας (6/7), σε μια παράσταση που μας καλεί να μεταλάβουμε τον ευριπίδειο λόγο μέσα από τα έθιμα και την παράδοση της γειτονικής χώρας. Το πρόγραμμα κλείνει με την "Εκδίκηση της Μελιτώς", μια σύγχρονη τραγωδία του Χριστόφορου Χριστοφή (7/7), όπου περιγράφει με χιούμορ και ποιητική διάθεση γεγονότα από την προσωπική και συζυγική ζωή του Ευριπίδη. Την παράσταση σκηνοθετεί ο συγγραφέας και ερμηνεύουν οι: Κωνσταντίνα Τάκαλου, Δημήτρης Σαμόλης, Γιώργος Χρανιώτης κ.ά. Σημειώστε ότι οι διεθνείς παραγωγές παρουσιάζονται με υπέρτιτλους στα ελληνικά και η είσοδος είναι ελεύθερη με κράτηση θέσεων.
φωτό εξωφύλλου: "Εκάβη"
Περισσότερες πληροφορίες
A Trojan Woman
Σύγχρονη απόδοση των «Τρωάδων» του Ευριπίδη, σε διασκευή της Sara Farrington, που εστιάζει στα τέσσερα κύρια πρόσωπα της γυναικών της Τροίας: Εκάβη, Κασσάνδρα, Ελένη και Ανδρομάχη. Το ανερχόμενο αστέρι του ανεξάρτητου αλβανικού σινεμά Drita Kabashi (πρωταγωνίστρια της πολυβραβευμένης αλβανικής ταινίας «A Cup of Coffee and New Shoes On», σε σκηνοθεσία Gentian Koçi - επίσημη πρόταση συμμετοχής της Αλβανίας στα τελευταία Όσκαρ στην Κατηγορία Ξενόγλωσσης Ταινίας) ερμηνεύει κάθε γυναίκα με διαφορετική εμπειρία του πολέμου, από διαφορετικές οπτικές γωνίες, με άλλο ερμηνευτικό στυλ απόδοσης και σε διαφορετικούς τόνους. Η ηθοποιός για κάθε ηρωίδα της θα χτίσει μια εμβληματική σκηνική παρουσία και το αντίστοιχο σκηνικό σύμπαν, μεταφορικά μέσα από την εκφραστική και διαρκώς μεταβαλλόμενη απόδοσή της, αλλά και κυριολεκτικά, μέσα από την κατασκευή και επανάληψη ενός εμβληματικού σκηνικού συμβόλου για κάθε χαρακτήρα.
Ευμενίδες
Μια σύγχρονη, ερευνητική ματιά στο τρίτο μέρος της τριλογίας της Ορέστειας, που παρουσιάζεται στο πλαίσιο του «Διαβαλκανικού Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος», η οποία εστιάζει στον πυρήνα του έργου που κλείνει τον κύκλο του αίματος με την αθώωση του Ορέστη για το φόνο της μητέρας του, Κλυταιμνήστρας. Ο Αισχύλος κάνει με αυτή την τριλογία, στροφή από την παθητική περιγραφή γεγονότων, στην ενεργό επί σκηνής δράση: συνομωσίες, φόνοι, εκδίκηση, επερχόμενη τιμωρία, συνθέτουν την πλοκή του πρώτου αυτού έργου, δημιουργώντας έντονα και εναλλασσόμενα συναισθήματα στον θεατή. Το έργο διατηρώντας την αναμφισβήτητη αυτονομία του, δεν μπορεί παρά να ειδωθεί σε συνάρτηση με όλη την τριλογία.