"Βάκχες": Η παράσταση της Έλλης Παπακωνσταντίνου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών ταξιδεύει σε όλη την Ευρώπη

Με μία διεθνή συμπαραγωγή με αφετηρία την τραγωδία του Ευριπίδη παρουσιάζει η διακεκριμένη Ελληνίδα σκηνοθέτις, πλέκοντας τον αρχαίο μύθο με την έρευνα της πάνω στη ρευστότητα των φύλων.

Βάκχες Έλλη Παπακωνσταντίνου Alex Kat©

Η διακεκριμένη Ελληνίδα σκηνοθέτις Έλλη Παπακωνσταντίνου μετρά σχεδόν δύο δεκαετίες αδιάλειπτης παρουσίας σε μεγάλα φεστιβάλ και σημαντικές συνεργασίες με φορείς εκτός συνόρων, όπως με το Βασιλικό Θέατρο της Σουηδίας την χρονιά που μας πέρασε. Τώρα αντλεί έμπνευση από το μύθο, υπογράφει και σκηνοθετεί τις "Βάκχες”, μια διεθνή συμπαραγωγή που γνώρισε τη θερμή αποδοχή του κοινού και των κριτικών στην πρώτη της παρουσίαση στο La Filature, Scène Nationale Mulhouse της Γαλλίας, την οποία θα δούμε στην Πειραιώς 260 από 4 έως 6 Ιουλίου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

"Η Έλλη Παπακωνσταντίνου δημιουργεί μια θεατρική δίνη, ένα εκρηκτικό μείγμα θεάτρου και όπερας με αναφορές στην Queer κουλτούρα. Μια δυνατή, συναρπαστική καλλιτεχνική εμπειρία", διαβάζουμε στο γαλλικό "FOUD’ART” (Federic Bonfils) για την παράσταση που έχει προσκληθεί τον Ιούνιο σε δύο από τα σημαντικότερα ευρωπαϊκά φεστιβάλ, στο "Holland Festival” του Άμστερνταμ (10-11 Ιουνίου) και το "Festival de Marseille” της Γαλλίας (21-22 Ιουνίου).

Βάκχες Έλλη Παπακωνσταντίνου
Alex Kat©

Η Έλλη Παπακωνσταντίνου, έχοντας καθιερωθεί διεθνώς με τις καινοτόμες αναγνώσεις και μεταφορές αρχαίου δράματος και κλασικών έργων, αλλά και την υβριδική της θεατρική γλώσσα, στις "Βάκχες” βυθίζεται στον ομιχλώδη κόσμο της επιθυμίας και διερευνά τις δομικές θεματικές που διαπνέουν την καλλιτεχνική της πορεία: την εξουσία, το φύλο και την πολιτική. Πρόκειται για μια πρωτότυπη ανάγνωση της ευριπίδειας τραγωδίας, που παντρεύει τον αρχαίο μύθο με την έρευνα πάνω στη ρευστότητα των φύλων, αξιοποιώντας στο έπακρο τα νέα μέσα, τον χορό και τον ήχο. 

Στην παράσταση διερευνάται μια queer παραστατική γλώσσα, ποπ αλλά με κλασικά οπερατικά ξεσπάσματα, χορευτική και κινηματογραφική, με τη χρήση live video. Το queer εδώ σχετίζεται με τον τρόπο κατανόησης όχι μόνο των έμφυλων ταυτοτήτων αλλά και της αισθητικής, της πολιτικής, της γλώσσας. Στη δημιουργία του πολύγλωσσου αυτού έργου συνέβαλε η παρουσία του Βενεζουελάνου αλχημιστή των ήχων Ariah Lester στη μουσική σύνθεση, αλλά και η ευφάνταστη χορογραφία των Γάλλων Christophe Béranger και Jonathan Pranlas-Descours (Sine Qua Non ART).

Βάκχες Έλλη Παπακωνσταντίνου
Alex Kat©

Η Αγαύη και ο Τειρεσίας περιμένουν από στιγμή σε στιγμή να χτυπήσει τη Γη ένας μετεωρίτης που οι επιστήμονες αποκαλούν "Διόνυσο". Ο Διόνυσος έρχεται με σάρκα και οστά και καθοδηγεί τους ήρωες προς το Δωμάτιο του Πόθου. Δεν υπάρχει πιο τρομακτικό δωμάτιο. Για να το φτάσουν, πρέπει να ξεπεράσουν τον φόβο της αποκάλυψης, της πτώσης, της μόλυνσης, της φθοράς, της ντροπής. Ο θεός Διόνυσος δεν δέχεται την άρνηση, την αναβολή, την περιφρόνηση. Θα εκτελέσει την αποστολή του με κάθε κόστος.

Παίζουν οι Ariah Lester, Γιώργος Ιατρού, Χαρά Κότσαλη, Λητώ Μεσσήνη, Βασίλης Μπούτσικος και Άρης Παπαδόπουλος. Το κείμενο υπογράφει η Έλλη Παπακωνσταντίνου από κοινού με τις Χλόη-Τζία Κολύρη και Κάκια Γουδέλη. Οι ηλεκτροακουστικές συνθέσεις και το interactive sound design installation είναι του Λάμπρου Πηγούνη, το video art και το live video performance του Παντελή Μάκκα, η σκηνογραφία της Μαρίας Πανουργιά, τα κοστούμια της Ιωάννας Τσάμη και οι φωτισμοί της Μαριέττας Παυλάκη.

Βάκχες Έλλη Παπακωνσταντίνου
Alex Kat©

Από τον Σεπτέμβριο η παράσταση θα παρουσιαστεί στο Romaeuropa Festival (30/9-1/10) και στο "Teatro Nazionale di Genova” (10-11/11) της Ιταλίας, αλλά και στο γαλλικό "Espace des Arts, Scène Nationale Chalon Sur Saône” (12-13/10).

Προπώληση εισιτηρίων μέσω viva.gr

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Θέλεις να δεις από κοντά τα Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2025;

Κερδίστε 100 διπλές προσκλήσεις για να παρακολουθήσετε ζωντανά τη βραδιά απονομής των 27ων Θεατρικών Βραβείων Κοινού, την Τρίτη 4 Νοεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
23/10/2025

Η καρδιά του θεάτρου χτυπάει στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης

Η Δημοτική Αγορά Κυψέλης μεταμορφώνεται σε έναν ανοιχτό χώρο πολιτισμού, συνύπαρξης και δημιουργίας για μικρούς και μεγάλους, με επίκεντρο την τέχνη του θεάτρου.

#Cancel

Η πολιτική ορθότητα και η κουλτούρα της ακύρωσης απασχολεί τον Βορειοϊρλανδό συγγραφέα Ντέιβιντ Άιρλαντ, ο οποίος μεταχειρίζεται τη φόρμα μιας "ενδοθεατρικής" κωμωδίας. Ανεβαίνει σε μια παράσταση δυναμικής ενέργειας και πολύ καλών ερμηνειών.

Butoh με τις Αλίκη Γερμανού και Νικολέτα Ξεναρίου

Δύο εμβληματικές γυναικείες μορφές του Παρισιού των "Τρελών Χρόνων" ζωντανεύουν μέσα από τη σωματικότητα του Butoh, σε μια χοροθεατρική τριλογία της Αλίκης Γερμανού και της Νικολέτας Ξεναρίου, όπου ο χρόνος γίνεται σώμα, μνήμη και ποίηση στο Θέατρο Ροές.

Θέατρο Εκστάν: Συνεπές στην τέχνη και την ανθρώπινη ευαισθησία

Το Θέατρο Εκστάν ανεβάζει για δεύτερη χρονιά δύο συγκινητικά γαλλικά έργα, τις "Μέρες ολόκληρες στα δένδρα" της Μαργκερίτ Ντυράς και "Η ιστορία της Μαρί" του Ζωρζ Μπρασσάι, παραμένοντας συνεπές, ποιητικό και βαθιά ανθρώπινο.

O 'Ερρίκος Ε’' και οι πρώτες φωτογραφίες από τις πρόβες του

Οι πρώτες φωτογραφίες και το trailer από τις πρόβες του "Ερρίκου Ε’" μας φέρνουν κοντά στην πολυαναμενόμενη παράσταση του Σαίξπηρ, σε νέα μετάφραση και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Διαμαντή, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά από 85 χρόνια.

Για τον Δημήτρη Μακαλιά, η κωμωδία είναι το πιο γενναιόδωρο είδος

Ο αγαπημένος ηθοποιός μιλά στο "α" για τον "Ράφτη κυριών" του Ζορζ Φεϊντό (avant première στις 24/10) και το "Σποτ" του Ζήση Ρούμπου (από 27/10). Δύο κωμωδίες που τον κρατούν απασχολημένο και τις επτά ημέρες της εβδομάδας στο θέατρο Γκλόρια.